Страница 9 от 9

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 30 ное 2011, 23:20
от specialista
Приятелю,надявам се разбираш,че с появата си тук променяш тотално нивото на което се е дискутирало до сега!Чест и почитания за това че правиш достояние до всички тук тези схеми,
това показва само едно,че знаеш за какво става дума!Друг е въпроса колко от консуматорите във форума ще разберат какво има на чертежите!Извинявай обаче ме сърби езика да те питам
превода твой ли е или ползваш просто готов от някъде?Нищо лично.Опазил ме господ! Ама нали знаеш какви сме ,все да намерим някъде нещо. Сега ,нека и аз да кажа защо съм против да пипат
колегите из помпата.Причината е само една и това е да им спестя излишни главоболия и харчове.
Мисля че за никой не е тайна че поназнайвам това онова и си изкарвам по нещо с това.От тази гледна точка бих казал спокойно правете чупете няма страшно аз съм насреща на края ще си платите и готово!!!Абе свидят ми се даже и чуждите пари като знам с колко труд се изкарват!
Иначе си прав,всеки е пълнолетен и може да си ... ...... както си знае и може.
Досега не сме се срещали из форума и ми интересно да разбера с какво се занимаваш.Само не ме пращай някъде да търся из форума.Аз съм като кон със капаци интересуваме едно и толкова ,а и нямам време.
И отново Успех!!!

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 06 дек 2011, 14:08
от BogiiDAr
Работя за Българската армия, в момента живея в София, а работя в Пловдив и се скъсвам от пътуване.
Превода го правих сам от руски...но нямах достатъчно време да го редактирам(в руския има доста по малко съюзи от българския)
Превода е от ръководство за ремонт на ГНП Бош и Лукас. В началото на темата бях пуснал линкове към тях, но сигурно вече не са активни
Схемите за общото устройство са на английски от ръководството за ремонт на ГНП от Лукас.

Редактирано от модератора 20.12.11г.

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 07 дек 2011, 22:38
от specialista
Информация черпя от всякъде от където е възможно.Не е най-лесното нещо да се сдобие човек със нея.За пример ,има Лукас помпа със изцяло електронно управление (на Транзита) както на френските
Пежо /Ситроен,Рено /Дачия,на Фиат ,на Мерцедес.Тук съм направил и невъзможното за да повдигна завесата и имам претенциите че съм успял не само във ремонта на механичната част,а дори и във рециклирането на електрическите компоненти монтирани по помпата за които в магазина искат космически суми.Дори се наложи да пусна схемите на помпите във форумите на Ситроен и Пежо!
Още някоя година и няма да си спомняме даже за това как са изглеждали камоли как са работели тия помпи,но докато са във експлоатация тези автомобили,ще се занимавам със това.Аз мисля че наистина няма какво повече да се каже по темата.Предъвкали сме по няколко пъти нещата и който е разбрал нещо добре,който не както и да му го казваш пак няма да го разбере.
Поздрави!

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 07 дек 2011, 23:21
от kazama1
BogiiDAr написа:Отдавна не бях влизал в темата и се радвам че е придобила такива размери....но забелязвам че не е постигнато нищо конструктивно :roll:
...на кратко ще налея малко нафта в огъня :lol: за нетърпеливите количеството нафта се регулира механично в ТНП-то чрез болт под номер 57 от снимка 3 на това мнение http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 20#p284344" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;, като до него се стига през зелената капачка показана на по долна снимка- завиваш повече нафта , развиваш по малко... на който му се дава 300 лв. за регулировка после да си поиграе с него ;):
Ако обърнете внимание в ГНП-то има една голяма пружина....нейната цел е при угасен двигател ГНП-то да премине в режим на готовност за палене - на максимална доза нафта и максимално изпреварване, чак след като запали двигателя започват да влияят всички останали ел джаджи. По моя скромен опит най голямо влияние за динамиката на колата оказва клапана на турбото.....това "невероятно" клапанче с 6 о-пръстена и една смотана мембрана с пружинка (по принцип)дейно участва в определянето на колиечството гориво което се впръсква. Даже изодзад си има винт за регулировка с тази цел(не си играйте с него - ако работи добре най-много да го прецакате, пък ако не работи няма да осетите разлика). Между другото помпата за ниско налягане в ГНП-то освен да засмуква нафта създава и определено работно налягане в помпата което бивайки управлявано от авансаторния клапана и този на турбото на хидравличен принцип управлява аванса и количеството на впръскваните дози.....хубавото на това ГНП е че работи и без електроника...ама двигателя звучи ужасно и се държи ужасно.....все пак авариен режим...
И като за финал....ако някой иска да смени коренно характеристиките на двигателя трябва да смени самия авансаторен пръстен това под номер 143 на първата снимка - той определя характеристиката на впръскване, колко как, кога и пр.....ама тука става с много пари и апаратура...
П.П Ако ви изпревари синьо-зелено мондео с изгнили калници значи съм аз 8) ..ако съм спрял с вдигнат капак - значи пак ми е паднал тампона на скоростния лост _friends_ ;):
Браво.Поздрави. :drink:

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 08 дек 2011, 07:56
от diesel1.6
Тази тема е в миналото. За количествените измерения на входните и изходни параметри на този електромагнитен клапан не се намери почти никаква информация за съжаление. Аз ще си ги премеря сам, ако имам такава кола достатъчно време.
Аз избягвам да пиша тук, че да не се пречка между по-съвременните въпроси.

Авансатор на Мондео и Ескорт

Публикувано: 29 фев 2016, 23:33
от specialista
Здравейте колеги.
През последните няколко седмици ми се наложи да рециклирам
поне 10 авансатора че и повече на въпросната помпа DPC N на Лукас
Разбира се не са само на Форд а, на най-различни марки където се кара
тази помпа.
Говоря за електрически изправни авансатори,които текат от кабела.
Има начин за рециклиране макар и не лесен,при положение че нов
струва около 200 лв. мисля че си заслужава!
Поздрави!

Re: Авансатор на Мондео и Ескорт

Публикувано: 18 мар 2016, 14:21
от garvancho
specialista написа:Здравейте колеги.
През последните няколко седмици ми се наложи да рециклирам
поне 10 авансатора че и повече на въпросната помпа DPC N на Лукас
Разбира се не са само на Форд а, на най-различни марки където се кара
тази помпа.
Говоря за електрически изправни авансатори,които текат от кабела.
Има начин за рециклиране макар и не лесен,при положение че нов
струва около 200 лв. мисля че си заслужава!
Поздрави!
Аз съм един от потърпевшите, разчитал на specialista
Благодаря ти Жоро! *0025280* Аз съм оня дето ти донесе на крака ГНП-то и после си го взе отново лично. Лекцията беше много поучителна. Кога пак ще имаш време да ти го позагубя? :drink:

Re: Авансатор на Мондео и Ескорт

Публикувано: 18 мар 2016, 20:32
от specialista
За какво става въпрос?Проблеми ли има?
Обади се ще поговорим и т.н.
Поздрави!

Re: Авансатор на Мондео и Ескорт

Публикувано: 19 мар 2016, 09:32
от garvancho
specialista написа:За какво става въпрос?Проблеми ли има?
Обади се ще поговорим и т.н.
Поздрави!
Ех, ама къде ти отиде чувството за хумор? :wink:
Има много бира за изпиване :drink: , а и занаят се краде, ако си забравил! Пък от теб има много какво да се научи. *youtheman*

Re: Авансатор на Мондео и Ескорт

Публикувано: 19 мар 2016, 22:04
от specialista
Приятелю,винаги съм казвал че има и много "по-чист" начин да си изкарваш заплатата.
В този ред на мисли аз винаги споделям знания.Няма да ги занеса.....
А за чувстовто за хумор ,как да кажа имам и умея да се бъзикам,но тук говорим за профисионализам
а с това не се бъзикам.
Иначе се радвам че има доволни клиенти.Това ми е основния мотив.
Малко реклама,ама днес получих съобщение че имам пратка,отивам и я взимам,отварям я и вътре
шише с "домашна течност" и надпис "Благодаря-от доволен клиент"
Сетих се от адреса ,на скоро върнах от ония свят една електронна на Пежо.
Няма да крия че много мило ми стана,както и в момента - дегустацията :D
Жив и здрав да си,нядявам се че колата върви както го планувах ме.
Поздрави!

п.с. има време за губене или ако не мога в момента ще се разберем за по-късно

Re: Авансатор на Мондео и Ескорт

Публикувано: 19 мар 2016, 23:34
от ЯЛТА
Жоре на 59 години съм, и не са много хората като тебе, на пръстите на едната ръка се броят, да знаеш ! И е истина ! ЧОВЕК си !

Re: Авансатор на Мондео и Ескорт

Публикувано: 20 мар 2016, 09:52
от specialista
Васе,караш ме да се изчервявам! :oops: :oops: :oops:
Ще ни се карат модераторите че напълнихме темата със спам.
Поздрави!

Re: Авансатор на Мондео и Ескорт

Публикувано: 20 мар 2016, 13:04
от ЯЛТА
Модераторите, няма да се карат, ако искат да преместят постовете в темата "Благодарско". Иначе всичко е истина !

Re: Авансатор на Мондео и Ескорт

Публикувано: 18 апр 2016, 09:44
от specialista
Тая тема май ще отиде в историята както и помпите за които става дума тук :D
Поздрави!

Re: Авансатор на Мондео и Ескорт

Публикувано: 18 апр 2016, 15:02
от mclsdreal
Може нафтата вече да е читава по бензиностанциите :lol:

Re: Авансатор на Мондео и Ескорт

Публикувано: 19 апр 2016, 10:04
от BIGFORDFAN
specialista написа:Тая тема май ще отиде в историята както и помпите за които става дума тук :D
Поздрави!
Има още много ''луди'' с такива помпи, мисля че и още дълго ще ги има, поне покрай мен.

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 18 дек 2016, 22:00
от duscott
Здравейте, нямам голям опит с диагностиката и поправката на коли и бих се радвал на всяко мнение. Колата ми е Ford Focus 1.8 TDCI, 115hps, 2005г. От скоро време има следните симптоми: при натискане на газта, има определен лаг преди двигателят да се ускори, а след отпускане на педала има още по-голямо забавяне преди успокояването му (т.е. двугателят се форсира след отпускане на педала). В същото време разходът на гориво се е повишил с около 25-30%. Турбото си работи добре, с изключение на забавеното включване. Предполагам, че трябва да се закара на диагностика, но ще съм благодарен на всеки съвет.
Поздрави!

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 18 дек 2016, 23:27
от ЯЛТА
Определено е за диагностика, и е добре да е с живи данни, демег по време на движение, за да се хванат на 100 % проблемите. Може и педал за газта да е зацапан, или с прекъснати писти, той е реостат един вид. Дюзи, клапани, или пък ГНП, също е възможно, нооо- диагностика.