Мондео МК3 V6 - питане за изпускателна система?
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Мондео МК3 V6 - питане за изпускателна система?
Чудно ми е защо на шестака е направена така изпускателната система.
1 вариант: Крайното гърне (лявото) отпада и остава само едно вдясно, като на мястото на сегашното проходно отива спортно крайно (подобно на стандартна система на 4-цилиндров двигател), като Ф-то си върви до края на 63 мм. (мисля че заводски си е толкова). По -този начин се олекотява значително цялата система като се спестява едно гърне и няколко метра тръба. Но дали няма да се спъне колата и да стане прекалено шумна?
2 вариант: На местата на проходното дясно и крайното ляво отиват 2 крайни спортни гърнета. Мисля разклонението да стане с тройник от Ф 63мм. към 2 х 55 или 50 мм. Този вариант ми допада повече като визия, но генерацията става по-тежка от вариант 1 (но не по-тежка от сегашната).
Искам колата да е отпушена и максимално ефективна, дори с цената на повече шум (но в никакъв случай прекалено шумна). Кой от двата варианта е по-добър от всички гледни точки, като се абстрахираме от визията на двата ауспуха отзад, което е адски красиво. Бих се лишил от красотата за сметка на ефективността. Кой от двата варианта ще е по-шумен? Благодаря предварително!
Отзад има две гърнета, като само лявото е крайно, а дясното проходно. Каква е била идеята на инженерите и какво им е пречело и двете гърнета да са крайни? Мое мнение е, че ще е по-ефективна системата,ако е конструирана както е при СТ 200 на Мондео МК2 и СТ 220 на МК3, тоест заводски с две крайни гърнета. Изглежда ми тъпо направена така, както е в момента с толкова много тръби и гърнета, а всъщност- само едно от тях крайно. От екологична гледна точка ли е, от ефективна или за безшумна работа? На мен лично така не ми допада и мисля скоро да я променя. Дайте идея как да стане? Имам 2 варианта като замисъл:1 вариант: Крайното гърне (лявото) отпада и остава само едно вдясно, като на мястото на сегашното проходно отива спортно крайно (подобно на стандартна система на 4-цилиндров двигател), като Ф-то си върви до края на 63 мм. (мисля че заводски си е толкова). По -този начин се олекотява значително цялата система като се спестява едно гърне и няколко метра тръба. Но дали няма да се спъне колата и да стане прекалено шумна?
2 вариант: На местата на проходното дясно и крайното ляво отиват 2 крайни спортни гърнета. Мисля разклонението да стане с тройник от Ф 63мм. към 2 х 55 или 50 мм. Този вариант ми допада повече като визия, но генерацията става по-тежка от вариант 1 (но не по-тежка от сегашната).
Искам колата да е отпушена и максимално ефективна, дори с цената на повече шум (но в никакъв случай прекалено шумна). Кой от двата варианта е по-добър от всички гледни точки, като се абстрахираме от визията на двата ауспуха отзад, което е адски красиво. Бих се лишил от красотата за сметка на ефективността. Кой от двата варианта ще е по-шумен? Благодаря предварително!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 V6 - питане за изпускателна система?
Изглежда си добре. Преполагам, че са сложили две гърнета със сравнително намалено съпротивление и с повече различни обеми. Така би трябвало да са се мъчили да го изпипат.
Ако искаш шум, но и колата да е добре и да може да си почиваш - завари един водопроводен нипел някъде преди гърнетата, и завий един сферичен кран с тефлонова вложка - да държи на температура. Отваряш - и ревът е до небето, затваряш, и си имаш пак кола като хората. С малко практика ще хванеш и тънкости с леко отваряне.
Управлява се с жило и пружинка да го връща. Не мога да търся сега из нета, но виж сам за отварящи клапани по ауспуха и как се ползват. Трябва да има филми и писано поне от братята американци. И колата цяла, и шум вдига, и не е скъпо, че и може и да се включва - изключва "музиката"!
Ако искаш шум, но и колата да е добре и да може да си почиваш - завари един водопроводен нипел някъде преди гърнетата, и завий един сферичен кран с тефлонова вложка - да държи на температура. Отваряш - и ревът е до небето, затваряш, и си имаш пак кола като хората. С малко практика ще хванеш и тънкости с леко отваряне.
Управлява се с жило и пружинка да го връща. Не мога да търся сега из нета, но виж сам за отварящи клапани по ауспуха и как се ползват. Трябва да има филми и писано поне от братята американци. И колата цяла, и шум вдига, и не е скъпо, че и може и да се включва - изключва "музиката"!
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 V6 - питане за изпускателна система?
Колега, бъзикаш ли ме? Какви са тези кранчета, калчища и други ВиК елементи по ауспусите? За шум споменах, че не би ми било приятно да стане като на "рацер с Гоуф 3-ка", но пък на мааалкооо повече от сега не бих се разсърдил. Но не шума е в основата на темата ми. Ще кажете, че специалистите от Форд са го направили така, че да е най-ефективна тази система, както излиза от завода. Да, ама не. Правят я така, за да бъде колата по-безшумна и вероятно по-екологична (въпреки че не виждам връзка гърне-екология, катализаторът е екологията). Според мен и 2-та варианта ще са по-добри от сегашния, първия защото системата олеква с 20-ина кг. и пътя на изгорелите газове се скъсява, а втория защото изгорелите газове ще излизат от 2, вместо досегашното 1 гърне, т.е по-бързо. Но може и да съм в грешка. Затова пускам темата.
-
- потребител
- Мнения: 428
- Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
- Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 V6 - питане за изпускателна система?
Здравей
Аз на моето Мк2 2.5, малко по принуда му махнах предпоследното гърне (задно ляво). Закачих тръбата между двете крайни на един кофти ЖП прелез...
Също така малко преди или след това, не се сещам точно, крайното гърне започна да му се разпада ватата вътре.
Та... нашите момчета в сервиза го отвориха и почти го изпразниха. Също ми елиминираха, както казах, задно ляво гърне.
Резултата беше, че при спокойно каране колата си остана все така тиха, но при по-сериозно настъпване имаше подобрение в звука. Разбира се без никакви крайности... Отвън звучеше по-добре, а отвътре стана малко по-плътен звука.
А бонус имаше и във вървежа. Вървеше по-леко, особено в ниските (изолирането на ЕГР-а също оказа голямо влияние тук).
Ето малко снимки и едно кофти видео само с катализатори.
Ехх.. как само ми липсва тази кола
http://youtu.be/ufFkniVy17w
Аз на моето Мк2 2.5, малко по принуда му махнах предпоследното гърне (задно ляво). Закачих тръбата между двете крайни на един кофти ЖП прелез...
Също така малко преди или след това, не се сещам точно, крайното гърне започна да му се разпада ватата вътре.
Та... нашите момчета в сервиза го отвориха и почти го изпразниха. Също ми елиминираха, както казах, задно ляво гърне.
Резултата беше, че при спокойно каране колата си остана все така тиха, но при по-сериозно настъпване имаше подобрение в звука. Разбира се без никакви крайности... Отвън звучеше по-добре, а отвътре стана малко по-плътен звука.
А бонус имаше и във вървежа. Вървеше по-леко, особено в ниските (изолирането на ЕГР-а също оказа голямо влияние тук).
Ето малко снимки и едно кофти видео само с катализатори.
Ехх.. как само ми липсва тази кола
http://youtu.be/ufFkniVy17w
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 V6 - питане за изпускателна система?
Мислех да елиминирам дясното, а на мястото на лявто /проходното/ да сложа някакво крайно спортно. Но идеята ти ми допада. Понеже и двете ми задни гърнета са в прекрасно здраве, може да махна само проходното ляво и да си остане крайното дясно, като ще се заиграя с електрожена и тръбите. При теб е било по-шумно вероятно заради липсващата вата, но при мен едва ли ще стане по-шумно. А ЕГР не мога да махам или затапвам, защото при МК3 е електронен. Ако наистина шумът няма да се промени, а вървежът вероятно се променя към положително, питам се защо от Форд са поставили това ляво проходно гърне, каква е основната му цел?
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 V6 - питане за изпускателна система?
Какво не ти хареса? Че иска да се пипне с малко мисъл? При кварталният заварчик е по-лесно, там мисъл не трябва, нито има къде да вирее.
Моето разбиране на въпроса с шума е колата да върви добре и да е максимално безшумна. Или системата да е контролируема. Някои коли на газ, с обикновено газово, тръгваха по-добре след леки промени по ауспуха. Затова ти предложих не кълчища, както казваш, а хубав кран или клапан с тефлонова вложка. Вложка, или още наречена легло, е това в което се движи сърцевината на крана. Не е кълчищата.
Щом пишеш че не искаш да трещиш като изтребител по пътя, възможностите са две - тръба, заобикаляща средното гърне, или такава за последното (тя направо ще изпуска навън, ако гледаме пътя на газовете).
Клапан можеш и дам да си изработиш, ако можеш, може и да си купиш някой от чужбина. Ето пример http://www.evolutionm.net/forums/evo-ge ... valve.html Ако нещо с чуждия език е трудно, мога да преведа. Сферичния е по-достъпен и сигурен, мое мнение.
Българският икономически метод, задължително включващ висококвалифицирано пълно изхвърляне на гърнета и заваряване на няколко тръби не ми е по вкуса. Изпускателната система в оригиналният си вид е проектирана за заглушаване и диаграмата на разпределителният вал и управлението на гориво и запалване са съобразени с нея. Уточняването кога печелиш нещо и кога губиш не е съвсем лесен въпрос.
И аз редовно гледам да спестя от нови гърнета, и заради качеството, и заради цената. Имал съм и по-шумни коли, в рамките на нормалното и не с цел да се чува като минавам.
Със сигурност си в грешка с техническите доводи, освен за случая с разпаднало се отвътре гърне и запушвания от ламарини, вата или някакви отлагания.martin1977 написа:Колега, бъзикаш ли ме? Какви са тези кранчета, калчища и други ВиК елементи по ауспусите? За шум споменах, че не би ми било приятно да стане като на "рацер с Гоуф 3-ка", но пък на мааалкооо повече от сега не бих се разсърдил. Но не шума е в основата на темата ми. Ще кажете, че специалистите от Форд са го направили така, че да е най-ефективна тази система, както излиза от завода. Да, ама не. Правят я така, за да бъде колата по-безшумна и вероятно по-екологична (въпреки че не виждам връзка гърне-екология, катализаторът е екологията). Според мен и 2-та варианта ще са по-добри от сегашния, първия защото системата олеква с 20-ина кг. и пътя на изгорелите газове се скъсява, а втория защото изгорелите газове ще излизат от 2, вместо досегашното 1 гърне, т.е по-бързо. Но може и да съм в грешка. Затова пускам темата.
Моето разбиране на въпроса с шума е колата да върви добре и да е максимално безшумна. Или системата да е контролируема. Някои коли на газ, с обикновено газово, тръгваха по-добре след леки промени по ауспуха. Затова ти предложих не кълчища, както казваш, а хубав кран или клапан с тефлонова вложка. Вложка, или още наречена легло, е това в което се движи сърцевината на крана. Не е кълчищата.
Щом пишеш че не искаш да трещиш като изтребител по пътя, възможностите са две - тръба, заобикаляща средното гърне, или такава за последното (тя направо ще изпуска навън, ако гледаме пътя на газовете).
Клапан можеш и дам да си изработиш, ако можеш, може и да си купиш някой от чужбина. Ето пример http://www.evolutionm.net/forums/evo-ge ... valve.html Ако нещо с чуждия език е трудно, мога да преведа. Сферичния е по-достъпен и сигурен, мое мнение.
Българският икономически метод, задължително включващ висококвалифицирано пълно изхвърляне на гърнета и заваряване на няколко тръби не ми е по вкуса. Изпускателната система в оригиналният си вид е проектирана за заглушаване и диаграмата на разпределителният вал и управлението на гориво и запалване са съобразени с нея. Уточняването кога печелиш нещо и кога губиш не е съвсем лесен въпрос.
И аз редовно гледам да спестя от нови гърнета, и заради качеството, и заради цената. Имал съм и по-шумни коли, в рамките на нормалното и не с цел да се чува като минавам.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 V6 - питане за изпускателна система?
А в на колегата Милчо писанието има ли нещо, което не е както трябва. Човекът много добре е обяснил и дори прилага снимки. Допада ми това, което е направил, но искам да знам всички плюсове и минуси на изпълнението. Със сигурност колата му е станала с 20 кг. по-лека, но ако само това е плюс, а останалото минуси- няма да го правя. Очевидно имаш поглед върху нещата и може мнението ти да е от полза. Благодаря!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 V6 - питане за изпускателна система?
Не, не казвам, че махането на гърне има само минуси. Двойно е действието, също и няма съществено подобрение.
За забавление наистина клапанът е най-доброто за мен. Освен това дава възможност и за технически опити, например точно по тази тема - как влияе махането на гърнета. Най-голямо влияние ще има ако е преди предпоследното гърне, предполагам. Ще променя резонанса и налягането в тази тръба.
Идеалният случай, където знаем как трябва да се промени и запалването и всичко не е по силите ни, нито пък трябва да сме перфекционисти винаги.
За забавление наистина клапанът е най-доброто за мен. Освен това дава възможност и за технически опити, например точно по тази тема - как влияе махането на гърнета. Най-голямо влияние ще има ако е преди предпоследното гърне, предполагам. Ще променя резонанса и налягането в тази тръба.
Идеалният случай, където знаем как трябва да се промени и запалването и всичко не е по силите ни, нито пък трябва да сме перфекционисти винаги.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 V6 - питане за изпускателна система?
Ако се маха гърне не виждам никаква причина да се удължава още пътя на тръбите отделно чупки и тн освен негативни последствия.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 V6 - питане за изпускателна система?
Не те разбирам - за какво удължаване на тръби говориш? Напротив - идеята е да се намали, не да се увеличи. Ако в случая махна лявото проходно гърне, се съкращава едно цяло гърне и около 2 метра тръба - тоест тази тръба, която е от проходното ляво до крайното дясно гърне.opex написа:Ако се маха гърне не виждам никаква причина да се удължава още пътя на тръбите отделно чупки и тн освен негативни последствия.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 V6 - питане за изпускателна система?
Да де това имам предвид, че от двг отива до лявото и от него в дясното, и ако трябва да се маха гърне е по-добре дясното, лявото остава. И най-добре цялостно от двг до отзад маха се катализатора, тръбите малко по-голямо Ф с хубаво средно гърне и на края голямо гърне тихо не бучалник
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 V6 - питане за изпускателна система?
Колко ми е Ф-то в момента? И колко е Ф-то на другите бензинови МК3-ки? Къде мога да намеря такава информация?
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 V6 - питане за изпускателна система?
Дължината на тръбата без преграда определя честотата на резонанса и това се използва, ако се чудите какво значение има дължината на тръбите. Гърне с права тръба без преграда в него също участва в тази сметка, нищо че има дупки. То променя характеристиките на въпросния резонанс, заедно с дебелината на тръбите, обема в тях и налягането в система. Не знам дали може да изясним как и колко се използва това в тази или други коли. Мога да сметна честотата и в колко тесен диапазон действа, ако се измерят някои неща. Като бях ученик смятах някакви кубични уравнения за да проектирам изпускателна система, и не беше лесно само с лист хартия и несъществуващи компютри.
Само за сведение споделям, за да се знае че не знаем за какво става дума. Учил съм го достатъчно за да знам, че не знам и аз.
Само за сведение споделям, за да се знае че не знаем за какво става дума. Учил съм го достатъчно за да знам, че не знам и аз.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта