Датчика за температурата или ...
-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 02 авг 2006, 13:05
- Модел на автомобила: FOCUS 2005 TDCI, 1800кубика, 100к.с.
- Местоположение: Враца
- Контакти:
- Status: Извън линия
Датчика за температурата или ...
Здравейте не ми работи уреда които показва температурата на водата и не мога да разбера от датчика ли е или от самия уред. Мерих съпротивлението на датчика и показва 5.15 килоома при топъл двигател (това нормално ли е?) мерих и напрежението на клемите при откачен датчик показва 4V. Интересното е че като дам на контакт има леко изменение на показанието на стрелката но повече от това не мърда
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ето какво изрових от форума, ползвайки търсачката: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 2%F3%F0%E0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... E0&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 2%F3%F0%E0" onclick="window.open(this.href);return false;
има и още, можеш да прочетеш ако в тези теми не намериш отговор.
Успех
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... E0&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 2%F3%F0%E0" onclick="window.open(this.href);return false;
има и още, можеш да прочетеш ако в тези теми не намериш отговор.
Успех
-
- потребител
- Мнения: 86
- Регистриран: 31 май 2005, 17:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Здравей и добре дошъл във форума.
По въпроса с температурните датчици има няколко теми във форума. Потърси с търсачката и ще излезе доста информация!!!
Ако си мерил датчика който е над термостата, то той подава данни за температурата към компютъра. Стойностите му трябва да са следните:
Coolant temperature sensor
Resistance:
At -40°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 860.0 to 900.0 kilohms
At 20°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35.0 to 40.0 kilohms
At 100°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.9 to 2.5 kilohms
At 120°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.0 to 1.3 kilohms
Този датчик много често е причина за неработещ вентилатор на радиатора и загряващ двигател.
За показанията на уреда на таблото отговаря втори датчик (Coolant temperature gauge sender), който е отдолу на термостата, вижда се долу отляво на горния. За неговото показание можеш да съдиш по положението на стрелката на таблото.
Успех!
По въпроса с температурните датчици има няколко теми във форума. Потърси с търсачката и ще излезе доста информация!!!
Ако си мерил датчика който е над термостата, то той подава данни за температурата към компютъра. Стойностите му трябва да са следните:
Coolant temperature sensor
Resistance:
At -40°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 860.0 to 900.0 kilohms
At 20°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35.0 to 40.0 kilohms
At 100°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.9 to 2.5 kilohms
At 120°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.0 to 1.3 kilohms
Този датчик много често е причина за неработещ вентилатор на радиатора и загряващ двигател.
За показанията на уреда на таблото отговаря втори датчик (Coolant temperature gauge sender), който е отдолу на термостата, вижда се долу отляво на горния. За неговото показание можеш да съдиш по положението на стрелката на таблото.
Успех!
Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колега PlamenJ,PlamenJ написа:Ако си мерил датчика който е над термостата, то той подава данни за температурата към компютъра.
...
Този датчик много често е причина за неработещ вентилатор на радиатора и загряващ двигател.
....
датчиците които вършат описаните от теб неща са два, отделни. Не ги събирай в едно!
За Zetec двигателя температурният датчик, който включва вентилатора на радиатора се намира на маркуча от термостата до радиатора (горният голям, в дясно) - буксата му е кажи-речи кръгла. Температурният датчик, който подава информация за температурата на двигателя към компютъра се намира на върха на термостата - буксата му е кажи-речи кръгла.
И пак са същият двигател, нужният датчик на колегата с проблема - температурният датчик за приборният панел (таблото) се намира на термостата от лявата му, долна страна, леко извит към изпускателните колектори. Буксата му е четвъртита, с 2 кабела и стоманено телче което трябва да натиснеш за да я изключиш.
Колега pelinkov,
Най-вероятно според мен повредата е в таблото, или инсталацията до таблото. това може да го проследиш по схемата на ел. инсталацията (виж в друг раздел от къде да си свалиш нужната литература), като откачиш таблото и замериш клемата която се вклюва в таблото.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
-
- потребител
- Мнения: 86
- Регистриран: 31 май 2005, 17:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колега disc,
Мерси за "уточненията", но мисля че са напълно излишни!
Тъй като имам Мондео и съм се занимавал да сменям въпросните датчици под и над термостата знам точно за какво говоря. Ако прочетеш внимателно поста ми, ще видиш, че говоря за два датчика и нищо не събирам в едно.
Четейки обаче твоя пост по-горе, човек остава с впечатлението, че говориш за три датчика - (един за компютъра, един за вентилатора и един за таблото)!
Нека да не объркваме човека с излишни доуточнения!
Ей тука на тоя линк има пост с една хубава картинка от Любо, където се виждат тия два датчика - No9 и No.10, а след това и аз съм писал точно кой датчик за какво е и как точно се казва!
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0&start=45
Мерси!
Мерси за "уточненията", но мисля че са напълно излишни!
Тъй като имам Мондео и съм се занимавал да сменям въпросните датчици под и над термостата знам точно за какво говоря. Ако прочетеш внимателно поста ми, ще видиш, че говоря за два датчика и нищо не събирам в едно.
Четейки обаче твоя пост по-горе, човек остава с впечатлението, че говориш за три датчика - (един за компютъра, един за вентилатора и един за таблото)!
Нека да не объркваме човека с излишни доуточнения!
Ей тука на тоя линк има пост с една хубава картинка от Любо, където се виждат тия два датчика - No9 и No.10, а след това и аз съм писал точно кой датчик за какво е и как точно се казва!
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0&start=45
Мерси!
Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Точно така!
Говориш за два датчика, като за първия споменаваш две неща - че подава инфо към компютъра и включва вентилатора! А това реално се прави от два различни датчика (при Ескорт-а!)!
Правилно оставаш с впечатление, че говоря за 3, защото точно това съм написал!
Картинката във поста я знам, както и датчиците. Не мисля, че уточненият са излишни - написаното от мен е точно за Ескорт (за каквато кола пита колегата), при Мондео-то датчик за вентилатора няма и е така както си го описал, но при Ескорт-а не е така!
Кратка Haynes справка:
Говориш за два датчика, като за първия споменаваш две неща - че подава инфо към компютъра и включва вентилатора! А това реално се прави от два различни датчика (при Ескорт-а!)!
Правилно оставаш с впечатление, че говоря за 3, защото точно това съм написал!
Картинката във поста я знам, както и датчиците. Не мисля, че уточненият са излишни - написаното от мен е точно за Ескорт (за каквато кола пита колегата), при Мондео-то датчик за вентилатора няма и е така както си го описал, но при Ескорт-а не е така!
Кратка Haynes справка:
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 02 авг 2006, 13:05
- Модел на автомобила: FOCUS 2005 TDCI, 1800кубика, 100к.с.
- Местоположение: Враца
- Контакти:
- Status: Извън линия
Еи не се карайте
Еи не се карайте все пак разбрах и при ескорта как е и се разбра че двама човека мислят еднакво за мондеото. Много благодаря !!!
-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 02 авг 2006, 13:05
- Модел на автомобила: FOCUS 2005 TDCI, 1800кубика, 100к.с.
- Местоположение: Враца
- Контакти:
- Status: Извън линия
Защо спряхте ????
Казвайте какво мислите, гледах и има такав датчик но е труден достапа до него дайте идей как най лесно да се провери. Аз в събота или неделя ще ви кажа до къде съм стигнал. Маи трябва да се свалят маркучите които са пред датчика
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 18 госта