Шум в мотора! Моля помагайте...

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Fen
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 23 окт 2006, 23:48
Модел на автомобила: много са
Местоположение: европа
Status: Извън линия

Шум в мотора! Моля помагайте...

Мнение от Fen » 24 окт 2006, 00:04

Имам Скорпио 2.8 v- образен. Двигателя работи перфектно на ниски и високи обороти, но в предната средна горна част започна да се чува обезпокоително силен механичен шум- нарастващ с изминатите километри. Прилича на звук от тотално свършил обтегач.
Може ли някой от Вас да ми предостави повече информация за евентуалния проблем, или някъква литература, схеми, чертежи и въобще каквото се сети по въпроса?
Хиляди благодарности предварително колеги!

Fen
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 23 окт 2006, 23:48
Модел на автомобила: много са
Местоположение: европа
Status: Извън линия

-

Мнение от Fen » 25 окт 2006, 20:25

Реших си проблема.
Все пак благодаря.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 25 окт 2006, 20:47

Е, сега ще се правим на интересни ли *00935* ! Щом никой не ти е писал може би никой незнае как да ти помогне, а ти какво помогна с твоето писане *00147* .
Споде ли си опита с другите, това е една от главните цели на тези форуми :idea: !!!
Небойте се роби Спартак е с вас!

Fen
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 23 окт 2006, 23:48
Модел на автомобила: много са
Местоположение: европа
Status: Извън линия

Мнение от Fen » 27 окт 2006, 23:12

Случайно станах собственик на тази "онанизтична марка". Това е и причината да се поява в този форум с въпрос от авторемонтно естество на който очаквах ,или компетентен отговор, или нищо, но не и "психоанализа" на възпитанието ми. Присъщото на всеки самотен селянин щелание към интеграция го кара да прави естествени мисловни грешки които от своя страна са поправими. Нужно е само малко повече търпение и време /има-няма 2-3хил.години/.

А за всички останали които са прочели питането ми им благодаря за което.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 27 окт 2006, 23:24

Fen написа:А за всички останали които са прочели питането ми им благодаря за което.
Ами моля !!!
И все пак щом мислиш, че си прав с това което си написал вземи напиши какво е било ?
Щом никой не ти е писал значи на никой не му е тракал така. Или му е тракал но не иска да пише. Така, че не си прав да се сърдиш на всички. Аз съм ти прочел питането но какво да направя?
По-добре така отколкото 1000 човека да хвърят боб и ти да си разглобиш цялата кола.
Радвам се, че си си решил проблема!

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 28 окт 2006, 12:05

Fen написа:Случайно станах собственик на тази "онанизтична марка".
*00106* Затова и не-случайно не ти пишат щото май не съм видял други с /сложната думичка/,тука е пълно с такива V-образни 2.8 двигатели,??! аз лично го търсих с търсачки, да ти пратя схема,не подскачай като ощипан а кажи какво беше ако може прати и снимки.
*0028*

Fen
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 23 окт 2006, 23:48
Модел на автомобила: много са
Местоположение: европа
Status: Извън линия

Мнение от Fen » 28 окт 2006, 15:46

Повредата е била в зацепването на перката при загряване на автомобила. Това просто не се случва. Случайно се запознах с един голям капацитет по моторите който доскоро е работил като механик в сервиз на Хонда в Германия, но претърпял операция и сега се възтановява в София. Казвам ви хора този човек ме изуми със знанията си. Направо е доктор на колите. Ще ви разкажа случая и къде да го намерите.
Ако тръгнете от кръстовището на Орион- Люлин по булевард Европа във посока към околовръстното, на около километър от ляво ще видите една малка бензиностанция, автомивка и масларница- в която работи въпросния, като маслар.
Тааа отивам аз за смяна на маслото при него и от дума на дума разбирам, че човека е ветеран пилот по автомобилизъм, както у нас така и в чужбина. Смени филтрите и маслото. Добави и две добавки в него с различно действие и една в охладителната система. Макар и мотора да е добър аз винаги го третирам по този начин.
Разказах му за проблема си, и представете си!!!! Двигателя работеше на място вече десет минути. Работната температура беше оптимална. Механичния шум отпред стигна до постоянната си височина и тогава този образ бръкна смело при въртящата се перка и я хвана с ръка. Натисна я на страни и промяната на шумът доказа твърдението ,че това е проблема- просто с повишаване на температурата перката не се зацепва, ами си се върти по инерция.

Преди този случай доста майстори слушаха мотора и никой не даде дори предположение за това. (да поясна само за незнаещите като мен, че повредата няма нищо общо с лагера на водната помпа, ами е свързан с някакви пластини ли??? магнити ли???незнам щото съм отчасти лаик на тази тема.. )
Та това е. Както казах не съм на "ти" с монтьорството затова и не бих спорил по въпроси свързани с това, но ако някой повдигне тема за високи скорости от 190-270км/ч. и случайно я видя непременно ще се включа в нея.

Дано съм ви бил от полза.

Потребителски аватар
V_A_N_K_A_T_A
потребител
потребител
Мнения: 381
Регистриран: 03 сеп 2005, 15:03
Модел на автомобила: Alfa 156 2.0 20V Turbo;Ford Mondeo Turnier 1.8 16V 93'
Местоположение: Хасково,София-Дървеница
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от V_A_N_K_A_T_A » 28 окт 2006, 18:28

Добре,след като е така,значи шума е бил локализиран при перката.Следователно ако търсиш по шума ще се наведеш и ще чуеш от къде идва...или греша...
Изображение

Изображение

Изображение

Fen
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 23 окт 2006, 23:48
Модел на автомобила: много са
Местоположение: европа
Status: Извън линия

Мнение от Fen » 29 окт 2006, 19:09

V_A_N_K_A_T_A написа:Добре,след като е така,значи шума е бил локализиран при перката.Следователно ако търсиш по шума ще се наведеш и ще чуеш от къде идва...или греша...
Не можеше да се определи по слух колега! Беше постоянен механичен идващ от една капачка отгоре в средата под която се намира края на жилото за газта. Като си сложиш ухото близо, или върху нея направо ти се къса сърцето, а в същото време знаеш, че под нея няма нещо което да предизвика това шумене.
Сега ще свалят майсторите капака с перката и нещо щели да правят така, че двигателят ще предава директно оборотите върху перката. Просто щели да я зацепат постоянно да се върти.

Потребителски аватар
Дядо ти Яга
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 19 мар 2006, 20:08
Модел на автомобила: форд сиера 1.6 GL
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Дядо ти Яга » 29 окт 2006, 19:28

Fen написа:Просто щели да я зацепат постоянно да се върти.
да и зимата ще умреш от студ
Иначе съм Станислав !

Потребителски аватар
V_A_N_K_A_T_A
потребител
потребител
Мнения: 381
Регистриран: 03 сеп 2005, 15:03
Модел на автомобила: Alfa 156 2.0 20V Turbo;Ford Mondeo Turnier 1.8 16V 93'
Местоположение: Хасково,София-Дървеница
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от V_A_N_K_A_T_A » 29 окт 2006, 19:29

Щом казваш...
А,не знам дали е правилно,преди това постоянно ли се въртеше??
На Сиерите се върти постоянно,но при теб не знам дали ще е удачно!
Изображение

Изображение

Изображение

Fen
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 23 окт 2006, 23:48
Модел на автомобила: много са
Местоположение: европа
Status: Извън линия

Мнение от Fen » 29 окт 2006, 19:43

Дядо ти Яга написа:
Fen написа:Просто щели да я зацепат постоянно да се върти.
да и зимата ще умреш от студ
Не карам често тази стара банкия друже! Но все пак тази антика има някакъв чар!
V_A_N_K_A_T_A написа:Щом казваш...
А,не знам дали е правилно,преди това постоянно ли се въртеше??
На Сиерите се върти постоянно,но при теб не знам дали ще е удачно!
Принципа на работа е същия като на BMWшестаците от края на осемдесетте до средата на деветдесете.
Палиш мотора, перката не е зацепена и... колкото повече двигателя загрява, толкова оборотите на перката започват да се доближават до оборотите на мотора. Незнам как се нарича точно тази система за охлаждане, но за нея има изказани безброй противоречиви мнения за надежността и. Някои колеги се оплакваха, че са оставали на пътя заради нея, но да чукам на дърво това никога до сега не ми се е случвало по тази причина, като се има в предвит, че с малки исключения всичките коли които съм имал до момента са само шестаци и болшинството с такова охлаждане.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 29 окт 2006, 20:48

Fen написа:...Незнам как се нарича точно тази система за охлажданe ...
И аз незнам но съм чел, че е някаква система със силиконови шайби ... увличат се там ко праат ... :) Начи ако е силикон к'во да шуми *00147*
А може да е силикон в/у метална шайба. Майстора щом е печен вземи виж в МП или той да ти препоръча място, вземи качественни части и си възстанови системата ... деа знам нея "побългарявайте".
Или от друг мотор дето е с датчик ... тука ако се опитам да напиша кое-какво-как и сам няма да се разбера :?

Fen
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 23 окт 2006, 23:48
Модел на автомобила: много са
Местоположение: европа
Status: Извън линия

Мнение от Fen » 29 окт 2006, 22:14

paci написа:
Fen написа:...Незнам как се нарича точно тази система за охлажданe ...
И аз незнам но съм чел, че е някаква система със силиконови шайби ... увличат се там ко праат ... :) Начи ако е силикон к'во да шуми *00147*
А може да е силикон в/у метална шайба. Майстора щом е печен вземи виж в МП или той да ти препоръча място, вземи качественни части и си възстанови системата ... деа знам нея "побългарявайте".
Или от друг мотор дето е с датчик ... тука ако се опитам да напиша кое-какво-как и сам няма да се разбера :?
Незнам! Да правят каквото трябва майсторите. Та нали със това се занимават? За мен са важни две неща- да разбера какъв е точно проблема и... да си взема добре отремонтирана колата. До сега майстор при мен не е гафил с труд, но нали знаеш: "никога не е късно човек да стане за резил"
Ако работи добре О-кей, ако ли пък не ще продължават да работят над проблема!

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 29 окт 2006, 22:27

И аз съм на мнение че всеки ел.вентилатар на радиатора е по-добър от такъв със /някаккъв/ съеденител или подобно действие който е директно закачен на водната помпа това е архаично. :idea:
:twisted:

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 30 окт 2006, 20:56

Гледай ти?!........Радвам се за теб че е станал ремонта О.К. Скорпиото е готина кола, пусни му някой снимка в "Моята кола" и на двигателя да се изкефим,пък за самолетите лесна работа вярвам ти.

Потребителски аватар
kurshuma
потребител
потребител
Мнения: 240
Регистриран: 18 авг 2005, 20:16
Модел на автомобила: Escort 1.8D 98 Endura de
Местоположение: София жк. "Гоце Делчев"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kurshuma » 31 окт 2006, 10:05

перката е с система на зацепване Виско така са и мерцедес 124 примерно както и БМВ повечето модели познати на нас простосмъртните както и повечето тирове тя е със силикон който се разпъва от температурата и така се зацепва системата е много добра тъй като е проста и неможе да се повреди отведнъж става постепенно с годините :lol:
цената на перката е по висока но си заслужава да се смени дори и само заради високия разход на гориво който ще даде ако е зацепена постоянно (винаги студен мотор и вкл. смукач) :shock:
Купи си Форд и бъди щаслив

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 100 госта