Страница 1 от 1

Мощност и обороти

Публикувано: 01 юни 2006, 02:38
от Rick
Тия дни водих Сиерата на доктор щото нещо се беше задавила и мощноста и не беше хубава. Смених филтри, пипнахме карбуратора, почистване, диагностики и т.н. и сега немога да я позная. Станала е като пушка, много е бърза. Проблема е че до сега си я бях свикнал да е по-тромавичка и сменях бързо скоростите на доста ниски обороти. Майстора обаче каза че е грешка да се кара така, защото идеалното съотношение между скорост/обороти/предавка се губило. Въпроса ми е как да го разбера това правилно съотношение, демек коя скорост на какви предавки и обороти горе долу. Знам че тъп въпрос и няма универсален отговор, но все пак горе-долу какви са вашите впечатления.
В книжката има разни стойности, но те са в такъв диапазон че няма начин да са добър ориентир.

Публикувано: 01 юни 2006, 10:48
от valboy
Аз не виждам проблем да се включват по-рано предавките.... щом колата не придърпва??!! Има значение, доколкото знам от личен опит при автомобил, които имат някакви синхронизатори по скоростите(Алфа Ромео 75 съм карал такава) и там ако не си на нужните обороти се чува едно чегъртане все едно вкарваш без съединител.....
Ако имаше значение от оборотите защо не всички модели имат оборотомер?

P.S. Ако се пусна на рали "Златни пясъци", там виж ще ми трябва оптималното съотношение между обороти, предавка и скорост!
:wink:

Re: Мощност и обороти

Публикувано: 01 юни 2006, 11:55
от demiro
Rick написа:...Майстора обаче каза че е грешка да се кара така, защото идеалното съотношение между скорост/обороти/предавка се губило. Въпроса ми е как да го разбера това правилно съотношение.....
Значи всичко зависи към какво се стремиш в конкретната ситуация. Дали към мощност примерно при изпреварване-тогава трябват обороти около тия на които колата ти има максимални конски сили при мен са около 3800 и нагоре,или пък ако се стремиш към малък разход на гориво-тогава карам около 2500-3000 оборота. Някои специалисти съветват при 16клапанови хидравлични машини,да се кара с по-вече обороти,за да има по-добро мазане и т.н. истории.
Общо взето това са субективни моменти и се приучават в процеса на изграждането на добри шофьорски умения.
Като цяло извода е един:
Ако си с дизелов автомобил имаш по-голям въртящ момент на ниски обороти и по-добро доускоряване и КПД.При бензинките требват обороти братче,там пък имаш по бързо набиране от 0 до 100.Не се учудвам както си карам примерно със сто и тръгнем да изпреварваме с някой дизел на опашката ми и ако не ръгна 4 или 3та,той ме подпира яко. :wink:

Публикувано: 02 юни 2006, 04:22
от Rick
Беше ми интересно да разбера вашето мнение, защото съм чувал различни отзиви. Едни казват, че на по-висока е по-добре, други пък обратното заради мазането както каза Demiro.
Нямам проблем с предърпването, имах проблем с ниските предавки преди защото губеше мощност на тях, сега обаче върви еднакво добре с една и съща скорост на различните предавки и затова се чудех кое реално е по-добро за двигателя. Преди ми беше ориентир когато стане по-шумен двигателя сменях на по-горната. Сега като няма шум ми е по-трудно да я усетя.

Публикувано: 02 юни 2006, 08:59
от monov
аз съм свикнал на 2000 да превключвам и колата върви супер, но все пак съм с по-малък мотор от ваште.. 2200-2400 ми се струва златна "среда" :)

Публикувано: 02 юни 2006, 09:29
от DigiPro
Мойта пък до 2000 оборота се чуди какво да прави а над 3000 те залепя за седалката. Като карам нормално (спокойно) си сменям на 3000 иначе като я юркам към 6000.