Масло за двигателя

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 09 дек 2007, 19:51

nhk написа:...
Единственият довод "против" смесването, според мен е: минералното масло окислявайки се по-бързо от синтетиката, води от една страна до намаляване общото базово число (способността на маслото да неутрализира киселите продукти, образуващи се като резултат от горенето) при което се повишава киселинността и на двете масла. От друга страна продуктите на окислението играят ролята на катализатор за по-нататъшното окисляване(процесът е подобен на автокатализата), и по този начин минералното масло ускорява стареенето и на синтетиката. Според мен нищо не изхвърляй, а смесвай спокойно :)
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

nhk
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
Местоположение: Sliven
Status: Извън линия

Мнение от nhk » 10 дек 2007, 16:58

Благодаря Ви за отговорите. Тъй като Фиестата го гори бързо едва ли ще има време да се окисли. Ще го смеся и ще го наблюдавам ако има проблем точа и промивам двигателя. Като го изгори ще налея евтино БГ масло докато отворя двигателя.
Тия италианци са големи тикви - как може да караш една кола 100хил.км без да смениш маслото. Почти нямам познат, който да не бере ядове с кола внесена от Италия

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 10 дек 2007, 19:25

Те остави, че не сменят масла ами някои карат без картери :lol: Алфите например са много ниски и почти няма Алфа да не са и отнесли картера някъде.

Потребителски аватар
Full_Speed
потребител
потребител
Мнения: 479
Регистриран: 02 ное 2007, 10:50
Модел на автомобила: Ford Escort 16V 95' MKVI
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Full_Speed » 11 дек 2007, 17:13

Аз карам с MOTOREX 10W40 (швейцарско) и съм много доволен.Не бих изневерил на марката. :wink:

Потребителски аватар
ixtis
потребител
потребител
Мнения: 67
Регистриран: 21 юли 2005, 21:36
Модел на автомобила: escort 1.8 D 93г. combi
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от ixtis » 11 дек 2007, 21:24

трета зима му слагам Motorex 15W40 наливно и мисля че попаднах на качествено масло и съм много доволен за 1.8д и над 220 хил.км. нямам ядове друго важно поне за мен е какво е по спецификация това което слагам е API SH,SJ/CE,CF полусинтетично

Потребителски аватар
hose11
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 14 май 2007, 11:43
Модел на автомобила: ford focus mk3 1.6 tdci 105hp econetic
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от hose11 » 15 дек 2007, 17:42

колеги фордаджии,възможно ли е от както сложих масло 5в30, колата да харчи по малко бензин...... или просто съм заредил бензин на точната бензиностанция.. :)

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 15 дек 2007, 18:09

Да,Да може да ти харчи по малко бензин,поради намаленото триене и точното масло а и наистина може да си улучил Точната Бензиностанция.
Пиши каде е та и ние да зареждаме там.
Та и двете причини да са довели до рязката промяна на разхода.
Последна промяна от jordj на 15 дек 2007, 18:18, променено общо 1 път.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 15 дек 2007, 18:12

Възможно е, но за да си сигурен ти трябват много зареждания от много и различни бензиностанции :D
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
alfred
потребител
потребител
Мнения: 72
Регистриран: 02 сеп 2007, 13:59
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.3 1994g.
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

Мнение от alfred » 15 дек 2007, 21:21

Tака ... и аз сложих 5W30 formula.смени си гласа и се надявам че всичко ще е 6 и няма да го гори много. :evil:
SKY`S THE LIMIT !

Al161978
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 15 апр 2006, 08:18
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCI DPF Kombi MK4
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Относно италианския внос

Мнение от Al161978 » 17 дек 2007, 14:16

Колега,

Абсолютно си прав, че италианците от гледна точка поддръжка на автомобил са по-кухи и от подводници.
Вярно е, че не сменят маслото (повечето карат с оригиналното, докато не се внесе возилото в БГ).
Ама явно има и свестни, защото, моята е италиански внос и нито гори, нито тече.
Само като я купих аз я прецаках леко (от незнание сипах 10W-40) и ми проби гарнитурата на капака.
След слагането на 5W-30 фордовската формула нямам абсолютно никакви проблеми, вече 12000 километра карам с това масло, на пръчката не помръдва.
Пича от МП ми каза, че това масло се сменя на 20 000, ама аз смятам на 15 000 да го сменя със същото.
Така че, взимай от МП - 60-ина лева беше.

Успех,
Ал

Потребителски аватар
Full_Speed
потребител
потребител
Мнения: 479
Регистриран: 02 ное 2007, 10:50
Модел на автомобила: Ford Escort 16V 95' MKVI
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Относно италианския внос

Мнение от Full_Speed » 17 дек 2007, 17:05

Al161978 написа:Колега,

Абсолютно си прав, че италианците от гледна точка поддръжка на автомобил са по-кухи и от подводници.
Вярно е, че не сменят маслото (повечето карат с оригиналното, докато не се внесе возилото в БГ).
Ама явно има и свестни, защото, моята е италиански внос и нито гори, нито тече.
Само като я купих аз я прецаках леко (от незнание сипах 10W-40) и ми проби гарнитурата на капака.
След слагането на 5W-30 фордовската формула нямам абсолютно никакви проблеми, вече 12000 километра карам с това масло, на пръчката не помръдва.
Пича от МП ми каза, че това масло се сменя на 20 000, ама аз смятам на 15 000 да го сменя със същото.
Така че, взимай от МП - 60-ина лева беше.

Успех,
Ал
Колега какво ще рече от незнание да я прецакаш с 10W40?Пообясни ми малко,че нещо не мога да схвана за какво говориш?Мога да ти кажа,че аз карам с 10W40 и надали ми се е прецакало нещо от самия вискозитет на маслото. :wink: Ама щом казваш.От много време карам само с 10W40.Дават го универсална формула.Както през зимата така и за през лятото.При мен MOTOREX 10W40 ми излезна с филтъра 55лв.общо!5W30 Фордовка формума? :lol:

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 17 дек 2007, 17:54

Това с пробиването беше нечовешко :lol: На тая кола и дават 10W40 по книжка :lol:

Al161978
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 15 апр 2006, 08:18
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCI DPF Kombi MK4
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Al161978 » 18 дек 2007, 11:44

Колеги,

Относно "пробиването" - естествено, не съм сигурен, че стана заради 10w-40-то. Факт е обаче, че докато беше студена колата се чуваха повдигачите.
При 5W-30 тоя ефект го няма.
А в книжката, която върви с колата е посочено 5w-30 като препоръчително масло.

Поздрави,
Ал

Потребителски аватар
Full_Speed
потребител
потребител
Мнения: 479
Регистриран: 02 ное 2007, 10:50
Модел на автомобила: Ford Escort 16V 95' MKVI
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Full_Speed » 18 дек 2007, 13:55

Колега Al механичните повдигачи при нормален режим на работа не могат да не се чуват.Особенно през зимата повечко,защото маслото се сгъстява повече и не може хубаво да омазнява.Когато загрее колата се изчиства това тракане на повдигачите.Вярно е,че при студен старт на двигатела повдигачите тракат като"дизел".Все пак карам 16-ка и ако ти я запаля в студен старт ще се увериш.Пък и ако вече не си се уверил.При твоята която също е 16V.При всяко масло докато проработи мотора има такова претракване.
Препоръчително масло за Форд?В зимен сезон съм по съгласен с тази формула. :D

Поздрави:Full_Speed........ :wink: чао чао

smalll
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 15 апр 2007, 09:35
Модел на автомобила: ford eskort 1.8td 1996
Местоположение: хасково
Status: Извън линия

Мнение от smalll » 18 дек 2007, 17:50

колеги според вас причината маслото ли е?
сега съм с мобил 15/40 и до 5000 км не ми го пипаше но сега почна да го пипа двигатела е 1.8тд

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 18 дек 2007, 17:59

Ами пробвай с друго масло да не ти препоръчвам сега тука :? Щом изведнъж почва да го гори по-добре го смени!

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 18 дек 2007, 18:43

Аз според мен е по добре да се кара с по гъстичко масалце че да обира луфтовете по двигателя пък чи повдигачите чукали една минута изопщо не никакъв проблем на километража пише ..........но дали е толкова само господ знае

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 20 дек 2007, 14:41

Айде колеги, че падна темата.
Не видях никой да е писал за маслото Q8, освен Shrack, но той писал за 15W40, че цената за 5w40 е 66 лв.
Цена на 10W40 в мотопфое някой да е купувал, сега питах в един магазин туба 5л. 48.00 лв.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 05 яну 2008, 11:25

Аз да попитам.. Какво масло да сложа на танка ,че е след ремонт.. че съм с някакво лятно малсо и сутрин мотора си е като блокирал направо .. Я давайте акъл ,че съм невежа на тая тема.. Четох по горе за маслото лятни зимни всесезонни.. и Все си мисля ,че на мен ми трябва 15w40 ,но незнам кое е по подходящо за моя мотор след ремонта който включва и набиване на ризи.. Казват ми ,че не е за синтетика защото не съм сменял лагерите .. нямаше почти никакво износване на коляновия вал..

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 05 яну 2008, 11:51

venom4o,
Извинявай но след ремонтаа на двигателя при студено време е хубаво да си с по финно масло .Затова според мен е по добре да караш с 10w40 или 10w30 .По леко ще работи двигателя и ще улегне перфектно а ако искаш провери тук какво масло е подходящо за теб. :arrow:
Какво масло е подходящо Вярно сайта е на Liqui Moly но има голяма гама Автомобили.
*00133*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Google Adsense [Bot] и 100 госта