Дали да сменим крушките със свето диоди?!
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Дали да сменим крушките със свето диоди?!
Влизам в един магазин и гледам - върху цокъл на крушка сложен светодиод. До тук добре. Викам си 1лв. кво му плащаш. Купих си 2 броя за 2 лева и вървя към дома. Вървя и си мисля - светодиода теоретично е вечен и харчи по-малко ток, следователно ще има и по-голямо съпротивление (съответно по-малка консумация), а какво ли ще каже компютъра.
Пребирам се оставям покупките и веднага да пробвам новата придобивка. Да ама не. Всичко ОК обаче компютъра се сърди. Според него има проблем в светлините отзад.
Извод:
При автомобили с специализиран компютър за тестване на крушките, не е удачно монтирането на такива осветителни тела.
Пребирам се оставям покупките и веднага да пробвам новата придобивка. Да ама не. Всичко ОК обаче компютъра се сърди. Според него има проблем в светлините отзад.
Извод:
При автомобили с специализиран компютър за тестване на крушките, не е удачно монтирането на такива осветителни тела.
Последна промяна от nikolovvd на 03 апр 2007, 15:53, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 1156
- Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
- Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Дали да сменим крушките със свето диоди?!
Има нещо такова,беше обсъждано и преди време това нещо.Аз бях си купил преди време първо от тези лилавите,а после и червени диоди за габаритите,и при двата вида компа отчита че има нередност при фаровете.Питах един ел.техник защо така и той ми каза абсолютно същото,че има разлика в съпротивлението и затоваnikolovvd написа:...Всичко ОК обаче компютъра се сърди. Според него има проблем в светлините отзад.....
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Точно так - самоче съпротивлението е по-малко, съответно и разхода на ел.енергия е в пъти по-малък. Когато колата има комп, който тества светлините - той отчита много малко съпротивление и решава, че крушката е изгоряла. Това може да се реши, ако се закупи по-скъпа крушка /светодиодна/ с вградено съпротивление, което е равно на съпротивлението на нормална крушка. Другия начин е да се върже допълнително съпротивление към крушката - ама това трябва да се сметне. Най-добре е да се пита някой, който се занимава с електроника.


-
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
- Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
- Местоположение: Botevgrad
- Status: Извън линия
принципно светодиода не се пуска на 12В без съпротивление което да ограничи тока през него....... без това съпротивление той изгаря мигновенно. За нормален светодиод например ( споменатите по-горе са с по-голяма мошност ) при 12В е необходим резистор между 750 ома и 1 К ом.
От всичко това следва, че диода се отчита от компа като твърде голямо съпротивление в сравнение с крушката ( тя е приблизително между 5 и 10 ома - може и малко повече или оп - малко - зависи от крушката ) , все пак 750 ома до 1 Кома е мнооооооооого повече от 5-10 ома...... Изгорялата крушка е теоритично с безкрайно голямо съпротивление......
Явно за компа всичко на 20ома например е проблем - последното е само теоритично..... незнам точно как следи компа ви връзките.....
От всичко това следва, че диода се отчита от компа като твърде голямо съпротивление в сравнение с крушката ( тя е приблизително между 5 и 10 ома - може и малко повече или оп - малко - зависи от крушката ) , все пак 750 ома до 1 Кома е мнооооооооого повече от 5-10 ома...... Изгорялата крушка е теоритично с безкрайно голямо съпротивление......
Явно за компа всичко на 20ома например е проблем - последното е само теоритично..... незнам точно как следи компа ви връзките.....
- ivocsim
- потребител
- Мнения: 80
- Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
- Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
LED
Ами да. Ето пример: на обикновена кола когато изгори крушка на мигач като го включиш и кантролната лампа на таблото не мига а свети постоянно и по това разбираш ,че е изгоряла... Така, че сигурно се следи тока в тази верига където е проблема. Така мисля аз.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
"Компютъра" следи тока във всяка то веригите на съответната крушка, когато се сложи светодиод тока е нищожен и затова се отчита изгоряла крушка. Шунтирането на диода с товарен резистор ще реши проблема с отчитането, обаче се обезмисля монтажа на светодиод защото консумацията ще бъде като крушка а светлинния поток по-малък.
- gmivanko
- потребител
- Мнения: 270
- Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
- Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
- Местоположение: Елин Пелин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Не е ли точно обратното... когато съпротивлението е по-голямо, тогава токът е по-малък. Когато е свързано "на късо", тогава съпротивлението е много малко (равно е на 0).Brock написа:...съпротивлението е по-малко, съответно и разхода на ел.енергия е в пъти по-малък...
Т.е. тока спрямо съпротивлението е в обратнопропорционална зависимост (едното намалява, другото нараства)


- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
I=UxR
като се правя на учен в 0:44така се случва 


Последна промяна от HACKO на 12 дек 2006, 23:02, променено общо 1 път.
- MegatroniC
- потребител
- Мнения: 717
- Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
- Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI - Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Виждам, че сте запознати с интегралната форма на закона на Ом.
Светодиодите работят с ток - 15 до 30 mA и затова се слага резистор със съпротивление R=12/0.03=400 ома (за мощен светодиод) или около 0.8-1 килоом за маломощните (като на телевизора за стенбай). Това е приложимо при габарити и стоп светлини. За мъгла и заден ход са необходими по-мощтни светлини и съответно тези диоди са по-скъпи (от порядъка на 12-15 лв.) и са върху масивна метална основа, която се закрепва на радиатор задължително, за да не се стопи светодиода. При пътепоказателите (мигачите) нещата са по особени, защото там се следи консумацията (на всички автомобили без изключение).
Поставянето на съпротивление паралелно на светодиода ще доведе до преминаване на тока през по-малкото съпротивление и така се шунтира свето диода. Може да стане но трябва да се смята повече и няма да се мине само с закона на Ома.
Светодиодите работят с ток - 15 до 30 mA и затова се слага резистор със съпротивление R=12/0.03=400 ома (за мощен светодиод) или около 0.8-1 килоом за маломощните (като на телевизора за стенбай). Това е приложимо при габарити и стоп светлини. За мъгла и заден ход са необходими по-мощтни светлини и съответно тези диоди са по-скъпи (от порядъка на 12-15 лв.) и са върху масивна метална основа, която се закрепва на радиатор задължително, за да не се стопи светодиода. При пътепоказателите (мигачите) нещата са по особени, защото там се следи консумацията (на всички автомобили без изключение).
Поставянето на съпротивление паралелно на светодиода ще доведе до преминаване на тока през по-малкото съпротивление и така се шунтира свето диода. Може да стане но трябва да се смята повече и няма да се мине само с закона на Ома.
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Вече са измислени отдавна - даже се продава и въпросното съпротивление, нужно за крушки за мигачите.mrdds написа:имаш ли снимка на диода...в смисъл има ли фасонка за нормална крушка или си е стандартния диод с 2 крачета?мОже да са измислили вече с фасонки за автомобилни стопове-направо развиваш крушката и завиваш диодната крушка.

-
- потребител
- Мнения: 190
- Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
но ако беше светодиод пак щеше да има нужда от съпротивление
- за ограничаване на тока през диода
В тази връзка - някой мяркал ли е някъде superbright LED с около/над 40 lm - колкото повече, толкова повече
?

В тази връзка - някой мяркал ли е някъде superbright LED с около/над 40 lm - колкото повече, толкова повече

Последна промяна от carrot на 24 яну 2007, 11:04, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 142
- Регистриран: 08 дек 2006, 08:08
- Модел на автомобила: Караше
FORD ORION 1.8D'92 - Местоположение: София
- Status: Извън линия
За светодиоди са обявени,а на снимката са лампи наистина.HACKO написа:Това на снимката видимо не е светодиод а миниатюрна крушка с нажежаема жичка.
Благодаря ти,ще търся готови за употреба.carrot написа:но ако беше светодиод пак щеше да има нужда от съпротивление- за ограничаване на тока през диода
-
- потребител
- Мнения: 190
- Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Мерси!
тия "изделия" на Cree са доста ... палави
- 80+ lm при 3 W консумация. Само цената малко... ме възпира
Иначе Luxeon Star имат и по-мощни LED - K2: 130 lm
@kpaci - погледни тук - пресмята LED вериги, може да ти е полезно
тия "изделия" на Cree са доста ... палави


Иначе Luxeon Star имат и по-мощни LED - K2: 130 lm

@kpaci - погледни тук - пресмята LED вериги, може да ти е полезно

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта