Cylinder misfie - придърпване и давене

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
nixel
потребител
потребител
Мнения: 100
Регистриран: 06 фев 2015, 10:40
Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 GPL
Status: Извън линия

Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от nixel » 23 фев 2015, 01:48

Преди седмица си купих Focus Estate (kombi) 2 литра 2009г. 145кс
За съжаление двигателя взе да прави проблеми попътно хасково-добрич. Над 110км/ч се усещаше придърпване, тресене. Взе да свети лампата за двигателя, после да мига и т.н. Нямам спомен на какви обороти съм карал.
Прибрах се, заведох я в мото пфое. Направиха диагностика, излезе cylinder misfire за 2ри и 4ти цилиндър. Смениха свещите с оригинални моторкрафт и размениха бобините от 2ри и 4ти с 1ви и 3ти цилиндър. Идеята е при следваща грешка да се разбере дали бобините правят проблема или цилиндрите (клапани, гумички).
Автомобила в момента е много по добре - не усещам кога вдигам 140, но на ниски обороти придърпва и тресе - под 3000об.

Не знам какви пари ще ми кажат от МП за бобини, но из интернет гледах че са над 100 лева бройката. Намерих в един немски сайт ngk 4 бройки с доставката за 240 лева. Чудя се да поръчвам ли. Днеска и вчера имам чувството, че докато е студена няма никакви проблеми.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от synthez 3D » 23 фев 2015, 08:16

Моят съвет е да провериш хлабините на клапаните преди да е станало късно и някой от тях да изгори. Това, че автомобилът е каран на газ неизвестно колко километри е много важна причина да го направиш. Хубаво е че си сменил свещите, поне да ги елиминираш, но преди да поръчваш бобини, мисля, че трябва да провериш хлабините. Самата проверка не е сложна, а в тази тема съм писал как се прави:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 37#p489169
Хлабините на смукателните трябва да са от 0,18 до 0,25, а на изпускателните от 0,22 до 0,35.
Почти съм сигурен, че проблема е в това, но дори и да има нещо друго, тази проверка трябва да я направиш, ако искаш да си сигурен в техническото състояние и надеждността на двигателя.
Изображение

tikva
потребител
потребител
Мнения: 112
Регистриран: 08 фев 2015, 18:21
Модел на автомобила: Galaxy
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от tikva » 23 фев 2015, 10:49

никой нормален човек няма да се отърве от колата си заради едни свещи , бубини или кабели.Проблемът е друг. Или не открит, или са го открили ,но е бил страшно скъп и сибственика е решил да се отърве от возилото.

nixel
потребител
потребител
Мнения: 100
Регистриран: 06 фев 2015, 10:40
Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 GPL
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от nixel » 23 фев 2015, 11:15

Колата е нов внос, а проблема го нямаше като я вземах. Появи се след 50-100 км шофиране.
Има ли някой член на форума от Добрич, да ме посъветва къде да отида та да ми свършат работата като хората?

nixel
потребител
потребител
Мнения: 100
Регистриран: 06 фев 2015, 10:40
Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 GPL
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от nixel » 23 фев 2015, 17:16

Преди малко прочетох грешките:
2110 Throttle actuator control system forced limited RPM
0301 Cylinder #1 Misfire
0607 Control Module Performance
1260 Ford - Theft Detected - Engine Disabled
2101 Throttle Actuator Ctrl Motor Circ Range/Perf
2107 Throttle Actuator Ctrl Mod Processor


Някакви идеи? Аз съм озадачен...

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от KOss » 23 фев 2015, 17:37

По мое мнение имаш заминала/и бобина/и. Правят интерференция и шашкат дросела, ако имаш възможност да тестваш със 100% работещи бобини мисля че ще изчезне проблема.

nixel
потребител
потребител
Мнения: 100
Регистриран: 06 фев 2015, 10:40
Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 GPL
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от nixel » 23 фев 2015, 17:45

А по педала има ли някакви датчици?
Понеже тествах педала на газта - от положение 0 до положение 3 дава коректни резултати, след това се мени 4-5-4-5, предполагам ако има датчик, не отмерва правилно позиции 4 и 5.
Не ме питайте как съм го тествал, дълго е за обяснение. Имам специализиран софтуер и специализирани устройства за целта, но не разбирам какво означават всички тези неща.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от HACKO » 23 фев 2015, 18:23

Самия педал е датчик (потенциометър), и е слабо място. Повреждат се както контактните пластини на буксата, така и графитното покритие се износва и както описваш сигнала отива към износване.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от synthez 3D » 23 фев 2015, 18:31

Педала на газта не е с потенциометър, както бяха старите, а индуктивен, следователно няма как да се износи и да дава грешни показания. Не търси проблема в него. Освен грешката за пропуск в запалването (0301) и установен опит за кражба (1260-много странно), другите грешки са в дросела. Провери го дали е чист, но най-вероятно не е. След като го изчистиш и провериш дали около него всичко е наред, би трябвало тези грешки да не се появяват повече.
Изображение

nixel
потребител
потребител
Мнения: 100
Регистриран: 06 фев 2015, 10:40
Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 GPL
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от nixel » 23 фев 2015, 20:26

Е то 1260 май се появи докато улучим протокола за комуникация през обд-то.
Sent from Ativ S

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от z42 » 23 фев 2015, 22:42

Колеги, тука виждам една доста по-притеснителна грешка от тази за дросела: 0607 Control Module Performance
Като прочете човек http://www.obd-codes.com/p0607 и му настръхва косата - може да е от лош контакт на клемите на акумулатора или лоша земя към ЕКУ-то, но може и неуспешно програмиране на ЕКУ-то или друг проблем в него самото (хардуер или софтуер).

За съжаление, мойта "врачка" ("тиквата") може и да излезе права. Когато си тествал колата в автокъщата, грешките са били надлежно изтрити и затова лампата не е светила. Повечето грешки не се записват веднагта отново, а след определен брой драйв-цикли, километри или време. По мои наблюдения също така след изтриване на грешка поне моята кола (Галакси) някак си живва и върви по-добре известно време, дори и да си има проблем. Предполагам това е свързано с режима на "самообучение". После се връща на старото, а като си запише пак грешката (мисля, че дори и още като е "чакаща", т.е. непотвърдена), почва да си прави номерата според болежката си.

Провери си първо жиците по трасето от акумулатора да ЕКУ-то, може пък да имаш късмет да минеш по тънкото. Ако е това, и дросела може да се оправи без да го пипаш. И както пише в линка, провери дали Форд нямат Technical Service Bulletin по случая.

ПП. И вземи мерки за 1260, ако трябва и в МП, защото и от тази може да идват част от проблемите - ЕКУ-то да спъва двигателя понеже има пред вид "кражба"

nixel
потребител
потребител
Мнения: 100
Регистриран: 06 фев 2015, 10:40
Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 GPL
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от nixel » 24 фев 2015, 10:07

От къде мога да видя за Technical Service Bulletin и какво всъщност е това?

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от KOss » 24 фев 2015, 13:16

Ако не е бобина е много вероятно да си за дросел. В Европа и САЩ точно от 2009 до сега един куп коли с електронен дросел дават същия проблем. В САЩ над 1 милион коли са recall-нати за отстраняване на проблема, вярно, не са двулитрови мотори, а 2.5 и 3.0 на фюжън, ескейп и разни меркюрита, но в Европа и САЩ същото важи и за двулитровия Фокус.

nixel
потребител
потребител
Мнения: 100
Регистриран: 06 фев 2015, 10:40
Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 GPL
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от nixel » 24 фев 2015, 15:14

Колеги, има ли случайно някой от Добрич със същия или подобен фокус?
Готов съм срещу заплащане да ползвам на някой колега бобините за 20-30 минути, та да разбера дали от тях е проблема.
Ако има кой да се отзове, моля да ми пише.
Другия ми вариант е да поръчам от германия 4 бобини. Намерил съм за 240 лева NGK 4 броя. Пък после колкото останат да ги продавам за колкото съм ги взел.

При смяна на бобина, може ли само една? Проблем ли е ако са различни като марка?

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: TSB

Мнение от z42 » 24 фев 2015, 22:19

https://www.google.bg/search?q=Ford+Foc ... &gws_rd=cr

Това са технически бюлетини на производителя. Публикуват се за открити конструктивни неизправности и предписват какво да се провери и как да се поправи.
Тук http://www.fordproblems.com/tsbs/Focus/ гледам за Фокус от 2009 година има само 16 бюлетина, докато за тия от 2000-2003 са "шампиони" с по 100-200...
За да си 100% сигурен какво да четеш, провери си по номера на рамата от коя година точно е модела на колата (а не какво са написали от КАТ в талона). Диагностиката ти ако не показва, в МП ще ти кажат, може и по телефона. Галаксито като го купувах - първи собственик 2000г, обаче по рама - произведена 1998.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от synthez 3D » 25 фев 2015, 07:38

За този двигател не съществува подобен проблем с дросела, както на споменатите автомобили. Освен това няма и TSB относно проблеми от подобно естество. Колегата има проблем, който е конкретно при неговия автомобил, а не е масов. Все пак не чух дали клапаните са проверени и дроселът изчистен, а това според мен е основното, което трябва да се направи.
Изображение

nixel
потребител
потребител
Мнения: 100
Регистриран: 06 фев 2015, 10:40
Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 GPL
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от nixel » 25 фев 2015, 08:42

Майстора ми е зает с друг двигател в момента, разбрахме се за другата седмица да чисти дросел и да регулира клапани.
Sent from Ativ S

tikva
потребител
потребител
Мнения: 112
Регистриран: 08 фев 2015, 18:21
Модел на автомобила: Galaxy
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от tikva » 25 фев 2015, 10:40

такова животно от 2009 в техн данни нЕма .Има други с 2.0 и 145коня ,но от 2005 , така че последвай съвета на z42 и по номера на рамата разбери тази кола точно кой модел е и от кой година му е нач на производството.От 2009 има едно чудо от 305 коня 2.5 RS .

nixel
потребител
потребител
Мнения: 100
Регистриран: 06 фев 2015, 10:40
Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 GPL
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от nixel » 25 фев 2015, 13:15

Абе хора, гледал съм я сто пъти. Колата е 2009-та, двигател 107kw LPG. Модела се води estate, като някъде съм го срещал като kombi или station wagon. Двигател код syda, производствена линия от 2008 до 2011 мисля. Проверете го в etis.ford по рама номер WF0SXXGCDS9G48734

Ето копипейстната информация:

Focus 2008-, 2.0L Duratec-HE Bi-Fuel (145PS) MI4, Sea Grey (Metallic)

VIN Number: WF0SXXGCDS9G48734
Registration Number: EA979DR
First Registration Date:
Registration Country: IT
Type Approval Number (TAN): E13*2001/116*0144, E13*2001/116*0157


Primary Features
Build Date: 27.08.2009
Vehicle Line: Focus 2008-
Body Style: 4 Door Estate
Version: Series 40
Engine: 2.0L Duratec-HE Bi-Fuel (145PS) MI4
Transmission: 5-Speed Manual Trans - MTX75
Drive: LHD FWD
Emission: Stage IV Emissions
Air Conditioning: Dual Zone Auto Temp Control A/C
Territory: (+)"I"
Paint: Sea Grey (Metallic)
Interior Fabric: Airfield / Ebony


Minor Features

Less Underfloor Stowage No.2
Saarlouis Plant Built
Security Lock Group No.1
Less Special Equipment Package
Less Convenience Group
Marketing Flex Prep Pack 1
Less SVO Application/Label
Marketing Level 1
(-) SVP
Kit - Enhanced Tyre Repair SVC
With Auto Closing Windows
Power Front Windows One Touch Up/Do
Power Rear Window One Shot Up/Down
Blue Tinted Plus Privacy Glass
Less Windshield Heat Shielding
With Heated Windscreen
With Console Ashtray
With Cooled Glove Box
With Mini Overhead Console
With Short Floor Console
Int Env Colour - Medium Dark Flint
Interior Feature Colour - Ebony
With Velour Front Floor Mats
With Velour Rear Floor Mats
Less Sun Blinds
With Illuminated Sunvisor - Drivers
With Illuminated Sunvisor-Passenger
With Load Floor Carpet
With Cargo Area Mgmt System Level 1
Roof Storage-Driver Sunglasses
Roof Rack - Aluminium
With Rear Spoiler
With Electrochromic R/View Mirror
Dual Power Htd Signal Mirrors
Less Special Front Seat Covers
Less Special Rear Seat Covers
With Rear Center Head Restraint
With Drivers Manual Lumbar Support
Less Passenger Seat Lumbar Support
Less Temp Control Driver Seat
Less Temp Control Passengers Seat
With Driver 4 Way Mnl.Seat Adjuster
With Pass 2 Way Manual Seat Adjust
Less Trailer Coupling
Ignition Flip Key With Remote Unit
Less Second Remote Ignition Key
With Central Locking System
With Door Entry Remote Control Unit
With Automatic Windscreen Wiper
With Heated Washer Jet
Less Headlamp Washer/Wiper
Less Sun Roof
Air Curtain Restrnt LH
Air Curtain Restrnt RH
With Driver Air Bag
With Passenger Air Bag
With Side Air Bag - Drivers Side
With Side Air Bag - Passenger Side
Less Isofix Hard Point Attach
Less Spare Wheel
With Standard Rear Shock Absorbers
7.0 X 16" 20 Spoke Aluminium Wheels
205/55VR-16 BSW Tyre
Non Locking Lug Nuts
With Standard Suspension
With Rear Disc Brakes
With Brake Emergency Assist
With IVD/Traction Control/ABS
Less Skid Plates
Sports Front Seat
Petrol/LPG
With Fixed Foot Pedals
Steering Wheel - 3 Spoke Leather
Less Speed Control
Less Auxiliary Heater
Conventional Instruments - Level 2
With Instrument Cluster - Rheostat
With Trip Computer
Less Tyre Inflation Monitor
Less Anti-Theft Alarm
Less Rear Parking Aid
Less Auxiliary Compact Disc Player
BT/VC Phone Interface + USB Connect
High Level With CD And AM/FM Radio
With 8 High Series Radio Speakers
Voice Activated Module - Italian
With Column Stalk Radio Controls
Less Power Point Plug
Less Camera
With Auto Headlamps
Advanced Front Lighting System
Less Daytime Running Lamps
With Front Fog Lamps
With Black Headlamp Bezels
With Footwell Lights
Header Mounted Courtesy/Maplights
With Rear Overhead Courtesy Lamp
Tail lamps - Level 2
With Automatic Headlamp Control

Потребителски аватар
slavei2003
потребител
потребител
Мнения: 199
Регистриран: 27 юли 2012, 12:06
Модел на автомобила: FORD GALAXY 2.3 16V 146кс. 1999г. LPG FOBOS 2 OPEL VECTRA X16SZ LPG 1995г.
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от slavei2003 » 25 фев 2015, 14:40

Честита придобивка! Следя темата с интерес и мисля ,че synthez 3D е най-близо до истината.Първо регулирай клапани.Относно бобините ,няма проблем да смениш само една и марката не е проблем.И в БГ има NGK по 57,94 за брой.Щом имаш с какво да правиш диагностика и да четеш грешки рано или късно ще го пребориш.Успех! :twisted:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 74 госта