демпферен съединител мондео TDCI

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
raptor6816
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 14 сеп 2012, 20:55
Модел на автомобила: FORD mondeo
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

демпферен съединител мондео TDCI

Мнение от raptor6816 » 26 юли 2014, 19:48

Дайте някакъв съвет за съединител на мондео ,за смяна ми е ,трака и прави номера но за сега кара . да си сложа ли дуал мас или сингъл мас ??че тоя първия на лук струва 700 лв ,другия е наполовина !?дайте моля мнение !!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: демпферен съединител мондео TDCI

Мнение от S_C » 26 юли 2014, 20:32

Лошото на другия е,че съкращава живота на скоростната кутия.Особено ако караш градско или ползваш колата за работа и багаж.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: демпферен съединител мондео TDCI

Мнение от specialista » 26 юли 2014, 22:48

Не че нещо имам против двумасовите маховици,ама как издържаха скоростните кутии преди това нещо не схващам?
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: демпферен съединител мондео TDCI

Мнение от OgiDogi » 27 юли 2014, 10:01

specialista написа:Не че нещо имам против двумасовите маховици,ама как издържаха скоростните кутии преди това нещо не схващам?
Сигурно са били изчислени с по-голям запас по натоварване и са издържали, а сега са изчислени за икономия на материали и е много по-вероятно да се счупят. Отделно, че двигателите не бяха толкова "изнасилени" да изкарват по-голяма мощност на единица работен обем: Ford Orion '83 1.6D - 54 hp, Ford Focus '04 1.6 TDCI - 109 hp. Двойното увеличение на мощността идва от промяната в начина на работа, което няма как да не окаже влияние на динамичното натоварване на кутията - по-висока скорост на изгаряне и съответно по-големи осцилации на въртящия момент. Демпферни маховици, ролки със свободен ход на алтернатора, многопистови ремъци за по-голяма контактна площ - все следствия от подобренията в работата на двигателя.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13102
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: демпферен съединител мондео TDCI

Мнение от HACKO » 27 юли 2014, 13:05

Те новите, са по-мощни ама и работят много по-меко, така че едното компенсира другото. Не вярвам ако се направи както трябва да се счупи нещо.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: демпферен съединител мондео TDCI

Мнение от OgiDogi » 27 юли 2014, 17:01

HACKO написа:Те новите, са по-мощни ама и работят много по-меко, така че едното компенсира другото. Не вярвам ако се направи както трябва да се счупи нещо.
Просто, при CR системата горивото се впръсква по различен начин, който намалява детонациите при запалване - от там и "по-меката" работа, слушано и гледано отвън. И точно този различен начин на впръскване и по-доброто изгаряне, създават една по-голяма пауза между края на работния ход на единия цилиндър и началото на работния ход на следващия, през която пауза въртящият момент на практика е само от инерцията на маховика.
Образно казано, има пик на въртящия момент при експлозията на горивото примерно 400 Nm, който намалява плавно до пълното изгаряне (грубо - до към средата на хода надолу) и след това пада до 0 за останалата част от хода при липса на маховик - средно 160 Nm за целия цикъл. Обаче, това бутни-дръпни може да докара силно главоболие и да доведе до повръщане скоростната кутия. Тук идва двумасовият маховик, който посредством пружините и масите си, акумулира част от енергията в началото и я отдава в края на работния ход.
При старите дизели, заради "продухването" през стеснения отвор на бренера, въртящият момент намалява плавно почти до края на работния ход и бутни-дръпни не е с толкова голяма амплитуда, нищо че тракат ... като дизел :D.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1613
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: демпферен съединител мондео TDCI

Мнение от fordmaniac » 28 юли 2014, 08:32

Този маховик е необходимо зло на новите трактори. Колегата ми е обяснил доста подробно, аз да включа само, че на старите дизели коляновия вал беше два пъти че май и повече по тежък от съответния бензинов модел и с това компенсираха и изглаждаха работата съвместно с много тежък маховик. Сегашните "аин дизель" са със страшно олекотен колянов и това дава много добра динамика, но без този сложен маховик не става! Последствията със смяна с плътен носи последствия http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... BA#p498612 .
Двумасовия най-много го морят ниски обороти ( под 1800 с товар ) и резки вкючвания. Високи обороти му се отразяват благотворно и оцелява много километри.
Поздрави

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: демпферен съединител мондео TDCI

Мнение от specialista » 28 юли 2014, 18:07

Колата е Голф 4 1.9 110 к.с. + много
На всичко отгоре е учебна.Вече над 100000 се кара със плътен маховик.
Имаш проблем със дифернциал някакъв,но се смени и пак е всеки ден на пътя.То тези машини и без това си чупят кутиите.
Другия пример Пежо 406 2.0.HDI 110 к.с. + много от над 50 000 е при моя познат и е със плътен маховик сменен от предния собственик.
За сега няма проблеми никакви.Сигурен съм че всеки може да даде примери за едното или другото.Не това е най важното.
Колегата изнесе една лекция за това кое налага този маховик.Спор няма науката върви напред и подобряването на комфорта е налице,но според мен всичко свършва тук.Всичко останало е гаражен фолклор!
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта