Ескорт 1,6 16v бензин придърпва
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 01 юни 2005, 21:49
- Модел на автомобила: Escort 1,6 16V
- Местоположение: Home
- Status: Извън линия
Ескорт 1,6 16v бензин придърпва
Здравейте колеги,
Има доста подобни теми, но понеже не успявам да намеря решение на проблема пускам нова. Колата е Ескорт комби 1,6 16v - 98 година - бензин. Няма и не е имала газ. Проблема се проявява предимно при студен двигател отиващ към затопляне - при подаване на газ, заглъхва и почва да придърпва, след няколко минути и някое друго изфорсирване се оправя. Впечатление ми прави, че когато прави проблем доста пуши отзад и макар, че в момента времето е такова сякаш не би трябвало да е толкова пушенето. Какво съм направил дотук - две диагностики - едната в Мото Пфое Младост - не показаха никакъв проблем. Сменил съм запалителна бобина, свещи, кабели(последните две - оригинални), ТПС датчик заедно с цялата дроселова клапа, въздушен филтър. Имаше един маркуч изваден от кутията на въздушния филтър, но не знам дали не се е извадил по време на някоя от всичките манипулации. Така или иначе последно наместих този маркуч и смених дроселовата клапа и последните 2 дни колата беше добре до тази вечер. Проверил съм и дебитомера. Смятам тези дни да я закарам да сменят горивен филтър и вече се изчерпвам откъм идеи. Моля за вашите предположения, тъй като това ме дразни изключително много. Да отбележа, че не вярвам проблема да е от моторчето за празния ход, тъй като го прави и на празен ход(като се натисне педала на газта си седи на около 1000 оборота и трябва малко по-упорито да се натисне за да се "сети") и при подаване на газ в движение. Освен това това моторче е толкова завряно, че нямам идея как да го сваля и чистя, а и нямам проблем със запалването и оборотите на празен ход.
Благодаря предварително за споделените мнения от специалисти и патили
Има доста подобни теми, но понеже не успявам да намеря решение на проблема пускам нова. Колата е Ескорт комби 1,6 16v - 98 година - бензин. Няма и не е имала газ. Проблема се проявява предимно при студен двигател отиващ към затопляне - при подаване на газ, заглъхва и почва да придърпва, след няколко минути и някое друго изфорсирване се оправя. Впечатление ми прави, че когато прави проблем доста пуши отзад и макар, че в момента времето е такова сякаш не би трябвало да е толкова пушенето. Какво съм направил дотук - две диагностики - едната в Мото Пфое Младост - не показаха никакъв проблем. Сменил съм запалителна бобина, свещи, кабели(последните две - оригинални), ТПС датчик заедно с цялата дроселова клапа, въздушен филтър. Имаше един маркуч изваден от кутията на въздушния филтър, но не знам дали не се е извадил по време на някоя от всичките манипулации. Така или иначе последно наместих този маркуч и смених дроселовата клапа и последните 2 дни колата беше добре до тази вечер. Проверил съм и дебитомера. Смятам тези дни да я закарам да сменят горивен филтър и вече се изчерпвам откъм идеи. Моля за вашите предположения, тъй като това ме дразни изключително много. Да отбележа, че не вярвам проблема да е от моторчето за празния ход, тъй като го прави и на празен ход(като се натисне педала на газта си седи на около 1000 оборота и трябва малко по-упорито да се натисне за да се "сети") и при подаване на газ в движение. Освен това това моторче е толкова завряно, че нямам идея как да го сваля и чистя, а и нямам проблем със запалването и оборотите на празен ход.
Благодаря предварително за споделените мнения от специалисти и патили
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1,6 16v бензин придърпва
Моторчето за празен ход има и преходни режими, не само включено/изключено, все пак го почисти. Трябва ти ключе №8 и канал.
Провери си вакуумните маркучета за сцепени или напукани. Провери всички датчици (особено ламбда сонда и маф) на осцилоскоп, диагностиката не винаги показва проблемните изпълнителни елементи. Провери налягането в горивната рейка, може да си заминава бензиновата помпа.
Пиши за резултатите и ще мислим по- нататък. Успех!
Провери си вакуумните маркучета за сцепени или напукани. Провери всички датчици (особено ламбда сонда и маф) на осцилоскоп, диагностиката не винаги показва проблемните изпълнителни елементи. Провери налягането в горивната рейка, може да си заминава бензиновата помпа.
Пиши за резултатите и ще мислим по- нататък. Успех!
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 01 юни 2005, 21:49
- Модел на автомобила: Escort 1,6 16V
- Местоположение: Home
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1,6 16v бензин придърпва
Ламбда сондата е за смяна 100%, но не вярвам това да прави проблема. Ако си заминава горивна помпа има ли опасност да изгасне в движение, че ми предстои пътуване за празниците. Пак да кажа, че проблема се прояввява при не съвсем студен двигател, клонящ към затопляне вече и не е постоянен. Като загрее си върви добре и няма проблем.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1,6 16v бензин придърпва
Как разбра, че е за смяна? Зависи на какви показания е замръзнала, може на някакъв преходен режим и затова да прави проблем само в определен етап от загряването на двигателя. Ако е бензиновата помпа има вероятност да гасне в движение, но ако проблемът ти е от отдавна надали е тя. За период от около месец от появяването на началните симптоми си заминава окончателно.
Да не би да ти е закъсано жилото на газта и да не реагира при нормално натискане!?
Да не би да ти е закъсано жилото на газта и да не реагира при нормално натискане!?
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 01 юни 2005, 21:49
- Модел на автомобила: Escort 1,6 16V
- Местоположение: Home
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1,6 16v бензин придърпва
За ламбда сондата още преди няколко години ми казаха в МП, че е за смяна и сега на тази диагностика ми го потвърдиха, но категорично казаха, че от нея не се получава такъв проблем. Проблем изскочи преди около месец, месец и нещо. Появи се изведнъж без нищо да е правено, на практика когато започна да става по-студено. Бензиновата помпа винаги си я чувам при палене. Не знам как да я изследвам нея и нямам идея за жилото на газта къде да го видя дали се е закъсало. Имам леки съмения за маркуч, от който да смуче въздух, но не съм 100% сигурен дали шума не идва просто от алтернаторния ремък и не би ли трябвало ако е маркуч да се покаже на диагностиката? Нямам нерви вече. Мисля утре да я карам в някой сервиз и да им дам някакви насоки горе-долу какво да търсят.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1,6 16v бензин придърпва
Така само ще те одрусат много без явни симптоми. Жилото на газта влиза в тялото на дросели и минава над капака на клапаните. Бензиновата помпа се замерва като се закачи манометър за налягането на горивната рейка. Почвай сам от лесните неща, че за Коледа ще те сурвакат сериозно...
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 01 юни 2005, 21:49
- Модел на автомобила: Escort 1,6 16V
- Местоположение: Home
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1,6 16v бензин придърпва
Вече съм 250 лв. назад, а след Нова година ми идва нова кола. Жилото се сетих кое е, но как да разбера дали се е закъсало. Горивната рейка къде се намира? Има ли някъде помощ за измерване. Освен това бензиновата помпа няма как да я сменя сам, тъй като трябва да сваля резервоара.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1,6 16v бензин придърпва
За жилото - елементарно! Подаваш газ с ръка, от дросела...ако се държи по същия начин - не е жило!jameshet написа:Вече съм 250 лв. назад, а след Нова година ми идва нова кола. Жилото се сетих кое е, но как да разбера дали се е закъсало. Горивната рейка къде се намира? Има ли някъде помощ за измерване. Освен това бензиновата помпа няма как да я сменя сам, тъй като трябва да сваля резервоара.
Кога е сменян последно горивния филтър?
А като закачи онова маркуче за филтърната кутия...сега в нея има ли масло? А дунапренче?
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 01 юни 2005, 21:49
- Модел на автомобила: Escort 1,6 16V
- Местоположение: Home
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1,6 16v бензин придърпва
Горивния филтър не е сменян скоро. Това е едно от нещата, които смятам да ги накарам да ми сменят днес, тъй като нямам условия да си го сменя сам. За маркучето нещо не разбрах - по принцип в неговия край имаше масло сякаш, другия му край отива в капака на главата. За какво дунапренче ме питаш. Не съм отварял филтърната кутия след това. Въздушния филтър го смених преди това.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1,6 16v бензин придърпва
Това маркуче извежда картерни газове за изгаряне. Маркучето влиза в кутията, а в самата нея има предвидено място за филтърче (дунапрен, принципно влизащ в комплекта за нов въздушен филтър). Та този дунапрен обира част от маслените пари, но ако двигателя духа повечко....пречи (на ладите едно време им изкарваха картерните с маркуч надолу )jameshet написа:Горивния филтър не е сменян скоро. Това е едно от нещата, които смятам да ги накарам да ми сменят днес, тъй като нямам условия да си го сменя сам. За маркучето нещо не разбрах - по принцип в неговия край имаше масло сякаш, другия му край отива в капака на главата. За какво дунапренче ме питаш. Не съм отварял филтърната кутия след това. Въздушния филтър го смених преди това.
Та ако нямаш - изрежи си от по-гъста гъба, но все пак и погледни колко ти олива....
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 01 юни 2005, 21:49
- Модел на автомобила: Escort 1,6 16V
- Местоположение: Home
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1,6 16v бензин придърпва
Според мен дуапренчето липсва не отсега. Няколко пътисъм се чудил защо е омаслено вътре, но ще имам предвид да го добавя, но не вярвам да даде ефект. Между другото след смяна на горивен филтър няма ефект. За съжаление нямаха букси за да й направят диагностика, след като имах шанса да им покажа какво прави. Едва ли щеше да има особен смисъл след като дори в МП нищо не хванаха. Сега минавам на вариант смяна на датчика за температурата и повече идеи нямам никакви идеи Моторчето за празния ход го изключвам, тъй като проблема се проявява най-вече в движение и да все пак да упомена, че го прави произволно. Вчера вечерта имаше проблем, днес сутринта - никакъв проблем, после в сервиза също, докато са я тествали. Аз като отидох да я взема обаче и я запалих веднага прояви проблем и имах възможност да ги извикам и да им покажа.
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 01 юни 2005, 21:49
- Модел на автомобила: Escort 1,6 16V
- Местоположение: Home
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1,6 16v бензин придърпва
Сега загледах по Микрокат, че няма подобно дунапренче на филтърната кутия. Може би тук е момента да уточня, че двигателя е Зетек, а не еФИ.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1,6 16v бензин придърпва
Имаш дунапренче, ако омасляването ти е множко виж тази моя тема за решение на проблема: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 1%8A%D1%80" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 01 юни 2005, 21:49
- Модел на автомобила: Escort 1,6 16V
- Местоположение: Home
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1,6 16v бензин придърпва
Хм, честно казано сега не съм се заглеждал нито за омасляването, нито за дунапренчето. Утре сутринта ще погледна за тези неща и въпросния маркуч, ако ми остане време преди да я закарам за смяна на температурините датчици(този, който показва на уреда така или иначе е за смяна от много време). А този клапан горе долу какви пари е и сменя ли се лесно.
Едит: Всъщност сега се загледах, че ти си го зачистил, а не сменил като колегата от Англия. Според теб ефекта се появи от чистенето на клапана или от смяната на маркуча или е комплексно?
Едит 2: Сега се сещам, че май преди няколко години в МП ми бяха казали след една диагностика, че този клапан за картерните газове точно май е за смяна. Интересно защо обаче сега не ми го казаха, а ми казаха че ламбда сондата е за смяна, която при тях е 415 лв.... Дали пък не е възможно от това да ми идва проблема?
Едит: Всъщност сега се загледах, че ти си го зачистил, а не сменил като колегата от Англия. Според теб ефекта се появи от чистенето на клапана или от смяната на маркуча или е комплексно?
Едит 2: Сега се сещам, че май преди няколко години в МП ми бяха казали след една диагностика, че този клапан за картерните газове точно май е за смяна. Интересно защо обаче сега не ми го казаха, а ми казаха че ламбда сондата е за смяна, която при тях е 415 лв.... Дали пък не е възможно от това да ми идва проблема?
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1,6 16v бензин придърпва
Ако маркуча ти е спукан, то най- вероятно от там са всичките ти проблеми. При мен беше спукан номер 9 и колата не се форсираше, гаснеше и работеше настабилно. Това е така, защото двигателя губи вакуум към всмукателния колектор. С около 30% по евтино ще вземеш маркуча от магазина на Моторкрафт. Ако пружинката на клапанчето работи, няма нужда да го сменяш, а само почистиш. Колегата от Англия го е сменил, защото е счупено...
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 01 юни 2005, 21:49
- Модел на автомобила: Escort 1,6 16V
- Местоположение: Home
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1,6 16v бензин придърпва
Колега, а при теб проблема беше постоянен с нефорсирането или като при мен. Маркучите дали ще ги усетя само на пипане или трябва да ги сваля. Температурните датици има ли смисъл да се сменят според вас - поне този, който мери температурата на антифриза понеже както споменах другия не работи от доста време и така или иначе е за смяна.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1,6 16v бензин придърпва
Проблемът беше постоянен. Няма смисъл да се хвърляш да сменяш всички датчици, казах ти да се проверят на осцилоскоп. Ако си от София мога да ти препоръчам добър диагностик, който мери с осцилоскоп. Кой датчик за антифриза имаш предвид, този който е завит отгоре на тялото на термостата ли? Ако е той може и да има някаква връзка с придърпването при определен температурен режим. Струва чисто нов 64 лева и ако не работи е хубаво да го смениш...
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 01 юни 2005, 21:49
- Модел на автомобила: Escort 1,6 16V
- Местоположение: Home
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1,6 16v бензин придърпва
Точно този завития отгоре имам предвид. Нов е 30-ина лв. оригинален при това. Другият не ми работи със сигурност, който е отдолу и не знам защо в МП нов е 80 лв., но той няма връзка просто ще го сменя заедно с този отгоре. Датчика отгоре ми е сменян преди 3 години ама това не е гаранция, че работи. В София живея, така, че дай координати на диагностика след това, тъй като не вярвам проблема да се реши.
Сега се сетих, че може би някой от маркучите ми за картерните газове беше сменян, тъй като имах постоянен проблем с оборотите на празен ход и мисля, че се оказа някой от тези маркучи. Това ако не се лъжа беше началото на тази година.
Проблема обаче е променлив и е по-скоро пропускане или не на някой датчик.
Сега се сетих, че може би някой от маркучите ми за картерните газове беше сменян, тъй като имах постоянен проблем с оборотите на празен ход и мисля, че се оказа някой от тези маркучи. Това ако не се лъжа беше началото на тази година.
Проблема обаче е променлив и е по-скоро пропускане или не на някой датчик.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1,6 16v бензин придърпва
Сервиза в двора на техникума "Хенри Форд". Диагностика е много кадърно момче. Казва се Ники, тел: 0888615364, преди години е работил в Мото Пфое и ги разбира доста болежките на форд. Цялостната диагностика е 30 лв., като той не пести време и докато не разреши проблема не се отказва. Успех!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Google Adsense [Bot] и 115 госта