Иде зима - проблем с преохлаждане/незагряване
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Иде зима - проблем с преохлаждане/незагряване
Иде зима и пак ще се засипят въпроси за термостати, стрелки за температурата, едва достигащи до “NORM” ; съответно и съвети от рода: «източи си част от антифириза» и пр. Все въпроси, породени от един известен «недостатък» на някои модели Форд – преохлаждането/незагряването на двигателя. Изразява се в това, че дори лятно време двигателят бавно достига опримална работна температура. През зимата обикновено така и не я достига, при стандартни градски преходи от по няколко км. Проблемът е особено отчетлив при модели с фуния на радиаторната перка, където ефикасността на радиатора е по-висока. Като основна причина се сочи байпасния отвор(някъде маркуч) на термостата, който насочва прекалено голямо количество антифриз към горния маркуч на радиатора, като този антифриз отива за охлаждане, вместо да отиде за по-бързо загряване на блока (това е и същността на охлаждащата система Westfield - отвеждане на част от охл. течност към долния маркуч на радиатора, независимо от положението на термостата)
Съветите, които най-често се срещат по форумите (вариращи от глуповати до жестоки) са за намаляване обема на охлаждащата течност, поставяне на прегради пред радиатора, прищипване на горния маркуч (с цел намаляване на лумена/дебита му). Преди около година, на една подобна дискусия, в нашия форум бяха споделени по-елегантни решения, за запушване(частично и пълно) на баипасния отвор, което обаче води до повишаване на обратното налягане, а то - до прекомерна циркулация на антифриз през преливния съд и възможност за изливане извън него. Две други, още по-елегантни решения (свързани с частично преработване на част от маркучите на охладителната система), с много снимки и скици ще намерите тук: http://ourworld.compuserve.com/homepage ... ooling.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.emeng.gentlyhosting.co.uk/Cooling/Part1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Съветите, които най-често се срещат по форумите (вариращи от глуповати до жестоки) са за намаляване обема на охлаждащата течност, поставяне на прегради пред радиатора, прищипване на горния маркуч (с цел намаляване на лумена/дебита му). Преди около година, на една подобна дискусия, в нашия форум бяха споделени по-елегантни решения, за запушване(частично и пълно) на баипасния отвор, което обаче води до повишаване на обратното налягане, а то - до прекомерна циркулация на антифриз през преливния съд и възможност за изливане извън него. Две други, още по-елегантни решения (свързани с частично преработване на част от маркучите на охладителната система), с много снимки и скици ще намерите тук: http://ourworld.compuserve.com/homepage ... ooling.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.emeng.gentlyhosting.co.uk/Cooling/Part1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
за мен си остава най простия и все познат начин с картона пред радиатора,частично-не на цялата повърхност на радиатора.Слагам го по Коледа и си го махам когато температурата стане над 4 градуса.
Миналата зима само веднъж ми се наложи да спра за да го махна защото карах за Боровец и зад един камион с трупи започна да включва вентилатора.Тогава спрях, измъкнах го за минута и продължих.
Иначе на края на улицата(400м) имам парно,докато без картонче след 2км.
Така се затваря и въздушната струя към мотора,която в студено време и в първите минути от работата му се оказва значителен охладител.
Миналата зима само веднъж ми се наложи да спра за да го махна защото карах за Боровец и зад един камион с трупи започна да включва вентилатора.Тогава спрях, измъкнах го за минута и продължих.
Иначе на края на улицата(400м) имам парно,докато без картонче след 2км.
Така се затваря и въздушната струя към мотора,която в студено време и в първите минути от работата му се оказва значителен охладител.
- tata1971
- потребител
- Мнения: 243
- Регистриран: 02 дек 2006, 00:01
- Модел на автомобила: SCORPIO 2.0 i DOHC 1990 ХЕЧБЕК
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
преохлаждане
От дебелите книги съм запомнил едно-прегряването и преохлаждането са различни процеси,но последствията от тях върху двигателя са еднакви!!! 

Наесен с песен в К1.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ако се монтира неправилно няма ли да прегрее колата? Как ще отвори другия кръг.ewgeny написа:............ термостата може и да работи, но да е монтиран неправилно.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Откакто миналата зима си оправих клапана за обезвъздушаване в тялото на термостата, в колата е топло.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Ами няма да прегрее щото няма изобщо да загрее. Ако е монтиран неправилно, отворен - затворен, водата си минава покрай него и не го е..ва. А и най вече се получава така, защото не го поставят да си легне на мястото, просто го натикват и готово, ама то вибрации, флуида с движи с налягане и го размества и воала - чакай да се стоплиш. И тогава казваш: Термостата ми е нов, значи не е от него. Не, ама е. Начина да разбереш дали работи е прост: Сутрин палиш колата (казал съм вече, че ако сутрин не пали, ще се пали на обяд), правиш едно малко кръгче, колкото леко да се вдигне стрелката, вдигаш капака и пипаш радиатора, ако е леко топъл - термостат. Ако си е напълно студен - значи колата загрява, итърсим другаде проблема.madboy написа:Ако се монтира неправилно няма ли да прегрее колата? Как ще отвори другия кръг.ewgeny написа:............ термостата може и да работи, но да е монтиран неправилно.
Нещо неясно? Ае ся всички при колите и вдигайте капаците.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта