Странно твърдение за ремонт на 1.7i
- Roy
- потребител
- Мнения: 160
- Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
- Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Странно твърдение за ремонт на 1.7i
Колеги,
харесал съм си един Ford Puma и започнах да събирам информация за колата. Изчетох всичко изписано във форума и се допитах и до странични лица. Като цяло извода, който си направих е:
- сравнително здрава кола с екзотичен дизайн;
- поддръжката не е фрапираща, тъй като доста от частите са еднакви с Форд Фиеста 97';
- издръжлив двигател /за 1.7 говоря/ при нормална експлоатация и обслужване;
- на този двигател може да се монтира АГУ, която не е ГИ, т.е. по-евтиния вариант;
- ремъка на колата не може да бъде сменен от всеки майстор - имало си своите особености;
Поправете ме ако греша за някое от твърденията!
Същинският ми въпрос всъщност се базира на едно твърдение, което дочух на скоро: Двигателя 1.7i не подлежал на основен ремонт. Бих искал да ми кажете това вярно ли е или не?
Предварително благодаря!
Поздрави!
харесал съм си един Ford Puma и започнах да събирам информация за колата. Изчетох всичко изписано във форума и се допитах и до странични лица. Като цяло извода, който си направих е:
- сравнително здрава кола с екзотичен дизайн;
- поддръжката не е фрапираща, тъй като доста от частите са еднакви с Форд Фиеста 97';
- издръжлив двигател /за 1.7 говоря/ при нормална експлоатация и обслужване;
- на този двигател може да се монтира АГУ, която не е ГИ, т.е. по-евтиния вариант;
- ремъка на колата не може да бъде сменен от всеки майстор - имало си своите особености;
Поправете ме ако греша за някое от твърденията!
Същинският ми въпрос всъщност се базира на едно твърдение, което дочух на скоро: Двигателя 1.7i не подлежал на основен ремонт. Бих искал да ми кажете това вярно ли е или не?
Предварително благодаря!
Поздрави!
-
- потребител
- Мнения: 68
- Регистриран: 14 ное 2011, 12:46
- Модел на автомобила: Ford Puma 1.7,(w203)Mercedes c180 2.0 129 к.с
- Местоположение: Елхово
- Status: Извън линия
Re: Странно твърдение за ремонт на 1.7i
Колега и аз имам пума от 4 месеца някъде и мога само да кажа , че всички тези хора който казват , че колата се разваля бързо и не става за нищо да си гледат работата. Колата не е направил нито 1 проблем двигателя е издръжлив на всякакъв напън.Много е издръжлива , динамична и пъргава,стига да попаднеш на кола както се казва.А и да спомена също , че на газ колата гори неочаквано малко.
А до колкото до въпроса ти , и аз съм чувал нещо подобно което спомена ти за двигателя , но не съм сигурен на 100 % , тъй като 1.7 е не четно число а това за дизелите и е някакъв по специфичен двигател, но нека някои които е запознат да каже
А до колкото до въпроса ти , и аз съм чувал нещо подобно което спомена ти за двигателя , но не съм сигурен на 100 % , тъй като 1.7 е не четно число а това за дизелите и е някакъв по специфичен двигател, но нека някои които е запознат да каже

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1632
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Странно твърдение за ремонт на 1.7i
Имам няколко Пуми на поддръжка.
За основиния ремонт е вярно. Не са предвидени ремонтни размери бутала и сегменти.
Но това е по-малкия проблем. 1.7 е със ситема за управление на фазите на смукателния вал. Тя аварира и клапана струва около 850 лВ и още не знам някой да си го е купил. Ефекта е че до 4500 оборота 1.7 върви като 1.4 тромаво. После върви повече от 1.6, но в реална експлоатация не е удобно да го държиш все горе.
Клиентка с 1.7, купила го без да го видя му се радваше, че много върви, но като я качих на моята кола, не мислеше вече така. Просто не беше карала мощни коли за сравнение. И при нея клапана за VVT . Разхода се вдига доста и това заедно с невървенето е много дразнещо.
За ремъците на Пума, Фиеста след '96 и малките (1.4 и 1.6) мотори на Фокус са си нужни знания, инструмени и опит за смяната им. Колеги ме викаха да помагам за Фиеста 1.25 , на която бяха покривили клапаните. А са ми идвал неравномерно работещ Фокус за диагностика с половин зъб разлика във валовете!
1.4 е за дамите, достатъчно пъгав. 1.6 е добър и бързичък.
Това е от мен. Поздрави
За основиния ремонт е вярно. Не са предвидени ремонтни размери бутала и сегменти.
Но това е по-малкия проблем. 1.7 е със ситема за управление на фазите на смукателния вал. Тя аварира и клапана струва около 850 лВ и още не знам някой да си го е купил. Ефекта е че до 4500 оборота 1.7 върви като 1.4 тромаво. После върви повече от 1.6, но в реална експлоатация не е удобно да го държиш все горе.
Клиентка с 1.7, купила го без да го видя му се радваше, че много върви, но като я качих на моята кола, не мислеше вече така. Просто не беше карала мощни коли за сравнение. И при нея клапана за VVT . Разхода се вдига доста и това заедно с невървенето е много дразнещо.
За ремъците на Пума, Фиеста след '96 и малките (1.4 и 1.6) мотори на Фокус са си нужни знания, инструмени и опит за смяната им. Колеги ме викаха да помагам за Фиеста 1.25 , на която бяха покривили клапаните. А са ми идвал неравномерно работещ Фокус за диагностика с половин зъб разлика във валовете!
1.4 е за дамите, достатъчно пъгав. 1.6 е добър и бързичък.
Това е от мен. Поздрави
Последна промяна от fordmaniac на 19 май 2012, 07:14, променено общо 1 път.
- Roy
- потребител
- Мнения: 160
- Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
- Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Странно твърдение за ремонт на 1.7i
Тук не разбрах нещо. Искаш да кажеш, че като аварира този клапан, досега никой не го правил, така ли. И резултата от това избягване на ремотна е че колата става тромава и разхода се покачва. Така ли да разбирам нещата?fordmaniac написа:Имам няколко Пуми на поддръжка.
За основиния ремонт е вярно. Не са предвидени ремонтни размери бутала и сегменти.
Но това е по-малкия проблем. 1.7 е със ситема за управление на фазиде на смукателния вал. Тя аварира и клапана струва около 850 лВ и още не знам някой да си го е купил. Ефекта е че до 4500 оборота 1.7 върви като 1.4 тромаво. После върви повече от 1.6, но в реална експоатация не е удобно да го държиш все горе.
Това е от мен. Поздрави
- Roy
- потребител
- Мнения: 160
- Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
- Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Странно твърдение за ремонт на 1.7i
Колега, ти с каква газова си - обикновена както се казва или ГИ?!FordPuma написа:Колега и аз имам пума от 4 месеца някъде и мога само да кажа , че всички тези хора който казват , че колата се разваля бързо и не става за нищо да си гледат работата. Колата не е направил нито 1 проблем двигателя е издръжлив на всякакъв напън.Много е издръжлива , динамична и пъргава,стига да попаднеш на кола както се казва.А и да спомена също , че на газ колата гори неочаквано малко.
А до колкото до въпроса ти , и аз съм чувал нещо подобно което спомена ти за двигателя , но не съм сигурен на 100 % , тъй като 1.7 е не четно число а това за дизелите и е някакъв по специфичен двигател, но нека някои които е запознат да каже
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1632
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Странно твърдение за ремонт на 1.7i
Ами поне до сега не съм чул някой да си смени клапана. Втора употреба може и да се намери, но смяната е с разкачане на ангренажен ремък и демонтаж на смукателен вал. И като отчетеш, че не можеш да гарантираш че работи, докато не се пробва, а работата по смяната е много, никой от клиентите ми не си е купувал втора ръка клапан.
- Roy
- потребител
- Мнения: 160
- Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
- Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Странно твърдение за ремонт на 1.7i
Бихте ли изказали отзиви за 1.4 мотора, който се монтира на Puma-та! Имам предвид - динамика, разход, здравина, обслужване. И при него ли има особеност с основния ремонт? При 1.4 мотора пак ли я има тази ситема за управление на фазите на смукателния вал?!
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1632
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Странно твърдение за ремонт на 1.7i
Само 1.7 при Пума е с VVT sistema.
-
- потребител
- Мнения: 68
- Регистриран: 14 ное 2011, 12:46
- Модел на автомобила: Ford Puma 1.7,(w203)Mercedes c180 2.0 129 к.с
- Местоположение: Елхово
- Status: Извън линия
Re: Странно твърдение за ремонт на 1.7i
С обикновено съмRoy написа:Колега, ти с каква газова си - обикновена както се казва или ГИ?!FordPuma написа:Колега и аз имам пума от 4 месеца някъде и мога само да кажа , че всички тези хора който казват , че колата се разваля бързо и не става за нищо да си гледат работата. Колата не е направил нито 1 проблем двигателя е издръжлив на всякакъв напън.Много е издръжлива , динамична и пъргава,стига да попаднеш на кола както се казва.А и да спомена също , че на газ колата гори неочаквано малко.
А до колкото до въпроса ти , и аз съм чувал нещо подобно което спомена ти за двигателя , но не съм сигурен на 100 % , тъй като 1.7 е не четно число а това за дизелите и е някакъв по специфичен двигател, но нека някои които е запознат да каже
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1632
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Странно твърдение за ремонт на 1.7i
За статистиката: днес при мен беше поредната Пума 1.7 с прецакан VVT клапан за управлението на смукателния вал. Скоро е закупена и беше за ремъци. Тест с кодочетеца и проба в движение и
. Не върви като хората.

- Roy
- потребител
- Мнения: 160
- Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
- Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Странно твърдение за ремонт на 1.7i
Какво разбираш под твърдението не върви като хората? До колкото знам има много възможни причини.Бих искал да те попитам при диагностика на колата показва ли се този проблем - в смисъл лесно ли се диагностицира? Какви признаци има?
Питам не за да се заяждам, а защото съм собсвеник (вече и да ви кажа не съжалявам
) на пума със същия мотор и ако ми кажеш за какви симптоми да следя ще съм ти благодарен. Не мога да преценя точно, но моята количка си върви добре. Наема изключително добре и на висока предавка. Доста е пъргава. Не знам дали правя правилно заключение относно това дали върви, тъй като предишната ми кола бе 60 к.с. карбуратор на газ, а другата освен Пумичката, която карам е Ауди А4, 2007', бензин, турбо 170 к.с. Правилно или не, вървежа ме удовлетворява.
Поздрави!
Питам не за да се заяждам, а защото съм собсвеник (вече и да ви кажа не съжалявам

Поздрави!
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1632
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Странно твърдение за ремонт на 1.7i
Писал съм за призначите на неработещо V V T управление. Ако на човек не му е попадала в ръцете нормално вървяща, ще си помисли, че е високо форсиран по обороти двигател, който до 4500 не става, а после озверява.Roy написа:Какво разбираш под твърдението не върви като хората? До колкото знам има много възможни причини.Бих искал да те попитам при диагностика на колата показва ли се този проблем - в смисъл лесно ли се диагностицира? Какви признаци има?
За възможни причини НЕ гадая, занимавам се с диагностика. Задължително проба в движение и после връзвам кодочетеца. Изписва грешка " Variable Cam Timing Overretarded " и нещата са ясни. Единствена версия е неправилно зацепен ремък и разместени валове, след проверка, ако и това отпадне има тест на актюатора под кодочетец и вече диагнозата е сигурна!
Много ми допада Пумата като поведение и окачване. Сина също е карал няколко и при 1.7 го дразни това, че върви по-малко от Ескорта ни при повреден клапан.
Поздрави.
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Странно твърдение за ремонт на 1.7i
А за останалите мотори 1,25 и 1,4 стана ясно , че го няма този клапан , но има ли ремонтни размери бутала сегменти , лагери ?
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта