Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт
Здравейте!
Реших сам да се захвана със смяната на амортисьорите и пружините. Започвам от предните. Изтеглих си ръководството на "Хайнес" и всичко е точно, но един болт не успявам да го развия и на двата амортисьора. Става въпрос за болта, който държи долната част на амортисьора за главината. Давам снимка от "Хайнес":

На снимката е поглед от вътрешната страна на автомобила. Болтът е за ключ 18, който се оказа че трудно се намира, но както и да е - ключа го намерих. Те и гайките, които са горе на ботушите и те са за лула 18 и контра с шестограм 8. Пръсках болта с WD40, "Антиблок" - не помага. Леки почуквания също не помагат. Пробвал съм и в напрегнато състояние на пружината с амортисьора и в абсолютно отпуснато - не става.
Някви идеи да имате, колеги?
П.С. Днес тръгнах да разглобявам пробно - да видя до къде ще се справя.
Утре или вдргиден смятам да купувам чарковете. Да препоръчате марка/магазин? За сега по мнения из форума мисля да отида до магазина при пазара Димитър Петков.
Реших сам да се захвана със смяната на амортисьорите и пружините. Започвам от предните. Изтеглих си ръководството на "Хайнес" и всичко е точно, но един болт не успявам да го развия и на двата амортисьора. Става въпрос за болта, който държи долната част на амортисьора за главината. Давам снимка от "Хайнес":

На снимката е поглед от вътрешната страна на автомобила. Болтът е за ключ 18, който се оказа че трудно се намира, но както и да е - ключа го намерих. Те и гайките, които са горе на ботушите и те са за лула 18 и контра с шестограм 8. Пръсках болта с WD40, "Антиблок" - не помага. Леки почуквания също не помагат. Пробвал съм и в напрегнато състояние на пружината с амортисьора и в абсолютно отпуснато - не става.
Някви идеи да имате, колеги?
П.С. Днес тръгнах да разглобявам пробно - да видя до къде ще се справя.
Утре или вдргиден смятам да купувам чарковете. Да препоръчате марка/магазин? За сега по мнения из форума мисля да отида до магазина при пазара Димитър Петков.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт
За развиване на кофти залепнали гайки и болтове ти трябва хубав инструмент и удар или силен първичен тласък за да отлепи. 
Неизбежно е и ръсенето с препарати

Неизбежно е и ръсенето с препарати

- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт
Мерси paci!
Бая го мъчих днес - и с лула 18 и с накрайник за тресчотка на пръчка и не ще и неще... И с тласък пробвах (може да не ми е много силен тласъка
), пробвах и с чук да удрям, ама лошото е, че и двата ключа, които ползвам са с изместено рамо спрямо главата на болта. При това положение ударът от чука идва леко накриво и не е много ефективен, м@мк@ му!.... Гледам че го дават на 84 Nm да се завива тоя болт, така че вероятно няма да успея да го счупя... Дано....
П.С. Свалях и едното задно колело - и там същия болт не еб@ва да помръдва...
Нямах тръба да пробвам да си удължа рамото на ключа. За утре ще гледам да се снабдя с такава
Бая го мъчих днес - и с лула 18 и с накрайник за тресчотка на пръчка и не ще и неще... И с тласък пробвах (може да не ми е много силен тласъка

П.С. Свалях и едното задно колело - и там същия болт не еб@ва да помръдва...
Нямах тръба да пробвам да си удължа рамото на ключа. За утре ще гледам да се снабдя с такава

- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт
tropper написа:Мерси paci!
Бая го мъчих днес - и с лула 18 и с накрайник за тресчотка на пръчка и не ще и неще... И с тласък пробвах (може да не ми е много силен тласъка), пробвах и с чук да удрям, ама лошото е, че и двата ключа, които ползвам са с изместено рамо спрямо главата на болта. При това положение ударът от чука идва леко накриво и не е много ефективен, м@мк@ му!.... Гледам че го дават на 84 Nm да се завива тоя болт, така че вероятно няма да успея да го счупя... Дано....

- Ghost_Rider
- потребител
- Мнения: 228
- Регистриран: 02 мар 2008, 14:59
- Модел на автомобила: escort '95 1.8 16v
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт
Пробвай с ключ с дълго рамо-здрави камък и върток и тръба.Успех!
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт
Да с Кока Кола го залей. И на мен ми е помагала таз напитка в подобни ситуации.cenzor написа:
Пробвай да залееш болта с ... Кока-Кола. Малко градска легенда е това, но на мен ми е помагала за отвиване на болтове 1-2 пъти тази течност.
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт
Болта е на сравнително
удобно място, отиваш в сервиз с гайковърта ти ги развиват и завиват с по-малко усилие, пребираш се у вас и дейсвуваш по ремонта,може и да ти коства 10 лв,но няма да си строшиш пръстите и нервите.
Кока-колата я варди за уискито.......не че не става за друго,но ако са мазани(а сигорно е че са)със противоразвиващ "Локтайт" или подобен,тя не върши работа.

Кока-колата я варди за уискито.......не че не става за друго,но ако са мазани(а сигорно е че са)със противоразвиващ "Локтайт" или подобен,тя не върши работа.
Котките си имат поверие,ако негър им мине път....
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт
Благодаря ви колеги за идеите!
Май наистина е най-добре да отида някъде да ми ги разхлабят тия болтове. Ако наистина е лепено ситуацията е сложна.
Днес минах през един сервиз за преглед на ходовата част. Равносметката:
Предни амортисьори - 2бр марка ALCO - по 130лв/брой
Пружините - казаха че ако не са счуени, няма нужда да се сменят ?!?!?!
Шарнири и тампони на носачите - направо нови носачи DIS (испански) - 104лв/брой
(Вероятно) Висящ лагер на дясна полуоска
Семеринги на скоростната кутия - откъдето излизат полуоските
Задни биалетки - 25лв/брой, което ми се вижда много
Предни биалетки - не са ги видели явно, но аз си ги знам
--------
Тотал: 800 до 1000лв включително труда
Все пак си мисля да пробвам сам всичко без скоростната кутия. Има ли някакви подводни камъни, които да очаквам? Примерно при носачите? Връзката на шарнира с основата на главината - има ли нещо за което трябва специална машина?
На какво мнение сте за смяна на тампони и шарнир въху оригиналния носач? Преса мога да намеря наблизо, така че няма да се налага да правя простотии с чука.
Май наистина е най-добре да отида някъде да ми ги разхлабят тия болтове. Ако наистина е лепено ситуацията е сложна.
Днес минах през един сервиз за преглед на ходовата част. Равносметката:
Предни амортисьори - 2бр марка ALCO - по 130лв/брой
Пружините - казаха че ако не са счуени, няма нужда да се сменят ?!?!?!
Шарнири и тампони на носачите - направо нови носачи DIS (испански) - 104лв/брой
(Вероятно) Висящ лагер на дясна полуоска
Семеринги на скоростната кутия - откъдето излизат полуоските
Задни биалетки - 25лв/брой, което ми се вижда много
Предни биалетки - не са ги видели явно, но аз си ги знам
--------
Тотал: 800 до 1000лв включително труда
Все пак си мисля да пробвам сам всичко без скоростната кутия. Има ли някакви подводни камъни, които да очаквам? Примерно при носачите? Връзката на шарнира с основата на главината - има ли нещо за което трябва специална машина?
На какво мнение сте за смяна на тампони и шарнир въху оригиналния носач? Преса мога да намеря наблизо, така че няма да се налага да правя простотии с чука.
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт
Преден ляв носач е уникално измислен,сваляш стойката с двг.подпираш я за да свалиш 2-та болто на носача, излизат нагоре!
Котките си имат поверие,ако негър им мине път....
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт
Лошо. Това сам няма да мога да го направя. Много ти благодаря за коментарите -спестяваш ми преоткриване на топлата водаevg2 написа:Преден ляв носач е уникално измислен,сваляш стойката с двг.подпираш я за да свалиш 2-та болто на носача, излизат нагоре!

Мисля за сега да почвам "на парче".
1) Биалетки предни и задни и тампони на щангите. - ще ходя до Симеоно и Димитър Петков за АСМетал след дълго четене из форума.
- ако нищо не тропа ще покарам малко в това състояние.
2) Амортисьорите - Преди 4 месеца като смених предни биалетки предницата се поуспокои и стоеше стабилна. Ако и сега е така - добре. Няма да се изсилвам с голяма скорост в завоите. Но ми е малко гадно да сменям биалетки през няколко месеца. За сравнение - колата я карам от близо 3г - 20месеца - биалетките с които я взех, 8 месеца със следващите МАПКО - Made in Germany, и последно 4 месеца пак с МАПКО. Затова си мисля че е възникнал по-сериозен проблем за да се износват по-бързо.
3) Ако след биалетките продължи да тропа - значи все пак трябва да видя кво да правя с носачите.
4) При прегледа за задницата ми казаха, че освен биалетките другото изглежда добре - да се надяваме, че няма да тропа

- зуница
- потребител
- Мнения: 200
- Регистриран: 29 юни 2007, 23:04
- Модел на автомобила: ФОКУС 2.0 ГАЗ-БЕНЗИН
2008г. - Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт
Здравей!
За болта опитай с ВД40 или ХЕМСЪРЧ .Другото което може да опиташ е да нагрееш с пистолет за горещ въздух мястото в което е навит болта и след това с гедоре (с шестограм а не 12) и с подходяща тръба и много сила развиваш.Трудно ще го скъсаш ,но ако успееш няма страшно .Разпробива се , нарязва се нова резба . На моя Форд дясната стойка за амортисьора е
стегната с дълъг болт и гайка.Някой който не си знае силата някога е скъсал оригиналния болт.
Колкото до левия носач там проблема може да изникне при развиване болтовете на стойката на двигателя.Ако има клеясал болт и превърти гайката която е вътре в гредата вече си за сервиз. Ако всичко върви нормално ще ти трябва и лебедка за да държи двигателя докато правиш носача.Преди това трябва да фиксираш радиатора и да свалиш лявата опора на двигателя .Най-накратко е това ,а друго каквото дойде.Успех!!!
Тези болтове няма нужда да лепиш ,но динамометричен ключ ти е необходим .Ако развиваш дългата кормилна щанга там не е лошо да залепиш с Бизон или Локтайт лепила за резби.
(Не мисли че "майсторите "могат и знаят по-вече от тебе просто ти им плащаш за да се учат !)
За болта опитай с ВД40 или ХЕМСЪРЧ .Другото което може да опиташ е да нагрееш с пистолет за горещ въздух мястото в което е навит болта и след това с гедоре (с шестограм а не 12) и с подходяща тръба и много сила развиваш.Трудно ще го скъсаш ,но ако успееш няма страшно .Разпробива се , нарязва се нова резба . На моя Форд дясната стойка за амортисьора е
стегната с дълъг болт и гайка.Някой който не си знае силата някога е скъсал оригиналния болт.
Колкото до левия носач там проблема може да изникне при развиване болтовете на стойката на двигателя.Ако има клеясал болт и превърти гайката която е вътре в гредата вече си за сервиз. Ако всичко върви нормално ще ти трябва и лебедка за да държи двигателя докато правиш носача.Преди това трябва да фиксираш радиатора и да свалиш лявата опора на двигателя .Най-накратко е това ,а друго каквото дойде.Успех!!!
Тези болтове няма нужда да лепиш ,но динамометричен ключ ти е необходим .Ако развиваш дългата кормилна щанга там не е лошо да залепиш с Бизон или Локтайт лепила за резби.
(Не мисли че "майсторите "могат и знаят по-вече от тебе просто ти им плащаш за да се учат !)
Не казвай "Хоп!" преди да си скочил!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт
Така е, обаче освен това имат инструменти.зуница написа:........
(Не мисли че "майсторите "могат и знаят по-вече от тебе просто ти им плащаш за да се учат !)
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт
Е сега се вкарах във филма!
1) Предни биалетки - купени от магазина на Симеон и Димитър Петков - AS Metal - 2х25лв = 50лв
2) Задни биалетки - * купени от НикАуто на Симеон - Birth - 2x15лв = 30лв
3) Тампони за стабилизиращите щанги - купени от магазина в Дианабад на Г.М.Димитров, който май е заедно със сервиза на ул.Брод:
Тампони предна щанга - 2х 6лв = 12лв
Тампони задна щанга 16мм - 2х5лв = 10лв
Тампони задна щанга 18мм** - 2х5лв = 10лв
*В другия магазин имаше на АСМетал само ЕДНА задна!
**Взех и от двата размера с уговорката които не използвам да върна неразпечатани
Смених предни биалетки. Направих едно малко кръгче, стори ми се че колата се държи прилично. Почнах в 19:10, бях готов в 19:50. Вече предни мога да ги сменям за норматив
С целия си акъл реших в 20:00 да почна със задните биалетки - е да ама се оказа по-сложно отколкото си мислех.
Процедурата, със спестени грешните действия:
1) Вдигане на колата от едната страна
2) Сваляне на едното колело
3) Подпиране на главината върху тротоарни плочки 4бр. (такова имам под ръка)
4) Вдигане от другата страна
5) Сваляне и на второто колело
* Излгежда че е задължително и двете да се свалят, за да може задницата да стои в равна поза, иначе има опън върху щангата и не стаа работата
6) Подпиране отново с 4бр. тротоарни плочки
- Дотук добре - оттървали сме се от колелата и имаме достъп.
7) Развиване на гайката, навита на биалетката отдолу, която я държи за предната греда
8.) същото от другата страна
9) Развиване на скобите държащи тампоните на стабилизиращата щанга
И ... О, Ужас! В този момент, освен че стана тъмничко, ами и запръска дъжд. Сега колата стои отвън (пред офиса ми) на вдигната "на трупчета".
Чакам да спре дъжда и излизам с лампа навън. Смятам да си ходя с кола тази вечер. Надявам се наистина да спре, а не да ръми цяла нощ.
Проблем:
Биалетките ми са хванати за щангата с нещо като нитове, не са с болтове. Гледах тука теми из форума на колеги - и има снимки само на монтаж с болтове.
Как се откачат от щангата и въобще как се сменят
Сменяни са преди около година в сервиз. Сигурен съм че са сменяни целите, а не само тампоните им, защото погледнах под колата тогава и лъщяха с хубав месингов цвят.
В "Хайнес" пише че щангата трябва да може да излезе надолу, ама неще!
Някакви идеи?
1) Предни биалетки - купени от магазина на Симеон и Димитър Петков - AS Metal - 2х25лв = 50лв
2) Задни биалетки - * купени от НикАуто на Симеон - Birth - 2x15лв = 30лв
3) Тампони за стабилизиращите щанги - купени от магазина в Дианабад на Г.М.Димитров, който май е заедно със сервиза на ул.Брод:
Тампони предна щанга - 2х 6лв = 12лв
Тампони задна щанга 16мм - 2х5лв = 10лв
Тампони задна щанга 18мм** - 2х5лв = 10лв
*В другия магазин имаше на АСМетал само ЕДНА задна!
**Взех и от двата размера с уговорката които не използвам да върна неразпечатани

Смених предни биалетки. Направих едно малко кръгче, стори ми се че колата се държи прилично. Почнах в 19:10, бях готов в 19:50. Вече предни мога да ги сменям за норматив

С целия си акъл реших в 20:00 да почна със задните биалетки - е да ама се оказа по-сложно отколкото си мислех.
Процедурата, със спестени грешните действия:
1) Вдигане на колата от едната страна
2) Сваляне на едното колело
3) Подпиране на главината върху тротоарни плочки 4бр. (такова имам под ръка)
4) Вдигане от другата страна
5) Сваляне и на второто колело
* Излгежда че е задължително и двете да се свалят, за да може задницата да стои в равна поза, иначе има опън върху щангата и не стаа работата
6) Подпиране отново с 4бр. тротоарни плочки
- Дотук добре - оттървали сме се от колелата и имаме достъп.
7) Развиване на гайката, навита на биалетката отдолу, която я държи за предната греда
8.) същото от другата страна
9) Развиване на скобите държащи тампоните на стабилизиращата щанга
И ... О, Ужас! В този момент, освен че стана тъмничко, ами и запръска дъжд. Сега колата стои отвън (пред офиса ми) на вдигната "на трупчета".
Чакам да спре дъжда и излизам с лампа навън. Смятам да си ходя с кола тази вечер. Надявам се наистина да спре, а не да ръми цяла нощ.
Проблем:
Биалетките ми са хванати за щангата с нещо като нитове, не са с болтове. Гледах тука теми из форума на колеги - и има снимки само на монтаж с болтове.
Как се откачат от щангата и въобще как се сменят

Сменяни са преди около година в сервиз. Сигурен съм че са сменяни целите, а не само тампоните им, защото погледнах под колата тогава и лъщяха с хубав месингов цвят.
В "Хайнес" пише че щангата трябва да може да излезе надолу, ама неще!
Някакви идеи?
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт
Хвала на боговете не дъжда!
Спря за малко - м/у 22:00 и 22:40 - точно колкото да успея да си свърша работата.
1) стегнах щангата с нови тампони (при мен се оказа 16мм) за купето
1.1) наместване от едната страна и слагане болт
1.2) наместване от другата страна и слагане болт
1.3) стягане от едната страна
1.4) стягане от другата страна
* Стягам старите биалетки с новите тампони, защото така и не успях да ги откача от щангата. Въпросът за смяна остава актуален - просто сега исках да затворя колата тая вечер. При опитите да откача лявата биалетка от щангата доста напъвах и имам съмнение, че съм наруил тампона. Ако не бях пипал там можеше и със страите да си карам, само с нови долни тампони, но...
2) наместих биалетките малко по малко да влезнат в тампоните, които предварително бях вкарал в гредите (преди дъжда) и им завих гайките.
Тука имаше малко игра с крика и подпиране ту на една страна на колата ту на друга
3) стягане на болтовете
4) слагане на едното колело
5) слагане на другото колело
6) ТЕСТ ДРАЙФ
>:D<:
Точно при първите капки към 22:40 вече завивах гайките на второто колело, много доволен - минах между капките
Май че основното тропане изотзад се оправи. Ще докладвам утре след като покарам до вкъщи и после обратно до работа.
Нещо ми се разхожда няке отзад в колата и не мога да разбера кво е
Все едно няква голяма гайка се търкала по ширината на колата... Ще се рови... Почти съм убеден, че не е от окачването тоя шум, а наистина нещо се разхожда.... Ама съм ипразнил всичко от багажника... Може пък и гърнето да се лашка някъде в тенекиите, знае ли човек... То и петата врата малко скърца... абе симфония... 
Спря за малко - м/у 22:00 и 22:40 - точно колкото да успея да си свърша работата.
1) стегнах щангата с нови тампони (при мен се оказа 16мм) за купето
1.1) наместване от едната страна и слагане болт
1.2) наместване от другата страна и слагане болт
1.3) стягане от едната страна
1.4) стягане от другата страна
* Стягам старите биалетки с новите тампони, защото така и не успях да ги откача от щангата. Въпросът за смяна остава актуален - просто сега исках да затворя колата тая вечер. При опитите да откача лявата биалетка от щангата доста напъвах и имам съмнение, че съм наруил тампона. Ако не бях пипал там можеше и със страите да си карам, само с нови долни тампони, но...
2) наместих биалетките малко по малко да влезнат в тампоните, които предварително бях вкарал в гредите (преди дъжда) и им завих гайките.
Тука имаше малко игра с крика и подпиране ту на една страна на колата ту на друга
3) стягане на болтовете
4) слагане на едното колело
5) слагане на другото колело
6) ТЕСТ ДРАЙФ

Точно при първите капки към 22:40 вече завивах гайките на второто колело, много доволен - минах между капките

Май че основното тропане изотзад се оправи. Ще докладвам утре след като покарам до вкъщи и после обратно до работа.
Нещо ми се разхожда няке отзад в колата и не мога да разбера кво е


- nedkos
- потребител
- Мнения: 167
- Регистриран: 22 ное 2008, 17:25
- Модел на автомобила: Vectra B 1.6 automat
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт
Браво колега. Ставаш за писател- това си е цял филм. Браво и за търпението и чувството за хумор,така трябва да се бачка. 

- kserx76
- потребител
- Мнения: 146
- Регистриран: 18 юни 2009, 18:02
- Модел на автомобила: ford mondeo 2,0 136кс 1995г
- Местоположение: русе
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт
аглошлаифа му е майката
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт
И тъй.... мина доста време, работата ме беше налегнала яко, после и по морето ходих....
Да споделя кво става след 1000 и нещо километри:
1) Преди да тръгна за морето реших да сменя маслото. Купих си аз 5W30 Ford Formula от магазина в Дианабад за 79 лв и още 22лв за маслен и въздушен филтри. Къде да сменям...
реших да пробвам в сервиза на ул. Брод, дето са заедно с тоя магазин.
Човека качи колата на крана и чакаше да се източи старото масло.
Една скобка: Направи ми невероятно добро впечатление, че през цялото време си говорихме на Вие - това да ви се случвало наскорто в авто-сервиз ?!?!
Отворих приказка дали се занимават със скоростни кутии - той каза че за по-сериозни неща не се занимават, но все пак попита какъв е проблема. Казах му за семерингите, които бяха "обвинени" при предишни преглед, че от тях тече скоростно масло. Човекът ги погледна, каза "хмм"...., извика ме под колата и ми ги показа -бяха абсолютно сухи. Продължихме натам - казах му за и носачите - тампоните и шарнирите. Той взе една щанга - шарнирите бяха бетон - като нови. Тампоните - каза че може би са малко поомекнали, но все още са добре!
Питах и за амортисьорите - пробва ги "на ръка", каза че смята че са добре, но ако се притеснявам мога да отида на гумаджииницата под моста Чавдар, където иамт стенд и там да ги измерят.
На всичкото отгоре не ми взе допълнително пари за тоя преглед - само 10-те лева за смяна на маслото.
В резултат: Много се изкефих. От сега за проблеми, с които не мога сам да се справя, ще ходя там. Определено ме спечелиха за клиент. Колкото повече се замислям другите искаха да ме правят "абонат" - тия испански носачи, дето щяха да ми ги пробутат, сигурно два пъти годишно трябваше да ги сменям после. И кой щеше да е виновен - ами естествено лошите български пътища с дупки.... да бе да!
След хиляда и нещо километра - отзиви:
Предницата е добре с новите биалетки на АСМетал
Задницата - нали успях да сменя само тампоните на биалетките, че и уширих ухото на лявата биалетка - тя се е поразхлопала. Мисля скоро да ходя на ул.Брод да ми сложат новите биалетки.
А-а-а-а и още нещо: ако си мислите че тампоните на предната стаб. щанга са лесни за смяна - забравете! Трябва да се разглоби половината предница. Иначе на задната щанга се сменят лесно.
Да споделя кво става след 1000 и нещо километри:
1) Преди да тръгна за морето реших да сменя маслото. Купих си аз 5W30 Ford Formula от магазина в Дианабад за 79 лв и още 22лв за маслен и въздушен филтри. Къде да сменям...

Човека качи колата на крана и чакаше да се източи старото масло.
Една скобка: Направи ми невероятно добро впечатление, че през цялото време си говорихме на Вие - това да ви се случвало наскорто в авто-сервиз ?!?!
Отворих приказка дали се занимават със скоростни кутии - той каза че за по-сериозни неща не се занимават, но все пак попита какъв е проблема. Казах му за семерингите, които бяха "обвинени" при предишни преглед, че от тях тече скоростно масло. Човекът ги погледна, каза "хмм"...., извика ме под колата и ми ги показа -бяха абсолютно сухи. Продължихме натам - казах му за и носачите - тампоните и шарнирите. Той взе една щанга - шарнирите бяха бетон - като нови. Тампоните - каза че може би са малко поомекнали, но все още са добре!
Питах и за амортисьорите - пробва ги "на ръка", каза че смята че са добре, но ако се притеснявам мога да отида на гумаджииницата под моста Чавдар, където иамт стенд и там да ги измерят.
На всичкото отгоре не ми взе допълнително пари за тоя преглед - само 10-те лева за смяна на маслото.
В резултат: Много се изкефих. От сега за проблеми, с които не мога сам да се справя, ще ходя там. Определено ме спечелиха за клиент. Колкото повече се замислям другите искаха да ме правят "абонат" - тия испански носачи, дето щяха да ми ги пробутат, сигурно два пъти годишно трябваше да ги сменям после. И кой щеше да е виновен - ами естествено лошите български пътища с дупки.... да бе да!
След хиляда и нещо километра - отзиви:
Предницата е добре с новите биалетки на АСМетал
Задницата - нали успях да сменя само тампоните на биалетките, че и уширих ухото на лявата биалетка - тя се е поразхлопала. Мисля скоро да ходя на ул.Брод да ми сложат новите биалетки.
А-а-а-а и още нещо: ако си мислите че тампоните на предната стаб. щанга са лесни за смяна - забравете! Трябва да се разглоби половината предница. Иначе на задната щанга се сменят лесно.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт
не бързай толкова погледни това накрая, последните постове http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 3&start=80В резултат: Много се изкефих. От сега за проблеми, с които не мога сам да се справя, ще ходя там.
дори смятам да ги пусна в темата НЕ ХОДЕТЕ ТАМ, ама още се въздържам
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт
Лоша работа...
То където и отидеш, трябва да ги гледаш в ръцете к'во правят.... Тогава нещата стават добре... Малко е тъпо, че докато ти правят колата не можеш да се занимаваш с твойта си работа за да изкараш пари за ремонта, а трябва да отделяш време за да "висиш"...
Колкото пъти съм стоял до майстора докато ми прави колата (и тази и жигулата) съм оставал доволен, колкото пъти съм оставял ключовете и после съм ходуил да я взема, съм имал забележки...
То където и отидеш, трябва да ги гледаш в ръцете к'во правят.... Тогава нещата стават добре... Малко е тъпо, че докато ти правят колата не можеш да се занимаваш с твойта си работа за да изкараш пари за ремонта, а трябва да отделяш време за да "висиш"...
Колкото пъти съм стоял до майстора докато ми прави колата (и тази и жигулата) съм оставал доволен, колкото пъти съм оставял ключовете и после съм ходуил да я взема, съм имал забележки...
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Смяна амортисьори - Мондео МК1 - запекъл болт
Колега ти си решаваш, аз лично там няма да стъпя повече безхаберие пълно
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта