смяна на "термоизключвател" на мондео 1.8ТД МК1
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
смяна на "термоизключвател" на мондео 1.8ТД МК1
Някой сменял ли е "термоизключвателя" (или както му е там името) дето се намира в/у термостата. Моят е за смяна от доста време (вентилаторите се въртят постоянно). Реших да обърна малко време на колата ... така че купих нов за смяна (35лв от МП).
Въпроса ми е - колко антифриз да (сякаш има уплътнение - така че най-вероятно контактува с антифриза - макар че се завива в корпуса на термостата!?) очаквам да изтече докато успея да развия стария и да завия новия (няма да развивам капачката на разш. казанче). Смятам да сложа някоя кофичка за кисело мляко или нещо за 1-2л.
Предполагам че ще се получи и въздушна въглавница - как/откъде най-лесно да се обезвъздуши ?
Въпроса ми е - колко антифриз да (сякаш има уплътнение - така че най-вероятно контактува с антифриза - макар че се завива в корпуса на термостата!?) очаквам да изтече докато успея да развия стария и да завия новия (няма да развивам капачката на разш. казанче). Смятам да сложа някоя кофичка за кисело мляко или нещо за 1-2л.
Предполагам че ще се получи и въздушна въглавница - как/откъде най-лесно да се обезвъздуши ?
- Прикачени файлове
-
- въпросния "термоизключвател"
- ThremoSwitchMondeo18TDI.JPG (6.6 KБ) Видяна 3767 пъти
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Като откача куплунга - вентилаторите спират. Като пусна климатика (откачен куплунг) - тръгват (при вкл/ климатик трябва винаги да работят!). На самия регулатор пише 1- 95о, 2-100оC, явно при тия температури вкл/ 1-я и 2-я вентилатори. Ако е изправен би трбявало само в летните жеги и в задръствания да се включват. Вентилаторите консумират много - почти като при включен климатик - затова и реших да оправя проблема (особенно след като ремонтирах генератора!). На практика вентилаторите стрували над 500лв (2-ра употреба няма смисъл - освен ако не са 50лв)- така че не е желателно да си прахосват живота в ненужно бръмченеvasilev написа:Моят е за смяна от доста време (вентилаторите се въртят постоянно).
А как разбра , че вентилаторите не спират точно от термоизключвателя. При мене миналата година така не искаха да спрат, но се оказа че беши залепнало релето и ми се наложи да го сменя, просто пъпките бяха залепнали.

- Паци
- потребител
- Мнения: 113
- Регистриран: 20 мар 2006, 18:49
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 16V Zetec S 90Hp
- Status: Извън линия
Не би трябвало да изтече нищо или да лапне въздух. Обезвъздушаването става от самосебе си.
ИЛИ :
Като загрее двигателя отягаш леко капачката на разширителното казанче и трябва да каже леко фст и затягаш. На мен лично не ми се е налагало да го правя след 2 смени на антфриза.
Трябва да е загрял двигателя добре и не я отвивай смело, щото тича да излиза антифриза
ИЛИ :
Като загрее двигателя отягаш леко капачката на разширителното казанче и трябва да каже леко фст и затягаш. На мен лично не ми се е налагало да го правя след 2 смени на антфриза.
Трябва да е загрял двигателя добре и не я отвивай смело, щото тича да излиза антифриза

-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
тази сутрин го смених. изтече 100-200 гр. антифриз (през 3-те секунди докато завия новия).
Смяната е проста стига да намериш подходящ ключ - щото трябва 28-ми а и да не е много дълъг. Аз ползвах един "раздвижен" ключ 10" (имах само 27 и 32). Ключ трябва само за 1/4 оборот при развиване/завиване (мястото си е доста неудобно) а "раздвижения" ключ е доста подходящ.
Трябва да се внимава да не е нарани месинговия корпус ако ключа е по-голям!
Няма каквото и да е уплътнение. Аз си мислех да навия тефлонова лента - ама добре че се отказах - щото щях да видя голЕм зор докато го затегна (с скорост 1 оборот на 5мин)
Честно казано не виждам кога ще се включат вентилаторите - днес съм карал около 60км градско и стрелката си стоеше на N (то и преди с вкл. вент си стоеше там). Може би лятото при 35oC ...
Смяната е проста стига да намериш подходящ ключ - щото трябва 28-ми а и да не е много дълъг. Аз ползвах един "раздвижен" ключ 10" (имах само 27 и 32). Ключ трябва само за 1/4 оборот при развиване/завиване (мястото си е доста неудобно) а "раздвижения" ключ е доста подходящ.
Трябва да се внимава да не е нарани месинговия корпус ако ключа е по-голям!
Няма каквото и да е уплътнение. Аз си мислех да навия тефлонова лента - ама добре че се отказах - щото щях да видя голЕм зор докато го затегна (с скорост 1 оборот на 5мин)
Честно казано не виждам кога ще се включат вентилаторите - днес съм карал около 60км градско и стрелката си стоеше на N (то и преди с вкл. вент си стоеше там). Може би лятото при 35oC ...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта