Датчика за температурата или ...

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
pelinkov
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 02 авг 2006, 13:05
Модел на автомобила: FOCUS 2005 TDCI, 1800кубика, 100к.с.
Местоположение: Враца
Контакти:
Status: Извън линия

Датчика за температурата или ...

Мнение от pelinkov » 02 авг 2006, 13:10

Здравейте не ми работи уреда които показва температурата на водата и не мога да разбера от датчика ли е или от самия уред. Мерих съпротивлението на датчика и показва 5.15 килоома при топъл двигател (това нормално ли е?) мерих и напрежението на клемите при откачен датчик показва 4V. Интересното е че като дам на контакт има леко изменение на показанието на стрелката но повече от това не мърда

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 02 авг 2006, 13:37

Ето какво изрових от форума, ползвайки търсачката: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 2%F3%F0%E0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... E0&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 2%F3%F0%E0" onclick="window.open(this.href);return false;
има и още, можеш да прочетеш ако в тези теми не намериш отговор.
Успех

PlamenJ
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 31 май 2005, 17:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от PlamenJ » 02 авг 2006, 13:45

Здравей и добре дошъл във форума.
По въпроса с температурните датчици има няколко теми във форума. Потърси с търсачката и ще излезе доста информация!!!

Ако си мерил датчика който е над термостата, то той подава данни за температурата към компютъра. Стойностите му трябва да са следните:
Coolant temperature sensor
Resistance:
At -40°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 860.0 to 900.0 kilohms
At 20°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35.0 to 40.0 kilohms
At 100°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.9 to 2.5 kilohms
At 120°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.0 to 1.3 kilohms

Този датчик много често е причина за неработещ вентилатор на радиатора и загряващ двигател.

За показанията на уреда на таблото отговаря втори датчик (Coolant temperature gauge sender), който е отдолу на термостата, вижда се долу отляво на горния. За неговото показание можеш да съдиш по положението на стрелката на таблото.


Успех!
Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 03 авг 2006, 00:29

PlamenJ написа:Ако си мерил датчика който е над термостата, то той подава данни за температурата към компютъра.
...
Този датчик много често е причина за неработещ вентилатор на радиатора и загряващ двигател.
....
Колега PlamenJ,
датчиците които вършат описаните от теб неща са два, отделни. Не ги събирай в едно!

За Zetec двигателя температурният датчик, който включва вентилатора на радиатора се намира на маркуча от термостата до радиатора (горният голям, в дясно) - буксата му е кажи-речи кръгла. Температурният датчик, който подава информация за температурата на двигателя към компютъра се намира на върха на термостата - буксата му е кажи-речи кръгла.
И пак са същият двигател, нужният датчик на колегата с проблема - температурният датчик за приборният панел (таблото) се намира на термостата от лявата му, долна страна, леко извит към изпускателните колектори. Буксата му е четвъртита, с 2 кабела и стоманено телче което трябва да натиснеш за да я изключиш.

Колега pelinkov,
Най-вероятно според мен повредата е в таблото, или инсталацията до таблото. това може да го проследиш по схемата на ел. инсталацията (виж в друг раздел от къде да си свалиш нужната литература), като откачиш таблото и замериш клемата която се вклюва в таблото.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

PlamenJ
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 31 май 2005, 17:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от PlamenJ » 03 авг 2006, 10:14

Колега disc,
Мерси за "уточненията", но мисля че са напълно излишни!
Тъй като имам Мондео и съм се занимавал да сменям въпросните датчици под и над термостата знам точно за какво говоря. Ако прочетеш внимателно поста ми, ще видиш, че говоря за два датчика и нищо не събирам в едно.
Четейки обаче твоя пост по-горе, човек остава с впечатлението, че говориш за три датчика - (един за компютъра, един за вентилатора и един за таблото)!
Нека да не объркваме човека с излишни доуточнения!

Ей тука на тоя линк има пост с една хубава картинка от Любо, където се виждат тия два датчика - No9 и No.10, а след това и аз съм писал точно кой датчик за какво е и как точно се казва!
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0&start=45

Мерси!
Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 03 авг 2006, 10:53

Точно така!
Говориш за два датчика, като за първия споменаваш две неща - че подава инфо към компютъра и включва вентилатора! А това реално се прави от два различни датчика (при Ескорт-а!)!
Правилно оставаш с впечатление, че говоря за 3, защото точно това съм написал!

Картинката във поста я знам, както и датчиците. Не мисля, че уточненият са излишни - написаното от мен е точно за Ескорт (за каквато кола пита колегата), при Мондео-то датчик за вентилатора няма и е така както си го описал, но при Ескорт-а не е така!

Кратка Haynes справка:
Прикачени файлове
Мondeo.jpg
Escort.jpg
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 03 авг 2006, 10:56

Чест и почитания!
Поднасям извинения на колегата PlamenJ!

Още от снощи съм се объркал, че въпросът се отняся за Ескорт!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

PlamenJ
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 31 май 2005, 17:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от PlamenJ » 03 авг 2006, 12:52

:)
еее, за нищо!
важното е, че всъщност то било просто недоразумение!

:drink:
Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp

pelinkov
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 02 авг 2006, 13:05
Модел на автомобила: FOCUS 2005 TDCI, 1800кубика, 100к.с.
Местоположение: Враца
Контакти:
Status: Извън линия

Еи не се карайте

Мнение от pelinkov » 07 авг 2006, 20:57

Еи не се карайте все пак разбрах и при ескорта как е и се разбра че двама човека мислят еднакво за мондеото. Много благодаря !!!

pelinkov
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 02 авг 2006, 13:05
Модел на автомобила: FOCUS 2005 TDCI, 1800кубика, 100к.с.
Местоположение: Враца
Контакти:
Status: Извън линия

Защо спряхте ????

Мнение от pelinkov » 16 авг 2006, 19:59

Казвайте какво мислите, гледах и има такав датчик но е труден достапа до него дайте идей как най лесно да се провери. Аз в събота или неделя ще ви кажа до къде съм стигнал. Маи трябва да се свалят маркучите които са пред датчика

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 18 госта