От карбуратор на инжекцион ???

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

От карбуратор на инжекцион ???

Мнение от essex » 21 апр 2011, 14:19

Колеги моля да ми дадете информация и дали някой е правил тази процедура, от карбуратор да минава на инжекцион ???
имам една хубава оферта и мисля да се възползвам
Поне това което знам за този вид манипулация е следното:
смукателните колектори на инжекционна + ел. инсталацията + онова дето се нарича компютър + вс. въздуховоди и датчици + цялата генерация заради ланда сонда + бензиновата помпа ( дали резервоареите са еднакви и дали ще мога спокойно да си сложа помпата на инцекциона в моя резервоар ) Всички неща се взима от абсолютно същата кола - форд орион 91 година 1.6 двигател CVH. Просто ми писна да се боря с тоя карбуратор и генерацията ми е за смяна ...
Просто моля да споделите с мен ако сте имали такава играчка :D:
а по натам да видя как да сложа и газчицата
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

varby
потребител
потребител
Мнения: 409
Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
Местоположение: гр. Силистра
Status: Извън линия

Re: От карбуратор на инжекцион ???

Мнение от varby » 21 апр 2011, 18:56

Щом ще слагаш АГУ,по добре си остани с карбуратор.

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: От карбуратор на инжекцион ???

Мнение от tropper » 21 апр 2011, 20:08

За инжекциона трябват още:
- crankshaft position sensor - датчик на коляновия вал
- camshaft position sensor - на разпределителния вал
- MAP / MAF - Mass Air Pressure / Flow - различни видове "дебитомер" според системата на компютъра
- тръба за обратно гориво към резервоара
- TPS, IACV при дроселовата клапа
- най-вероятно бобината е различна
- комутатор за бобината ако е външен и не е вграден в ЕКУ-то...
- VSS - vehicle speed sensor - на скоростната кутия

и сигурно има и още доста неща.

Въобще трябва ти цялата ел. инсталация и всичко до което стига кабел.

Най-добрия вариант е да вземеш цялата кола донор, да имаш двор (или поне двоен гараж) в който държиш и двете коли разглобени за поне седмица. Съответно толкова свободно време.

Може да стане и без да купуваш целия донор, но накрая вероятно ще ти излезе по-скъпо.

А купето здраво ли е? Щото ако имаш ръждица тук и там и да захванеш да правиш "нов" двигател.... :)

И аз съм се вкарал в една беля, ама по-малка от твойта - монтирам си климатик. Започнах, но през последния месец не ми остава никакво време да довърша...
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: От карбуратор на инжекцион ???

Мнение от essex » 21 апр 2011, 20:21

много ти благодаря, аз мисля цялата кола да взема, двигателя е 1.6 cvh 105 коня , моя е същия ама 90 коня
а карбуратора ми е отвратен не мога всека седмица да си играя да настроивам аз и карба и газовата ...
доста неща понаучих но мисле че за 12 часа усърден труд - смена на карба с инжекцион ще съм много по доволен ...

нямам къде да я държа, цялата процедура ще стане зад блока ми :mrgreen: 2 трупчета ще сложа отпред за да я дигна и с един приятел,мисля да документирам процедурата , снимки и обеснение под всяка снимка пък и ще искам помощ ;):
мод: Използвай бутона "промени"
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1638
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: От карбуратор на инжекцион ???

Мнение от fordmaniac » 22 апр 2011, 11:06

Твоя карбуратор си е много добър модел, но всеки прецакан карбуратор си е изпатил от некомпетентно обслужване и ремонт.
Преди да се хванеш с инжекциона, провери имаш ли място за датчик колянов вал, иначе е безмислено занимание. Разпределителните валова на двигателите са различни и с твоя 105 коня няма да иска да извади.
Успех

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: От карбуратор на инжекцион ???

Мнение от essex » 22 апр 2011, 11:13

fordmaniac написа:Твоя карбуратор си е много добър модел, но всеки прецакан карбуратор си е изпатил от некомпетентно обслужване и ремонт.
Преди да се хванеш с инжекциона, провери имаш ли място за датчик колянов вал, иначе е безмислено занимание. Разпределителните валова на двигателите са различни и с твоя 105 коня няма да иска да извади.
Успех
да не говориш за датчика на хол, който се намира при маховика ? защото го има
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: От карбуратор на инжекцион ???

Мнение от tropper » 22 апр 2011, 15:16

essex написа: да не говориш за датчика на хол, който се намира при маховика ? защото го има
Същия :) Хубаво е че го има.
Имай предвид и тръбата за обратно гориво - за нея ще трябва колата да е повдигната!

Преди да започнеш трябва да изучиш много добре устройството на колата донор. Ако можеш да си намериш пълни ел. схеми ще е най-добре. Иначе ще е много, много по-трудно.

12ч. се съмнявам че ще стигнат, затова писах че трябва двор. Но - стискам палци все пак. Интересно ми е да видя какво ще стане :wink:

За да разделиш работата на два дена (примерно събота и неделя) е хубаво да започнеш така:
1) намиране на пълна ел. схема на колата с инжекцион и изучаването й няколко дена преди да почнеш да разглобяваш - научаване на схемата до степен като те бутнат на сън да можеш да я начертаеш наново :D:
2) първия ден разглобяваш окабеляването и датчиците само на донора и си записваш кое откъде е и какво е, сравнявайки със схемите
3) втори ден монтаж на твойта кола

Ако имаш късмет - на втория ден вечерта може и да запалиш колата :D:

Имай предвид че винаги нещо ще се закучи - я някой кабел ще е прегорял/скъсан, я някоя букса, доста вероятно, някой от сензорите на донора ще е умрял...
Винаги излизат непредвидени гадости в последния момент, започва да се стъмва, изморен си и мозъка не те слуша вече и т.н. :!: :D:
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: От карбуратор на инжекцион ???

Мнение от essex » 22 апр 2011, 15:50

Значи първо да попитам: датчика на Хол, който е на маховика - датчик колянов вал който ти спомена нали така. Щото одеве все пак погледнах и друг датчик не видях, да няма и отделен датчик на колянов вал.
Започвам да се замисля много за тея датчици, понеже двигателя е същия а главата е различна и може да има място за тези датчици дето на мойта глава да няма.Пак казвам че двигател не мисля да смятам, днес към 5 ще ходя да запаля колата и да видя какво що ... и ако такова от утре започвам работа :D: :D: :D:
ам някой от колегите дето е по на ясно от мен дали може да даде скайп за да не пълна темата със сумати писаници а просто да опиша цялата процедура и колеги да казват мнение
това със ел. схемата ще ми е най-големия проблем :mrgreen: нито мога да намеря нито мога да я разчитам

Имам ръководството, ще се разровя да видя какви разлика имат 1.6 cvh кабуратор 90 коня и 1.6 cvh инжекцион 105 коня
мод: Използвай бутона "промени"
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: От карбуратор на инжекцион ???

Мнение от tropper » 22 апр 2011, 16:32

essex написа:Значи първо да попитам: датчика на Хол, който е на маховика - датчик колянов вал който ти спомена нали така. Щото одеве все пак погледнах и друг датчик не видях, да няма и отделен датчик на колянов вал....
Точно така.

Той като функция е "датчик колянов вал", а като електрическо устройство е "датчик на Хол". Датчици на Хол като електрическо устройство са също и този на разпределителния вал, и този на скоростната кутия (VSS) и датчиците на АBS.

Можеш да ми пишеш и на мен по Скайпа - todor.simeonov - има ми го в и профила отстрани. Не гарантирам на 100% че ще успея да ти помогна, но колкото мога ще помогна. Ако си намериш ел. схемите ще ти помогна с разчитането им. :idea:
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: От карбуратор на инжекцион ???

Мнение от essex » 22 апр 2011, 17:51

сега проблема е във собственика/продавача кара ме да я прехвърлиме по нотариус :D: :D: :D: като колата няма гражданска, преглед и платен данък ... иска да ги платя и нотариуса да платя, така ми заяви по тела пък после както съм искал да я правя, като се бяхме разбрали съвсем други неща. Сега като се видиме ще се опитам да му обесня някой неща че започна да ме нервира X(: вчера ми направи номер ...
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: От карбуратор на инжекцион ???

Мнение от tropper » 22 апр 2011, 18:05

Добре де... ти както си тръгнал я бракуваш, нали?
Що не свалите номерата да си ги връща в общината (или в КАТ... незнам) да я отписва тая кола и да приключва?
Освен ако не решиш да я съживяваш нея.

А колкото до преустройството - ако инжекцията е механична - K-Jetronic или KE-Jetronic - въобще не се захващай според мен. Поразгледах едно сервизно ръководство и според мен с Джетроник може да си вкараш мнооого голям таралеж в гащите....
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
иво г. иванов
потребител
потребител
Мнения: 915
Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
Местоположение: Berkoviza , Montana
Status: Извън линия

Re: От карбуратор на инжекцион ???

Мнение от иво г. иванов » 22 апр 2011, 23:54

На двигатели CVH в Orion до 7/90 г.- 1.6 HC 66kW/90 к. с. са монтирани KE_ Jetronic и ESC I системи за управление на двигателя.
А на 1.6 77kW/105 к. с.-само K- Jet
Освем разликата във впръскването на горивото са различни и типовете на катализатора
Съжалявам, че нямам скенер, но дано се види нещо на снимките, което ако не ти помогне поне да е за допълнителна
информация:http://www.prikachi.com/images/680/3255680Z.jpg
http://www.prikachi.com/images/682/3255682M.jpg
http://www.prikachi.com/images/683/3255683U.jpg
Успех, колега essex. Ще следя темата с интерес. =D>:
Последна промяна от иво г. иванов на 23 апр 2011, 00:20, променено общо 1 път.
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: От карбуратор на инжекцион ???

Мнение от HACKO » 23 апр 2011, 00:18

essex написа:сега проблема е във собственика/продавача кара ме да я прехвърлиме по нотариус :D: :D: :D: като колата няма гражданска, преглед и платен данък ... иска да ги платя и нотариуса да платя, така ми заяви по тела пък после както съм искал да я правя, като се бяхме разбрали съвсем други неща. Сега като се видиме ще се опитам да му обесня някой неща че започна да ме нервира X(: вчера ми направи номер ...
Давай му свободно и да си я държи, във пункт за вторични ще му дадат също не повече от 300лв. и пак ще трябва да си я бракува. Данъка на 105 коня е над 100лв за нотариус още толкова, на тебе ти трябва бракувана.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: От карбуратор на инжекцион ???

Мнение от essex » 23 апр 2011, 08:12

оправихме се със 300 зора ... снощи като я завих към 9 зад блока ми и си паркирам мойта си кола и към 11 минах и видях че платнището дето сложих е махнато от колата и е хвърлено на земята :evil:
сложих акумулатора запалих и я докарах отстани на блока, прибрах платнището и така понеже е осветено и винаги има човек ...
сега остава някой золум да ми направят ебати :mrgreen: а аз към 9 започвам да действам :D:

цялата ел. система до контактния ключ ли ще се наложи да се замени ???

мод: Използвай бутона "промени"
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: От карбуратор на инжекцион ???

Мнение от HACKO » 23 апр 2011, 09:29

Тръгваш по снопа, който е при д-ля, влизаш в купето и разкачаш (без да режеш нищо) всичко което е закачено на него. После вземаш снопа, правиш същото и на твойта, слагаш другия сноп кабели, закачаш всички уреди на съответната букса.
Най добре е таблата на двата автомобила да са свалени, за по-лесно (особено на донора).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1638
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: От карбуратор на инжекцион ???

Мнение от fordmaniac » 23 апр 2011, 10:16

Забравих една подробност, на EFI смукателните канали са оформени по друг начин от всички други CVH и без смяна глава не може да се върже всмукателен колектор!

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1638
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: От карбуратор на инжекцион ???

Мнение от fordmaniac » 23 апр 2011, 10:25

Забравих една важна подробност, на EFI всмукателните канали са оформени различно от всички други CVH мотори и затова колекторите не стават на друга версия. Това е на EFI ( снимката е на главата на KovachevGR )
http://kachi-snimka.info/viewer.php?id= ... 41645u.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
А това е на CVH карбураторни и К- КЕ- Jetronic версии
http://kachi-snimka.info/viewer.php?id= ... 38483d.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Няма съвместимост!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: От карбуратор на инжекцион ???

Мнение от HACKO » 23 апр 2011, 11:05

Ха, Честито, разправях му аз, че от карбуратора по-добро няма, ама както казваше дядо ми, "чужд акъл в чужда глава не влиза", още повече че е на Газ и от инджекциона ще ползва само дроселовата клапа.
Не иска, не знам защо, да сложи направо другия мотор, поне е комплектован, втълпил си е че като сложи инджекциона и мотора му ще стане от 90к на 105к. Евентуално спестява едни 20лв за смяна на талона в КАТ. И двата мотора са 1.6 спокойно може да си остане по талон 90к.с., а дори и да го отбележат в талона, не е задължително да декларира промяната в данъчното (няма как да разберат).
П.П. Хубаво пишем, ама в този момент, дали има кой да чете, най-вероятно вече е пред блока и разглобява.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: От карбуратор на инжекцион ???

Мнение от ЯЛТА » 23 апр 2011, 11:32

Таралеж у гащите , бих нарекъл тази операция, но всички си имаме по някаква мания. А когато сами се убедим че сме сгрешили ?
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: От карбуратор на инжекцион ???

Мнение от essex » 23 апр 2011, 16:14

ми за сега ни лошо, ни добро колата не е карана от 1 година, само 3-4 пъти е припалвана, а последния път като не броим вчера е бил преди половин година и все пак запали, мн трудно се завъртя мотора, доста е шумен, клапаните тракат като луди и може би харчи масло, незнам дали не е прегряван, за 1 година без движение и двигателя е много зле.
От любопитство свалих стъпковото моторче, уж да го почистя :shock: е то такова нещо не съм виждал.
Не ми се иска да го слагам този двигател защото на моя му смених гумичките на клапните и вече 4 0000 км не пипа масллото и съм си сигурен в него, другия мотор е целият омаслен .... ще трябва да го сервизирам което не ми харесва
ами ако разменя главите ??? Насе аз не искам мойте 90 коня део ги няма да станат на 105, искам да сменя карба просто.
Пък и не може да отречете че не ви в интересно :D:
И какъв е проблема да я карам на газчица колата след като (ако) оправя всичко
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта