смяна на ангренажен ремък и ролки и проблем

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
stefan il
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 20 дек 2010, 06:44
Модел на автомобила: ford siera 1,8 td
Местоположение: варна
Status: Извън линия

смяна на ангренажен ремък и ролки и проблем

Мнение от stefan il » 17 фев 2011, 10:12

Здравейте,колеги от скоро съм във форума и прочетох много интересни неща а сега и при мен възникна проблем след смяна на ангренажен ремък и ролки на форд сиера 1,8 тд 91г запали си нормално форсира се но започна да избутва ремъка навънка смених новите ролки с други нови от др. магазин отново същия проблем.Ако някой е имал подобен проблем моля да сподели благодаря предварително

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10848
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренажен ремък и ролки и проблем

Мнение от ЯЛТА » 18 фев 2011, 18:57

Според мен, може би зъбните колела са износени, а може дори и лагерите на разпределителния вал, да са износени .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Peet
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренажен ремък и ролки и проблем

Мнение от Peet » 19 фев 2011, 10:54

Възможно е да е нарушено "съосието" на зъбни колела, ролки, по-точно да не лежат на една равнина. Друго, за което се сещам наличие на аксиален луфт на някое от тях.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренажен ремък и ролки и проблем

Мнение от diesel1.6 » 19 фев 2011, 11:03

Изкривена ролка, може от пренатягане. Трябва да се намери кое колело от всичките прави белята. Монтьорска "майстория" е това, и се оправдават, че така си е било или само е станало. Помпата съшо е едно от колалата, и тя може да е изместена - за неуспоредност на осите става дума.

stefan il
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 20 дек 2010, 06:44
Модел на автомобила: ford siera 1,8 td
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренажен ремък и ролки и проблем

Мнение от stefan il » 22 фев 2011, 05:31

Здравейте,благодаря на всички за съдействието,то си е "майстория"щото и два болта на капака на ангренажа скъсаха и отново с дежурното "били са пред скъсване "и си ги правих после сам.Тя сега е при мен и се заемам аз.И затова се чудя от къде идва това несъосие,дали не е от лагерите на разп.вал или от неправилно натягане на гайките на черупките му.А те "майсторите" отваряли и капака му.

Потребителски аватар
methodboy
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
Контакти:
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренажен ремък и ролки и проблем

Мнение от methodboy » 22 фев 2011, 08:59

В книгите пише че се отваря капака на клапаните, и се фиксира разпределителния вал. Може да се сменят ремъците и без тази процедура, и масово се прави така. А за бягането на ремъка най-вероятно виновника е при коляновия вал, според мен.
ИзображениеИзображениеИзображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренажен ремък и ролки и проблем

Мнение от diesel1.6 » 22 фев 2011, 09:16

За да направиш центровка се маха капака на главата. Иначе няма как да видиш в какво положение е разпределителният вал.

stefan il
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 20 дек 2010, 06:44
Модел на автомобила: ford siera 1,8 td
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренажен ремък и ролки и проблем

Мнение от stefan il » 23 фев 2011, 05:54

Здравейте и благодаря,колеги на този мотор не е нужно да се отваря капака а се центрова със щифтове.Methodiboy,би ли ми пояснил какво по точно имаш в предвид за коляновият вал.Междувременно открих че единият болт от малките м6 които държат зъбния венец към фланеца на разп.вал не държи понеже резбата в отвора е развалена,но нямах време да видя какво може да се направи,ако имате идеи ще съм ви благодарен.Венеца се държи с два болта м8 и два м6 към фланеца коит са в канали по дъгата на венеца за опъване на ремъка

teddy64
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 25 апр 2011, 03:49
Модел на автомобила: Ford Fokus 1,6 101hp
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренажен ремък и ролки и проблем

Мнение от teddy64 » 04 май 2011, 09:01

Здравейте и благодаря,колеги на мен ми се наложи да сменя ангренажен ремък на Форд Фокус 1.6 16v 74kw 1999г.,но попаднах на,, майстори,,и ми изкривиха 2 клапана. Свалената глава е дадена за регулиране и центроване.Въпросът ми е: как се зацепва ремъка,като двигателя е от моделите със свободно зацепващо се зъбно колело към оста на коляновия вал,без фиксация...

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренажен ремък и ролки и проблем

Мнение от urgan » 04 май 2011, 10:03

Какво точно е станало точно за да се изкривят 2 клапана?
Изображение

teddy64
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 25 апр 2011, 03:49
Модел на автомобила: Ford Fokus 1,6 101hp
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренажен ремък и ролки и проблем

Мнение от teddy64 » 04 май 2011, 10:52

Явно при развиване на гайката на коляновия вал за да извадят ролката на пистовия ремък и при това използваха стартера на колата,а така са освободили и зъбното колело на ангр.ремък...защото се затяга самото то от общата гайка на вала без фиксирано положение...

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренажен ремък и ролки и проблем

Мнение от diesel1.6 » 04 май 2011, 11:12

При освободен ангренажен ремък буталата като мръднат, а клапаните стоят, излиза като да се ударят. Буталото да не се разпадне като дадеш газ след някой и друга седмица... :idea:
Зацепването е както обикновено - наместват се всички неща в точното положение и се затягат.

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренажен ремък и ролки и проблем

Мнение от baro » 04 май 2011, 14:28

При по новите години Зетек има специален фиксиращ отвор на блока с помоща на пак казвам специален болт се фиксира 1 цилиндър в ГМТ.Успех.

teddy64
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 25 апр 2011, 03:49
Модел на автомобила: Ford Fokus 1,6 101hp
Status: Извън линия

Re: смяна на ангренажен ремък и ролки и проблем

Мнение от teddy64 » 04 май 2011, 15:22

Благодаря за отговорите,след 17ч.ще се монтира главата и ще видя резултата...крайният... :roll:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 133 госта