Вентилаторчето свири
-
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 31 окт 2006, 16:58
- Модел на автомобила: FORD FOCUS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Вентилаторчето свири
Когато се пусне вентилатора за въздуха започва да свири гадно.На по-висока степен се чува по-малко.
Имал и ли е някой подобен проблем и как е решен?
Става въпрос за Фокус.
Благодаря!
Имал и ли е някой подобен проблем и как е решен?
Става въпрос за Фокус.
Благодаря!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
kak го поправих със смяна на лагерите
понеже карам стари коли, на повече от 15 години, без изключение вентилаторът на парното и понякога на радиатора свирят.stefan1 написа:Когато се пусне вентилатора за въздуха започва да свири гадно.На по-висока степен се чува по-малко.
Имал и ли е някой подобен проблем и как е решен?
Става въпрос за Фокус.
Благодаря!
извадих вентилаторът на парното, на ескорт е лесно. свалих перките и разглобих моторчето. то е от щанцовано ламарини, които се сглобяват като пъзъл и леко са занитени.
свиренето е от чугунените втулки на лагерът - той е плъзгащ. тъй като нямам специални втулки, а и не ме интересува дали ще изкарат още 15 години, си купих стандартни съчмени лагери. мястото идеално пасва за най-обикновената серия. за да няма проблеми с праха ползвам с гумено-метална капсуловка (в означението има 2RS).
ако нямя възможност да се фиксират външните черупки на лагерите, използвам епоксидни лепила - "течен метал". поксипол е идеален, по-добро няма нужда да се търси. с идеята за бъдещо разглобяване намазвам лагерите с отделител - идеална е безцветна паста за обувки.
сглобявам двигателето с лагерите, леглата на външните черупки са от лепило, останалото по обратен ред.
за 5 години по прашни пътища в добруджа няма шум от лагерите. на 1-ва степен се върти много деликатно и мазно, никакъв шум. започва дас е чува само въздухът на последната степен.
по същият начин поправих един вентилатор на охлаждането на ескорт, който е бил такси и втулките бяха заминали. технологията с втулки, щанцовани ламарини и размери на валовете като за лагери са запазени и на по-късни модели, но аз не съм правил такива.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
малко по-надолу е тази тема:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=6562" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=6562" onclick="window.open(this.href);return false;
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта