Фокус Мк3 - проблем с помпата на съединителя
Публикувано: 27 сеп 2021, 19:10
Здравейте,
отскоро съм собственик на Фокус 1.5тдци 2016г. на малък пробег - 50 000км. Когато закупих колата (Май т.г.) я закарах да я обслужат през месец Юни в Мото-Пфое, Стара Загора. Пожелах да ми сменят само горивния филтър, масления филтър и маслото. Останалите два филтъра (въздушен и купе) си ги подмених сам. След може би месец след посещението ми направи впечатление, че при педала на съединителя се е появил малък луфт (празен ход). Светна ми лампата да проверя спирачна течност (зная, че помпата я ползва) и установих ниво около или малко под минимума. Съответно си закупих и долях. Но празният ход на педала си остана. Реших да отида един Петък, не помня точната дата, да попитам в Мото-Пфое. Оказа се, че имаха някакъв юбилей и не работеха точно този ден. Имаше един сервизен работник, който ме видя, че съм пред сервиза и излезе. Обясних му, за какво става реч. Той го пробва и вика "няма проблем"... Покарах още малко така и се появи още един кофти ефект - понякога педалът не се връща докрай, след като превключа предавка. Изгледах различни видеа в интернет и прочетох тук-таме. В единия от клиповете човекът обясняваше, че при смяна на помпата, която е на педала (основната) се източва течността от казанчето до линията на минимума. Не зная дали логиката ми е вярна, но значи ли това, че именно от това ниво нагоре се "захранва" със спирачна течност помпата на съединителя? После човекът след като я подмени с нова, наля догоре течност и обезвъздуши от един щуцер някъде над скоростната кутия. Има ли вариант да е засмукало въздух, когато нивото е било ниско и затова да ги прави тези мизерии, според вас? Доста се кьорих да го видя този щуцер ама... пусти нови автомобили - всичко е така наблъскано, че... си иска разглобяване може би, за да го фиксирам къде е.
Та някой може ли да ме ориентира в ситуацията, как да постъпя. Предпочитам, ако не е нещо много сложно и специално да си го оправя сам, вместо да я карам в Мото-Пфое.
Мерси предварително.
отскоро съм собственик на Фокус 1.5тдци 2016г. на малък пробег - 50 000км. Когато закупих колата (Май т.г.) я закарах да я обслужат през месец Юни в Мото-Пфое, Стара Загора. Пожелах да ми сменят само горивния филтър, масления филтър и маслото. Останалите два филтъра (въздушен и купе) си ги подмених сам. След може би месец след посещението ми направи впечатление, че при педала на съединителя се е появил малък луфт (празен ход). Светна ми лампата да проверя спирачна течност (зная, че помпата я ползва) и установих ниво около или малко под минимума. Съответно си закупих и долях. Но празният ход на педала си остана. Реших да отида един Петък, не помня точната дата, да попитам в Мото-Пфое. Оказа се, че имаха някакъв юбилей и не работеха точно този ден. Имаше един сервизен работник, който ме видя, че съм пред сервиза и излезе. Обясних му, за какво става реч. Той го пробва и вика "няма проблем"... Покарах още малко така и се появи още един кофти ефект - понякога педалът не се връща докрай, след като превключа предавка. Изгледах различни видеа в интернет и прочетох тук-таме. В единия от клиповете човекът обясняваше, че при смяна на помпата, която е на педала (основната) се източва течността от казанчето до линията на минимума. Не зная дали логиката ми е вярна, но значи ли това, че именно от това ниво нагоре се "захранва" със спирачна течност помпата на съединителя? После човекът след като я подмени с нова, наля догоре течност и обезвъздуши от един щуцер някъде над скоростната кутия. Има ли вариант да е засмукало въздух, когато нивото е било ниско и затова да ги прави тези мизерии, според вас? Доста се кьорих да го видя този щуцер ама... пусти нови автомобили - всичко е така наблъскано, че... си иска разглобяване може би, за да го фиксирам къде е.
Та някой може ли да ме ориентира в ситуацията, как да постъпя. Предпочитам, ако не е нещо много сложно и специално да си го оправя сам, вместо да я карам в Мото-Пфое.
Мерси предварително.