Био дизел - някой да е сипвал такова чудо?
- Тони
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 24 апр 2006, 10:29
- Модел на автомобила: Ескорт и Галакси
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Био дизел - някой да е сипвал такова чудо?
Здравейте,
От няколко дни гледам реклама в бензиностанции Темпо, продават Био дизел. Не видях цената, но съм чувал , че е по-евтина от другата нафта. Та , ако някой има опит с еко- дизела - да сподели.
От няколко дни гледам реклама в бензиностанции Темпо, продават Био дизел. Не видях цената, но съм чувал , че е по-евтина от другата нафта. Та , ако някой има опит с еко- дизела - да сподели.
Последна промяна от Тони на 28 апр 2006, 17:39, променено общо 1 път.
- tisho.74
- потребител
- Мнения: 158
- Регистриран: 29 сеп 2005, 16:03
- Модел на автомобила: Опел Астра '08 комби 150 к.с. CDTI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Едни приятел кара с такова чудо от две години насам и е много доволен от цената и от горивото. Е, не е с форд, кара Поло от 92-ра година без турбо. А иначе Брок е прав, че е БИОДИЗЕЛ, а не ЕКОДИЗЕЛ, ама търговци, кво да ги правиш. И отнов Брок е прав, все пак модератор
- от растителни мазнини го произвеждат, ама до там ми стигат познанията по въпроса.

Търся си форд
- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 123
- Регистриран: 23 мар 2006, 22:48
- Модел на автомобила: Focus 1.6 2011
- Местоположение: София/Стара Загора
- Status: Извън линия
Ето какво казва Wikipedia за биодизела: цък
Очевидно биодизелът е доста перспективна технология, която обаче има някои недостатъци - височка температура на замвръзване, хидрофилност, разяждащ ефект върху гумените части на автомобилите преди 1992.
На практика обаче дали е безопасно да се налива такова нещо (особено на фона на остарелия автопарк в родна Бълария) е доста спорен въпрос. Още един неясен въпрос е какво точно има в биодизела на "Темпо". Според цитираната статия "Biodiesel can be mixed with petroleum diesel at any concentration in most modern engines". Въпреки това, на този момент не бих рискувал да сипя такова нещо в моя Escort от 1993-а.
Очевидно биодизелът е доста перспективна технология, която обаче има някои недостатъци - височка температура на замвръзване, хидрофилност, разяждащ ефект върху гумените части на автомобилите преди 1992.
На практика обаче дали е безопасно да се налива такова нещо (особено на фона на остарелия автопарк в родна Бълария) е доста спорен въпрос. Още един неясен въпрос е какво точно има в биодизела на "Темпо". Според цитираната статия "Biodiesel can be mixed with petroleum diesel at any concentration in most modern engines". Въпреки това, на този момент не бих рискувал да сипя такова нещо в моя Escort от 1993-а.
- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
Е , хубава работа ...ама на английски...говоря малко , чак пък статий да чета...???Drake написа:Ето какво казва Wikipedia за биодизела: цък
Очевидно биодизелът е доста перспективна технология, която обаче има някои недостатъци - височка температура на замвръзване, хидрофилност, разяждащ ефект върху гумените части на автомобилите преди 1992.
На практика обаче дали е безопасно да се налива такова нещо (особено на фона на остарелия автопарк в родна Бълария) е доста спорен въпрос. Още един неясен въпрос е какво точно има в биодизела на "Темпо". Според цитираната статия "Biodiesel can be mixed with petroleum diesel at any concentration in most modern engines". Въпреки това, на този момент не бих рискувал да сипя такова нещо в моя Escort от 1993-а.
...дрън-дрън...мноо важно...
-
- потребител
- Мнения: 1156
- Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
- Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Лично аз не бих рискувал да си сипя "олио"в колата.От доста автомонтьори съм чувал че биодизела много бързо скапва двигателя.Горе-долу 2 пъти по-бързо от нормалното износване.А и то от тази статия ми се изяснява донякъде защо е така.
"Разяждащ ефект върху гумените части на автомобилите" - отидат ли си гумичките на нафтовата помпа забрави да я оправиш особено пък ЛУКАС,а една нова струва колкото цялата кола."
"Хидрофилност" - това не го знам какво е,но щом има "хидро"предполагам че ще е нещо свързано с вода,и какво става,не стига че ще ми отидат гумените уплътнения,но затова пък и ще ми ръждяса помпата.Нещо като бонус 



-
- потребител
- Мнения: 123
- Регистриран: 23 мар 2006, 22:48
- Модел на автомобила: Focus 1.6 2011
- Местоположение: София/Стара Загора
- Status: Извън линия
Ами хидрофилност е обратното на хидрофобност1.8d написа:"Хидрофилност" - това не го знам какво е

С други думи, биодизелът не стои разделен от водата (както например олиото за готвене - олиото отгоре, водата отдолу), а се смесва с него. А вода в малки количества винаги има, примерно поради конденз в резервоара. Това най-малкото значи, че когато водата започне да кристализира, се ускорява процеса по парафиниране. Проблемът с корозията в горивната помпа наистина го има. Освен това според въпросната статия биоздизела, особено смесен с вода, е благоприятна среда за развитие на микроорганизми. Не знам какво ще търсят тия микроорганизми там, ама току виж взели,че изпапали нафтата

Въпреки всички тия лоши неща, в Германия биодизел има на всяка бензиностанция. Засега не ми се е отдавала възможност да карам дизел там, та нямам преки впечтления. Пък и там всичките ми познати джиткат на бензин.
-
- потребител
- Мнения: 1156
- Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
- Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
А така,и какво става...ще развъждаме в резервоара водни бълхи и жабиDrake написа:...Освен това според въпросната статия биоздизела, особено смесен с вода, е благоприятна среда за развитие на микроорганизми...


Да се върна малко и към предишните теми,точно затова е необходимо да се добавя двутактово масло към нафтата,за по добро смазване и да се неутрализира донякъде въздействието на тази "водичка"върху лагерите,втулките и там другите джаджи в нафтовата помпаDrake написа:..А вода в малки количества винаги има, примерно поради конденз в резервоара..
Защо да няма,какво му пука на германеца че колата му ще се скапе след 200 000км. примерно.Те и без това си сменят колите през 5-6 години.Drake написа:..Въпреки всички тия лоши неща, в Германия биодизел има на всяка бензиностанция
И като дойде после тази въпросната кола като "нова" тук и след това всички знаем какво е.Най-пресния пример е Снайпера - колата му кади,пуши,запушени катализатори,незнам какво друго беше,на онзи другият колега пък турбото му хъркаше и не работеше и ние се чудим защо и тръгваме по сервизите
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Ще си позволя да НЕ се съглася с теб точно с този пример1.8d написа:...Най-пресния пример е Снайпера - колата му кади,пуши,запушени катализатори,незнам какво друго беше,на онзи другият колега пък турбото му хъркаше и не работеше и ние се чудим защо и тръгваме по сервизите

Снайпера ще си остане в историята (на форума) - като човека карал на СТАРО ТРАНСФОРМАТОРНО МАСЛО вместо дизел (колата му май не беше виждала бензиностанция ...

По-скоро направо да дискутираме - "КАК ДА СИ СВАРИМ ЕКО/БИО ДИЗЕЛ" (от стари джибри, компоти, трансформаторно масло и кой квото има...)
Малко несериозно подхождаме към темата - щото при тия цени на петрола - скоро ще има дизел по 2+ лв...
Ако някой наистина е карал с биодизел (не е задължително да е Форд) - ще е полезно да сподели...
За съжаление едва ли БГ биодизела ще е същия като тоя в германия

- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
- EscortMK51.3
- потребител
- Мнения: 575
- Регистриран: 30 апр 2006, 04:07
- Модел на автомобила: Cougar 2.0 16V Zetec '00,Mondeo MK1 1.6 '96 Zetec, Escort MK6 1.3 '93 HCS
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
А , е в такъв случай и аз ще пробвам...ама ако сипя 20 лв. (около 12 литра) а в резервоара има още 20 литра...къв БИОдизел ще е това ?kurshuma написа:Сипах на пижо 20лв вчера и за момента във вървенето разлика няма само дето сега не пуши отзад и каточели малко по тихо работи моторчето![]()
...дрън-дрън...мноо важно...
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 16 фев 2006, 00:41
- Модел на автомобила: Фиеста 1.6Д
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Пичове,
кво да ви кажа - налях на фиестата за 15 лв биодизел на празен резервоар, - и газ до Севлиево. Без забелжки. Работи по-тихо, върви си пак толкова, не дими.
За хидрофилността -- това да не е ракия, че да се смесва с вода. Напротив, баш си е хидрофобно. По принцип, биодизелът като се произведе трябва да се "измие" от содата каустик, която служи за катализатор на процеса -- трансестерификация на растителните мазнини. Точно за да не се мъчи двигателя с олио, се прави биодизел. Абе аз и с олио съм карал (50/50 олио/нафта).
За гумичките на помпата - бах тия гумички, те от нафта и бензин нищо им няма, а от малко биодизел ще се скапят. Проблем има май ако са от естествен каучук, ама кай има такава екзотика ?.
Ако не ви се кара с биодизел, следвайте примера на Снайперисто -- само трансформаторно масло. Ама мен са ме учили в УПК-то, че то не гори, ама знам ли.
П
кво да ви кажа - налях на фиестата за 15 лв биодизел на празен резервоар, - и газ до Севлиево. Без забелжки. Работи по-тихо, върви си пак толкова, не дими.
За хидрофилността -- това да не е ракия, че да се смесва с вода. Напротив, баш си е хидрофобно. По принцип, биодизелът като се произведе трябва да се "измие" от содата каустик, която служи за катализатор на процеса -- трансестерификация на растителните мазнини. Точно за да не се мъчи двигателя с олио, се прави биодизел. Абе аз и с олио съм карал (50/50 олио/нафта).
За гумичките на помпата - бах тия гумички, те от нафта и бензин нищо им няма, а от малко биодизел ще се скапят. Проблем има май ако са от естествен каучук, ама кай има такава екзотика ?.
Ако не ви се кара с биодизел, следвайте примера на Снайперисто -- само трансформаторно масло. Ама мен са ме учили в УПК-то, че то не гори, ама знам ли.
П
-
- потребител
- Мнения: 622
- Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
- Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
- Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Bo ... sb=5&part=" onclick="window.open(this.href);return false;
Четем, усвояваме, разискваме... Тук или там, няма значение.
P.S. Един от тукашните фенове ме беше поканил преди много време да се четем тук, но чак сега се включих. То е защото ми потрябва машинка за стъклото на жената
Четем, усвояваме, разискваме... Тук или там, няма значение.
P.S. Един от тукашните фенове ме беше поканил преди много време да се четем тук, но чак сега се включих. То е защото ми потрябва машинка за стъклото на жената

_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта