Duratec HE 2.0i за основен ремонт или ..?!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Vilito
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 26 окт 2015, 12:09
Модел на автомобила: Ford S-max 2.0 Duretac-HE (2006)
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Duratec HE 2.0i за основен ремонт или ..?!

Мнение от Vilito » 15 фев 2016, 22:17

Здравейте колеги,
от скоро се присъедих към братството на гордите притежатели на форд с бензинов форд S-max '06 Duratec HE 2.0i (105kW, AOWA) видимо външно запазен. Харесва ми возията и стабилността която има и съответно агресивното излъчване на предната част :) За съжаление предният собственик ми бе подготвил старателно "неприятна" изненада. Малко след смяната на маслото започнаха да се появяват проблемчета. Първо двигателя леко вибрираше, след това играене на обороти на празен ход, загуба на мощ когато е студен, ходене от майстор на майстор и ... онлайн консултации. И така до денят в който един познат не реши да замери компресията + поглед със сонда в цилиндрите за какво става дума. КАкто можете да предположите изненадаааааа - 4-ят цилиндър надран и с 7 компресия, 1-ви цилиндър със 7 компресия, но без видими следи от надиране. Както се казва: "Ами честито" добре дошъл в клуба! Вероятно при драйв тестовете преди покупката е била натъпкана с присадка към маслото да замаже положението. Съответно след като го смених както се прави при нова покупка едно по едно нещата взеха да придобиват друг аспект. До колкото разбрах нещата са за шлайфане на цилиндри и смяна на сегменти. Но понеже съм бос в тази сфера се обръщам към изпатилите и разбиращите за две неща:
1. Първото е някакви насоки: според вас в такъв случай какво би могло да е за смяна.... в смисъл да си съставя някаква картинка на ситуацията (и ценово). Ясно ми е, че дистанционно няма човек който да каже на 100% евентуалните щети. Идеята е да си направя преценка има ли смисъл да го правя или да паля свещите и една студена вода да пия :(
2. Ако някой сподели сервиз където гледат на нещата професионално и имат коректно отношение към клиентите ще съм благодарен. За предпочитане да е във Варна, но колата си е в движение и не е проблем да я закарам до друга точка на БГ, само да си заслужава де.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Duratec HE 2.0i за основен ремонт или ..?!

Мнение от S_C » 15 фев 2016, 22:50

Преди да се метнеш в мача с ремонти или търсене на мотор, закарай това нещо да се прегледа основно и да се види какво още му има и тогава решавай. Понякога се случва и мотор на малко километри да счупи сегмент, да изгори клапан и т.н. Но е рядко! Обикновено става след мноооого стотици хиляди километри каране, вандалско отношение или години на кофти/никаква поддръжка... и тогава вече двигателя спира да е първостепенен въпрос, защото остатъка от колата не става за нищо. Мотор втора ръка ще намериш. При Мондео са слагани същите и са сравнително често срещани. Но трябва да си сигурен, че всичко друго е годно. Което мен лично страшно много ме съмнява, имайки предвид, че става дума за ван. Много ги карат.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
Vilito
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 26 окт 2015, 12:09
Модел на автомобила: Ford S-max 2.0 Duretac-HE (2006)
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Duratec HE 2.0i за основен ремонт или ..?!

Мнение от Vilito » 15 фев 2016, 23:31

Колега, разбирам какво имаш предвид. На този етап мисля, че купето е здраво или поне не съм открил други скрити мини. Окачването според МП е на 87-90%, няма видими следи от ръжда. Засега мисля че си струва да се запази. :)

Потребителски аватар
mclsdreal
потребител
потребител
Мнения: 550
Регистриран: 01 май 2009, 20:44
Модел на автомобила: Мондео 1.8TD-2000, Джия
Местоположение: Germany- Saarlouis
Status: Извън линия

Re: Duratec HE 2.0i за основен ремонт или ..?!

Мнение от mclsdreal » 15 фев 2016, 23:52

Разгледай оферта за цял мотор ако не те устройва цената на ремонта на този...
I`m sorry.. I can`t be perfect... !!

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1612
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Duratec HE 2.0i за основен ремонт или ..?!

Мнение от fordmaniac » 16 фев 2016, 08:26

За тези мотори е много трудно да се намерят ремонтни бутала и не са предвидени за шлайф. Абе те от Форд казват, че от глава надолу е резервна част. При ниска компресия и нужда от шлаф става тежко. Частите се търсят след дефектовка и се поръчват и се чакат от дедазнам къде си. Последния път с 2.0 145 '02 Мондео чаках сегменти и лагери 12 дни.
Тези мотори се оказа че имат проблем с маслени сегмети, на Мондеото не беше проблем бутало само със старите маслени сегменти да се навре в цилиндъра без приспособление. След смяна вече се нормализираха нещата.
За това смятам, че и втора употреба такъв мотор е риск от поне прецакани сегменти.
Вероятно при твоя автомобил в резултат разхода на масло е изтърван без смазване поради ниско ниво и е пострадал.
Лесен вариант няма, ама се прави, ако ще и бавно. След сваляне на главата може да се измери и да се преценя кое колко!
Поздрави

Потребителски аватар
Vilito
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 26 окт 2015, 12:09
Модел на автомобила: Ford S-max 2.0 Duretac-HE (2006)
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Duratec HE 2.0i за основен ремонт или ..?!

Мнение от Vilito » 16 фев 2016, 13:38

Мдааа, явно положението отива към една голяма неизвестна с елементи на изненада при отварянето. На човек като не му потръгне.. каквото и да прави все тая :) А някакви насоки към майстори на тази процедура? Предполагам ще трябва да гледам и човека да е спокоен по душа, че с тея дни на доставки на части да му седи една кола разглобена в сервиза :) :)

Потребителски аватар
Vilito
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 26 окт 2015, 12:09
Модел на автомобила: Ford S-max 2.0 Duretac-HE (2006)
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Duratec HE 2.0i за основен ремонт или ..?!

Мнение от Vilito » 18 фев 2016, 13:32

Има движение по темата и реших да споделя с вас. След продължително четене на технически документации и ровене из темите на колеги с подобни проблеми се реших да взема една добавка за маслото - Bardahl - FULL METAL. Вече втори ден я карам с навъртяни не повече от 30км и оборотите когато изключа от скорост на светофар видимо се успокоиха даже мога да кажа се заковаха. Вече на висока предавка и ниски обороти не се чувства сякаш липсва един цилиндър, онова ритмично прекъсване. Или на мен ми струва или не бях обръщал внимание до сега, но сякаш се промени звука на двигателя при ускорение. Остава обаче проблемчето с тресенето на двигателя. Вчера ходих до един сервиз (не гаражче!) и след тест драйва и огледа, момчетата казаха че не можело да има на два цилиндъра с компресия 7. При това положение колата едва ли щяла да върви така. Пълен шах с мат съм - или има няколко проблема тоя двигател или някой греши с диагнозата.

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Duratec HE 2.0i за основен ремонт или ..?!

Мнение от martin1977 » 18 фев 2016, 14:09

Замери отново компресията. Трябва да си сигурен къде е проблема. Защото може да не е вътре, а по периферията. А това с добавките е грешка - те само усложняват нещата. Ако наистина е счупен мотора, как някаква добавка ще го оправи. Само краткотраен ефект имат, после нещата стават по-зле.

Потребителски аватар
Vilito
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 26 окт 2015, 12:09
Модел на автомобила: Ford S-max 2.0 Duretac-HE (2006)
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Duratec HE 2.0i за основен ремонт или ..?!

Мнение от Vilito » 18 фев 2016, 17:17

Съгласен съм за краткотрайният ефект, но на мен идеята ми е да разбера точно това ли ми е проблема. В следствие на понижена компресия в 1 и 4-ти цилиндър ли се появява това тресене или проблема е на друго място.
Имам въпрос към тези с повече опит - в един от сервизите споменаха нещо, че налягането в всмукателния колектор била висока - 50, а трябвало да бъде около 35. Това говорело за проблем с клапаните и трябвало да се регулират. Тъй като колата е на 168000км е било точното време за тази дейност. Е точно това съвпадение някакси ми се стори странно така казано, още повече че е било свързано с отваряне на двигателя. Дали не ме хвърлят на черешата с това регулиране на клапаните?!?! Че се регулират на някакви километри ясно ама дали наистина има връзка с повишеното налягане и клапаните?!?!

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Duratec HE 2.0i за основен ремонт или ..?!

Мнение от Didibao » 18 фев 2016, 17:55

Vilito написа:Съгласен съм за краткотрайният ефект, но на мен идеята ми е да разбера точно това ли ми е проблема. В следствие на понижена компресия в 1 и 4-ти цилиндър ли се появява това тресене или проблема е на друго място.
Имам въпрос към тези с повече опит - в един от сервизите споменаха нещо, че налягането в всмукателния колектор била висока - 50, а трябвало да бъде около 35. Това говорело за проблем с клапаните и трябвало да се регулират. Тъй като колата е на 168000км е било точното време за тази дейност. Е точно това съвпадение някакси ми се стори странно така казано, още повече че е било свързано с отваряне на двигателя. Дали не ме хвърлят на черешата с това регулиране на клапаните?!?! Че се регулират на някакви километри ясно ама дали наистина има връзка с повишеното налягане и клапаните?!?!
Абсолютно, повишеното налягане в смукателния колектор говори или за проблем със смукателен клапан(клапани) или има вариант и да смуче въздух някъде след дросела тогава също се наблюдава такава аномалия.
Изображение

Потребителски аватар
slavei2003
потребител
потребител
Мнения: 199
Регистриран: 27 юли 2012, 12:06
Модел на автомобила: FORD GALAXY 2.3 16V 146кс. 1999г. LPG FOBOS 2 OPEL VECTRA X16SZ LPG 1995г.
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Re: Duratec HE 2.0i за основен ремонт или ..?!

Мнение от slavei2003 » 18 фев 2016, 18:12

Натегнатите клапани не се затварят до край и водят до намаляването на компресията на съответния цилиндър, а от там и неравномерната работа на мотора.

Потребителски аватар
Vilito
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 26 окт 2015, 12:09
Модел на автомобила: Ford S-max 2.0 Duretac-HE (2006)
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Duratec HE 2.0i за основен ремонт или ..?!

Мнение от Vilito » 19 фев 2016, 08:58

slavei2003, Didibao благодаря за отговорите. Това ми изясни картинката. Вече имам уговорка със сервиз в понеделник да я закарам и да я мятат. Дано да се окаже само регулировка на клапаните, за да мога вече да я карам с удоволствие. Другата седмица ще пиша като има резултат.

Потребителски аватар
Vilito
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 26 окт 2015, 12:09
Модел на автомобила: Ford S-max 2.0 Duretac-HE (2006)
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Duratec HE 2.0i за основен ремонт или ..?!

Мнение от Vilito » 27 фев 2016, 21:55

Здравейте колеги, реших да споделя моята радост.. за добро или лошо нещата опряха до клапаните. Оставих колата в началото на седмицата и още на следващият ден дойде диагнозата: изпускателните клапани на 1 и 4 цилиндър за виновни. След моето съгласие да започнат ремонт момчетата я метнали. След свалянето на главата пораженията лъснали в 8-те клапана. Днес си я взех от сервиза... почти като нова. Няма играене на обороти и тяга вече си има в ниските обороти. Остава само й купя една (с)винетка и да излезем извън града да я тествам :) Благодаря на всички с мненията.

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Duratec HE 2.0i за основен ремонт или ..?!

Мнение от форд мк2 » 29 фев 2016, 12:59

Vilito написа:Здравейте колеги, реших да споделя моята радост.. .
Горе долу колко струваше "удоволствието"?
Be happy

Потребителски аватар
Vilito
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 26 окт 2015, 12:09
Модел на автомобила: Ford S-max 2.0 Duretac-HE (2006)
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Duratec HE 2.0i за основен ремонт или ..?!

Мнение от Vilito » 29 фев 2016, 20:31

форд мк2 написа:
Vilito написа:Здравейте колеги, реших да споделя моята радост.. .
Горе долу колко струваше "удоволствието"?
Има-няма ... 742.90лв :roll:

stanislav40
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 09 окт 2013, 01:17
Модел на автомобила: mondeo
Status: Извън линия

Re: Duratec HE 2.0i за основен ремонт или ..?!

Мнение от stanislav40 » 30 мар 2016, 23:15

А имаш ли представа какво е включвал ремонта- гарнитури, сегменти, гумички, лагери или само смяна на клапаните?

Потребителски аватар
Vilito
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 26 окт 2015, 12:09
Модел на автомобила: Ford S-max 2.0 Duretac-HE (2006)
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Duratec HE 2.0i за основен ремонт или ..?!

Мнение от Vilito » 31 мар 2016, 06:35

stanislav40 написа:А имаш ли представа какво е включвал ремонта- гарнитури, сегменти, гумички, лагери или само смяна на клапаните?
Изпратих ти целият списък на ЛС, ако някой друг се интересува мога и тук да го публикувам :)

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1413
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Duratec HE 2.0i за основен ремонт или ..?!

Мнение от aspasia » 31 мар 2016, 07:39

fordmaniac написа:За тези мотори е много трудно да се намерят ремонтни бутала и не са предвидени за шлайф. Абе те от Форд казват, че от глава надолу е резервна част. При ниска компресия и нужда от шлаф става тежко. Частите се търсят след дефектовка и се поръчват и се чакат от дедазнам къде си. Последния път с 2.0 145 '02 Мондео чаках сегменти и лагери 12 дни.
Тези мотори се оказа че имат проблем с маслени сегмети, на Мондеото не беше проблем бутало само със старите маслени сегменти да се навре в цилиндъра без приспособление. След смяна вече се нормализираха нещата.
За това смятам, че и втора употреба такъв мотор е риск от поне прецакани сегменти.
Вероятно при твоя автомобил в резултат разхода на масло е изтърван без смазване поради ниско ниво и е пострадал.
Лесен вариант няма, ама се прави, ако ще и бавно. След сваляне на главата може да се измери и да се преценя кое колко!
Поздрави
И Мондеото ли е като фокуса мк1 1,6 с проблемни маслени сегменти?

Потребителски аватар
BIGFORDFAN
потребител
потребител
Мнения: 1368
Регистриран: 03 май 2007, 05:06
Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Duratec HE 2.0i за основен ремонт или ..?!

Мнение от BIGFORDFAN » 31 мар 2016, 17:25

Не, Мондеото мк3 1.8 и 2.0 бензин е доста по-зле! Говоря от личен опит...

al_lukanov
потребител
потребител
Мнения: 362
Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005 sold, Fusion 1.4 TDCI 2009 sold, Focus 1.6 Ecoboost 2012 sold, Volvo V60 2016, Toyota LC120 2008
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Duratec HE 2.0i за основен ремонт или ..?!

Мнение от al_lukanov » 31 мар 2016, 21:11

mk3 1.8 на 150к км - колкото налея толкова източвам.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта