Съвет за C-Max

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
gmc_
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 21 мар 2014, 18:15
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Съвет за C-Max

Мнение от gmc_ » 03 сеп 2014, 22:29

Здравейте колеги,имам идея да ставам собственик на Форд c-max дизел 2004-2006г.Трябва ми Вашата помощ за избор на дизелов двигател.До сега ,което съм разбрал е ,че има 90,109 и 136 к.с. мотори.Също разбрах е,че 90к.с. е на Пежо HDI.Другите мотори предполагам са на Форд.Ще съм Ви благодарен да ми дадете ценен съвет,кой е по-добрият за подръжка и цени на консумативи и издръжлив естествено.

Потребителски аватар
BIGFORDFAN
потребител
потребител
Мнения: 1368
Регистриран: 03 май 2007, 05:06
Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Съвет за C-Max

Мнение от BIGFORDFAN » 03 сеп 2014, 22:47

90 и 109 к.с. са от един и същ мотор - 1.6 TDCI/HDI. Карал съм този мотор с 90 к.с. на Ситроен Берлинго и бях очарован от пъргавината му, но за здравина и консумативи нямам наблюдения (колата беше чисто нова все пак). 2.0 TDCI вече ще е предостатъчен за всякакви терени и условия. Имаше един C Max за продажба тук във форума, като беше 2.0 и беше с адски много екстри (доста рядко се срещат толкова накуп по обявите), потърси го. Успех!

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Съвет за C-Max

Мнение от Didibao » 03 сеп 2014, 23:19

1,6 е кофти мотор като цяло, хвърля редовно турбини, главно това му е слабото място, останалото си е редовните проблеми за комънрейл системите.
Изображение

Потребителски аватар
Dimitar Mihov
потребител
потребител
Мнения: 156
Регистриран: 23 апр 2013, 14:24
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Съвет за C-Max

Мнение от Dimitar Mihov » 04 сеп 2014, 08:56

И трите мотора, които е посочил колегата са плод на сътрудничеството с PSA. Демек и трите двигателя са HDi на Пежо. Единственият Фордов дизел, който е в гамата на тази модификация е 1.8 TDCi, с какъвто карам и аз. Предимството на Пежо моторите е, че са по-леки и по-икономични (г/д с около литър на 100 км). Недостатък действително им е, че чупят турбини малко по-често от нормалното, особено по-ранните модификации. Проблемът идва от маслените тръбопроводи към турбината, които лесно се запушват. Вследствие турбото започва да работи без достатъчно масло и се поврежда. За 1.8 TDCi няма някакви конкретно установени характерни болежки. Той си е стария дизел на Форд, който се произвежда още от 1975 г. и се модифицира от тогава. В конкретната модификация вече и с Common Rail система. И за двата мотора важат болежките на съвременните дизели. (Задължително хубаво масло, филтри и хубава нафта ... последното трудно изпълнимо в БГ). Успех! _friends_

Eastbourne
потребител
потребител
Мнения: 901
Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
Status: Извън линия

Re: Съвет за C-Max

Мнение от Eastbourne » 04 сеп 2014, 13:03

gmc_ написа:Здравейте колеги,имам идея да ставам собственик на Форд c-max дизел 2004-2006г.Трябва ми Вашата помощ за избор на дизелов двигател.До сега ,което съм разбрал е ,че има 90,109 и 136 к.с. мотори.Също разбрах е,че 90к.с. е на Пежо HDI.Другите мотори предполагам са на Форд.Ще съм Ви благодарен да ми дадете ценен съвет,кой е по-добрият за подръжка и цени на консумативи и издръжлив естествено.
И аз да се включа понеже преди 2-3 месеца станах собственик на такава кола, само че бензин.

Първо да те коригирам в името, защото се оказва, че явно много малко хора са запознати. Колите от 2003 до 2006 година се водят модели форд фокус ц-макс. Фокуса отпада от името вече при 2007 година и остава форд ц-макс. При търсачките са си разделени на два модела и честно можеш да срещнеш единия модел при едните или обратно.

За дизел аз тотално се отказах, тъй като в България трудно се намира качествен дизел на 10 години. Отделно има части, които могат да те вкарат в голям преразход...а не са 1 и 2. Исках и да слагам газ, което според мен е по-евтиния вариант. + при дизелите е,че има много повече коли за избор в сравнение от бензинките. Бензин може би има 5-6 обявени модела в цяла България. Масово и дизелите са изпълние ghia, което е най-високо (всички екстри).
HDI съм чувал, че е добър двигател и се слага и на други марки коли

Като поддръжка зависи какви пари взимаш. Мога да ти кажа само като ориентир,че поддръжката е малко по-скъпа в сравнение примерно с на фолксваген :)
Двигателите са с вериги и не плащаш за смяна на ремъци и труд. Вече зависи какво масло,филтри и тн.

gmc_
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 21 мар 2014, 18:15
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: Съвет за C-Max

Мнение от gmc_ » 04 сеп 2014, 22:17

Благодаря на колегите за съветите.Днес един познат ми каза,че 2.0 136к.с. TDCI бил най добрият вариант от към подръжка и стабилност.Каквото сабя покаже :D

Eastbourne
потребител
потребител
Мнения: 901
Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
Status: Извън линия

Re: Съвет за C-Max

Мнение от Eastbourne » 05 сеп 2014, 09:49

Задължително я закарай на разбиращи хора или сервиз, които да я погледнат обстойно. Недей така с "каквото сабя покаже" или "жена и кола не се избират,а са на късмет", че после ще си биеш главата в стената :D

Потребителски аватар
Dimitar Mihov
потребител
потребител
Мнения: 156
Регистриран: 23 апр 2013, 14:24
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Съвет за C-Max

Мнение от Dimitar Mihov » 05 сеп 2014, 14:10

Двигателите са с вериги и не плащаш за смяна на ремъци и труд. Вече зависи какво масло,филтри и тн.[/quote]

E те такова нещо нема. Всички мотори са с ангренажни ремъци. За 1.8 TDCi какъвто е моя, ангренажния комплект на Gates струва 82 лв. в магазина на табела. При 1.6 и 2.0 TDCi нещата са малко по-сложни, тъй като ангренажния ремък задвижва и водната помпа и има още 2 оптяжни ролки. Малко по-скъпо излиза обслужаването, като през смяна на ремъка производителя препоръчва и смяна на водната помпа. Отделно 1.6 TDCi има по-специфичен горивен филтър, който струва около 130 лв. За разлика от фордовия 1.8 TDCi, при който е 40 лв.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Съвет за C-Max

Мнение от urgan » 05 сеп 2014, 14:46

2,0 тдци не е ли същия като този който се вгражда в мондео?
Изображение

Eastbourne
потребител
потребител
Мнения: 901
Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
Status: Извън линия

Re: Съвет за C-Max

Мнение от Eastbourne » 05 сеп 2014, 15:10

Dimitar Mihov
Писал съм общи работи за бензин-дизел, за търсачките, наименованието и тн. Това се отнася за бензиновите двигатели

Потребителски аватар
G_o_c_e_v
потребител
потребител
Мнения: 308
Регистриран: 03 авг 2009, 23:04
Модел на автомобила: C-max 2.0 TDCi 136 к.с. Бордо
Status: Извън линия

Re: Съвет за C-Max

Мнение от G_o_c_e_v » 05 сеп 2014, 20:04

Ако ще взимаш, гледай да е 2.0 136 к.с. Карам го от почти година и съм много доволен. Според километрите е на 105 000 в момента, но в компютъра са 255 000 и съм сменил само EGR-a оня ден, който струва 380лв и включватела на стартера + втулки 70лв. Това са нещата, които съм сменил защото са на много километри. Имаше някой неща, които съм сменил, защото са се прецакали от глупост. Както и да е, колата е адски пъргава и комфортна и няма да съжеляваш за избора си. Ако те интересува още нещо питай.

Потребителски аватар
koinov_bg
потребител
потребител
Мнения: 975
Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
Местоположение: София.Люлин
Status: Извън линия

Re: Съвет за C-Max

Мнение от koinov_bg » 06 сеп 2014, 09:52

Купи си бензин колега и не се занимавай с глупости,а на 1.6 дизела горивния филтър е 130 лв ама менте иначе е 180-210 в зависимост от магазина.
Имаш и демферни съеденители струващи мама и тате барабар с апартамента,но ако ти дават нафта без пари 2.0 136 е за теб.
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал *159*

roko007
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 30 дек 2012, 16:10
Модел на автомобила: Ford focus-C max 2.0-136
Местоположение: pleven
Status: Извън линия

Re: Съвет за C-Max

Мнение от roko007 » 06 сеп 2014, 13:56

Моят е 2-ка 136 коня дизел и от две години го карам и съм много доволен.За мен това е колата.

Fiesta_IGI
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 13 дек 2010, 12:24
Модел на автомобила: FORD C-Max 2.0 FACE 2016
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Re: Съвет за C-Max

Мнение от Fiesta_IGI » 01 фев 2016, 17:57

Кой каза турбини заминават,чупят се.Моя е 1.6 . 109к.с Обслужван с оригинални части и качествени масла и филтри.Проблем единствен ми съдаде Рейката.Но я рециклирах за 160лв и то тук в Бургас.Слава богу сеоще си няма проблеми.Колите че са трета ръка по автокъщите,сие единствения проблем,да имате ядове,понеже не ви е ясна историята на съответния автомобил.Всичките ви коли на по 175 000.а дефакто се над 300 000.Купете си нов форд и усетете разликата.
May the FORD be with you!
Докато човек умре, все ум събира и пак без ум умира

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 99 госта