Вентилаторчето свири

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
stefan1
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 31 окт 2006, 16:58
Модел на автомобила: FORD FOCUS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Вентилаторчето свири

Мнение от stefan1 » 06 ное 2006, 16:35

Когато се пусне вентилатора за въздуха започва да свири гадно.На по-висока степен се чува по-малко.
Имал и ли е някой подобен проблем и как е решен?
Става въпрос за Фокус.
Благодаря!

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 06 ное 2006, 16:43

Аз имам подобен проблем, но се появява когато работи известно време на 4. И се появява само на 4. Решавам го като го врътна на по-ниска степен :)
Но ми е интересно да знам може ли да се оправи. Така че и аз ще чакам по-сериозен отговор.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

kak го поправих със смяна на лагерите

Мнение от diesel1.6 » 07 ное 2006, 20:11

stefan1 написа:Когато се пусне вентилатора за въздуха започва да свири гадно.На по-висока степен се чува по-малко.
Имал и ли е някой подобен проблем и как е решен?
Става въпрос за Фокус.
Благодаря!
понеже карам стари коли, на повече от 15 години, без изключение вентилаторът на парното и понякога на радиатора свирят.
извадих вентилаторът на парното, на ескорт е лесно. свалих перките и разглобих моторчето. то е от щанцовано ламарини, които се сглобяват като пъзъл и леко са занитени.
свиренето е от чугунените втулки на лагерът - той е плъзгащ. тъй като нямам специални втулки, а и не ме интересува дали ще изкарат още 15 години, си купих стандартни съчмени лагери. мястото идеално пасва за най-обикновената серия. за да няма проблеми с праха ползвам с гумено-метална капсуловка (в означението има 2RS).
ако нямя възможност да се фиксират външните черупки на лагерите, използвам епоксидни лепила - "течен метал". поксипол е идеален, по-добро няма нужда да се търси. с идеята за бъдещо разглобяване намазвам лагерите с отделител - идеална е безцветна паста за обувки.
сглобявам двигателето с лагерите, леглата на външните черупки са от лепило, останалото по обратен ред.
за 5 години по прашни пътища в добруджа няма шум от лагерите. на 1-ва степен се върти много деликатно и мазно, никакъв шум. започва дас е чува само въздухът на последната степен.
по същият начин поправих един вентилатор на охлаждането на ескорт, който е бил такси и втулките бяха заминали. технологията с втулки, щанцовани ламарини и размери на валовете като за лагери са запазени и на по-късни модели, но аз не съм правил такива.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 07 ное 2006, 20:17

малко по-надолу е тази тема:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=6562" onclick="window.open(this.href);return false;

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта