Масло за двигателя

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
tina.k
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 12 юни 2007, 20:46
Модел на автомобила: Mondeo
Status: Извън линия

Мнение от tina.k » 21 авг 2007, 09:04

Аз, след известно чудене сложих Ford Formula XR+ 10W40. Дават си го за двигателя ми в книжката на колата и е за температури от -20 до над +40 градуса на околната среда, а пък 5W30 го дават от Т под -30 до +40. Снимката от книжката за маслото е на предната страница от тази тема. Като питах и в МП за съвет кое от двете да избера, предвид километрите на колата (216 000) казаха 10W40. Преди също бях с 10W40, но MOBIL - Super S (ако не се лъжа). За шум от повдигачите - не мога да кажа нищо за съжаление.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 22 авг 2007, 00:31

За колегите, които си обичат двг. и те са тип "З-тек" - само Форд Формула 5W30 или Мотул 5W30 /Ford specific/. Виждал съм Монита на над 400 000км. карани само с Формула 5w30, които са в перфектно здраве и отличен тонус и много такива карани с други масла, които на 250 000км. са грохнали!

пп: на баща ми Монито е на 214 000км. - караме го с каквото трябва масло /Формула 5w30/ и за 5000км. вече още не сме доливали, а двг работи много меко и буквално не се чува!

пп2: освен това колеги двг. на по 200 000км. въобще не са стари, защото те са разчетени да издържат поне до 500 000км. Лошата и неадекватна поддръжка съсипват мотора, а не изминатите километри!

Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rick » 22 авг 2007, 03:35

И аз смених маслото миналата седмица и отново сложих Ford Formula XR+ 10W40. За една година не съм го пипал изобщо и съм много доволен. 8)

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 22 авг 2007, 07:54

Малък въпрос- Motorcraft ( Ford) 5W30 пълна или полу- синтетика е ?
Защото на сайта на Мотокрафт мернах два вида :
http://www.motorcraft.com/products.do?item=15" onclick="window.open(this.href);return false;

# SAE 5W-30 Synthetic Blend Motor Oil
# SAE 5W-30 Full Synthetic Motor Oil

Интересно кое продават в Мото Пфое?
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
fanfast
потребител
потребител
Мнения: 312
Регистриран: 15 сеп 2006, 18:28
Модел на автомобила: GT
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от fanfast » 22 авг 2007, 10:06

Ееее,никой не обръща внимание. Наистина отпускарски сезон. Кажете все пак заслужава ли си да предпочета 5л. Total 5W40 за 40лв. или Ford Formula 5W30 за 63,70лв.
Ти си луд ако сложиш Total не че Фордовото е хубаво масло ама Total е зле :idea:
И все пак ако искаш фордово масло при-мен има 5W30 5L за 53лв. :wink:
skype:fanfast

STAN
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 24 юни 2007, 21:40
Модел на автомобила: Ford Puma
Status: Извън линия

Мнение от STAN » 25 авг 2007, 11:41

Някой може ли да ми каже със сигурност какви са точно маслата
Това мисля, че е синтетично Castrol Magnatec professional C3 5W-40, а другото е Castrol TXT 5W-40.
Та въпроса ми е и двете ли са синтетика и проблем ли е ако до сега съм карал с Castrol TXT 5W-40 и доливам за да поддържам нивото на масло от Castrol Magnatec

Мерси предварително

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 25 авг 2007, 11:53

Преди години имах информация, че Кастрол правеха за Форд маслата (Форд формулата)
Сега какво е положението незнам.
Дали са синтетични, погледни трябва да пише на тубите.
Не чувам топли думи за Кастрола на нашия пазар.
В предвид, че вискозитета на твоите 2 е еднакъв и фирмата е една и съща мисля, че няма да имаш проблем. Но друг е въпроса дали са джуркани на едно и също място и колко е Кастрол в коя да е от тубите.

STAN
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 24 юни 2007, 21:40
Модел на автомобила: Ford Puma
Status: Извън линия

Мнение от STAN » 25 авг 2007, 19:58

Маслото го вземам от сигурно място в смисъл 100 % съм сигурен, че не е менте. Проблема е че тези гадове от както съм взел колата ми продават само синтетика а много добре знаят, че колата трябва да се кара само с минерално и до скоро си мислех, че всичко е ок. И сега се чудя как да им го...... защото от 3г карам и сменям маслото при тях и не мисля, че е коректно от тяхна страна да ме подвеждат и да ми скапват двигателя!
На самата туба не виждам къде пише каково е маслото дали синтетика или минерално :? :oops:

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 25 авг 2007, 20:35

STAN написа: ... Проблема е че тези гадове от както съм взел колата ми продават само синтетика а много добре знаят, че колата трябва да се кара само с минерално ...
От София ли си ?
Хубаво е в профила да го напишеш
По принцип също е хубаво да се попълва коректно модела на автомобила като се поясни какъв е двигателя и годината.
Няма хич да ти се извинявам но си в ПЪЛНА ЗАБЛУДА.
Ако пичовете са от София малко ще ми е трудно но заслужават да ида да им стисна ръцете и да ги почерпя.

Караш със синтетика!!!

Къф е проблема?

Сипи мимерално и ще дода ти бия 2 шамара :twisted:
:P
:D

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 26 авг 2007, 00:06

Синтетичните масла имат доста по-високи технологични показатели и тяхната употреба рязко увеличава ресурса но мотора и намалява разхода на гориво /получава се по-добро мазане/ и освен това запазват характеристиките си в много широки температурни граници, но за жалост са доста скъпи!

Докато минералните масла имат добри характеристики в много тесни темп. граници - зимата на студено са си почти като грес /при студения старт а маслената помпа и трябва много време докато качи маслото на необходимите места, тоест голям е периода на сухо триене/,а лятото като прегрее мотора става много редко и се намалява коефициента на мазане, но тези масла са евтини.

Компромисен вариант са полу-синтетичните /те всъщност са смес от минерални и синтетични масла/ имат по-добри показатели от минералните и са по-евтини от синтетичните!

При избора на масло е желателно да се следват заводските препоръки и да се купува масло с тези показатели! Обикновенно този тип масло има необходимите качество и осигурява оптимална защита на двг и е преценно с оглед технологичните луфтове и качестото на израбтка на детайлите /вярвайте ми преди да пуснат двг в производство са направени доста тестове/. Ако се сложи масло с по-високи показатели по принцип не е страшно, най-много да почне да го гори или да тече от семерингите, но слагането на масло с по-ниски показатели е направо убийствено за мотора и буквално за 30-50 000км съвършенно здрав двг се скапва!

Така в много сервизи разни псевдо майстори викат " е това е стара кола , сипвай 15W40 не се набутвай излишно..." - това са пълни глупости и показват ясно, колко е грамотен този "майстор". Ако в книжката пише да се кара с 10W40 - карайте с такова, ако го гори или капе от някъде, то трябва да се потърси и отстрани проблема /я гумички, сегменти, семеринг, гарнитура или т.н./ , а не да се минава на по-гъсто масло, защото това няма да реши проблема, а ще доведе до свръх износване на иначе здрав мотор!

пп: в книжката пише 1.8тд да се кара с 10W40 за турбо дизели /имам богат избор от марки и модели, които покриват тези показатели/ и аз го карам само с такова /ще сменям маслото за десети път - тоест близо 100 000 км/; за З-теците /просто тези двг са много прецизни и изискват специфично масло/ го караме с "Форд Формула", просто "Мотула" е доста по-скъп!

:wink:

fordfen
потребител
потребител
Мнения: 114
Регистриран: 26 май 2006, 10:39
Модел на автомобила: Ford Focus 1,8 TDDI 90ph 2001g.
Местоположение: Pernik
Status: Извън линия

Мнение от fordfen » 16 сеп 2007, 02:57

Колеги, ползвали ли сте маслата на Приста ойл? Какво ви мнението за тях. Ще се сърди ли Zetec-а на това масълце- http://www.prista-oil.com/technical/pro ... id=54&l=bg" onclick="window.open(this.href);return false; :-?:

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 17 сеп 2007, 19:46

Дойде ми време да сменявам масло и филтри. Четох, четох и като се обърках съвсем, отидох в най-близкия магазин и взех Motorex 5W40 - пълна синтетика(пише, че е правено в Швейцария, ама бали го) и филтри Purflux - френски. Швейцарските шоколади не са лошо нещо, френската любов-също...
Маслото 4л. - 60 лв. Четирите филтъра и те 60 лв...к'во му плащаш...

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 17 сеп 2007, 22:06

cocoff написа: ...
Браво!
Сега ще чакаме отзиви.
Аз да ти кажа не съм усетил разлика до сега от моята Ford FORMULA S/SD 5W40.
Даже да ти кажа дали щото дадох толкоз пари и ми се щеше да стане някакво вълшебство ... та .. бе май сега студен мотора е по-шумен ми се струва *00147*

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 19 сеп 2007, 22:59

Втори ден яко юркане с новото масло...разлика поне аз не усещам.
Бе, то кой ли ми е казал, че трябва да има разлика... Тя май само в етикетите и цените :D

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 20 сеп 2007, 22:37

Еее, то разлика /поне на слух - стига да не е зверско менте или М10Д/ едва ли ще откриеш отначало - факт е обаче, че евтините масла в края на пробега осезателно започват да губят качествата си /сутрин започват да тракат частите/, докато качествените масла дори след превишаване на пробега /е не с много де/ си запазват свойствата - явно са направени от по-устойчиви съставки.

Основната разлика между хубавото и некачественото масло си проличава след време - буквално може да се съкрати наполовина живота на мотора!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 05 окт 2007, 22:33

Срок на годност на маслото!

Има ли такова нещо ?
Секви глупости се писали тук и повтаряли заради мързели и невежи ама за таквоз нещо не си спомням да сме лафили.
Гледам тука един пичага даваше акъл да се смени маслото (май за скоростна кутия ставаше дума) защото му падал вискозитета.
Пада ли не пада ли, я да ви чуя репликите.
Не се бях замислял защо се препоръчва смяната ма маслото в двигателя или на изминати километри или 1 година. За годината ми е мисълта.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 06 окт 2007, 14:36

Доколкото съм запознат повечето синтетични масла имат срок на годност на фабричната опаковка 5-7 години. "Стареенето" на маслата идва главно от окисляването им, което пък е пряко зависимо от температурата и оттук се започват безбройните вариации за годността. Срешал съм препоръки за смяна на 5000 км, та до такива, които не се сменяват. Има сума методи за определяне момента на смяна на маслото-от разтриване с пръсти, до лабораторни, струващи по-скъпо от самата смяна. Това за едната година, май го препоръчват повече производителите на коли, отколкото на масла. Вероятно имат предвид, че веднъж разпечатано и загрято до около 200-300 градуса, окисляването/стареенето започва, независимо дали караш или не. Може би на някой ще му е интересно:
Фактори скъсяващи периода на смяна
---Карането на къси разстояния(под 7-8 км), особено зимно време (водата и бензинът са склонни да се кондензират из картера когато двигателят не е добре загрял)
---Запрашен въздух-особено в съчетание с некачествени филтри. Фините прашинки достигат маслото и се превръщат в чудесна шлайфпаста.
---Пробег над 100 000км и повишен разход на масло-при тези двигатели много повече изгорели газове и неизгорял бензин навлизат в картера
---Горива с добавка на алкохоли-при горенето отделят много повече вода, която навлиза в картера
---Турбочарджърите-високата температура скъсява живота на маслата
---Теглене на каравани, ремаркета и пр.-температурата на маслото трайно и продължително се задържа в най-високите (макар и) допустими стойности, което води до по-бързото му окисляване/стареене

Потребителски аватар
Feel The Difference
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 13 мар 2007, 21:18
Модел на автомобила: Focus Anniversary 5 врати 1.6 TDCi 90к.с.
Местоположение: София, Сухата Река
Status: Извън линия

Мнение от Feel The Difference » 07 окт 2007, 15:48

В Мото Пфое смяната на маслата на новите леки автомобили става на 20000км или 1 година, за да важи гаранцията.
Това са изисквания на завода производител, т.е. със сигурност двигателите са конструирани да минават този пробег безпроблемно, стига маслото да е качествено.

Потребителски аватар
zaprqn
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 12 сеп 2006, 20:58
Модел на автомобила: ford mondeo 1.6 16v 88к.с. 96
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от zaprqn » 18 окт 2007, 19:41

миналата седмица смених маслото на моя монди!! предишната смяна беше с ford formula XR+ 10w40 мотора ми е 1.6 16v 88к.с. 1996 zetec сега му налях casrol mognetic
да ви кажа честно кастрола си е кастрол!!!!! колата ми не издава никакъв шум, абе разликата си е огрпмна сравнение с фордовското, вярно че е с 50 лв по скъпо но си заслужава , това смея да го кажа т.к. първата ми смяна след като си купих колата го направих със същото масло!! МП не са китка за мерисане относно маслата !! :twisted:
mondeo

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 18 окт 2007, 23:08

Мото Пфое ЕООД не джуркат масла ?
Кво не ти харесва ?
Аз карах с 10W40 Ford FORMULA XR+ и нямах оплаквания.
Не го бях купувал от МП защото нямаше филиал в Плевен.

Ако старото 10W40 струваше 40 лв. новото 5W40 от МП с което съм в момента струва ~100лв. - разлика не усещам за сега.
Но и не съм застанал на крайни мнения и да плюя .... :twisted:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot] и 106 госта