Висок градски разход - Форд Фиеста МК6
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Висок градски разход - Форд Фиеста МК6
Колеги, моля за малко помощ!
Имам Форд Фиеста, 2004г. От един месец проблизително колата ми започна да харчи твърде много на градско!
Среден разход 14-18литра, което е безумие.
Преди това разхода беше по-малък, около 9-10.
Това е с вкл. климатик, касетофон, фарове, парно. Но дори и с тях- пак ми се струва много.
Странното в случая е, че извънградското е ОК, средно 6-7-8литра, колкото е било и преди.
Измерванията ми не са много прецизни, но се ориентирам по датчика за гориво на колата, и преди с три "чертички" от резервоара да речем изминавах 150км, сега наполовина! Под "чертички" имам предвид показанията за оставащо гориво на таблото, като всяка от тях по моя преценка отговаря средно на 5-6 литра.
И преди и сега - градското ми е еднакво- София, студен двигател, стартиране, 5-6 минути на място да загрее колата, след това изминавам средно 6-7 км, и вечерта отново същото.
Може ли да ми кажете, поне приблизително, къде може да е причината за такова рязко покачване и защо покачването засяга само градския разход, а извънградското е същото ( тоест не е генерален проблем ) ?
От четенето на всички теми из форума си съставих мнение как да се кара най- икономично, както и евентуално къде може да е проблема ( автоматичнен смукач, бензинов филтър и т.н).
Наистина ще оценя съветите ви, а за съжаление- чак след седмица ще ми остане време да отида и до Мото Пфое, за диагностика( колко струва тя всъщност?).
.
10Х
Имам Форд Фиеста, 2004г. От един месец проблизително колата ми започна да харчи твърде много на градско!
Среден разход 14-18литра, което е безумие.
Преди това разхода беше по-малък, около 9-10.
Това е с вкл. климатик, касетофон, фарове, парно. Но дори и с тях- пак ми се струва много.
Странното в случая е, че извънградското е ОК, средно 6-7-8литра, колкото е било и преди.
Измерванията ми не са много прецизни, но се ориентирам по датчика за гориво на колата, и преди с три "чертички" от резервоара да речем изминавах 150км, сега наполовина! Под "чертички" имам предвид показанията за оставащо гориво на таблото, като всяка от тях по моя преценка отговаря средно на 5-6 литра.
И преди и сега - градското ми е еднакво- София, студен двигател, стартиране, 5-6 минути на място да загрее колата, след това изминавам средно 6-7 км, и вечерта отново същото.
Може ли да ми кажете, поне приблизително, къде може да е причината за такова рязко покачване и защо покачването засяга само градския разход, а извънградското е същото ( тоест не е генерален проблем ) ?
От четенето на всички теми из форума си съставих мнение как да се кара най- икономично, както и евентуално къде може да е проблема ( автоматичнен смукач, бензинов филтър и т.н).
Наистина ще оценя съветите ви, а за съжаление- чак след седмица ще ми остане време да отида и до Мото Пфое, за диагностика( колко струва тя всъщност?).

10Х
- Kocko
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
- Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Не вярвам почти нова кола да даде фира толкова бързо. Четох че трафика се е увеличил дори повече. Мен ме е страх да запаля колата денем, че ще закъснея. Но не бих се учудил да е нормално такъв разход. Аз ако изминавам 6-7 км. на ден в адския трафик сигурно 30 ще ми гори. Друга възможност е двигателя да ти е много чувствителен към въздушния филтър или свещи, ама на 2 год. кола... Освен филтъра... ама пък щеше да го усетиш... ама то пък къде да го усетиш толкова в трафика... в този ред на мисли, ако излизаш извън София, командировка примерно, повърти я градско в някой по-малък град и бързо ще разбереш. Аз моята така я тествам, нали съм провинциалист 
P.S. Ти нямаш автоматичен смукач. Бенз филтър не би трябвало да е проблем в него, освен ако не си издевателствам с някакви анти бензиностанции... Диагностиката, при положение че ти е гаранционна е аванта. Иначе приготви едни доволни >50лв. Те ще намерят начин да ти ги вземат!

P.S. Ти нямаш автоматичен смукач. Бенз филтър не би трябвало да е проблем в него, освен ако не си издевателствам с някакви анти бензиностанции... Диагностиката, при положение че ти е гаранционна е аванта. Иначе приготви едни доволни >50лв. Те ще намерят начин да ти ги вземат!



- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Висок градски разход - Форд Фиеста МК6
Я набързичко да ти спретна нещо, че ме мързи да пиша напоследък
.
Пали и тръгвай.
Парното ти мисля, че е като при мен с клапан които спира притока на антифриз към радяторчето в купето.
Първите поне 2 мин дръж врътката на студено. Така се върти по-малко антифриз и загрява по-бързо. Ако си с амнайсе якета и не ти дреме задръж и повече. Моята съм я засякъл, че там някъде след 2-рата минута почва да се усеща, че ще има топло.
Ако искаш пък топло, връткаш на червено на 2-рата минута и затваряш притока на външен въздух, т.е. пускаш на вътрешна циркулация и фентифилатора на 1 или 2 или каквото ти харесва
Избягвай да я изрязваш. Плавно ускорене и ако терена позволява сменяваш предавката на 2000 оборота и ако позволява караш на ~1500 и се сещаш че не можеш да си мислиш да се изстрелваш на висока предавка с тези обороти, само подържай скороста.
Филтрите са ти сменени предполагам ?
И още нещо мисля да пробвам.
Ама ще го пробвам първо.
На мен сега ми е висок разхода ама и аз си откачам. Няма ги тези плавни ускорения ами я изрязвам и на моменти не я усещам, че е доста над 2000 оборота ... то пък не може да карам с поглед забит в оборотомера ... пък и какъв зор да се науча да му хвърлям едно око с оглед разхода. На дъртия нямах оборотомер но и нямах задно гърне и всичко си обаждаше пущината
Тва дето съм ти го изписал ненам дали ще помогне но 18 разход
ненам но се шокирах и аз самия, защото ако моята даде 18 .... незнам ... болен мозък
Само за инфо но да не те шокира моя разход в момента е колкото твоя лятото + 1 литър някъде но не карам в задръствания като софийските.
Сетих се още нещо.
Виж си акумултора.
Тва, че върти и пали не е показател.
Сега караме и на фарове.
Палиш, изсмуква се ток от акумулатора, системата се мъчи да го зарежда, караш на фарове. Всичкия този ток се получава от генератора а той се върти от двигателя и си иска коне а тези коне искат хранене.
Там където питах да ми проверят и освежат акумулатора ми искаха 3 лв.
Обаче аз си имах условия и се хванах сам
Не ми е за 3-те лв. но ми е по-интересно сам за някой неща щом имам възможност. Моя акумулатор умря и сега съм с един които беше свален за негоден от един познат но при мен слуша.

Пали и тръгвай.
Парното ти мисля, че е като при мен с клапан които спира притока на антифриз към радяторчето в купето.
Първите поне 2 мин дръж врътката на студено. Така се върти по-малко антифриз и загрява по-бързо. Ако си с амнайсе якета и не ти дреме задръж и повече. Моята съм я засякъл, че там някъде след 2-рата минута почва да се усеща, че ще има топло.
Ако искаш пък топло, връткаш на червено на 2-рата минута и затваряш притока на външен въздух, т.е. пускаш на вътрешна циркулация и фентифилатора на 1 или 2 или каквото ти харесва

Избягвай да я изрязваш. Плавно ускорене и ако терена позволява сменяваш предавката на 2000 оборота и ако позволява караш на ~1500 и се сещаш че не можеш да си мислиш да се изстрелваш на висока предавка с тези обороти, само подържай скороста.
Филтрите са ти сменени предполагам ?
И още нещо мисля да пробвам.
Ама ще го пробвам първо.
На мен сега ми е висок разхода ама и аз си откачам. Няма ги тези плавни ускорения ами я изрязвам и на моменти не я усещам, че е доста над 2000 оборота ... то пък не може да карам с поглед забит в оборотомера ... пък и какъв зор да се науча да му хвърлям едно око с оглед разхода. На дъртия нямах оборотомер но и нямах задно гърне и всичко си обаждаше пущината

Тва дето съм ти го изписал ненам дали ще помогне но 18 разход


Само за инфо но да не те шокира моя разход в момента е колкото твоя лятото + 1 литър някъде но не карам в задръствания като софийските.
Сетих се още нещо.
Виж си акумултора.
Тва, че върти и пали не е показател.
Сега караме и на фарове.
Палиш, изсмуква се ток от акумулатора, системата се мъчи да го зарежда, караш на фарове. Всичкия този ток се получава от генератора а той се върти от двигателя и си иска коне а тези коне искат хранене.
Там където питах да ми проверят и освежат акумулатора ми искаха 3 лв.
Обаче аз си имах условия и се хванах сам

Не ми е за 3-те лв. но ми е по-интересно сам за някой неща щом имам възможност. Моя акумулатор умря и сега съм с един които беше свален за негоден от един познат но при мен слуша.
Последна промяна от paci на 30 ное 2006, 19:25, променено общо 1 път.
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Благодаря на двама ви за мненията.
Успях да засека( напълних догоре, карах и отново догоре) извънградското ( по баирите към Велинград) за 103Км /даде около 7 литра, тоест 7/100.
Не остана време да направя 100км градско , за да го засеча и него, но тези дни и това ще направя.
За съжаление , като гледам как падат чертичките , пак ще е сериозен градския разход .

Успях да засека( напълних догоре, карах и отново догоре) извънградското ( по баирите към Велинград) за 103Км /даде около 7 литра, тоест 7/100.
Не остана време да направя 100км градско , за да го засеча и него, но тези дни и това ще направя.
За съжаление , като гледам как падат чертичките , пак ще е сериозен градския разход .



- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Мда, оказах се прав, макар и да не е толкова драстично колкото си мислех. 15.5 литра за 125км , средно 12.4/100.cenzor написа:
За съжаление , като гледам как падат чертичките , пак ще е сериозен градския разход .![]()
![]()

Вече се чудя дали има смисъл от диагностика , или просто софийските задръствания са.....
Лошото е, че правя кратки преходи от 5-6 км, колата не загрява явно достатъчно, след това стои отново 8-9 часа и пак един кратък преход ( кратък като километри, иначе е 30-40 минути

-
- потребител
- Мнения: 65
- Регистриран: 28 ное 2006, 21:03
- Модел на автомобила: Нисан Примера
- Status: Извън линия
колега както обясняваш че работи по 5-6 мин на място студена после 5-6 км каране, направо си ,,мирише бензина ,,:)обърни внимание дали загрява радиатора на двигателя 4-5 мин след като я зпалиш студена!!! ако го загрява смени термостата..а до велингрд дали загряваше по баирите повече? а по нанадолното и в равното как е?


-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Оня ден бях в МП по същата причина.
След 1/2 изгубен ден и отказ да присъствам на теста ми донесоха един омазан лист, на който с възможно най-неграмотния почерк бе изписано "лаНда сонда=380 лв"...
На въпроса ми "тествана ли е отделно сондата или само по грешките на ЕКУ-то съдят" и "останалите датчици наред ли са" се започна едно безумно усукване...ученик от механотехникум би ме излъгал по сполучливо!!!
Решението:
Кв. Разсадника, до родилен дом Тина Киркова, бл.30 в един от входовете, 15лв+15мин, пред очите ти става всичко...
След 1/2 изгубен ден и отказ да присъствам на теста ми донесоха един омазан лист, на който с възможно най-неграмотния почерк бе изписано "лаНда сонда=380 лв"...
На въпроса ми "тествана ли е отделно сондата или само по грешките на ЕКУ-то съдят" и "останалите датчици наред ли са" се започна едно безумно усукване...ученик от механотехникум би ме излъгал по сполучливо!!!
Решението:
Кв. Разсадника, до родилен дом Тина Киркова, бл.30 в един от входовете, 15лв+15мин, пред очите ти става всичко...
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Успяха ли в този другия сервиз да установят проблема и наистина ли беше "лаНдаcocoff написа:Оня ден бях в МП по същата причина.
След 1/2 изгубен ден и отказ да присъствам на теста ми донесоха един омазан лист, на който с възможно най-неграмотния почерк бе изписано "лаНда сонда=380 лв"...
На въпроса ми "тествана ли е отделно сондата или само по грешките на ЕКУ-то съдят" и "останалите датчици наред ли са" се започна едно безумно усукване...ученик от механотехникум би ме излъгал по сполучливо!!!
Решението:
Кв. Разсадника, до родилен дом Тина Киркова, бл.30 в един от входовете, 15лв+15мин, пред очите ти става всичко...

-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Бе, то, аз си бях наумил да я сменявам ламб'ата, ама реших, че една диагн. никога не е излишна, та за това отидох в МП.
Та, пича подробно обясни какво и защо прави и в крайна сметка и той стигна до смяна на ламбда
+ катализатор
90 лв няква италианска (май) сонда и 25 лв за избушването на ката и сега фъркам
На ката първата му пита(или как там се казва) беше тотално запушена, но след нея, другите си бяха супер.. Да де, ама къртенето е в посока от здравите към запушената
Та, пича подробно обясни какво и защо прави и в крайна сметка и той стигна до смяна на ламбда

90 лв няква италианска (май) сонда и 25 лв за избушването на ката и сега фъркам


На ката първата му пита(или как там се казва) беше тотално запушена, но след нея, другите си бяха супер.. Да де, ама къртенето е в посока от здравите към запушената
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Смених си въздушния филтър, че се оказа задръстен с шепа буболечки и станал черен като негър...
Мисля, че проблема с разхода се пооправи, но пък и времето се посгря , де.
31литра за 505 километра, от които 130 градско и 370 извънградско.
Среден разход около 6.1 на 100.
Мисля, че градското се кротна на около 8.5 - 9 /100 , и то с често ползване на климатика.
Дано е полезно на някой това.

Мисля, че проблема с разхода се пооправи, но пък и времето се посгря , де.

31литра за 505 километра, от които 130 градско и 370 извънградско.
Среден разход около 6.1 на 100.
Мисля, че градското се кротна на около 8.5 - 9 /100 , и то с често ползване на климатика.
Дано е полезно на някой това.



- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re:
cocoff написа:Оня ден бях в МП по същата причина.
След 1/2 изгубен ден и отказ да присъствам на теста ми донесоха един омазан лист, на който с възможно най-неграмотния почерк бе изписано "лаНда сонда=380 лв"...
На въпроса ми "тествана ли е отделно сондата или само по грешките на ЕКУ-то съдят" и "останалите датчици наред ли са" се започна едно безумно усукване...ученик от механотехникум би ме излъгал по сполучливо!!!
..


Оказа се, че двигателя е ОК, една от свещите е била в лошо състояние ( смениха и 4-те с нови) и са сложили по-нова версия на софтуера ( на ECU предполагам).
Тестването на двигателя + 4 нови свещи Motorcraft + демонтаж/монтаж = 73лв.

Дет' се вика - тема с продължение, ама може да е полезно на някой.
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Висок градски разход - Форд Фиеста МК6

Градско ( София, в задръстванията ) - 10.0литра/100км
380км магистрала ( каране около 110-130 ) + 50км градско + 50км извънградско - 6.6 литра/100км.
Над каталожните данни е, но въпреки това - прилично.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта