разлика между карбуратор и инжекцион

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
rakov
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 26 мар 2014, 14:17
Модел на автомобила: ford focus
Status: Извън линия

разлика между карбуратор и инжекцион

Мнение от rakov » 06 май 2014, 22:01

Някой може ли да обясни разликата между карбуратор и инжекцион ?
Форд и коза не боледуват - Те умират внезапно ! :D

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10848
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: разлика между карбуратор и инжекцион

Мнение от ЯЛТА » 06 май 2014, 22:25

Грубо казано при карбуратора бензина се стича в цилиндрите, а при инжекциона строго дозирано количество бензин се впръсква под налягане в цилиндрите. При моно инжекцията има една дюза в карбуратора, която го впръсква на мъгла бензина към смукателните тръби,- където се образува горивната смес.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: разлика между карбуратор и инжекцион

Мнение от OgiDogi » 06 май 2014, 23:08

Малко по-научно обяснено:
- в карбуратора с поплавък се поддържа определено ниво на горивото, за да може преминаващият през дифузьора към цилиндрите въздух винаги да засмуква пропорционално количество бензин (скачени съдове + Бернули = стехиометрична смес) и получената горивна смес постъпва във всмукателния колектор, където се разпределя към цилиндрите
- моноинжекцията е модернизиран за повишено налягане на горивото карбуратор, в който горивото в дифузьора се дозира от компютър чрез отваряне на иглата с електромагнит за определено време
- пълната инжекция има отделен инжектор за всеки цилиндър, който впръсква горивото точно преди засмукването на въздуха

Първите две формират горивната смес преди колектора и при ниски температури капките се сливат една с друга, като горивото почва да се стича по колектора неравномерно към цилиндрите, обеднявайки въздуха на бензинови пари - трудно палене и нестабилен празен ход до затоплянето на двигателя. Някои автомобили от онова време (например Audi 80) имат допълнително електрическо подгряване на колектора точно под карбуратора, за предотвратяване на стичането.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: разлика между карбуратор и инжекцион

Мнение от HACKO » 06 май 2014, 23:53

Бих казал точно обратното на това което е написал Ялта, при Карбуратора горивото се пулверизира и смесва хомогенно с въздуха и чак тогава постъпва в цилиндрите. Докато при инджекциона дюзите пръскат върху всмукателните клапани и колкото се смесят толкова. Относно количество гориво, да при инжекционите е малко по-прецизно заради обратната връзка, която дава Ламбда сондата, но пък всяко отклонение на показанията на множеството датчици, които спомагат за работата му, води до преразход. При инжекциона корекции могат да се направят само със специализиран софтуер и то ако протокола позволява, докато при карбуратора може да се правят настройки, при това доста добри само с една отверка. От производствена гледна точка, карбуратора е много по-сложен за производство и затова след средата на 90те вече няма масови коли с карбуратор.
Оги, по това време на деня не ми се спори, но и при инжекционите има обогатяване на сместа при студен двигател., по принцип всички колектори се подгряват, от охлаждащата течност. А смея да твърдя че не всички Ауди 80 имат ел подгряване на колектора, но пък карбураторите им са ужасно усложнети със всичките магнитвентили по вакумните им пътища.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: разлика между карбуратор и инжекцион

Мнение от OgiDogi » 07 май 2014, 00:30

HACKO написа:...
Оги, по това време на деня не ми се спори, но и при инжекционите има обогатяване на сместа при студен двигател., по принцип всички колектори се подгряват, от охлаждащата течност. А смея да твърдя че не всички Ауди 80 имат ел подгряване на колектора, но пък карбураторите им са ужасно усложнети със всичките магнитвентили по вакумните им пътища.
Аз само споменах един недостатък при формирането на горивната смес преди колектора, но не и методите за компенсирането му, а такива има и никъде не твърдя обратното. А колко и кога ще подгрее охлаждащата течност на добре изстинал и току-що запален двигател при -10°, да му мисли собственикът...
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: разлика между карбуратор и инжекцион

Мнение от essex » 07 май 2014, 16:12

Да допълня Наско, видях на голф1(кади) 1983 година, има електрически подгрев на смукатения колектор и още едно място по карба.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

rakov
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 26 мар 2014, 14:17
Модел на автомобила: ford focus
Status: Извън линия

Re: разлика между карбуратор и инжекцион

Мнение от rakov » 07 май 2014, 16:52

А според вас кое е по-добро ?
Форд и коза не боледуват - Те умират внезапно ! :D

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: разлика между карбуратор и инжекцион

Мнение от deathstorm » 07 май 2014, 17:35

Директно впръскване в цилиндрите под налягане (да разбулим малко духовете :mrgreen: )

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: разлика между карбуратор и инжекцион

Мнение от dreadx » 07 май 2014, 21:20

rakov написа:А според вас кое е по-добро ?
По-добро за какво?
Ако темата не е по конкретен въпрос, също може да обсъдим разликата между механичен и електронен часовник - и кое е по-добро.

Мен си ме кефи комбинацията от карбуратор и обикновена газова уредба.
Щеше да е добре, ако можех да му ашладисам и някакво моторче за празния ход.

Предимства на карбуратора: при атомен взрив няма какво да му се повреди от EMP.. ;)

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: разлика между карбуратор и инжекцион

Мнение от mi6o » 07 май 2014, 22:00

deathstorm написа:Директно впръскване в цилиндрите под налягане (да разбулим малко духовете :mrgreen: )
Това май беше разработка на Митсубиши GDI (Газолин Директ* Инжекшън). Май Опел пък имаха ''Туин Порт'' на 16 клапановите мотори-две дюзи или една с две ''цъцки'' впръскват бензина малко преди всмукателните клапани в двете разклонения на колектора за двата клапана. Нямаше ли на времето в Ауди-тата и механичен пълен инжекцион,дето нямаше кой да го направи като хората-мисля,че даже съм виждал на живо такова чудо. В тоя ред на мисли трябва да видя Екобууста с какъв инжекцион са го нагласили :D
Поздрави

Намерих го (за Екобууст-а)-директно впръскване DPI-Директ* Петрол Инжекшън- http://www.youtube.com/watch?v=wmHxiY2J8Ok
http://www.youtube.com/watch?v=SaUDNhS1nrg

*-за по-английско произнасяне се казва ''Дайрект'' :lol:

Поздрави

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: разлика между карбуратор и инжекцион

Мнение от deathstorm » 08 май 2014, 00:03

Не само Екобууста, тенденцията е всички нови бензини да са с директно впръскване в цилиндрите и турбо, а скоро и с Керс и ERS както във Формула 1, които от тази година използват директно впръскване с много високо налягане.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: разлика между карбуратор и инжекцион

Мнение от OgiDogi » 08 май 2014, 01:00

deathstorm написа:Не само Екобууста, тенденцията е всички нови бензини да са с директно впръскване в цилиндрите и турбо, а скоро и с Керс и ERS както във Формула 1, които от тази година използват директно впръскване с много високо налягане.
Няма друг начин, трябва да се намаля разходът на гориво и да се вдигат конете - работа с обеднена горивна смес (lean burn) и помпане с турбина.
А директното впръскване в цилиндъра при бензиновите двигатели е на повече от век и се е използвало в самолетните двигатели, за да се намали влиянието на високите скорости и разредената атмосфера върху формирането на горивната смес.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
amonev
потребител
потребител
Мнения: 463
Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г.
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: разлика между карбуратор и инжекцион

Мнение от amonev » 08 май 2014, 08:45

Никаква икономия, директно като от кофа се лее бензина :mrgreen:

Изображение
Е ли правото право?

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: разлика между карбуратор и инжекцион

Мнение от bateto_toshko » 08 май 2014, 23:57

Не е точно така .Служебната ми кола е Шкода фелиция ,1,3 карбуратор и харчи 5-6л /100км. Наскоро карах сузуки игнис 1,3 пълна инжекция , същия разход.Сигурно при голяма кубатура инжекциона ще победи в категория разход на гориво , но ще загуби по експолатационни разходи.Зависи кой какво търси когато определяме кое е по-добро...все си мисля , че при добре настроен карбуратор няма да гори много повече от инжекциона........Преди 2 години мисля , на едно състезание победител беше кола с карбуратор тъй като се оказало , че по трасето имало елетромагнитни лъчения и на всички инжекциони им каталяса електрониката :lol:
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
amonev
потребител
потребител
Мнения: 463
Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г.
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: разлика между карбуратор и инжекцион

Мнение от amonev » 09 май 2014, 07:21

Настройката е важна, но най-вече зависи от самия карбуратор. Този Weber DGAV на снимката определено не е от икономичните, за разлика от моделите DFTH :D
Е ли правото право?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 116 госта