Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Пак съм аз-sorry!
Понеже ми е слабост нещо да ръчкам дори с риск да се изложа(меко казано) реших да си почистя дроселовата клапа, още повече, че кой-знае дали, кога и изобщо е барана. Изчетох темите по въпроса тук, както и зяпах клипове при руснаците, като се оказа, че вариантите са два-с изключване на акумулатора (дали няма да доведе до нЕкви колизии) и без. В първият случай оборотите в началото били високи около 15-30 мин., докато компа разпознае устройството, а във втория се дава на контакт за около минута, докато се постигне същият ефект. Моля капацитетите да кажат кой вариант е за предпочитане, че в събота дават времето да е топло, пък и ме сърбят ръцете а, ако нещо оплескам ще напиша тук "помощ"!
И още едно важно питане по въпроса-да сваля ли капачката на моторчето (или каквото е там), което движи клапата, за да го почистя и смажа,
и него, или да забравя?
Благодаря предварително!
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Понеже ми е слабост нещо да ръчкам дори с риск да се изложа(меко казано) реших да си почистя дроселовата клапа, още повече, че кой-знае дали, кога и изобщо е барана. Изчетох темите по въпроса тук, както и зяпах клипове при руснаците, като се оказа, че вариантите са два-с изключване на акумулатора (дали няма да доведе до нЕкви колизии) и без. В първият случай оборотите в началото били високи около 15-30 мин., докато компа разпознае устройството, а във втория се дава на контакт за около минута, докато се постигне същият ефект. Моля капацитетите да кажат кой вариант е за предпочитане, че в събота дават времето да е топло, пък и ме сърбят ръцете а, ако нещо оплескам ще напиша тук "помощ"!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
И още едно важно питане по въпроса-да сваля ли капачката на моторчето (или каквото е там), което движи клапата, за да го почистя и смажа,
и него, или да забравя?
Благодаря предварително!
Много автомати-слаби резултати!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10858
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Има едно старо правило,-нещо което работи не се пипа.
Мое да ме псуваш, ама момче си, и Господ ти е дал с кво да си играеш кат си немаш работа.
Щото като усереш някоя работа, после по скъпо ти излиза..............
Мое да ме псуваш, ама момче си, и Господ ти е дал с кво да си играеш кат си немаш работа.
Щото като усереш някоя работа, после по скъпо ти излиза..............
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
По принцип може и така да се каже, ама откакто застудя ми заиграха оборотите при първоначален старт, докато не поработи една минута двигателя, пък и не ми се вижда някаква голяма философия да си почистиш дроселната клапа- тъкмо за мен работа!
И няма никакво място за сръдня, или цупене-напротив, търпя на критика, и сериозно я приемам! И съм фен на профилактиката преди нещо да се скапе окончателно.
И умирам от любопитство като каква ще е клапата изотзадзе, като гледам какво дават по клиповете?
Така ще сдобия представа как е поддържана колата преди мен, нали?
Абе дърт и луд в едно-кВо да ти кажа повече, Ялта?
Жив и здрав да си, и занапред се опитвай да ме вкарваш в правият път, и да ме критикуваш-понякога ще те слушам, не се съмнявай!
Пък и винаги ми е приятно да общувам с Форд-аджия, нали сме се хванали на едно "хоро"...![_friends_ _friends_](./images/smilies/friends.gif)
П.С. Абе сега ми протече мисъл към Ръководството(
)-за най-възрастен участник(не по дух) във Форума няма ли награда чисто нов Фокус, или поне апартамент в София...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
И няма никакво място за сръдня, или цупене-напротив, търпя на критика, и сериозно я приемам! И съм фен на профилактиката преди нещо да се скапе окончателно.
И умирам от любопитство като каква ще е клапата изотзадзе, като гледам какво дават по клиповете?
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Абе дърт и луд в едно-кВо да ти кажа повече, Ялта?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Жив и здрав да си, и занапред се опитвай да ме вкарваш в правият път, и да ме критикуваш-понякога ще те слушам, не се съмнявай!
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Пък и винаги ми е приятно да общувам с Форд-аджия, нали сме се хванали на едно "хоро"...
![_friends_ _friends_](./images/smilies/friends.gif)
П.С. Абе сега ми протече мисъл към Ръководството(
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Много автомати-слаби резултати!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10858
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Нема спонсори, иначе по дърт от мен, да не говорим пък и дърт-активен не знам да има. Чета там накрая на заглавната страница излизат рожденниците................
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Да си по-дърт от мен ли, бе Ялта-абсурд! Добре, че няма спонсори, че няма да се чудя, ако спечеля чисто нов Фокус кВо да правя-да задържа стария, или чисто новият!
Май клоня да си остана със старият, ако се стигне дотам!
П.С. Замислям се дали тази наша дискусия тук няма да доведе до подобни награди!![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
П.С. Замислям се дали тази наша дискусия тук няма да доведе до подобни награди!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Много автомати-слаби резултати!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13104
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Дърт е, даже е и пенсионер.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! ![*0030* *0030*](./images/smilies/0030.gif)
![*0030* *0030*](./images/smilies/0030.gif)
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10858
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
64 навършени. Ха ха ха.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1746
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
За да почистиш клапата няма нужда да я разкачаш, ако това те притеснява. Просто развиваш четирите болта, смъкваш я (има достатъчно дълъг кабел) и я почистваш отзад и по ръба на самата клапа. После я монтираш обратно и това е. А ако разкачиш буксата няма да имаш никакъв проблем, стига да не даваш на контакт с разкачена букса.
-
- потребител
- Мнения: 107
- Регистриран: 13 фев 2008, 00:01
- Модел на автомобила: Ford C-Max 2009 2.0i 145Hp LPG
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Аз моята клапа съм я чистил няколко пъти и не съм имал проблем до сега. Демонтирам клапата като изключвам кабела директно от клапата и на спокойстие я чистя после с Меглио. След това я оставям хубаво да изсъхне и монтирам обратно.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Оказа се прав-водиш ме с две години!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Много автомати-слаби резултати!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13104
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Леле, кви дъртаци! ![big grin :D:](./images/smilies/4.gif)
![big grin :D:](./images/smilies/4.gif)
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! ![*0030* *0030*](./images/smilies/0030.gif)
![*0030* *0030*](./images/smilies/0030.gif)
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Що ужас, бе Наско-радвай се!
Аз пък много му завиждам на Ялта-та, че се е докопал до пенсия, защото на мен ми остават почти 3 години, а имам много трудов стаж, ама възрастта...
Майтапа настрана-ако тук има специалист наясно с пенсионирането бих искал да се срещна с него за около час(срещу заплащане, разбира се), за да съм наясно какво-що и как. Нека ми пише на ЛС, за да не спамим темата.
Хубава вечер!
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Майтапа настрана-ако тук има специалист наясно с пенсионирането бих искал да се срещна с него за около час(срещу заплащане, разбира се), за да съм наясно какво-що и как. Нека ми пише на ЛС, за да не спамим темата.
Хубава вечер!
Много автомати-слаби резултати!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13104
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Тя темата така и така се осра, ами да поспамим (пък после ще чистя)
И аз така, ако нищо не се промени до средата на 2024г.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! ![*0030* *0030*](./images/smilies/0030.gif)
![*0030* *0030*](./images/smilies/0030.gif)
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 562
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Нещо по темата да напиша - клапата я чистя всеки път кати си сменям въздушния филтър - тоест всяка година. Няма нищо сложно, за предпочитане според мене е да се свали на 4 болта е. Предимството като се свали е, че гняста, която отмиваш не ти пада в смукателния колектор. БУксата се откача, като първо се избута назад (по посока на кабела) червенето пинче, след което се стиска и се дърпа. Пръскам обилно със спрей за карборатори, като я държа с мотора и редуктора нагоре, така че да не се стича там мръсотията. Помагам си и със стара (може и нова) четка за зъби. После монтирам обратно. Никакви адаптации и тем подобдни процедури от руските клипчета не правя. До сега не съм и смнял гарнитурата и при монтаж. А който се чуди от къде се зацапва - ЕГР клапана е точно на гърба и.
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 02 фев 2020, 20:22
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Здравейте, след почистване на дросела ми казаха че болтовете били бърникани преди това явно така съм е взел ... при топъл двигател малко тресеше и губеше обороти сега от два дни е добре ... но този каза че при изключен двигател дросела седи отворен 2-3 мм ако закупя нов имам от къде с голяма отстъпка Pierburg трябва ли адаптация ? ЕГР клапана трябва ли да се пипа и чисти ... дайте малко съвети
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1746
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
При изгасен двигател е нормално клапата да стои леко отворена. Ако смениш дросела с нов, няма нужда от специална адаптация, въпреки че има такава процедура. Достатъчно е да покараш малко колата и клапата ще се адаптира. ЕГР няма нужда от почистване,освен ако имаш проблем с него. Не казваш с кой двигател си (от коя година), но имай в предвид, че има различни версии и специфични проблеми и особености в зависимост от годината на производство.
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 02 фев 2020, 20:22
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Мондео мк4 2,0 бензин с газ 145 кс ... нз вече какво иска ...
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 02 фев 2020, 20:22
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 562
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Клапаните регулирани ли са?Николай Лесев написа: ↑28 апр 2021, 21:10Мондео мк4 2,0 бензин с газ 145 кс ... нз вече какво иска ...
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 02 фев 2020, 20:22
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Почистване на дроселовата клапа на 1.8 и 2.0 бензинови двигатели на Фокус-2
Не ... гледани са стойностите и уж не искало реглаж с тоя маздов мотор ... ддз вече всеки казва все по нещо различно
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта