Ацетон в горивото?

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
john3v
потребител
потребител
Мнения: 126
Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Ацетон в горивото?

Мнение от john3v » 02 юли 2007, 16:19

След като прочетох тази статия и гледах този клип, нещо в мен се обади с предложение за намаляне на разходите /особено при тия зверски цени на бензина/ :).

Ако някой е пробвал и има добри спомени - да се изкаже, т.е. да сподели.

Само едно ме вълбува най-много: че ще гори много добре - така ще е, че ще отделя повечко черни сажди - спор няма, но дали няма да разяде пласмасовите детайли по пътя до цилиндъра? Ами горивния филтър?
Изображение

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 02 юли 2007, 16:25

*00147* *072* *00106* *unknw*


:twisted:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 02 юли 2007, 22:59

Не разбирам Английски затова питам, колко ацетон трябва да се сложи и как ще падне разхода на половина при положение че цената на Ацетона е поне два пъти по-голяма от тази на Бензина.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
liampy
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 11 мар 2007, 22:16
Модел на автомобила: ford escort mk 5 1.8:16v;DOHC
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от liampy » 03 юли 2007, 00:17

В статията пише-от 8 до 27 милилитра на 10 литра бензин :-?:

john3v
потребител
потребител
Мнения: 126
Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Мнение от john3v » 03 юли 2007, 09:08

Цената на чистия, технически ацетон е около 2.5пъти цената на бензина, но просто съотношението е, както каза колегата по-горе различно :)
С тази добавка се повишава процента на "изгаряемост" и възпламеняемост на горивото, (мисля, че и октановото число). В съставките на бензиновото гориво има и част ацетон (от общо над 250-те му съставки), но е в много малки количества, отново може би и заради стойността на литър течност, а според мен и заради разяждащото действие на разтворителя.
Не мога да намеря други, освен във форума на ауди, които да са опитвали и да имат позитивно мнение (не само в/у разхода).
Изображение

Потребителски аватар
liampy
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 11 мар 2007, 22:16
Модел на автомобила: ford escort mk 5 1.8:16v;DOHC
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от liampy » 07 юли 2007, 18:45

а някой да знае от къде може да се купи чист ацетон,че съм решил да го пробвам този номер?

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 07 юли 2007, 18:57

Един въпрос от човек който неразбира материята - А тези черни сажди дето се отделят в повече при тоз процес... няма ли да доведат до по-бързото сапушване (скапване) на катализатора?
Ако е така къде Киро на Кирия?

dan_koloff
Status: Извън линия

Re: Ацетон в горивото?

Мнение от dan_koloff » 03 окт 2007, 09:25

john3v написа:След като прочетох тази статия и гледах този клип, нещо в мен се обади с предложение за намаляне на разходите /особено при тия зверски цени на бензина/ :).

Ако някой е пробвал и има добри спомени - да се изкаже, т.е. да сподели.

Само едно ме вълбува най-много: че ще гори много добре - така ще е, че ще отделя повечко черни сажди - спор няма, но дали няма да разяде пласмасовите детайли по пътя до цилиндъра? Ами горивния филтър?
Сипвай ацетон, ако искаш да правиш основен ремонт после... Преди време карах един мотор само с ацетон издържа неколко метра иначе вървеше страшно... но после основен ремонт на ДВГ... :?

fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Мнение от fiestazetec » 03 окт 2007, 17:51

Резултати и количества на "добавки" към гориво А95 (преди А92 имаше и към него е пробвано)
Етилов алкохол, чист, технически 99%- 1 литър на 10 литра А95- резултат: леко повишаване на консумацията на гориво, някъде с 1 литър повече ядеше, намалена мощност.
Метанол, чист, технически: 1 литър на 10 литра А92 (когато го имаше)- резултат: намаляване на консумацията на гориво, по- чисто изгаряне (със сигурност), нямаляне на количеството на вода в горивото, мощността се усещаше повече.
Толуен (толуол)-чист, технически: 1 литър на 20 литра А92- резултат: изяждане на някои гумени уплътнения на помпата, някои от гумираните маркучи, през които минава горивото не издържаха.
Ацетон, чист, технически: 1 литър на А95- повишаване на консумацията на гориво, с около литър и половина, усещаше се повече мощност обаче.
Газ за горене (лилава, смърди гадно)- 1 литър на 10 литра А95- резултат- без промяна в мощността, повишаване на консумацията на гориво.
Смес метанол:толуен: 1:1- 1 литър на 30 литра А92- резултат: подобряване на мощността, намаляване на консумацията на гориво с около литър на 100км, няма изяждане на гумени уплътнения и маркучи, но само ако предварително се смесят толуена и метанола и престоят в затворена бутилка около час-два. Ако се сипят отделно и директно- изяждат се пак гумичките и уплътненията.
Смес: етилов алкохол, метанол, толуен, етер (пропилов етер, ако е метилов ще се отбележат буталата на капака и вероятно ще се взриви двигателя)- в съотношения: 20:60:15:5 (в %)- 1 литър на 30 литра А92- резултат- много по-добро изгаряне на горивната смес, намален разход с около литър, литър и половина, без опасност за уплътнения и маркучи.
Цитирано от гарантиран и надежден източник, с голям достъп до изброените химикали.Препоръчително е да не се пробват.
Евентуално може: 1/2 литър метанол в 20 литра 95, веднъж на 3 месеца.
Надявам се да съм бил полезен.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 03 окт 2007, 23:15

fiestazetec написа:Надявам се да съм бил полезен.
Незнам за другите но аз се уплаших.
От незнание де.
Тия "добавки" които изреди по-ефтини ли са от бензина ?
Дали ни правят такива компоти и ние незнаем?
Кой знае какво си сипваме в резервоарите :(
Особенно онези със спада в мощността,повишаването на разхода и изяждането на гумичките.

fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Мнение от fiestazetec » 03 окт 2007, 23:31

Не е толкова страшно, в нафтата има и може да има повече работи, защото до 31% е смесима с вода, тоест е по-блага за кръщаване.
Иначе като химик и малко занимавал се с горива (защото всъщност съм по полимерите) мога да кажа, че е нормално до 1% да се вкарват примеси, най-честият е метанолът, доста добре се свързва с остатъчната вода в бензина (не в дизела) и сместа става както се казва "по-блага" за двигателя. Лично съм пробвал само литър метанол на 10 литра А95, по-добре е.
Цените:
ацетон, чист- 1 литър: 4 лева
метанол, чист- 4 лева/л
толуен, чист- 4 лева/л
етилов алкохол, денатуриран (не може да се пие, затова е денатуриран): 14.50 лева/л
пропилов етер: 35 лева/л
Според спеца по "добавките" може и леко ксилол да се добави, не повече от 50 мл/10 литра гориво. Цената не ми е известна.
Ако кажете, ще ви покажа и какво съдържат бензина и дизела.
Само не пробвайте, някой сипват по 40 литра нафта, и после литър керосин за вертолети, самолети, и после плачат. Върви като пушка и после лекинко си заминава двигателя. По 50 мл керосин на 40 литра нафта, да, става, но цял литър избушва двигателя.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 04 окт 2007, 08:36

Мисля, че производството на горива е достатъчно печеливш бизнес за да поддържа цели институти, които се занимават с въпросите на добавките. Ако има нещо. което подобрява качеството на бензина и е по-евтино от самия бензин, те отдавна са го набутали вътре в най-голямото възможно количество, което не скапва машинките. От тук нататък всяка добавка е или вредна за ДВГ, или доста по-скъпа от самия бензин.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 04 окт 2007, 09:16

прочетете статията надолу и ще видите ,че самия автор каза ,че е изпробвал номера с ацетона ,но това е съсипало дюзите и горивната помпа на хондата муслед 2-3 резервоара..

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 04 окт 2007, 11:48

С други думи авторът е открил колелото и топлата вода наведнъж...

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 04 окт 2007, 13:14

Химията е доста опасна наука и не е за всеки!
Само за експеримент смесете ...... - продават се в аптеките и малко от утайката прецедете през салфетка.
Гледайте образувалото се петно да не е по-голямо от 5 стотинкова монета.
Оставете да изсъхне и след това драснете с нокът върху нея.
Ако сте живи и има с какво да пишете - пишете за резултата!
Последна промяна от nikolovvd на 04 окт 2007, 16:40, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 04 окт 2007, 15:41

Ти друга работа нямаш ли си та даваш идеи *00142* , утре по медиите ще гръмне: Във форума на Форд се подвизават терористи от Алкайда. *00120*
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 04 окт 2007, 21:34

Бе, май видях оня ден Nikolovvd да говори с някакви араби...

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 04 окт 2007, 22:51

Аз вече 10 зареждания по 10 литра слагам по 20мл ацетон да видя кво ще стане!Не знам дали ми се струва но мисля че харчи по-малко резачката *072*
Форд е колата на шампионите!!!

fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Мнение от fiestazetec » 05 окт 2007, 13:01

20мл ацетон не са нищо, по-добре на 10л бензин 200 мл метанол. Ще се усети разликата. Преди години във F1 караха само на метанол, но тъй като пламъкът му е безцветен и след няколко нещастни случая се отказаха, иначе в нашите коли 200мл метанол на 10 литра А95 са прилично добре, но не всеки път. Примерно на 5 зареждания 1 път.

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 10 окт 2007, 22:24

добре де, аз слушах в едно предаване за горивата как приместие влияят на "границата на кипене" т.е. повишават я, което е пагубно за сегменти и клапани...
някой нещо да знае по въпроса?

това го каза един "дядо" професор ли доцент ли, който бил отговарял именно за контрола на горивата.
иначе за вдигане на пауъра начини много :)
за икономии пак много...
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта