Странно твърдение за ремонт на 1.7i

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Roy
потребител
потребител
Мнения: 160
Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Странно твърдение за ремонт на 1.7i

Мнение от Roy » 16 яну 2012, 08:22

Колеги,

харесал съм си един Ford Puma и започнах да събирам информация за колата. Изчетох всичко изписано във форума и се допитах и до странични лица. Като цяло извода, който си направих е:

- сравнително здрава кола с екзотичен дизайн;
- поддръжката не е фрапираща, тъй като доста от частите са еднакви с Форд Фиеста 97';
- издръжлив двигател /за 1.7 говоря/ при нормална експлоатация и обслужване;
- на този двигател може да се монтира АГУ, която не е ГИ, т.е. по-евтиния вариант;
- ремъка на колата не може да бъде сменен от всеки майстор - имало си своите особености;

Поправете ме ако греша за някое от твърденията!
Същинският ми въпрос всъщност се базира на едно твърдение, което дочух на скоро: Двигателя 1.7i не подлежал на основен ремонт. Бих искал да ми кажете това вярно ли е или не?

Предварително благодаря!
Поздрави!
Изображение

FordPuma
потребител
потребител
Мнения: 68
Регистриран: 14 ное 2011, 12:46
Модел на автомобила: Ford Puma 1.7,(w203)Mercedes c180 2.0 129 к.с
Местоположение: Елхово
Status: Извън линия

Re: Странно твърдение за ремонт на 1.7i

Мнение от FordPuma » 16 яну 2012, 08:56

Колега и аз имам пума от 4 месеца някъде и мога само да кажа , че всички тези хора който казват , че колата се разваля бързо и не става за нищо да си гледат работата. Колата не е направил нито 1 проблем двигателя е издръжлив на всякакъв напън.Много е издръжлива , динамична и пъргава,стига да попаднеш на кола както се казва.А и да спомена също , че на газ колата гори неочаквано малко.
А до колкото до въпроса ти , и аз съм чувал нещо подобно което спомена ти за двигателя , но не съм сигурен на 100 % , тъй като 1.7 е не четно число а това за дизелите и е някакъв по специфичен двигател, но нека някои които е запознат да каже :)

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1632
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странно твърдение за ремонт на 1.7i

Мнение от fordmaniac » 16 яну 2012, 09:20

Имам няколко Пуми на поддръжка.
За основиния ремонт е вярно. Не са предвидени ремонтни размери бутала и сегменти.
Но това е по-малкия проблем. 1.7 е със ситема за управление на фазите на смукателния вал. Тя аварира и клапана струва около 850 лВ и още не знам някой да си го е купил. Ефекта е че до 4500 оборота 1.7 върви като 1.4 тромаво. После върви повече от 1.6, но в реална експлоатация не е удобно да го държиш все горе.
Клиентка с 1.7, купила го без да го видя му се радваше, че много върви, но като я качих на моята кола, не мислеше вече така. Просто не беше карала мощни коли за сравнение. И при нея клапана за VVT . Разхода се вдига доста и това заедно с невървенето е много дразнещо.
За ремъците на Пума, Фиеста след '96 и малките (1.4 и 1.6) мотори на Фокус са си нужни знания, инструмени и опит за смяната им. Колеги ме викаха да помагам за Фиеста 1.25 , на която бяха покривили клапаните. А са ми идвал неравномерно работещ Фокус за диагностика с половин зъб разлика във валовете!
1.4 е за дамите, достатъчно пъгав. 1.6 е добър и бързичък.
Това е от мен. Поздрави
Последна промяна от fordmaniac на 19 май 2012, 07:14, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Roy
потребител
потребител
Мнения: 160
Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Странно твърдение за ремонт на 1.7i

Мнение от Roy » 16 яну 2012, 15:11

fordmaniac написа:Имам няколко Пуми на поддръжка.
За основиния ремонт е вярно. Не са предвидени ремонтни размери бутала и сегменти.
Но това е по-малкия проблем. 1.7 е със ситема за управление на фазиде на смукателния вал. Тя аварира и клапана струва около 850 лВ и още не знам някой да си го е купил. Ефекта е че до 4500 оборота 1.7 върви като 1.4 тромаво. После върви повече от 1.6, но в реална експоатация не е удобно да го държиш все горе.
Това е от мен. Поздрави
Тук не разбрах нещо. Искаш да кажеш, че като аварира този клапан, досега никой не го правил, така ли. И резултата от това избягване на ремотна е че колата става тромава и разхода се покачва. Така ли да разбирам нещата?
Изображение

Потребителски аватар
Roy
потребител
потребител
Мнения: 160
Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Странно твърдение за ремонт на 1.7i

Мнение от Roy » 16 яну 2012, 15:13

FordPuma написа:Колега и аз имам пума от 4 месеца някъде и мога само да кажа , че всички тези хора който казват , че колата се разваля бързо и не става за нищо да си гледат работата. Колата не е направил нито 1 проблем двигателя е издръжлив на всякакъв напън.Много е издръжлива , динамична и пъргава,стига да попаднеш на кола както се казва.А и да спомена също , че на газ колата гори неочаквано малко.
А до колкото до въпроса ти , и аз съм чувал нещо подобно което спомена ти за двигателя , но не съм сигурен на 100 % , тъй като 1.7 е не четно число а това за дизелите и е някакъв по специфичен двигател, но нека някои които е запознат да каже :)
Колега, ти с каква газова си - обикновена както се казва или ГИ?!
Изображение

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1632
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странно твърдение за ремонт на 1.7i

Мнение от fordmaniac » 16 яну 2012, 17:09

Ами поне до сега не съм чул някой да си смени клапана. Втора употреба може и да се намери, но смяната е с разкачане на ангренажен ремък и демонтаж на смукателен вал. И като отчетеш, че не можеш да гарантираш че работи, докато не се пробва, а работата по смяната е много, никой от клиентите ми не си е купувал втора ръка клапан.

Потребителски аватар
Roy
потребител
потребител
Мнения: 160
Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Странно твърдение за ремонт на 1.7i

Мнение от Roy » 16 яну 2012, 20:52

Бихте ли изказали отзиви за 1.4 мотора, който се монтира на Puma-та! Имам предвид - динамика, разход, здравина, обслужване. И при него ли има особеност с основния ремонт? При 1.4 мотора пак ли я има тази ситема за управление на фазите на смукателния вал?!
Изображение

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1632
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странно твърдение за ремонт на 1.7i

Мнение от fordmaniac » 17 яну 2012, 08:50

Само 1.7 при Пума е с VVT sistema.

FordPuma
потребител
потребител
Мнения: 68
Регистриран: 14 ное 2011, 12:46
Модел на автомобила: Ford Puma 1.7,(w203)Mercedes c180 2.0 129 к.с
Местоположение: Елхово
Status: Извън линия

Re: Странно твърдение за ремонт на 1.7i

Мнение от FordPuma » 18 яну 2012, 12:59

Roy написа:
FordPuma написа:Колега и аз имам пума от 4 месеца някъде и мога само да кажа , че всички тези хора който казват , че колата се разваля бързо и не става за нищо да си гледат работата. Колата не е направил нито 1 проблем двигателя е издръжлив на всякакъв напън.Много е издръжлива , динамична и пъргава,стига да попаднеш на кола както се казва.А и да спомена също , че на газ колата гори неочаквано малко.
А до колкото до въпроса ти , и аз съм чувал нещо подобно което спомена ти за двигателя , но не съм сигурен на 100 % , тъй като 1.7 е не четно число а това за дизелите и е някакъв по специфичен двигател, но нека някои които е запознат да каже :)
Колега, ти с каква газова си - обикновена както се казва или ГИ?!
С обикновено съм

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1632
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странно твърдение за ремонт на 1.7i

Мнение от fordmaniac » 11 апр 2012, 21:10

За статистиката: днес при мен беше поредната Пума 1.7 с прецакан VVT клапан за управлението на смукателния вал. Скоро е закупена и беше за ремъци. Тест с кодочетеца и проба в движение и :( . Не върви като хората.

Потребителски аватар
Roy
потребител
потребител
Мнения: 160
Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Странно твърдение за ремонт на 1.7i

Мнение от Roy » 11 апр 2012, 22:40

Какво разбираш под твърдението не върви като хората? До колкото знам има много възможни причини.Бих искал да те попитам при диагностика на колата показва ли се този проблем - в смисъл лесно ли се диагностицира? Какви признаци има?

Питам не за да се заяждам, а защото съм собсвеник (вече и да ви кажа не съжалявам :): ) на пума със същия мотор и ако ми кажеш за какви симптоми да следя ще съм ти благодарен. Не мога да преценя точно, но моята количка си върви добре. Наема изключително добре и на висока предавка. Доста е пъргава. Не знам дали правя правилно заключение относно това дали върви, тъй като предишната ми кола бе 60 к.с. карбуратор на газ, а другата освен Пумичката, която карам е Ауди А4, 2007', бензин, турбо 170 к.с. Правилно или не, вървежа ме удовлетворява.

Поздрави!
Изображение

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1632
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странно твърдение за ремонт на 1.7i

Мнение от fordmaniac » 13 апр 2012, 08:32

Roy написа:Какво разбираш под твърдението не върви като хората? До колкото знам има много възможни причини.Бих искал да те попитам при диагностика на колата показва ли се този проблем - в смисъл лесно ли се диагностицира? Какви признаци има?
Писал съм за призначите на неработещо V V T управление. Ако на човек не му е попадала в ръцете нормално вървяща, ще си помисли, че е високо форсиран по обороти двигател, който до 4500 не става, а после озверява.
За възможни причини НЕ гадая, занимавам се с диагностика. Задължително проба в движение и после връзвам кодочетеца. Изписва грешка " Variable Cam Timing Overretarded " и нещата са ясни. Единствена версия е неправилно зацепен ремък и разместени валове, след проверка, ако и това отпадне има тест на актюатора под кодочетец и вече диагнозата е сигурна!
Много ми допада Пумата като поведение и окачване. Сина също е карал няколко и при 1.7 го дразни това, че върви по-малко от Ескорта ни при повреден клапан.
Поздрави.

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Странно твърдение за ремонт на 1.7i

Мнение от bateto_toshko » 14 апр 2012, 02:25

А за останалите мотори 1,25 и 1,4 стана ясно , че го няма този клапан , но има ли ремонтни размери бутала сегменти , лагери ?
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта