Силни вибрации при студен двигател Focus mk1 2,0 Zetec

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
foxi87
потребител
потребител
Мнения: 49
Регистриран: 03 май 2010, 12:20
Модел на автомобила: Ford Focus Ghia 99' - 2.0i 16v Zetec /131hp/
Ford Sierra 86' - 1.6 GL /75hp/
Status: Извън линия

Силни вибрации при студен двигател Focus mk1 2,0 Zetec

Мнение от foxi87 » 07 фев 2013, 12:22

Здравейте колеги,
От скоро засичам силни вибрации в двигателя (или поне мисля, че е в двигателя).
Когато колата е студена и я запаля, усещам силни вибрации, най-вече към 2000 оборота (+/- 200-300), когато двигателят се стопли, вибрациите значително намаляват.
Преди няколко дни я качихме на канала, за да прегледаме тампоните на двигателя и на скоростите (в тях се съмнявах), но те са си наред, което ме кара да мисля, че проблема най-вероятно е някъде в двигателя...
Някой ми даде идея, да прегледам пистовия ремък или по-точно ролки и шайби, които се задвижват от ремъка, да не би някоя от тях да не е наред, но преди да започна такова начинание бих искал да чуя (или да прочета) мнението на някой по-запознат.
1.Каква е вероятността някъде по тези нареди да е проблема?
2.Ако има такава вероятност, тогава има ли шанс да е от ролка или ангренажен ремък ( ако са износени и са за смяна)?
Навъртял съм достатъчно километри за смяна на ангренажен ремък и смятам да го сменя.
3.От какво друго може да се породи тази вибрация?

Приемам всякакви мнения и предварително Ви благодаря.
Поздрави.
Life's too short for bad music and slow cars...

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Силни вибрации при студен двигател Focus mk1 2,0 Zetec

Мнение от KOss » 07 фев 2013, 13:14

Вероятно имаш неработещ цилиндър на студен мотор. Кабели, свещи, бобина, ламбда, все възможни виновници са тези. Прегледай си запалителната система обстойно.

Потребителски аватар
foxi87
потребител
потребител
Мнения: 49
Регистриран: 03 май 2010, 12:20
Модел на автомобила: Ford Focus Ghia 99' - 2.0i 16v Zetec /131hp/
Ford Sierra 86' - 1.6 GL /75hp/
Status: Извън линия

Re: Силни вибрации при студен двигател Focus mk1 2,0 Zetec

Мнение от foxi87 » 07 фев 2013, 13:50

Ако имам не работещ цилиндър ще се усеща ли в мощността? А когато колата позагрее вибрациите затихват, но не изчезват, пак се усещат. А за да проверя за не работещ цилиндър, ще мине ли номера с изключването на кабелите от свещите, когато колата работи, дърпаш един кабел, после друг и така докато не се изясни кой цилиндър не бачка... (както правеше татко на москвича преди много години...)
Life's too short for bad music and slow cars...

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Силни вибрации при студен двигател Focus mk1 2,0 Zetec

Мнение от KOss » 07 фев 2013, 15:02

foxi87 написа:Ако имам не работещ цилиндър ще се усеща ли в мощността? А когато колата позагрее вибрациите затихват, но не изчезват, пак се усещат. А за да проверя за не работещ цилиндър, ще мине ли номера с изключването на кабелите от свещите, когато колата работи, дърпаш един кабел, после друг и така докато не се изясни кой цилиндър не бачка... (както правеше татко на москвича преди много години...)
Да, така става с изключването. Отделно цилиндъра може да не пали при точно определени обстоятелства, при по-високи обороти може да пали. За да усетиш дали вибрациите са същите, на загрял мотор извади някой кабел и виж дали това са "твоите" вибрации като при студен мотор.

Потребителски аватар
libra
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 15 апр 2007, 23:40
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 Zetec Ghia
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Силни вибрации при студен двигател Focus mk1 2,0 Zetec

Мнение от libra » 08 фев 2013, 01:16

foxi87 написа:Здравейте колеги,
От скоро засичам силни вибрации в двигателя (или поне мисля, че е в двигателя).
Когато колата е студена и я запаля, усещам силни вибрации, най-вече към 2000 оборота (+/- 200-300), когато двигателят се стопли, вибрациите значително намаляват.
Преди няколко дни я качихме на канала, за да прегледаме тампоните на двигателя и на скоростите (в тях се съмнявах), но те са си наред, което ме кара да мисля, че проблема най-вероятно е някъде в двигателя...
............Приемам всякакви мнения и предварително Ви благодаря.
Поздрави.
Здрасти колега,
Провери си отново тампоните на двигателя и най-вече тампонът, който е до ангренажния ремък!
Някои го наричат хидро, други маслен тампон. За съжаление не е никак евтин.
Изображение

Пълен е с течност наподобяваща на спирачната и когато се повреди (отлепи) тампона, тя изтича и спира да обира вибрациите. Когато двигателя загрее, се загрява и омеква гумата на тампона. Поради тази причина усещаш и намаляване на вибрациите.
Ако се е повредил от скоро, най-вероятно в долната част на тампона ще има следи от течността. Монтиран на колата на пръв поглед си изглежда здрав. За това е най-добре да го демонтираш и да го огледаш. Работа за няма и 10 минути. Отлепен тампон изглежда по този начин:

Изображение

Най вероятно имаш вибрации и по таблото...
Също така тампонът на скоростната кутия от времето се втвърдява и придава допълнителни вибрации по купето.
Съветът ми е да не слагаш от най-евтините тампони, понеже гумата не е със същите качества и издръжливост, както на оригиналните...

Не е зле след това да погледнеш състоянието и на меката връзка след катализатора, понеже от вибрации оплетката може да се е скъсала, а това също е причина за допълнителни вибрации на двигателя на празен ход.

Първо направи това и не бързай със заключенията за повреда в двигателя.

Поздрави!

Потребителски аватар
foxi87
потребител
потребител
Мнения: 49
Регистриран: 03 май 2010, 12:20
Модел на автомобила: Ford Focus Ghia 99' - 2.0i 16v Zetec /131hp/
Ford Sierra 86' - 1.6 GL /75hp/
Status: Извън линия

Re: Силни вибрации при студен двигател Focus mk1 2,0 Zetec

Мнение от foxi87 » 08 фев 2013, 12:03

Благодаря ти за изчерпателния отговор libra, това ще е първата ми задача за уикенда. Ще проверя и ще пиша за резултата.
Life's too short for bad music and slow cars...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Силни вибрации при студен двигател Focus mk1 2,0 Zetec

Мнение от HACKO » 08 фев 2013, 12:05

На изправния двигател не му трябват тампони, щом има вибрации значи мотора не работи равномерно. Новия тампон може да ги абсорбира по-добре и вибрациите да се маскират, но това не решава проблема. Ако не се отстрани причината за вибрацията, скоро тампона отново ще се скъса.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Силни вибрации при студен двигател Focus mk1 2,0 Zetec

Мнение от KOss » 08 фев 2013, 13:27

HACKO написа:На изправния двигател не му трябват тампони, щом има вибрации значи мотора не работи равномерно. Новия тампон може да ги абсорбира по-добре и вибрациите да се маскират, но това не решава проблема. Ако не се отстрани причината за вибрацията, скоро тампона отново ще се скъса.
Точно, ако мотора работи добре, дори и да е с позаминали тампони няма да тресе. Трябва тампоните да са мноооого заминали че добре работещ бензинов мотор да почне да тресе. foxi87 провери си свещите как са палили, може да запалиш на студено да оставиш мотора да потресе 10-20сек. след което веднага да отвиеш свещите и да видиш какво е положението.

Потребителски аватар
libra
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 15 апр 2007, 23:40
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 Zetec Ghia
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Силни вибрации при студен двигател Focus mk1 2,0 Zetec

Мнение от libra » 08 фев 2013, 19:58

HACKO написа:На изправния двигател не му трябват тампони, щом има вибрации значи мотора не работи равномерно. Новия тампон може да ги абсорбира по-добре и вибрациите да се маскират, но това не решава проблема. Ако не се отстрани причината за вибрацията, скоро тампона отново ще се скъса.

Насе, и новият двигател си има вибрации. Ако не са тампоните, а е хванат чрез болтове за купето ще имаме усещането, че сме в трактор.
А втвърдяването на гумата превръща еластичната връзка в твърда. Липсата на масло в масления тампон по същият начин.
Така дистанционно не може да преценим точно какво е, за това и най-евтиният вариант е да се свали и прегледа въпросният маслен тампон, преди да се пръснат пари за диагностики, сменяне на ролки или пък да се отваря мотор... Той може да се повреди и от влизането в една по-голяма дупка.

А описаните симптоми са такива, с каквито се борех повече от една година.
Междувременно имах щастието да сложа и чисто нов двигател пълен комплект (plug and play) и нямаше абсолютно никаква разлика. Вибрациите и шумът се предават много гадно по купето, и когато загрее двигателя намаляват.
Първо смених масления, понеже четох много по руските сайтове за този проблем. Направо си имах чувството, че съм в нова кола.
Обаче видимо двигателя си имаше сътресения, които се усещаха при загрял мотор и ниски обороти. Смених меката връзка, понеже оплетката се беше скъсала от единия край. Вибрациите намаляха, но не изчезнаха напълно. След което смених и тампона на скоростната кутия и сега е просто перфектно.

Хубаво е да дискутираме, понеже причините могат да бъдат не една или две. Така се решават проблемите, които и по сервизите не успяват. :)

Потребителски аватар
foxi87
потребител
потребител
Мнения: 49
Регистриран: 03 май 2010, 12:20
Модел на автомобила: Ford Focus Ghia 99' - 2.0i 16v Zetec /131hp/
Ford Sierra 86' - 1.6 GL /75hp/
Status: Извън линия

Re: Силни вибрации при студен двигател Focus mk1 2,0 Zetec

Мнение от foxi87 » 11 фев 2013, 09:03

В събота и неделя погледнах въпросния тампон, и установих че е абсолютно празен, гуменото покритие, което е отгоре на тампона и би трябвало да е пълно с масло беше хлътнало навътре, така, че като пипнеш напипваш някаква пружина, или нещо подобно, след което отидох при един приятел със същия фокус, в който на скоро се возих и вътре дори не се усещаше че колата работи, и погледнах неговия тампон, пълен с масло до горе, така че като се пипне, направо се усеща, че си е пълен ;)
Не съм свалял тампона, защото не сметнах за нужно, направо ще го сменям...
И в събота и неделя понеже не работят повечето магазини (тези, които работеха го нямаха в наличност) минах през една морга, там имаше едно фокусче и видях тампон едно към едно с моя, но ми потърси пича 100 лева за тампон втора употреба *banned* (а аз тъкмо бях решил да се разделя с 20 или най-много 30 лева за тампон втора употреба), а в един магазин искаха с доставка да ми вземат 77 лева за нов, внесен от германия. Ще отскоча утре до Благоевград, за да видя Евор07 какво предлагат.
А някой има ли инфо в МП колко ще ме одрънчат за такава джаджа?

П. п. KOss, не мисля че са проблем свещите или нещо около тях, защото на скоро сменях и бобина и кабели и проверих свещите, на -19 градуса пали като при +30 само с докосване на стартера, като върви усещам всичките 131 коня, а и си мисля, че ако има подобен проблем, трябва да се усети в паленето или във вървежа, но за всеки случай като сменя тампон и ремък в събота или неделя, ще проверя и свещите заедно с кабелите...
Life's too short for bad music and slow cars...

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Силни вибрации при студен двигател Focus mk1 2,0 Zetec

Мнение от KOss » 11 фев 2013, 09:26

По всичко изглежда че колата ти трябва да си работи добре. Като смениш тампона, тогава ще разбереш реално как работи. :wink: Иначе тампона в евро07 ти е към 80лв, от МП е към 400лв и го нямат наличен, на доставка е.

Потребителски аватар
foxi87
потребител
потребител
Мнения: 49
Регистриран: 03 май 2010, 12:20
Модел на автомобила: Ford Focus Ghia 99' - 2.0i 16v Zetec /131hp/
Ford Sierra 86' - 1.6 GL /75hp/
Status: Извън линия

Re: Силни вибрации при студен двигател Focus mk1 2,0 Zetec

Мнение от foxi87 » 15 фев 2013, 11:30

Оказа се, че дори и в Благоевград нямат наличен тампон, и ми искаха с доставка 90 лева във всички магазини, в които влизах, така че си поръчах от ГД и вчера пристигна (77,00 лв.), за жалост нямах време дори и да го снимам, но утре мисля да го сменям, не че съм толкова голЕм майстор, но гледах едно клипче в youtube и ми изглежда лесно... http://www.youtube.com/watch?v=LqJBNNCDDt4
Life's too short for bad music and slow cars...

muro85
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 19 дек 2010, 19:34
Модел на автомобила: ford focus 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Силни вибрации при студен двигател Focus mk1 2,0 Zetec

Мнение от muro85 » 15 фев 2013, 11:44

Моят е с аналогичен двигател и също имам проблем с този тампон но когато е студено започва да предава повече вибрации, не слушай майсторите където ти казват, че е от двигател и така на татък питай патило а не старило хората са си го казали

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10848
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Силни вибрации при студен двигател Focus mk1 2,0 Zetec

Мнение от ЯЛТА » 15 фев 2013, 12:39

Еми Наско е прав, но тампоните са нужни заради колебанията в оборотите,- за да ги обират.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
libra
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 15 апр 2007, 23:40
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 Zetec Ghia
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Силни вибрации при студен двигател Focus mk1 2,0 Zetec

Мнение от libra » 16 фев 2013, 20:46

foxi87 написа:Оказа се, че дори и в Благоевград нямат наличен тампон, и ми искаха с доставка 90 лева във всички магазини, в които влизах, така че си поръчах от ГД и вчера пристигна (77,00 лв.), за жалост нямах време дори и да го снимам, но утре мисля да го сменям, не че съм толкова голЕм майстор, но гледах едно клипче в youtube и ми изглежда лесно... http://www.youtube.com/watch?v=LqJBNNCDDt4
Не е трудна смяната, само преди това подпри мотора с нещо, за да не увисне.

А иначе този тампон от 77 лв. маслен ли е? :o

Потребителски аватар
foxi87
потребител
потребител
Мнения: 49
Регистриран: 03 май 2010, 12:20
Модел на автомобила: Ford Focus Ghia 99' - 2.0i 16v Zetec /131hp/
Ford Sierra 86' - 1.6 GL /75hp/
Status: Извън линия

Re: Силни вибрации при студен двигател Focus mk1 2,0 Zetec

Мнение от foxi87 » 25 фев 2013, 12:43

Намерих време и най-накрая смених тампона. Оказа се, че от там ми идвал проблема, сега вече ги няма вибрациите, работи много добре, бих казал похвално.
А тампона, който взех, не знам каква марка е, но върши работа за сега, навих 400 км. и няма проблем, надявам се и за напред да е така.
Поздрави.
Life's too short for bad music and slow cars...

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Силни вибрации при студен двигател Focus mk1 2,0 Zetec

Мнение от essex » 05 ное 2013, 20:46

Понеже доста проблеми трябва да реша по колата която си взех идва ред и на следния. Не намерих друга тема освен тази, колата е форд ескорт 1997 зетек 1.6 16 v 90 hp . Понеже сменях цялата генерация не съм сложил 2 тампона които са в средната част на генерацията, направи ми впечатление че дори когато нямаше генерация вибрациите вътре в купето, на волата, на таблото, седалките са доста по силни и много повече се усещат. Знам как трябва да работи и какви трябва да са вибрациите на двигателя. Не прекъсва, на газ и на бензин вибрациите са еднакви без значение дали е топла или студена колата. Малко се съмнявам тампона от скоростната кутия към купето да е за смяна, и дали в него ще е проблема или в някой друг тампон. Само този тампон ли е главния заподозрян за вибрациите. Ще проверя тампона, радвам се че все пак е има темата и колегата е описал как се процедира, все пак 1 година се е мъчил.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

petergeorgiev
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 06 фев 2013, 21:23
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 i /комби/ джиа
Status: Извън линия

Re: Силни вибрации при студен двигател Focus mk1 2,0 Zetec

Мнение от petergeorgiev » 09 дек 2014, 23:31

Карам МК-1 и1.8i и имам същия проблем със тампона на скоростната кутия, който се намира под въздушния филтър.Един ден манах филтъра и видях , че на места тампона е скъсан и съвсем скоро ще започне да удря на метал.Страх ме е да не тръгнат и други неща.Рядко я карам , но напролет съм решил да го сменя при първа възможност.Кажете нещо от опит като марки ,качество фирми производителии цени.За сега съм се спрял на swag/немско производство/-около 70 леа от магазин ВИК до болницата на Пещерско щосе в Пловдив-специализиран за форд.От тях съм купувал доста неща и съм много доволен..Дайте мнения.
[url=http://drugstore-catalog.com/]drugstore-catalog.com[/url]

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Силни вибрации при студен двигател Focus mk1 2,0 Zetec

Мнение от S_C » 09 дек 2014, 23:51

Аз точно щях да питам как го разбра големия тампон, че е ок, като е маслен и преди да го свалиш, няма как да го диагностицираш.Преди две седмици си смених тампоните на мотора (мондео).От 4 тампона- 3 в кофата.Двигателя така се е усуквал, че е опирал в предния капак.Той отдавна си тресеше, ама накрая положението стана изобщо да не може да се потегля-при тръгване така се мяташе в коша, че чак понякога скоростите изключваха.

От тук нататък-проблемите, дето си ги имал и ти и ще ги има всеки, дето тръгне да сменя и които май вече се очертават като хронични за марката- ужасно скъпи части и на всичкото отгоре се намират трудно.Тампон за двигателя на Мондео в София се оказа, че никой няма на склад. Имаше един в Пловдив и един в Перник. Добре, че Перник ми е по маршрута.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 100 госта