неште да вклучва задна скорост??

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
supernatural
потребител
потребител
Мнения: 150
Регистриран: 26 юли 2009, 17:16
Модел на автомобила: ford eskort 1.8 tdi rfk
Местоположение: vraca
Контакти:
Status: Извън линия

неште да вклучва задна скорост??

Мнение от supernatural » 03 юни 2011, 19:29

привет на всички колеги! автомобила е форд ескорт 1.8 td о 2 дена едвам включвам задна предавка, направо ше строша лоста, за да включа треа да огася мотора да включа задна да държа на съединител и da zapalq, mn не удобно ако те чака някои особенно! проблема го оправих като натегнах един болт с глава за шещограм, които се намира на педала на съединителя! можеби несам си задал въпроса правилно , но ме интересува дали мога да съсипя съединителя кто въртя този болт, в смисъл да го пренатегна или нещо такова! знам че попринцип е саморегулиращ се, но да си питам ! съединителя нее износен според мен отделя долу ниско! колегите които разбират повече да пояснят дали сам в грешка! поздрави на всички!
:roll: :roll:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: неште да вклучва задна скорост??

Мнение от HACKO » 03 юни 2011, 21:18

Щом имаш този болт не е саморегулиращ. Регулираш така, че съединителя да отделя/зацепва между 1/2 и 3/4 от хода на педала. Точното място е според твоите предпочитания, но не трябва да започва да зацепва веднага като отпуснеш съединителя и да започва да отделя още като пипнеш педала.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
supernatural
потребител
потребител
Мнения: 150
Регистриран: 26 юли 2009, 17:16
Модел на автомобила: ford eskort 1.8 tdi rfk
Местоположение: vraca
Контакти:
Status: Извън линия

Re: неште да вклучва задна скорост??

Мнение от supernatural » 03 юни 2011, 22:13

благодаря ти Наско за отговора, да разбирам ли че всеки път когато се налага да го реголирам, съединителя се износва по малко, колата като я взех съединителя беше един мек всички му се кефеха, сега колкото повече го натегам толкова по твърд става, а и сам чул че ее добре щом отделя ниско, моя като го натисна и съвсем малко отпусна и зацепва! трябва ли да го вратна още малко да зацепва по нагоре, откакто имам колът за втори път реголирам този болт, а сам минал към 50 хиляди с нея, нормално ли ее? понеже по сервизни книжа съединителя е сравнително нов! поздрави и отново благодаря, обаче сега задна влиза перфектно

а възможно ли е този болт да е за реголиране височината на педала, в смисл да си го изравнявам с спирачката, и да си имам, саморегулираща тресчотка, но сиг си е за реголъж щом ми се оправи жадната,

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: неште да вклучва задна скорост??

Мнение от HACKO » 03 юни 2011, 22:50

Не знам точно какво променя болта (при мене го няма), някой беше пиал че има и механизъм за саморегулиране. Тогава обаче, като го настроиш веднъж, трябва после да не иска донастройка, може и да е повреден. Щом за 50 000 ти се е наложило да регулираш само два пъти, може да го преживееш, че смяната на механизма е гадна работа.
Това че ти се налага периодично да донастроиш е в следствие на нормалното износване на феродото, но нещо не ми се вързва. Като се износва, педала се "вдига", зацепва по-нагоре.
Това че педала е станал по-твърд, се дължи на замърсяване на оста на вилката и водача на Аксиалния лагер.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
supernatural
потребител
потребител
Мнения: 150
Регистриран: 26 юли 2009, 17:16
Модел на автомобила: ford eskort 1.8 tdi rfk
Местоположение: vraca
Контакти:
Status: Извън линия

Re: неште да вклучва задна скорост??

Мнение от supernatural » 03 юни 2011, 23:12

и аз знам че с износването започва да зацепва понагоре, при мен нее така, трябва да натисна до упор за да вклича 1ва или задна и зацепва в началото на отпускането, така сам му и свикнал, днес колата позагря и да ръгна задна 5 мин неможах, вратнах само половин оборот на болта и влиза като на нова кола! ше го преживея някак си, сека година ше понатегам доде ревне за нов, което немисля да е скоро, поне по книга им дават 100хиляди среден живот при нормална експлоатация, но моя веднъж запуши докато качвах една естакада назадна,на полу съединител, та може да е прегрел и да е почнал да се рони! засега е добре върви си машината! Нaско изкара за почерпката благодаря ти отново, друго си е да чуеш и др мнение! поздрави
_friends_

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: неште да вклучва задна скорост??

Мнение от Ianaki » 29 мар 2012, 19:40

Здравейте! Имам питане. При мен зацепва много долу (ако имам стелка под педала и чак скоростите започват да влизат трудно). Съединителя ми е от обикновените без автоматична настройка само с болт, който го регулира, но вече е натегнат докрай. Сега възниква въпросът: Възможно ли е да се регулира от вилката - тя е на шлици. Спомням си, че веднъж я бях свалял за нещо (като бях белязал положението й), но е възможно и малко да съм го променил.

Прав ли съм като си мисля, че не може да е от износен съединител, защото ако е така трябваше да се отделя горе, а не долу?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: неште да вклучва задна скорост??

Мнение от paci » 29 мар 2012, 21:34

Долу отделя, а горе зацепва.
Виж дали можеш да подложиш на жилото при вилката.
Отхлаби болта за регулиране, подложи шайби или каквото измислиш и пак натегни болта.

Каквото стане-стане :) До безкрайност не можеш да минаваш метър.

tushan
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 25 фев 2007, 15:10
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.2 тдци titanium 05
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: неште да вклучва задна скорост??

Мнение от tushan » 02 апр 2012, 19:56

Ianaki написа:Здравейте! Имам питане. При мен зацепва много долу (ако имам стелка под педала и чак скоростите започват да влизат трудно). Съединителя ми е от обикновените без автоматична настройка само с болт, който го регулира, но вече е натегнат докрай. Сега възниква въпросът: Възможно ли е да се регулира от вилката - тя е на шлици. Спомням си, че веднъж я бях свалял за нещо (като бях белязал положението й), но е възможно и малко да съм го променил.

Прав ли съм като си мисля, че не може да е от износен съединител, защото ако е така трябваше да се отделя горе, а не долу?
Не можеш да презацепиш вилката защото м/у два от шлиците има по-голям луфт.Провери си вилката да не ти е спукана някъде и дали под нея втулката е здрава.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта