ПОМОГНЕТЕ!!!! Проблем с климатроник на Мондео

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
astragt
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 14 апр 2005, 16:27
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia Combi
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

ПОМОГНЕТЕ!!!! Проблем с климатроник на Мондео

Мнение от astragt » 14 апр 2005, 16:29

Здравейте колеги!
Снощи излизам около 21:00 в големия дъжд и всичко ОК! Обаче след няколко километра в Мондеото почва да става много топло, гледам нагласил съм си на 22 градсуса както винаги, но духа топло като за HI. Колкото и да намалям все си духа топло, включвам компресора и давам на LO и пак същото:(
Иначе градусите си ги нагласям на колкото искам и като е на ауто вентилатора си мени оборотите в зависимост от градсусите, само дето не може да се спре топлото
Колеги, дайте идей и съвети моля!!!!

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

По въпроса...

Мнение от kEFi » 14 апр 2005, 17:26

...не съм компетентен, но може да пробваме да локализираме проблема преди да си отвориш портмонето :wink:
1. Да започнем с проверка на ремъка на компресора;
2. Със захранване - ако има такова
3. Предпазители - ел или механични(?)....
..................................................................
9. МП в събота или неделя на отворените врати да го закачат на стенд

astragt
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 14 апр 2005, 16:27
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia Combi
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от astragt » 14 апр 2005, 19:00

Компресорът си работи - оборотите се менят и се осеща натоварване като го включа. Става въпрос, че според мен нещо по електроникат или механиката е блокирало парното на HI, защото реално ако вън е студено , както е сега като го сложа на 18-19 градуса, трябва да си изстудява, но то си духа яко топло :(

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 14 апр 2005, 19:57

Предполагам, че клапата за топъл въздух, се е откачила (но незнам какъв е механизма) и е останала напълно отворена и не може да се компенсира от студения въздух. Това е единствения вариянт който сам можеш да си поправиш. Ако не е от това, сори мен ама ще трябва да ходи на хирург. Това е моето мнение!
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
bilder
потребител
потребител
Мнения: 359
Регистриран: 06 фев 2005, 23:09
Модел на автомобила: VW Polo 1.4i+CNG
Местоположение: София-Надежда 5
Контакти:
Status: Извън линия

Прав си!

Мнение от bilder » 15 апр 2005, 03:32

И аз мисля че е от клапата за топлия въздух но механизма който я движи се управлява от климатроника и от там може да почне да се търси дали не отива сигнал за да затвори или самия механизъм е дал фира и тн.
Преди 2 дни правихме Голф 3 със същия проблем и затова съм 99% сигурен че тя е причината,но защо не работи вече трябва да види специалист или някой смел електротехник понеже може да се наложи да се разглабя доста от таблото за да се намери проблема.

И тук ще препоръчам:http://clubford.org/forum/viewtopic.php?t=215

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Може и да греша, но

Мнение от kEFi » 15 апр 2005, 08:33

...външните температури тия дни май не са достигали 22 или 19 градуса??? И в случая наистина би трябвало да ти духа топло!

astragt
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 14 апр 2005, 16:27
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia Combi
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от astragt » 15 апр 2005, 08:42

Съгласен съм за външните температури но нали като включа компресора трябва да си изстуди. А и има наблюдения от по-студение дни как се държи.:)
БЛАГОДАРЯ на всички!!!
Тъй като нямам инфо как да проверя клапата за механичен проблем, мисля да пробвам този човек в студенски град.
Ще се радвам ако някой има още инфо и го сподели.

Поздрави!

Потребителски аватар
Щ-304
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Щ-304 » 15 апр 2005, 09:12

Ако знаеш къде са Impas56-намират се посока Хладилника, Драгалевското шосе, вляво. Та зад тях има специализиран сервиз само за монтаж и ремонт и подръжка на автоклиматици. Ползвал съм им услугите, доволен съм. Цени-поносими.
Доколкото си спомням ти скоро купи колата. Кога е проверяван фреона знаеш ли? Би трябвало да има лепенка с датата някъде. Проверява се на всеки 2 години! Ако ти е намалял фреона-ефекта от охлаждането намалява. А и компресора ще здаде багажа. Трака ли много?

astragt
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 14 апр 2005, 16:27
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia Combi
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от astragt » 15 апр 2005, 09:51

Ами да на 11 февруари я купих колата. За фреона незнам - не съм го проверявал(но не трака компресора). Интересното е, че в неделя се прибирах от Етрополския балкан и на магистралата пуснах компресоа да пробвам как охлажда а и си беше жега. За нула време стана студ в колата и го изключих. Преди това също съм го пробвал за малко и не е имало грижи. Сега немога да спра топлото затова мисля, че е клапата, но трябва и фреона да разбера как е! Колко взимат за проверка?!

Потребителски аватар
Щ-304
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Щ-304 » 15 апр 2005, 11:50

astragt написа: Колко взимат за проверка?!
20 лв диагностика на климатика;
Доливане на фреон-колкото стендмашината им покаже. Мен ми доляха 200 грама, по 9 стотинки на грам, т.е. 18 лв. Общо 38 лв.

astragt
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 14 апр 2005, 16:27
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia Combi
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от astragt » 15 апр 2005, 11:59

окси :)
мерси:)
ще се ходи по сервизи тия дни.

astragt
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 14 апр 2005, 16:27
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia Combi
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от astragt » 15 апр 2005, 11:59

окси :)
мерси:)
ще се ходи по сервизи тия дни.

astragt
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 14 апр 2005, 16:27
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia Combi
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

ДА АМА НЕ :(

Мнение от astragt » 19 апр 2005, 08:27

1.Още в петък бях до майстора в Студенски град, действително човека изглежда много точен. Погледна го и потвърди, че проблем идва някъде по клапите топло/студено. Каза, че ще се наложи разглобяване на таблото и тъй като не е отвварял такова не е на 100% сигурен какви са механизмите на задвижване(електромоторче само или и вакум). Каза, че няма проблеми да я разглобим тази седмица, но ми препоръча да я закача на стенд и така би трябвало да изплюе ако е не работи някой датчик. Моя въпрос е наистина ако я закача ще ми даде ли инфо?!!?!?! Човека препоръча някакъв сервиз в Горубляне със стенд/четец. Аз така и не отидох в петък защото разчитах на прегледа в МотоПфое в събота (който се оказа абсолютна пародия). :(
2. След като в Мото Пфое ми казаха, че нямам как да ми помогнат в събота( на безплатните прегледи) ми казаха да се обадя и да си запаза час ( за работа щяло да ми струва около 80-90 лв)
.
Един от приемчиците обаче ми похвали много сервиза за климатични инсталациина Импас 56 - те работили с него често.
3. Разочарован от Мото Пфое, бегом към Импас 56. Там един пич ми разправя: "Няма никакви грижи оставяш колата за 2 дни и ще я оправим - 40лв за труд и 80 лв за ремонт на ел.механична клапа, ако е една, ама май има и вакумна клапа". И докато обсъждаме проблема, пича се клачва в колата да види за какво става въпрос и хоп студеното взе та тръгнаа аз на седмото небе от кеф " еххх имам си пак климатик :)". От там радостен си тръгвам с куп благодарности за късмета който ми донесе пича, но си мисля "дали нямам пак да стане така?!". Тръгвам си пускам климатика и се кефа:) Да НО НЕ ЗА ДЪЛГОООО.
Тази сутрин същия проблем, само дето няма ТОПЛОО. Измръзнах докато стигна на бачкане:(
И така да обобща за тези, който не са има ли нерви да изчетат всичко това:
Климатроника ми се оправи сам. За извесно време си бачкаше без грижи(два дни), но днес отново блокира, този път на студено. Значи едно е сигурно - наистина проблема е в клапата топъл/студен въздух. Но дали е една?! и как се задвижва?!?! Вакум или електромоторче?!!? Аз си мисля за електромоторче и слаб контакт, но дали е така!??!?!
Моля, който има някаква информация по системата на климатроника да свирка. Всияко ще ми е полезно. Като гледам и таблото ще трябва да се разглабя (как става това???). Другото за което се сещам е да видя релета и предпазители. Имате ли идя кои са от системата на климатроника?!
Благодарности!!!

Потребителски аватар
Щ-304
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ДА АМА НЕ :(

Мнение от Щ-304 » 20 апр 2005, 10:36

astragt написа:Като гледам и таблото ще трябва да се разглабя (как става това???). Другото за което се сещам е да видя релета и предпазители. Имате ли идя кои са от системата на климатроника?!
Благодарности!!!
Както казваш:
1. Компресорът ти работи;
2. Термовентила подаващ топлата течност за отоплението ти работи.

Значи остава моторчето задвижващо разпределителната клапа И/ИЛИ термодатчика управляващ това моторче.
Та съвета ми е-намери ел.схемата на автомобила. Провери предпазителите на моторчето на клапата. Ако са здрави, виж къде се намира температурния датчик-някъде зад арматурното табло трябва да е или зад жабката. Или проследи кабелите от контролния панел. Може да са разхлабени кабелни обувки и да не дава добър контакт.
Виждаш, че проблема може и да е елементарен.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 20 апр 2005, 10:42

Ок, ако намериш една схема пусни я тука и ще го обсъдим! Може и да измислим нещо, но задължително намери схема.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

astragt
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 14 апр 2005, 16:27
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia Combi
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от astragt » 20 апр 2005, 13:44

Okei! Ще търся схема! Дано да намера нещо! Значи вчера погледнах предпазителите в кутията до акумулатора. Всички бяха ок. Релетат обаче не съм ги проверявал.
В купето има ли някъде предпазители други?!

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 20 апр 2005, 20:03

Да, има. Отварят се много интелигентно, под таблото малко в ляво от съединителя. Има и щипка за вадене на предпазителите :) .
Небойте се роби Спартак е с вас!

astragt
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 14 апр 2005, 16:27
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia Combi
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

blagodaria :)

Мнение от astragt » 22 апр 2005, 08:18

OK:) blagodaria. Dnes shte gi pogledna i tiah.

astragt
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 14 апр 2005, 16:27
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia Combi
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

за сега нищо :(

Мнение от astragt » 23 апр 2005, 10:33

Вчера следобяд разглобих корите отляво в краката на шофьора и отдясно на пътника. Това което успях да намеря бяха две вакуумни моторчета в ляво (при шофьора). Но те си бачкаха и двете - като местя врътката за посока на въздуха (прозорци, долу,горе) и те си бачкат. След това в дясно(в краката на пасажера) видях едно голямо охлювидно и кръгло "нещо". Предполагам това е кутията на вентилатора!? От дясната му страна имаше още едно вакуум моторче. То отваряше и затваряше един капак отгоре на "нещото" но също си бачкаше. Като изключа климатроника отваря капака, като го включа затваря.
В долната част на "нещото" имаше някаква кутиика с огормен радиатор на нея - в нея влизаха и доста букси. Да не би това да е някакво управление и от него да има проблеми ?! Някой знае ли къде точно се намира тази клапа топло/студено?!
Също от лявата страна на "нещото" видях още някаква електроника. Намира се горе-долу до задна дясна част на стерео уредбата.
Никъде не видях измъкнати тръбички за вакуум.
Като се замисля при мен едва ли е от вакуум, защото на три пъти се оправяше от самосебе си и за извесно време си бачкаше нормално. Но сега "заби" :( Опитах се да разглобя таблото при трите врътки над стереото, защото само там май остана да е проблема (ако не е някъде по електрониката де). Явно там имам някакви грижи, защото не ми бачкаше лявата колона на вратата и вчера докато правих опити да разглобя таблото и колоната си тръгна.
От горнатат част се откача, но надолу панела около касетофона не помръдва и ме е страх да не го почупа.
Как се сваля той?!

Поздрави!

astragt
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 14 апр 2005, 16:27
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia Combi
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

БЯХ В МОТО ПФОЕ!!!!!!!

Мнение от astragt » 29 апр 2005, 15:42

След 2-3 часа борба и почти 50лв. ме изненадаха неприятно:
" Ще го оправим! Трябва да сменим моторчето, което управлява клапата топло/студено! Струва 201.50лв. без труд! Труд около 40лв. "
Че хората за 300 лв. основен ремонт правят!
Хора аз им обяснявам, че е блокирало и тръгвало 3-4 пъти, сигурни ли са, че трябва да започнем със смяна на моторче за 200лв., та то не трябва ли да блокира от веднъж?!
Колеги, кажете къде е тая клапа и това пусто му моторче да го сваля и да го видя, че 250лв. не ми се дават за някаква си тъпа клапа!!!.
Моля ви, ПОМАГАЙТЕ!!!

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта