1.8dняма палене-вече пали но....

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
geo_g
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 02 юни 2006, 17:00
Модел на автомобила: A4 1.8T,
Punto 1.7D
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от geo_g » 14 фев 2007, 08:19

А помпа Бош има ли такъв клапан и ако има къде се намира, че и при мен май е същото.

bobsan81
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 24 ное 2006, 15:55
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 TDI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от bobsan81 » 15 фев 2007, 12:42

някой сменял ли го е и имали напредстава колко струва

efico
потребител
потребител
Мнения: 64
Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от efico » 16 фев 2007, 18:29

Както съм писал по-горе аз съм го сменял. Има го в Косер около 15-16 лв мисля беше. Аз смених и дифтунгите, защото едната ми беше много деформирана и понеже не намерих със същия размер никъде (малко по-дебели са от стандартните със същия диаметър) ги купих от МП, познай за 6 лв парчето :x
Внимавай със стягането да не превъртиш резбата на помпата!

F1
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 31 юли 2005, 02:24
Модел на автомобила: escort 1.8D
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Мнение от F1 » 17 фев 2007, 18:07

на Лукас клапана трябва да трака като го разклатиш/ако е задържал затворен не може да се форсира мотора,отворен не задържа горивто/
за Бош изходния клапан има отвор 0.5мм и ситна мрежа вътре
но без причина не ги сменяте!

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 17 фев 2007, 18:31

Изходният болт на бош не е клапан, а просто дросел с отвор 0.55. Съвместно с регулатора на налягането и пластинчатата помпа осигуряват необходимото вътрешнокорпусно налягане, а с това и динамичния ъгъл на изпреварване на впръскването. При запушен дросел колата започва да "чука" много по-рано от обичайното при рязко ускорение.

Ако няма читав клапан във филтъра или на входящия маркуч нафтата си отива мирно и тихо в резервоара за 15-20 минути. Ако пък има и напукани тръбички за обратната нафта нещата стават още по-бързо.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

George
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 18 яну 2007, 10:35
Модел на автомобила: Orion 1.8D Ghia
Status: Извън линия

Мнение от George » 19 фев 2007, 11:57

F1 написа:на Лукас клапана трябва да трака като го разклатиш/ако е задържал затворен не може да се форсира мотора,отворен не задържа горивто/
за Бош изходния клапан има отвор 0.5мм и ситна мрежа вътре
но без причина не ги сменяте!
Това незадържане на горивото може ли да се изразява във влизане на въздух в системата? Моя дръгел ако не го паля за по-дълго време и като напомпам с помпата се усеща, че има въздух. Ако не напомпам пали по-трудно, но един път запали ли няма никакъв проблем.

Какво имаш предвид като казваш да се избягва смяната? Някаква опасност ли има?

CLX
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 18 мар 2005, 21:29
Модел на автомобила: Escort 1,8D 91 Combi
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Мнение от CLX » 24 фев 2007, 22:35

Малко късно се включвам ама нямах инфо до сега. Попаднах в един магазин на стандартни клапани по "фи". Струват 10 лева. Имам съмнения за работата на моя оригиналния и смятам да си взема един от тези. Ще му кача снимка и ще споделя резултати.

georgi
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 28 фев 2007, 13:10
Модел на автомобила: Ескорт 1.8 Д '96г
Status: Извън линия

Мнение от georgi » 02 мар 2007, 08:32

Зрдавейте приятели.
Току що се регистрирах, ...но неприятности с паленето имам от 1 година /т.е. откакто го имам фордчето/
И при мен пали трудно първия път за деня, а след това от 1 оборот, дори без подгряване. Маркучите за нафтата са Gates и са нови, от ауспуха не пуши.... Свещите "светят" направо и то погледнати през отворите на дюзите. Релето изкл. когато си трябва... Ръчната помпа е оригинална от МП / мисля, че не връща нафтата в резервоара/
Като запали малко разтриса и веднага спира след леко форсирване, дори когато колата е топла???. Чудя се дали не прониква въздух в системата. Помагайте!
Благодаря предварително!

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 02 мар 2007, 08:58

Въздух е. Щом пали, разтриса и гасне. При лоша центорвка просто не пали или пали с "догонване". Т.е. не от веднъж и да дръпне обороти, а като въртиш на стартер пали, но спреш лки да въртиш и гасне. Възможно е да има проблем и с пластинчатата помпа вътре в гориво-нагнетателната, но това е малко вероятно щом след това винаги пали. Остави я една нощ на баир с муцуната надолу и ще определиш дали се стича нафтата обратно в резервоара или изтича през някоя "шупла" на помпата. Помпата трябва да е абсолютно суха отвън.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

georgi
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 28 фев 2007, 13:10
Модел на автомобила: Ескорт 1.8 Д '96г
Status: Извън линия

Мнение от georgi » 02 мар 2007, 22:52

Благодаря за отговора!
И аз мисля, че може да е въздух в с-мата.

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 02 мар 2007, 22:54

Абе що не почнете да правите целеви посещения до атомната столица да ви чопля дизелите? Хем заедно ще ги чоплим, хем ще научите по нещо, хем ще ме хвалите (или псувате). Пари няма да ви взема много и то ще взема само ако забележите положителен ефект след интервенцията.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
kabaka
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 21 сеп 2006, 22:35
Модел на автомобила: Escort 1.8 TDi '99 Комби
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Пали трудно

Мнение от kabaka » 10 мар 2007, 23:57

Това с посещението в Козлодуй е добра идея ама малко далече идва...
Наскоро се сдобих с Ескорт 1.8 ТДи , 97, помпа Лукас.
Като го взех горкия хич нямаше акумулатор и едва въртеше стартера. Палеше от 7-8 завъртане.
Сега му сложих нов як акумулатор и върти сравнително добре ( май ще трябва и профилактика на стартера) но пали пак трудно.
Сменил съм всички филтри масла и ремъци. Гледам, че има клапан слаган допълнително преди горивния филтър. Смених маркучетата за обратната нафта - същата работа. Прегледах си подгревните свещи - наред са. Колата пали след 5-6 оборота на стартера без да тресе, чука или гасне и заработва нормално. Мисля си, че проблема е в центровката на помпата ми. Въпроса ми е има ли свестен сервиз за помпи Лукас в Пловдив ?
Ако някой знае да свирка :D

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 11 мар 2007, 00:04

Нема се месим щото ма грам не отбирам в подробности от двигатели, още по-малко от дизели. Аз съм просто потребител, но от това което съм попрочел от форума щи кажа да идеш си видиш и стартера.

Потребителски аватар
mistyrain
потребител
потребител
Мнения: 178
Регистриран: 23 сеп 2006, 01:02
Модел на автомобила: Escort 94 1.8 TDi
Местоположение: Sofia\Lom
Status: Извън линия

Мнение от mistyrain » 17 мар 2007, 21:08

добре де, при мен проблема го имаше с това трудно палене и много пушек. послед дойде и проблема че изобщо не запали.тогава отидох в сервиз и от там се хванаха за главата. то аз съм за бои де че ползвах (няма да казвам от къде нафта сами се сещайте поневе съм от лом :) от къде move да е ). тея в сервиза ми казах че всичко идва от нафтата. както преди беше казано - парафин, вода и мърсотия. минах тънко с помпата, но проблема остана. дюзите направо беха дали фира. смених ги и тях - сега пали върви обаче не ми дърви обороти. като дам газ и като пусна газта пада до 500 и се опитва да гасне, само че самичка си поддава още и се оправя. кавете това как да го оправя?

Потребителски аватар
gicho_fiesta
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 18 май 2007, 15:05
Модел на автомобила: FIESTA 1,8D 1999г.
Status: Извън линия

Мнение от gicho_fiesta » 05 окт 2007, 20:21

Колеги, имам Фиеста 1,8Д 1999г. и като захладня /около 8-10 градуса/ пали с много въртене /10-15секунди/ само сутрин и пали постепенно - ако отпусна ключа и ще изгасне.
С 1 и с 5 подгрявания си е едно и също паленето.
Свещите са здрави.
Релето ги включва както трябва.
Сложих еднопосочен клапан преди помпата и прозрачен маркуч за горивото и гледам че сутрин е пълен с нафта.
Отидох да меря и компресия 32-33-34-33 атм.
При тези данни би трябвало да пали без проблем.

Vaklin беше писал "При лоша центорвка просто не пали или пали с "догонване". Т.е. не от веднъж и да дръпне обороти, а като въртиш на стартер пали, но спреш ли да въртиш и гасне."

Помпата ми е БОШ, ако там става нещо или е лоша центровка - незнам! Нищо не съм пипал, а и имам колата от 4 месеца!

от Асеновград съм, а тук са едни самозвани майстори....Помагайте!!!

geo_g
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 02 юни 2006, 17:00
Модел на автомобила: A4 1.8T,
Punto 1.7D
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от geo_g » 07 окт 2007, 13:46

Моля, пуснете една снимка на този възвратен клапан за помпа Бош, къде се намира на помпата, че идва зима.

Потребителски аватар
gicho_fiesta
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 18 май 2007, 15:05
Модел на автомобила: FIESTA 1,8D 1999г.
Status: Извън линия

Мнение от gicho_fiesta » 07 окт 2007, 18:25

gicho_fiesta написа:Свещите са здрави.
Свещите са здрави - да ама не!
Днес ги премерих, преди да закарам колата да свалят помпата утре и установих че на първите 2 цилиндира свещите са изгорели!
А съм ги мерил само преди месец, смених едната /защото я счупих иначе си беше здрава/ и бях убеден че и сега са здрави.
Утре ще поръчам нови на ИСКРА /май са Словенски/ по 9,50лв. иначе на другите фирми са по 30лв. и мисля, че ще започне да пали сутрин нормално, щом с 2 е палила досега значи е добре!

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от Conan_1 » 07 окт 2007, 23:57

И вЪобще защо фордовете(дизелите) палят толкоз трудно????Имам приятел с голф 2 1,6Д и няма сутрин няма вечер пали като Чакмак на два зЪба дето има дума :evil: и на 30 и на -10 а е наЙ-мизерната кола дето сЪм виждал на вЪншен и вЪтрешен вид?Защо?Какво има в повече от нас че пали???И не само неговия голф 2 а и други такива баракуди??Така ли са палили и като нови наще таралясници? :?:
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

escorttd
Status: Извън линия

Мнение от escorttd » 08 окт 2007, 10:29

Казаха ми, че за да пали лесно форда му сменят клапана който е за гасене на двигателя. маха се оригиналния и се слага друг, който е с по- ниско съпротивление на бобината (предполагам за да държи по стабилно при палене когато напрежението пада заради голямата консумация на стартера). Имам такъв клапан, но не съм го сменял защото нямам проблеми с паленето, така че ефекта от смяната не съм го тествал, но източника на това инфо е надежден.

efico
потребител
потребител
Мнения: 64
Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от efico » 08 окт 2007, 15:40

И моя стария Ескорт 1.6D на незнайни километри палеше от четвърт от +30 до -10. Еднаквото с Голфа е че помпата беше Бош. След -12° обаче палеше трудно защото нямаше компресиика. На 1.8 TD както се знае Форд залагат на Лукас - също добри според мен, но доста по капризни към горивото - съответно при нашите вече 10г коли почти всяка страда от нехерметичност, в повечето случаи съпроводена с теч. Моята няма теч, но си засмуква в/х от някъде защото пали трудно, при темп. до 5° при по-ниски (до -18° изпробвано) пали от четвърт. Според мен изхода е ремонтен комплект (около 40лв) и читав сервиз за да се подменят всички гарнитури и пръстени, което обмислям да направя за моята, още се търси читав сервиз, освен този на колегата Vaklin който е в Козлодуй :). Естествено на коли след 97-ма да не се забравя протичащия клапан за корекция на изпреварването.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 115 госта