Липсва принудителен празен ход/ППХ/deceleration fuel cut-off
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)
Допълнителни емулатори, допълнителни букси на пътя към инжекторите, още компоненти за управление - всичко това намалява надеждността... ще ми се да го избегна това ако е възможно...
Разхода ти е с 1 литър по-малко от колкото на мене ми даде София-Варна (9. и обратно (9.9)!
По магистралата съм карал 100-110, рядко 120. Извън нея - 60-90.
В тази връзка - знаеш ли колко ни е икономичната скорост? Вярвам ще е поне 100, няма да се учудя и малко повече.
ПП. Гледам, преди си писал на дълго че ти дава разход около 10.5. не може цял литър само от ППХ да ти смъкне, си мисля. Освен това, и в двете посоки ти е дало еднакъв - не е да кажеш, че в едната е икономия от ППХ на спускане (в другата трябва да е изкачването повече тогава и да изгори повече). Изхождам от презумпцията, че на почти равен път трябва да гори по-малко, от колкото ако е с голямо изкачване и слизане. Дори при напълно изправен ППХ механизъм. Дори и при електромобил с кпд на двигател, динамо и акумулатор близо до 1.
ППП. При мене се усилиха неустойчивите обороти на празен ход (което вероятно няма отношение към ППХ). Както си държи нормални обороти, току аха-да изгасне и почва една игра надолу-нагоре, чак присветват вече и лампите. Обикновено трябва да подам повече газ, за да се оправи, но почна да се повтаря много често (може-би защото затопли повече времето). Мисля, че същото пропадане се получава и в движение понякога, обикновено при ускоряване, докато оборотите са под 3000... (дали не е EGR?)
Разхода ти е с 1 литър по-малко от колкото на мене ми даде София-Варна (9. и обратно (9.9)!
По магистралата съм карал 100-110, рядко 120. Извън нея - 60-90.
В тази връзка - знаеш ли колко ни е икономичната скорост? Вярвам ще е поне 100, няма да се учудя и малко повече.
ПП. Гледам, преди си писал на дълго че ти дава разход около 10.5. не може цял литър само от ППХ да ти смъкне, си мисля. Освен това, и в двете посоки ти е дало еднакъв - не е да кажеш, че в едната е икономия от ППХ на спускане (в другата трябва да е изкачването повече тогава и да изгори повече). Изхождам от презумпцията, че на почти равен път трябва да гори по-малко, от колкото ако е с голямо изкачване и слизане. Дори при напълно изправен ППХ механизъм. Дори и при електромобил с кпд на двигател, динамо и акумулатор близо до 1.
ППП. При мене се усилиха неустойчивите обороти на празен ход (което вероятно няма отношение към ППХ). Както си държи нормални обороти, току аха-да изгасне и почва една игра надолу-нагоре, чак присветват вече и лампите. Обикновено трябва да подам повече газ, за да се оправи, но почна да се повтаря много често (може-би защото затопли повече времето). Мисля, че същото пропадане се получава и в движение понякога, обикновено при ускоряване, докато оборотите са под 3000... (дали не е EGR?)
-
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 15 фев 2010, 17:50
- Модел на автомобила: Форд Транзит '07,Форд Галакси '98+LPG FOBOS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)
Айде малко да раздвижа темата и с данни за градският разход. В сряда профилактично проверих бензиновият и газовият компютри за някакви записани грешки, но такива не бяха регистрирани. Вчера заредих за 164 км 20,5 литра газ, което по мои сметки прави 12,5/100 разход на газ в града, което в сравнение с 16/100 преди си е направо постижение.
За играта на оборотите на газ или на бензин го прави, с каква газова си, филтри сменяш ли навреме?
За играта на оборотите на газ или на бензин го прави, с каква газова си, филтри сменяш ли навреме?
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)
Направо не знам как само с един ППХ може да се постигне такова подобрение, сега и на градския разход!
И това в София, нали? На мене ми дава около 15 на газ (преди беше 14 на бензин).
Аз ще изчакам все-пак да видим какво ще ми стане с разхода след като оправим проблема с оборотите на място, описал съм ситуацията тук: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 04#p417091" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Утре смятам да сменя и другата бобина и кабелите до свещите. И тъкмо като оправим още някои належащи неща, ще затопли достатъчно, за да се разбере дали сме оправили нестабилните обороти и да може да се съсредоточим върху ППХ (все още се надявам да намерим виновника и да оправим нещата по каналния ред).
ПП. От експериментите направени до сега установявам, че доста от нещата сами по себе си дават минимално или трудно разграничимо видимо отражение върху вървежа на колата. Освен това, ефекта от различни повреди често е доста сходен. И когато има повече от един проблем, е много трудно да се прави диагностика. Струва ми се, че по тази причина доста хора сменят едно, второ, трето и накрая оправят нещата и си мислят, че последното е било причината. А тя може да е била комплексна и ако не са били сменени или ремонвтирани някои от преди това сменените части, а само последното, е нямало да се оправи. Затова има ли проблем, той трябва да се оправя, а не да се чака да се натрупат и да стане наистина зле или да се замазва.
ПП. 2012-05-18
След като сменихме TPS, пропаданията на оборотите на празен ход ги няма, но и ППХ още го няма...
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 20#p417905" onclick="window.open(this.href);return false;
И това в София, нали? На мене ми дава около 15 на газ (преди беше 14 на бензин).
Аз ще изчакам все-пак да видим какво ще ми стане с разхода след като оправим проблема с оборотите на място, описал съм ситуацията тук: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 04#p417091" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Утре смятам да сменя и другата бобина и кабелите до свещите. И тъкмо като оправим още някои належащи неща, ще затопли достатъчно, за да се разбере дали сме оправили нестабилните обороти и да може да се съсредоточим върху ППХ (все още се надявам да намерим виновника и да оправим нещата по каналния ред).
ПП. От експериментите направени до сега установявам, че доста от нещата сами по себе си дават минимално или трудно разграничимо видимо отражение върху вървежа на колата. Освен това, ефекта от различни повреди често е доста сходен. И когато има повече от един проблем, е много трудно да се прави диагностика. Струва ми се, че по тази причина доста хора сменят едно, второ, трето и накрая оправят нещата и си мислят, че последното е било причината. А тя може да е била комплексна и ако не са били сменени или ремонвтирани някои от преди това сменените части, а само последното, е нямало да се оправи. Затова има ли проблем, той трябва да се оправя, а не да се чака да се натрупат и да стане наистина зле или да се замазва.
ПП. 2012-05-18
След като сменихме TPS, пропаданията на оборотите на празен ход ги няма, но и ППХ още го няма...
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 20#p417905" onclick="window.open(this.href);return false;
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)
До тук разбрах че не си си решил проблема.Няма претенциите че знам какво се случва при теб,но ще се опитам да разсъждавам на глас дето се вика.За да влезе в ППХ трябва да има условия за това.
За теб условията са на лице,но дали"акъл сандъка" мисли така?Каза че има МАП във система което е чудесно.Едно от нещата са неговото показание,съответно и на ТПС.Някой монтирал ли е в системата вакуммер???Най-обикновен маномерът който следи разреждането!Мисля че трябва да го направиш и вече в зависимост от показанията на вакуммера в различните режими ще преценим какво се случва.
На лице ли е вакума който ни трябва или не!Ако го няма значи системата или дърпа въздух от някъде или има някакъв механичен проблем който трябва да се открие.Ако го има
значи не се отчита правилно от компонентите които го следят.Следва и в двата случая че компа няма как да заповяда ППХ!!! В същност как ти е педала на спирачките???
Успех!
За теб условията са на лице,но дали"акъл сандъка" мисли така?Каза че има МАП във система което е чудесно.Едно от нещата са неговото показание,съответно и на ТПС.Някой монтирал ли е в системата вакуммер???Най-обикновен маномерът който следи разреждането!Мисля че трябва да го направиш и вече в зависимост от показанията на вакуммера в различните режими ще преценим какво се случва.
На лице ли е вакума който ни трябва или не!Ако го няма значи системата или дърпа въздух от някъде или има някакъв механичен проблем който трябва да се открие.Ако го има
значи не се отчита правилно от компонентите които го следят.Следва и в двата случая че компа няма как да заповяда ППХ!!! В същност как ти е педала на спирачките???
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)
Мановетър не сме монтирали още. Аз и не знам как и къде точно трябва да се монтира? Може би се изважда някое маркуче от колектора и се слага специално подготвен за мястото тройник, за да се възстанови маркучето и да се отклони вакуума към манометъра?
МАП-а май е нещото, за което най-малко съм наясно от всички сензори как точно участва в работата на двигателя. И съответно засега идея си нямам каква роля би могъл да има по отношение на проблема ми с ППХ... Понеже почти никой не го споменаваше като евентуално замесен в моите каши досега, затова и не му обръщах внимание. Но явно идва ред и за него да чета.
Колкото до спирачките - нямам забележки. Коват, педала го усещам добре, ABS-а и тракшън контрола си работят (вярно, съвсем скоро не съм ги тествал изрично, но си работеха със сигурност още от как съм взел колата, а нормален ППХ не съм имал никога). За всеки случай ще им обърна внимание отново.
Като купих колата, спирачикте ковяха много рязко, защото течността явно е била много стара - доста беше почерняла. Като я сменихме се нормализираха, но пак искат по-малко натискане от колкото на старата ми кола, която е без ABS и пр. Единствено забележка към спирачките има жена ми - дразни я че скърцат (мене не ме).
МАП-а май е нещото, за което най-малко съм наясно от всички сензори как точно участва в работата на двигателя. И съответно засега идея си нямам каква роля би могъл да има по отношение на проблема ми с ППХ... Понеже почти никой не го споменаваше като евентуално замесен в моите каши досега, затова и не му обръщах внимание. Но явно идва ред и за него да чета.
Колкото до спирачките - нямам забележки. Коват, педала го усещам добре, ABS-а и тракшън контрола си работят (вярно, съвсем скоро не съм ги тествал изрично, но си работеха със сигурност още от как съм взел колата, а нормален ППХ не съм имал никога). За всеки случай ще им обърна внимание отново.
Като купих колата, спирачикте ковяха много рязко, защото течността явно е била много стара - доста беше почерняла. Като я сменихме се нормализираха, но пак искат по-малко натискане от колкото на старата ми кола, която е без ABS и пр. Единствено забележка към спирачките има жена ми - дразни я че скърцат (мене не ме).
-
- потребител
- Мнения: 169
- Регистриран: 06 юни 2007, 16:20
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK4 2.0flexifuel+Gas Brc
- Местоположение: Vidin
- Status: Извън линия
Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)
Ако галактиката ти е с климатик,най-често губят вакуум от бутона който се натиска за входящ въздух или да върти въздуха в купето.Специалиста е прав за манометъра.Взимаш тройник за муркучлета за миячно примерно,вадиш касетофона и декоративната ниша под него.Поглеждаш горе и виждаш в бутона за въздуха влизат 2 вакуумни мъркуча.Оттам може да направиш с тройник за който ти казах +малко вакуумни мъркучленца начин как да си вържеш манометъра.Вакуума ако не е в ред на Галаксито не му е никакъв проблем да изгори около 21литра на 100км. градско независимо от сезона.Когато си загубил вакуум налягането е около 900Mbar което се равнява на атмосферното.Когато вакуума е наред налягането е 270-300mbar.Аз изпатих с това нещо,затова може да си сигурен в това.При положение че наблюдаваш налягането ще може и оптимално да караш автомобила си.Примерно няма с 50км в час на 5 предавка да натиснеш педала до дупка,щото ще се уплашиш от разхода в този момент.Мисля че на този принцип е така наречения икономайзер при по старите BMW И Мерцедес.Помисли по въпроса с вакуума дали ти е в ред
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1612
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)
Колега, Форд късно откриха MAP варианта за управление на инжекциона. Фиат, Рено, Опел го ползват одавна и избягаха от дебитомера ( MAF ) . Днес правих Фиеста 2007 1.25 , е те тя си е с MAP и си няма дебитомери и нажежаеми жички.specialista написа:До тук разбрах че не си си решил проблема.Няма претенциите че знам какво се случва при теб,но ще се опитам да разсъждавам на глас дето се вика.За да влезе в ППХ трябва да има условия за това.
За теб условията са на лице,но дали"акъл сандъка" мисли така?Каза че има МАП във система което е чудесно.Успех!
-
- потребител
- Мнения: 169
- Регистриран: 06 юни 2007, 16:20
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK4 2.0flexifuel+Gas Brc
- Местоположение: Vidin
- Status: Извън линия
Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)
Да,при мен разхода беше голям на газ.Щото Фобос-а има МАП,и точно той отчиташе че вакуума липсва,налягането в колектора си беше равно на атмосферното.
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)
Разхода ми на газ е в рамките на нормалното спрямо бензиновия от преди газовата - примерно 15 газ срещу 14 бензин софийско градско.
Не ми се вярва много да е това причината, но все-пак.
Аз съм с двузонов климатроник, не с климатик.
Колега Муцев, гледам тук http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=46273" onclick="window.open(this.href);return false; че си се канил поне да го отваряш климатроника - кажи как е положението там? Нека го отхвърлим това подозрение, понеже двузоновия климатроник ни е общо нещо и на двамата.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ПП. Колеги,
моля всеки, който кара Галакси 2.3 или 2.0, а също и Скорпио с такъв двигател, да сподели как се държи колата по нанадолнище на скорост.
Дали до 3500 оборота ускорява все едно е на свободна както моята или двигателя започва да я забавя примерно още след 1500 оборота, както би било редно да се очаква от него?
Теста се прави на солиден наклон и трябва да има поне 100-200 метра, най-добре повече, за да може да се види реално какво става. Защото при включване от свободна на скорост първо има едно моментно спиране докато се преодолее инерцията на предавките и двигателя и чак тогава колата почва да се засилва все едно не е на скорост. Най-сигурно е да се мине два пъти през участъка - веднъж на свободна и веднъж на скорост и да се сравни колко се налага да се натиска спирачката в двата случая, за да показва километража еднакво.
Добре е да посочите и подробности по оборудването на колата и др. особености, може пък точно те да ни насочат търсенето в правилната посока.
Много ми е важно да разбера дали заводски колата излиза с недъг в софтуера или имам реален проблем,
който читавия софтуер да го открива, но за жалост да са пропуснали да го научат как да си го изплаче...
Защото ако имам проблем, да го търся. Но ако се докаже че по някаква (без)умна логика така са го заложили конструкторите във Форд, няма какво да търся под вола теле и да тормозя и колата и себе си с гонене на тоя де духа!
Не ми се вярва много да е това причината, но все-пак.
Аз съм с двузонов климатроник, не с климатик.
Колега Муцев, гледам тук http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=46273" onclick="window.open(this.href);return false; че си се канил поне да го отваряш климатроника - кажи как е положението там? Нека го отхвърлим това подозрение, понеже двузоновия климатроник ни е общо нещо и на двамата.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ПП. Колеги,
моля всеки, който кара Галакси 2.3 или 2.0, а също и Скорпио с такъв двигател, да сподели как се държи колата по нанадолнище на скорост.
Дали до 3500 оборота ускорява все едно е на свободна както моята или двигателя започва да я забавя примерно още след 1500 оборота, както би било редно да се очаква от него?
Теста се прави на солиден наклон и трябва да има поне 100-200 метра, най-добре повече, за да може да се види реално какво става. Защото при включване от свободна на скорост първо има едно моментно спиране докато се преодолее инерцията на предавките и двигателя и чак тогава колата почва да се засилва все едно не е на скорост. Най-сигурно е да се мине два пъти през участъка - веднъж на свободна и веднъж на скорост и да се сравни колко се налага да се натиска спирачката в двата случая, за да показва километража еднакво.
Добре е да посочите и подробности по оборудването на колата и др. особености, може пък точно те да ни насочат търсенето в правилната посока.
Много ми е важно да разбера дали заводски колата излиза с недъг в софтуера или имам реален проблем,
който читавия софтуер да го открива, но за жалост да са пропуснали да го научат как да си го изплаче...
Защото ако имам проблем, да го търся. Но ако се докаже че по някаква (без)умна логика така са го заложили конструкторите във Форд, няма какво да търся под вола теле и да тормозя и колата и себе си с гонене на тоя де духа!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)
Ама колега, ти какво очакваш? По наклон, като я пуснеш на скорост и да започне да спира, не може така, всяка кола ускорява. Двигателя само забавя ускорението, но не спира колата ако наклона е достатъчно голям. Това се нарича "моторна спирачка" а не принудителен празен ход. Задачата на ППХ е икономия на гориво а не да спре колата. Със или без ППХ, моторната спирачка действа по един и същ начин.z42 написа:.....
Дали до 3500 оборота ускорява все едно е на свободна както моята или двигателя започва да я забавя примерно още след 1500 оборота, както би било редно да се очаква от него?
Теста се прави на солиден наклон и трябва да има поне 100-200 метра, най-добре повече, за да може да се види реално какво става. Защото при включване от свободна на скорост първо има едно моментно спиране докато се преодолее инерцията на предавките и двигателя и чак тогава колата почва да се засилва все едно не е на скорост. Най-сигурно е да се мине два пъти през участъка - веднъж на свободна и веднъж на скорост и да се сравни колко се налага да се натиска спирачката в двата случая, за да показва километража еднакво.
Добре е да посочите и подробности по оборудването на колата и др. особености, може пък точно те да ни насочат търсенето в правилната посока.
......
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)
Очаквам това, което прави от 3500 оборота нагоре, а именно - ефекта на двигателната спирачка, да го прави както си му е реда още от 1200-1500 оборота нагоре.
Ако нещо не съм се изразил правилно, нека който може да ме поправи.
Мисля, че от всичко което съм написал в темата става пределно ясно какво е положението и какво бих искал да бъде.
От МП ми казаха, че колата ми е твърде стара, за да има такава "екстра"!
EDIT: Четох, че ППХ е на въоръжение в автомобилите някъде от 70-те години, така че на практика днес всяка кола би трябвало да го има.
И старото ми 21-годишно Рено я има.
Решението, което ми предложиха беше... да сменя колата с дизел!
Ако нещо не съм се изразил правилно, нека който може да ме поправи.
Мисля, че от всичко което съм написал в темата става пределно ясно какво е положението и какво бих искал да бъде.
От МП ми казаха, че колата ми е твърде стара, за да има такава "екстра"!
EDIT: Четох, че ППХ е на въоръжение в автомобилите някъде от 70-те години, така че на практика днес всяка кола би трябвало да го има.
И старото ми 21-годишно Рено я има.
Решението, което ми предложиха беше... да сменя колата с дизел!
Последна промяна от z42 на 26 май 2012, 13:45, променено общо 1 път.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)
Грубо казано държеше около 50 на 5та като си махна крака от газта.HACKO написа: ..
В началото това ме дразнеше, защото трябваше да я изключвам от скорост когато спускам, а пътя позволява по-висока скорост.
Сега свикнах В зависимост от скоростта и терена не се възползвам от ППХ, защото изпитвам истински ужасТ ако не съм на скорост ...
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)
Или не те разбирам правилно или моята не се държи така.Имаш голям наклон и можеш да вдигнеш 90 км/ч по инерция, но като включиш на 5-та и тя те спира така ли?При мене не е така.На хубав наклон дали ще съм на 5-та или не колата е способна да си държи 90км/ч и инерцията и на 5-та е почти същата като на свободна.Чак 4-тата и по-ниските 3-та и 2ра ги усещам като двигателни спирачки.paci написа:Грубо казано държеше около 50 на 5та като си махна крака от газта.HACKO написа: ..
В началото това ме дразнеше, защото трябваше да я изключвам от скорост когато спускам, а пътя позволява по-висока скорост.
Сега свикнах В зависимост от скоростта и терена не се възползвам от ППХ, защото изпитвам истински ужасТ ако не съм на скорост ...
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста
Една кола не може да се оправи докато не се счупи
Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)
Ако всичко е изправно, 5-та предавка също убива инерцията, макар и по-малко от 4. Но има разлика при спускане по баир на свободна и на 5 предавка. Примерно на голям баир, ако се спускам на свободна, колата набира около 120 км/ч. На 5-та предавка обаче колата набира до около 100 км/ч. При мен и при 2-те ми коли е така. Дори се усеща кога спира да действа ППХ и започва да се подава гориво.bateto_toshko написа:...На хубав наклон дали ще съм на 5-та или не колата е способна да си държи 90км/ч и инерцията и на 5-та е почти същата като на свободна...
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Липсва принудителен празен ход/ППХ/deceleration fuel cut-off
ППХ по принцип се тригерира по обороти, не по скорост. Скоростта ако участва е до толкова, да се знае дали колата е в движение или на място.
Не ми е напълно ясно когато си в движение, но на свободна как разбира компа че трябва да държи обикновен ПХ като отпуснеш газта напълно (знам, как може, но не знам кога кой критерий се използва реално).
Друго, което все още не ми е ясно, а ми е интересно, е каква е тази смес, при която се удовлетворяват всички като че ли взаимно изключващи се изисквания, а именно:
1. Да се намали до минимум горивото (т.е. да си в ППХ режим)
2. Ламбда сондата да не изстива
3. Емисиите да останат в норма
4. Температурата в двигателя да остане в норма.
Ако спреш напълно горивото, т2. не се изпълнява.Т.е. трябва да се подава някакво гориво все пак.
Ако сместа е бедна, въглеродните емисии падат, но ако не ме лъже паметта, азотните окиси скачат рязко над нормите и т.3 заминава. Освен това, при бедна смес температурата се качва и ако се прекали, може да пострадат клапани и пр. (т.4). Най-тегавото е от това, че всички тия неща се развиват в разумни граници съвсем близо около нормалната пропорция на сместа. Т.е. от това което четох си правя извода, че ако намалиш примерно два пъти горивото спрямо въздуха, май вече си нагазил лука по 3. и по 4.
Е как тогава го правят "законно" примерно 5 пъти да намалее моментния разход при спускане на ППХ, не мога да си го обясня още. (Разбирам го като 5 пъти по-малко гориво от нужното да се поддържа тази скорост на тази предавка, но при равен път.)
Мисля, че съм писал някъде тук как се държи Рено-то, но ще повторя накратко.
На спускане от планината обикновена 5-та не е достатъчна за поддържане на желаната скорост. На 4-та обикновено спускам само умерени наклони при прав участък от пътя. На серпентините - 3-та и 2-ра. Става дума с малко натискане на спирачка или почти без. На Рено-то (21-ца) ППХ се държи малко непредсказуемо, но обикновено над 2000 оборота вече съм на ППХ. Най-често започва към 1500-1600, а под 1100 се е изключил със сигурност. Това е най-грубо казано, което бих искал да постигна и с Галакси-то.
Реално погледнато, Галакси-то си ИМА ППХ и сега, проблемът е, че започва от 3500 оборота, т.е. мирише много на авариен режим.
Възможна причина за това е компа да си мисли, че двигателя е студен ама чак замръзнал: (картинката е взета от тук: http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 0&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
Това го знам още от самото начало, ама го отхвърлих понеже перката си се включва, оборотите ги държи леко високи докато загрее, после си падат и пр. и пр.
Обаче знам ли ги кво са направили в софта, защото имам два сензора, а не един.
Не ми е напълно ясно когато си в движение, но на свободна как разбира компа че трябва да държи обикновен ПХ като отпуснеш газта напълно (знам, как може, но не знам кога кой критерий се използва реално).
Друго, което все още не ми е ясно, а ми е интересно, е каква е тази смес, при която се удовлетворяват всички като че ли взаимно изключващи се изисквания, а именно:
1. Да се намали до минимум горивото (т.е. да си в ППХ режим)
2. Ламбда сондата да не изстива
3. Емисиите да останат в норма
4. Температурата в двигателя да остане в норма.
Ако спреш напълно горивото, т2. не се изпълнява.Т.е. трябва да се подава някакво гориво все пак.
Ако сместа е бедна, въглеродните емисии падат, но ако не ме лъже паметта, азотните окиси скачат рязко над нормите и т.3 заминава. Освен това, при бедна смес температурата се качва и ако се прекали, може да пострадат клапани и пр. (т.4). Най-тегавото е от това, че всички тия неща се развиват в разумни граници съвсем близо около нормалната пропорция на сместа. Т.е. от това което четох си правя извода, че ако намалиш примерно два пъти горивото спрямо въздуха, май вече си нагазил лука по 3. и по 4.
Е как тогава го правят "законно" примерно 5 пъти да намалее моментния разход при спускане на ППХ, не мога да си го обясня още. (Разбирам го като 5 пъти по-малко гориво от нужното да се поддържа тази скорост на тази предавка, но при равен път.)
Мисля, че съм писал някъде тук как се държи Рено-то, но ще повторя накратко.
На спускане от планината обикновена 5-та не е достатъчна за поддържане на желаната скорост. На 4-та обикновено спускам само умерени наклони при прав участък от пътя. На серпентините - 3-та и 2-ра. Става дума с малко натискане на спирачка или почти без. На Рено-то (21-ца) ППХ се държи малко непредсказуемо, но обикновено над 2000 оборота вече съм на ППХ. Най-често започва към 1500-1600, а под 1100 се е изключил със сигурност. Това е най-грубо казано, което бих искал да постигна и с Галакси-то.
Реално погледнато, Галакси-то си ИМА ППХ и сега, проблемът е, че започва от 3500 оборота, т.е. мирише много на авариен режим.
Възможна причина за това е компа да си мисли, че двигателя е студен ама чак замръзнал: (картинката е взета от тук: http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 0&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
Това го знам още от самото начало, ама го отхвърлих понеже перката си се включва, оборотите ги държи леко високи докато загрее, после си падат и пр. и пр.
Обаче знам ли ги кво са направили в софта, защото имам два сензора, а не един.
Последна промяна от z42 на 26 май 2012, 13:43, променено общо 4 пъти.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Липсва принудителен празен ход/ППХ/deceleration fuel cut-off
Като отпуснеш педала, компютъра го отчита от TPS или МАР, при карбураторите има прекъсвач. При отпуснат педал, системата е настроена да поддържа "тихи обороти" (ПХ) около 900, ако оборотите са над 1200 влиза в режим на ППХ и притока на гориво се спира, в д-ля влиза само въздух. Това отговаря на въпросите ти за екологията, няма горене - няма емисии.
Въздуха постъпващ в цилиндрите се свива и се загрява (Адиабатен процес), част от тази топлина се усвоява от двигателя и той се загрява, останалата по-голяма част излиза през ауспуха със горещия въздух и загрява ламбда сондата. При целия процес се извършва работа и тъй като е отрицателна колата се забавя "Моторна спирачка" От което стигаме до заключение, че спирателната сила е зависима от обема на д-ля (респективно степента на сгъстяване и компресията) и оборотите му. И тъй като при конкретен двигател променливи са само оборотите, колкото оборотите са по-високи, толкова по-голямо е и спирачното усилие.
При липса на система за ППХ процесите са пак същите, но спирачната сила е малко по-малка, защото горенето на горивото, което постъпва за осигуряване на ПХ неутрализира част от силата.
Въздуха постъпващ в цилиндрите се свива и се загрява (Адиабатен процес), част от тази топлина се усвоява от двигателя и той се загрява, останалата по-голяма част излиза през ауспуха със горещия въздух и загрява ламбда сондата. При целия процес се извършва работа и тъй като е отрицателна колата се забавя "Моторна спирачка" От което стигаме до заключение, че спирателната сила е зависима от обема на д-ля (респективно степента на сгъстяване и компресията) и оборотите му. И тъй като при конкретен двигател променливи са само оборотите, колкото оборотите са по-високи, толкова по-голямо е и спирачното усилие.
При липса на система за ППХ процесите са пак същите, но спирачната сила е малко по-малка, защото горенето на горивото, което постъпва за осигуряване на ПХ неутрализира част от силата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Липсва принудителен празен ход/ППХ/deceleration fuel cut-off
Малко съм позабравил физиката на газовете и реших, че охлаждането после при разширението на въздуха след изпускателните клапани трябва да компенсира това загряване достатъчно, за да се охлади ламбдата под 200 градуса. Сигурно не съм прав.
Интересно ми е, че компа не се усеща че оборотите се качват над нормалните за празен ход и не се опитва да ги стабилизира докато не стигне 3500.
Измерих двата* сензора отдясно на двигателя. Единият от тях трябва да е ECT (сензора за температурата на антифриза).
По-далечния, който е с два извода и куплунга му има две жици при студен двигател даде малко над 13 килоома. Проверих пак - този е, който като се извади и компа пуска перките на вентилаторите в авариен режим - първо за няколко секунди на средна степен, после минават на максималната и не спират. След примерно 5 минути работа на място (изпарителя пареше вече) сензора стана около 5 килоома. Ще излезе, че работи, но за да съм сигурен ще потърся таблица колко трябва да бъде наистина точно моя сензор.
По-близкия* също е с куплунг с два пина, но само единия е опроводен към компютъра (явно се ползва корпуса за маса). Него не успях да го измеря, защото явно не е резистивен - зарежда се кондензатор, когато тръгна да го меря. Това е малко странно и трябва да го проуча. В аутодата-та мисля ми излизаше, че едното е ECT, а другото - за температурата на двигателя и мислех, че и двата са резистивни, но явно този е друг.
EDIT: *Оказа се, че това не е сензор, а наистина си е кондензатор, 20 микрофарада, от веригата на бобините и не бил критичен (инфото е от други форуми).
ПП. съпротивлението на ECT при 100 градуса излиза че е към 2 килоома: http://www.elinexltd.eu/product.php?ProductID=8024" onclick="window.open(this.href);return false;
Аз да съм го мерил при около или над 50 градуса, т.е. може и да е читав моя... ако имах още 1 точка от графиката, да го сваля и да го варя на котлона, ама само по една не си струва свалянето.
В нета ми излизат два сензора, които не са съвместими помежду си нито по съпротивление, нито по резба, предполагам, че моя е първия:
http://www.fordcarparts.co.uk/p10932733 ... _info.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordcarparts.co.uk/p2531417/ ... _info.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ППП.
http://www.scribd.com/doc/13500018/Ford-EEC-Tech" onclick="window.open(this.href);return false;
Изглежда в EEC-IV от 97г. оборотите за ППХ се конфигурират, ако схващам правилно.
Обаче щом в МП хабер си нямат как да ги сетнат в ECU-то, кого да търся да го направи...?
Интересно ми е, че компа не се усеща че оборотите се качват над нормалните за празен ход и не се опитва да ги стабилизира докато не стигне 3500.
Измерих двата* сензора отдясно на двигателя. Единият от тях трябва да е ECT (сензора за температурата на антифриза).
По-далечния, който е с два извода и куплунга му има две жици при студен двигател даде малко над 13 килоома. Проверих пак - този е, който като се извади и компа пуска перките на вентилаторите в авариен режим - първо за няколко секунди на средна степен, после минават на максималната и не спират. След примерно 5 минути работа на място (изпарителя пареше вече) сензора стана около 5 килоома. Ще излезе, че работи, но за да съм сигурен ще потърся таблица колко трябва да бъде наистина точно моя сензор.
По-близкия* също е с куплунг с два пина, но само единия е опроводен към компютъра (явно се ползва корпуса за маса). Него не успях да го измеря, защото явно не е резистивен - зарежда се кондензатор, когато тръгна да го меря. Това е малко странно и трябва да го проуча. В аутодата-та мисля ми излизаше, че едното е ECT, а другото - за температурата на двигателя и мислех, че и двата са резистивни, но явно този е друг.
EDIT: *Оказа се, че това не е сензор, а наистина си е кондензатор, 20 микрофарада, от веригата на бобините и не бил критичен (инфото е от други форуми).
ПП. съпротивлението на ECT при 100 градуса излиза че е към 2 килоома: http://www.elinexltd.eu/product.php?ProductID=8024" onclick="window.open(this.href);return false;
Аз да съм го мерил при около или над 50 градуса, т.е. може и да е читав моя... ако имах още 1 точка от графиката, да го сваля и да го варя на котлона, ама само по една не си струва свалянето.
В нета ми излизат два сензора, които не са съвместими помежду си нито по съпротивление, нито по резба, предполагам, че моя е първия:
http://www.fordcarparts.co.uk/p10932733 ... _info.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordcarparts.co.uk/p2531417/ ... _info.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ППП.
http://www.scribd.com/doc/13500018/Ford-EEC-Tech" onclick="window.open(this.href);return false;
Изглежда в EEC-IV от 97г. оборотите за ППХ се конфигурират, ако схващам правилно.
Обаче щом в МП хабер си нямат как да ги сетнат в ECU-то, кого да търся да го направи...?
Последна промяна от z42 на 26 май 2012, 13:32, променено общо 1 път.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Липсва принудителен празен ход/ППХ/deceleration fuel cut-off
Приятел нали се разбрахме да измериш вакума в различните режими и да споделиш показанията!!!!
Направиго и престани да се филмираш.Това е най-миродавното още от времето на създаване на двигателите.Влизаш в един магазин в който продават манометри и с радост ще установиш че се продават и вакуммери.За десетина лева ще си имаш уред.Вкарваш го в купето на таблото и караш.Записваш стойностите на празен ход;под товар;спирачен режим(ППХ).От стойностите можем да заключим дали има някакъв проблем или не.Ако се наложи ще се сравнят показанията на манометъра със живи данни от компютъра на колата.Все някъде нещо не е както трябва.Не зависимо на коя предавка си щом пуснеш газта колата трябва да започне забавяне на хода си.Колкото е по-висока предавката толкова по-малко е съпротивлението на мотора.При ППХ горивото се изключва напълно!!!! Един съвет от мен,когато преглеждаш съпротивлението на отделни датчици,прави го по трудния начин;а именно през буксата на компютъра.Датчика може да си е наред,но компютъра да не вижда стойноста от прекъсната или окислена връзка.
Успех!!!!
Направиго и престани да се филмираш.Това е най-миродавното още от времето на създаване на двигателите.Влизаш в един магазин в който продават манометри и с радост ще установиш че се продават и вакуммери.За десетина лева ще си имаш уред.Вкарваш го в купето на таблото и караш.Записваш стойностите на празен ход;под товар;спирачен режим(ППХ).От стойностите можем да заключим дали има някакъв проблем или не.Ако се наложи ще се сравнят показанията на манометъра със живи данни от компютъра на колата.Все някъде нещо не е както трябва.Не зависимо на коя предавка си щом пуснеш газта колата трябва да започне забавяне на хода си.Колкото е по-висока предавката толкова по-малко е съпротивлението на мотора.При ППХ горивото се изключва напълно!!!! Един съвет от мен,когато преглеждаш съпротивлението на отделни датчици,прави го по трудния начин;а именно през буксата на компютъра.Датчика може да си е наред,но компютъра да не вижда стойноста от прекъсната или окислена връзка.
Успех!!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 15 фев 2010, 17:50
- Модел на автомобила: Форд Транзит '07,Форд Галакси '98+LPG FOBOS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)
Проблема при мен с климатроника се оказа в прецакано термореле, което следи температурата на охладителя. Цената му в МП е 274 лева по спомени, но истинското решение струва 10 лева. Най-вероятно нямаш никакви проблеми по колата, само чакам да дойде някое Галакси в сервиза за да го проверя за ППХ и ако се окаже че и то няма ППХ значи е производствен дефект. Между другото продължавам да регистрирам извънградски разход от 8.5/100 газz42 написа:Разхода ми на газ е в рамките на нормалното спрямо бензиновия от преди газовата - примерно 15 газ срещу 14 бензин софийско градско.
Не ми се вярва много да е това причината, но все-пак.
Аз съм с двузонов климатроник, не с климатик.
Колега Муцев, гледам тук http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=46273" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; че си се канил поне да го отваряш климатроника - кажи как е положението там? Нека го отхвърлим това подозрение, понеже двузоновия климатроник ни е общо нещо и на двамата.
Защото ако имам проблем, да го търся. Но ако се докаже че по някаква (без)умна логика така са го заложили конструкторите във Форд, няма какво да търся под вола теле и да тормозя и колата и себе си с гонене на тоя де духа!
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Липсва принудителен празен ход/ППХ/deceleration fuel cut-off
Честно казано, ролята на вакуума в ДВГ може-би ми е най-бялото поле... нямам ясна представа какви стойности и поведение трябва да очаквам и как да ги тълкувам. Освен това, до преди няколко дни имаше изказано само едно предположение че трябва да се почне от вакуума. Където да прочета, все за други неща ставаше дума. Затова и не ми е минало през ума да меря вакуум...
EDIT: А и не очаквах проблеми с вакуума, защото като ми настройваха газовата при автоадаптацията, с очите си видях как налягането в колектора си минава от край до край на таблицата. Това е по дани на сензора на газовата, т.е. остава да видя компа ако наистина си има МАП, какво отчита той (една тънка вакуум тръбичка отива към таблото, така че може би има МАП при самото ECU). За целта ще разчитам на живите данни от OBD-то.
Въпреки това, в понеделник ще търся вакууммер. Може и наистина да има нещо там. Вчера гледахме ламбдата с осцилоскоп и на място като напомпя добре спирачката да "вземе" вакуума, ламбдата пада на минимума (мн. бедна смес) за ок. 10 секунди, после няколко сек. държи на макс (богата) и чак тогава почва нормалните осцилации с 0.8 волта размах (оказа се, че не е чиста синусоида като на картинките, а изрязана горе и долу и по-често не е равномерна - не знам какво значи това поведение).
С осцилоскопа видяхме, че наистина се спират напълно инжекторите над 3500 об. На ПХ и на свободна при тихи обороти държат около 3 милисекунди, а при по-високи - 2.5 милисекунди (2.5 милисекунди са и на скорост като отпусна газта под 3500 об.).
Бих ги мерил синзорите от куплунга на компа, но още не знам къде е скрит и как се стига до него, нито му имам разпиновката още.
Освен вакууммера смятам да си поръчам и това:
http://sklad66.com/cms/Universalen-inte ... I-CAN.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Колега Муцев, а възможно ли е колата ти да е имала някакъв проблем, който докато си монтирал системата за ППХ, да си го оправил без да разбереш и от там да ти е паднал разхода?
Не е изключено на мене след смяната на ТПС-а да ми се е вдигнал разхода и ако е така, ще трябва да търся причината, нищо че колата си върви много добре. (обаче и колегите ми отчитат вдигане на разхода от как газта поевтиня малко).
Между другото, ако не е тайна би ли споделил схемата на твоята система? Интересно ми е също какво си постигнал с ELM327 за твоята кола и с кой софтуер - примерно нали показва живите данни от сензорите в реално време?
EDIT: А и не очаквах проблеми с вакуума, защото като ми настройваха газовата при автоадаптацията, с очите си видях как налягането в колектора си минава от край до край на таблицата. Това е по дани на сензора на газовата, т.е. остава да видя компа ако наистина си има МАП, какво отчита той (една тънка вакуум тръбичка отива към таблото, така че може би има МАП при самото ECU). За целта ще разчитам на живите данни от OBD-то.
Въпреки това, в понеделник ще търся вакууммер. Може и наистина да има нещо там. Вчера гледахме ламбдата с осцилоскоп и на място като напомпя добре спирачката да "вземе" вакуума, ламбдата пада на минимума (мн. бедна смес) за ок. 10 секунди, после няколко сек. държи на макс (богата) и чак тогава почва нормалните осцилации с 0.8 волта размах (оказа се, че не е чиста синусоида като на картинките, а изрязана горе и долу и по-често не е равномерна - не знам какво значи това поведение).
С осцилоскопа видяхме, че наистина се спират напълно инжекторите над 3500 об. На ПХ и на свободна при тихи обороти държат около 3 милисекунди, а при по-високи - 2.5 милисекунди (2.5 милисекунди са и на скорост като отпусна газта под 3500 об.).
Бих ги мерил синзорите от куплунга на компа, но още не знам къде е скрит и как се стига до него, нито му имам разпиновката още.
Освен вакууммера смятам да си поръчам и това:
http://sklad66.com/cms/Universalen-inte ... I-CAN.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Колега Муцев, а възможно ли е колата ти да е имала някакъв проблем, който докато си монтирал системата за ППХ, да си го оправил без да разбереш и от там да ти е паднал разхода?
Не е изключено на мене след смяната на ТПС-а да ми се е вдигнал разхода и ако е така, ще трябва да търся причината, нищо че колата си върви много добре. (обаче и колегите ми отчитат вдигане на разхода от как газта поевтиня малко).
Между другото, ако не е тайна би ли споделил схемата на твоята система? Интересно ми е също какво си постигнал с ELM327 за твоята кола и с кой софтуер - примерно нали показва живите данни от сензорите в реално време?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 98 госта