Въпрос зa Kickdown нa aвтомaтик (Скорпио)
- Lenux
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
- Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Въпрос зa Kickdown нa aвтомaтик (Скорпио)
Колеги имaм едно питaне относно поведението при нaтиснaт кикдaун- в повечето случaи когaто го нaтиснa, фордa връщa еднa предaвкa която зaддржa зa съвсем мaлко, изобщо не я изпълвa нa повече от 3700 оборотa и пaк си включвa нa следвaщaтa веднaгa. Което при изпревaрвaне е много глупaво, понеже зa момент дърпaм нaпред и веднaгa в следвaщия момент си остaвaм където съм стигнaл Чудя се сегa зa диaгностикa ли съм, горивото ли ми е слaбо, или нещо по дюзите имaм зaпушено...?
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "
".. bigger is better ... "
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпрос зa Kickdown нa aвтомaтик (Скорпио)
Нещо по кутията е. При мен веднъж се яви подобен проблем, ритам газта, тя вместо да върне 2 предавки както прави принципно, почна да връща само една и да не я пълни. Понякога превключваше толкова бързо на следваща предавка че оборотите падаха под 1000. Реших да пробвам с масло и филтър преди радикални намеси и ура - проблема изчезна. Повече подробности за съжаление не мога да кажа относно скорпиото, защото точно с неговата кутия не съм запознат.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10849
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос зa Kickdown нa aвтомaтик (Скорпио)
Пиши, и попитай колегата:Lenux написа:Колеги имaм едно питaне относно поведението при нaтиснaт кикдaун.
http://www.clubford.org/forum/memberlis ... ile&u=2253
Успех.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Въпрос зa Kickdown нa aвтомaтик (Скорпио)
На първо време мога да ти кажа че това наистина не трябва да се получава.Типа и начина на работа на А4LD от този модел е да връща само по една предавка надолу.Примерно от 4 на 3 или от 3 на 2.Но след свалянето на по-ниска предавка не трябва да следва веднага повишаващо превключване.При мен също се получава понякога такова по-бързо връщане на предавка нагоре, но общо взето рядко.Отдавам го на настройките на кикдауна.При мен той е с механично задействане, а при теб трябва да е посредством електромагнит.И той може да прави номера.Трябва да се провери.Намира си отляво на скоростната кутия ,почти до картера.Пробвай след като свали една предавка надолу да отпуснеш педала на газта малко.Да не е до ламарината и виж как ще се държи тогава.В останалите режими и предавки ако всичко е нормално, няма от какво да се притесняваш! Един съвет от мен в три стъпки за диагностициране на кутията:
1.Следи маслото - трябва де е бистро(може и тъмно),като сложиш капка на пръста да не е премесена с фини частици(феродов прах) и да не мирише на изгоряло.
2.При поставяне на лоста от позиция P в D,3,2,1 и R колата трябва сама да тръгва след отпускане на спирачния педал, а ако е спряна на наклон да остане на място, а не да тръгне назад.
3.Плавно да превключва скоростите в движение - без тласъци(удари) и форсиране на двигателя.
1.Следи маслото - трябва де е бистро(може и тъмно),като сложиш капка на пръста да не е премесена с фини частици(феродов прах) и да не мирише на изгоряло.
2.При поставяне на лоста от позиция P в D,3,2,1 и R колата трябва сама да тръгва след отпускане на спирачния педал, а ако е спряна на наклон да остане на място, а не да тръгне назад.
3.Плавно да превключва скоростите в движение - без тласъци(удари) и форсиране на двигателя.
- Lenux
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
- Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Въпрос зa Kickdown нa aвтомaтик (Скорпио)
^ Колега много ти благодаря за съветите. Значи, да почна под ред на точките както си ги дал:
1. Маслото на с.к. е леко тъмно, но съвсем няма финни частици, и до колкото надушвам не ми мирише на изгоряло.
2. Когато превключа от P на D и отпусна спирачката колага си потегля. А при наклон когато е на D стои на едно място, ноо зависи какъв е наклона. Ако е по-стръмен наклона съм забелязал, че леко тръгва назад вече. Не знам дали е нормално това
3. Скоростите ги превключва винаги плавно, понякога дори незабележимо. Единствено (и друг път мисля съм споменавал) от 1-ва на 2-ра превключването когато го извърши под 2000 оборота има едно леко придръпване (тласък), но с усеща леко, не силно. Останалите предавки ги превключва незабележимо. Ноооо това го прави още от както я имам при мен, а това са към 4 години, за сега всичко е наред, пък на какво се дължи и дали е нормално... не знам.
Иначе ще пробвам съвета за отпускането на газта след кикдаун, и ще кажа какво е станало. Исках да питам още нещо- има ли вероятност, когато нивото на бензина в резервоара е малко, и евентуално вече ми е светнала лампата за бензина на таблото, само в тези случаи да държи съвсем малко на ниска предавка? Понеже така по груби спомени този номер ми го прави май само когато е малко бензина в резервоара и е светнала лампата Възможно ли е да е толкова умна?
1. Маслото на с.к. е леко тъмно, но съвсем няма финни частици, и до колкото надушвам не ми мирише на изгоряло.
2. Когато превключа от P на D и отпусна спирачката колага си потегля. А при наклон когато е на D стои на едно място, ноо зависи какъв е наклона. Ако е по-стръмен наклона съм забелязал, че леко тръгва назад вече. Не знам дали е нормално това
3. Скоростите ги превключва винаги плавно, понякога дори незабележимо. Единствено (и друг път мисля съм споменавал) от 1-ва на 2-ра превключването когато го извърши под 2000 оборота има едно леко придръпване (тласък), но с усеща леко, не силно. Останалите предавки ги превключва незабележимо. Ноооо това го прави още от както я имам при мен, а това са към 4 години, за сега всичко е наред, пък на какво се дължи и дали е нормално... не знам.
Иначе ще пробвам съвета за отпускането на газта след кикдаун, и ще кажа какво е станало. Исках да питам още нещо- има ли вероятност, когато нивото на бензина в резервоара е малко, и евентуално вече ми е светнала лампата за бензина на таблото, само в тези случаи да държи съвсем малко на ниска предавка? Понеже така по груби спомени този номер ми го прави май само когато е малко бензина в резервоара и е светнала лампата Възможно ли е да е толкова умна?
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "
".. bigger is better ... "
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Въпрос зa Kickdown нa aвтомaтик (Скорпио)
Здрасти.Ако имаш възможност смени маслото и филтъра но ск.к.Иначе както го описваш всичко е добре.Има само един проблем- колата щом тръгва надолу на по-големи наклони означава че не работи коректно една муфа.Така наречената обгонна муфа.Тя "задържа" колата да не тръгва назад и определя колко "рязко" да тръгва напред.Но не оказва влияние на превключването на скоростите.И при мен превключването от 1 на 2 на моменти е по осезаемо, а останалите предавки почти не се усещат.Така че не се притеснявай и не давай да ти пипат кутията, че само могат да я развалят.Хубаво е да смениш маслото и не се хвърляй на оригинални фордовски масла че струват луди пари.Аз ползвам Dextron III на Кастрол -17-18лв/л.И направи проба с кикдауна -един път като държиш педала постоянно натиснат до долу и един път след като превключи отпусни леко и задръж и не е необходимо при висока скорост!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 74 госта