проблем при палене на топъл двигател

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
joni_i
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 20 май 2006, 19:06
Модел на автомобила: ford orion 1.6i
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

проблем при палене на топъл двигател

Мнение от joni_i » 20 май 2006, 19:17

Колата е форд орион 1.6i от 1989г.Не съм имал други проблеми с нея освен като дойде лятото.Като е топъл двигателя,даже ако е оставен на слънце и се е нагрял тръгва да пали и после спира все едно няма бензин и това го прави само лятото.Иначе зимата си пали много лесно.

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 21 май 2006, 08:35

Искам да те питам ходил ли си на диагностика на двигателя.
Свещите какса ти за този модел ли са?
Преди да завъртиш стартера няколко секунди оставяш ли на контакт помпата да вдигне налягане?
Слагал ли си присадли за масло и в бензина за почистване на системата и ли на инжектора?
Въздушния ти филтър как е?
Питах те за Диагностиката защото Ламбда сондата може да ти дава грешка и да не пали за това.
Първо отиди на компютърна диагностика и чак тогава прави каквото и да е.
*00133*

joni_i
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 20 май 2006, 19:06
Модел на автомобила: ford orion 1.6i
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от joni_i » 21 май 2006, 09:45

Не съм ходил на компютърна диагностика.Не съм слагал присадки в бензина .Възду6ния филтър го смених преди две години ,но и аз въртя
около 2-3000 км на година.Колкото до свещите не съм ги гледал.Веднъж се опитах и счупих ключа и се отказах. Явно трябва да го закарам на компютърна диагностика.Благодаря за помощта.

PitM
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 08 ное 2005, 16:24
Модел на автомобила: Ford Escort LX SW 1.9L
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: проблем при палене на топъл двигател

Мнение от PitM » 09 май 2008, 16:04

Здравейте!
Преди време се включих във форума като притежател на американски Ескорт '95 LX SW 1.9L. Да попитам за проблем сходен с темата отгоре:
колата си върви ОК, но когато е топъл двигателя (карана е 10-15 км) или е стояла на слънце при топло време, когато включа на контакт веднага задейства вентилатора на радиатора и пали но пркъсва (тресе) мига лампата "check engine" и щом превключа на скорост (автоматик е) - гасне!
Изключително неприятно, особенно лятото - не мога да спра никаде и да загася двигателя. Ако спра трябва да чакам повече от час, след което се оправя положението.
Започнах от охладителната с-ма - смених водна помпа, термостат, датчиците за температурата (2 бр.), капачката на радиатора - няма промяна! Ходих на три сервиза - все казват това ей сега ще го оправим и нищо! Някакви съвети или предположения!?

Колата е на 72К мили (около 117К км) не е юркана и ако се изключи горния мъчителен проблем си е ОК!

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: проблем при палене на топъл двигател

Мнение от Любо » 09 май 2008, 16:14

Аз си мися, че кабелите на ECT датчика не са в ред. Проследи кабелите и виж дали някъде няма прегоряла изолация.
Така може да дава грешен сигнал към компютъра и той да се обърква.
Провери си и налягането на горивото. От много ниско или много високо налягане също може да не пали добре.
Впървия случай вероятни причин са запушен горивен филтър или почнала да си заминава помпа.
Във втория случай - вакуум регулатор.

PitM
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 08 ное 2005, 16:24
Модел на автомобила: Ford Escort LX SW 1.9L
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: проблем при палене на топъл двигател

Мнение от PitM » 09 май 2008, 17:15

Любо написа:Аз си мися, че кабелите на ECT датчика не са в ред.
Какво е "ECT" и къде се намира?
Още малко пояснения за проблема: при всички посещения на сервиз (вече 4) проблем е, че нямат софтуер (или инфо) за такъв модел кола! Т.е., не може да се направи комп.диагностика.
В бившия сервиз "Полмо" - ел.техника разглабя и замерва половин ден човека (дори компа свали и го гледа под лупата) без резултат!
Аз проверих всички контакти и ги пръсках с контактен спрей. Смених свещите с нови както е по предписанието. Смених масло, филтър и гарнитурата на автоматичната скоростна кутия (по предписанието). Въздушния филтър сменям регулярно всяка година. Преди година скъсах ангренаж (свалях глава, смениха гарнитура, гумички на клапаните и водната помпа с ролката - нови ремъци, нов катализатор). Но и тогава не можаха да хванат проблема който ме мъчи!
В "Бош" Обеля седя колата три дни и казаха готово - било от контактния ключ. За два-три дни изчезна проблема - след което си е същото.
Наскоро едно сервизче в Красна Поляна - бори се човека повече от час изчисти един датчик след въздушния филтър и рече, че вероятно е от датчика за температурата (но беше сменен преди месеци без резултат) Нищо!

Едно е категорично - това става само когато е топъл двигателя или е горещо в купето! И пак казвам - пали и работи. но щом преместя лоста от Park на "R" (задна) или "D", "D1", "L", тресе и угасва. Едни казват не е компютърен проблем, други друго!?

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: проблем при палене на топъл двигател

Мнение от Любо » 10 май 2008, 10:21

ECT е температурния датчик, който казва на компютъра каква е тумпуратурата на двигателя. Този сигнал е един от основните за управлението на двигателя.
Дали като са сменяни датчици са проверявани кабелите им....
От друга страна не знам какво общо имат датчиците за двигателя с превключването на предавките :?
Софтуер за тази машина има вероятно в Мото-Пфое.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 111 госта