Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
tobian
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 27 авг 2008, 15:42
Модел на автомобила: MONDEO 1.8 TD 1997
Status: Извън линия

Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнение от tobian » 17 дек 2009, 23:50

Теч на гориво от ел.клапан на гнп(доколкото разбрах, наричан още клапан-авансатор)е тема, която е разисквана преди време във форума, но преди три дни се сблъсках с проблема. Мондеото е '97 1.8TD, помпа Лукас. От мненията във форума, а след това и в сервиза разбрах, че не подлежи на ремонт, а се заменя директно. Цената, която ми съобщиха от магазина(с отстъпката за сервиз) е 185лв. Този разход преди Коледа ми се стори доста неприятен. И понеже си спомних, че преди доста години, когато започвах работа като "млад специалист" в СО МАТ (по Татово време) много силно впечатление ми беше направил един лозунг на стената на сервиза(може би от вътрешен майстор на соцагитацията) - "Всяка възстановена резервна част - трън в задника на империалистите!", реших и аз да не се давам на тези, които се мъчат да вземат последните ми с труд спечелени парички и да оставят невръстното ми детенце без коледен подарък. Това в кръга на шегата, но сериозно, успях да ремонтирам въпросния клапан и то срещу сумата от 0.65лв(за о-пръстенчета)!!! Демонтажа и монтажа върху помпата са детска работа-за 15 мин., а ремонта на самия клапан ми отне 1 ден. Най-интересното е, че след ремонта изчезна припушването при подаване на газ и при при ускоряване. Може би от почистването на самия клапан и цедките вътре. Така че, ако има интерес към тази тема, мога да споделя опита си относно този проблем, който разбрах, че се появява често като минат годинките на Мондеото.

Потребителски аватар
maxpoint
потребител
потребител
Мнения: 1265
Регистриран: 30 юли 2007, 14:11
Модел на автомобила: Черният лебед и бялата лястовица....
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнение от maxpoint » 18 дек 2009, 08:37

Евала колега _friends_ аз бих постъпил като теб ,най вече заради тръпката от постигнатия ефект,дори да е бил неефективен резултата щях да съм доволен ,че поне съм опитал.
Трябва да можеш да псуваш,но не може да псуваш където не трябва /maxpoint/

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнение от diesel1.6 » 18 дек 2009, 08:46

А и новите не винаго работят. Това клапанът за пускане на горивото ли е или електрическият регулатор на ъгъла на предварение? Май става дума за второто. Направи ни няколко снимки. Съществената инфирмация от този вид е много търсена тук. За да се разберем има ли или няма електрически клапан и електронен блок към тази помпа, употребихме една година в съответната тема. За съжаление тези помпи вече излизат от употреба и докато се научим как работят, няма да има останали коли от този вид.
Затова ако може снимай.

tobian
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 27 авг 2008, 15:42
Модел на автомобила: MONDEO 1.8 TD 1997
Status: Извън линия

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнение от tobian » 18 дек 2009, 16:42

Ще направя снимки, но преди малко се върнах от работа и съм премръзнал, така че няма да е сега. Това е клапана, който се намира странично на помпата, откъм радиатора, в него влиза двйно кабелче, черно. Като дадеш на контакт се чува цъкане със сравнително висока честота, както преди време във форума, друг колега го беше оприличил на звука, който издава гърмящата змия. Това цъкане се чува и по време на работа, значи нещо действа и тогава. Но пък когато му прекъснах жичките не можа изобщо да запали.Така че може би изпълнява двойна функция.

Потребителски аватар
kazama1
потребител
потребител
Мнения: 177
Регистриран: 22 сеп 2009, 17:41
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8 tdi 1998г.комби
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнение от kazama1 » 18 дек 2009, 20:13

Давай снимки и описание , че съм му вдигнал мерника и аз.Поздрави.
Говедото е по хитро от лисицата ,защото всички го мислят за говедо...

Изображение

tobian
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 27 авг 2008, 15:42
Модел на автомобила: MONDEO 1.8 TD 1997
Status: Извън линия

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнение от tobian » 24 дек 2009, 22:12

Извинявам се,че забавих отговора, но отсъствах и се прибрах едва сега за Коледа. Ремонта на клапана не е нещо сложно, по-специфично е затварянето, т.к. е капсулован. Обикновено теча е през отвора,откъдето излиза кабелчето (това е и май единственото място,откъдето може да протече). В горната си част има метално капаче, върху което е развалцован корпуса. Внимателно изпилих развалцованата част с пила, може и с флекс, но много внимателно. След това с изчукване с върха на тънка отверка навън се изважда капачето, което се оказа, че притиска бобината надолу в корпуса, освен това херметизира пространството на буталцето(котвата) откъм горната страна. Проблемът се видя, когато извадих бобината. Отдолу има един о-пръстен, който беше достатъчно препечен и сплескан. Когато го извадих, той почти се счупи в ръцете ми. Та оттам е извирало горивото. Отидох в магазина за лагери и семеринги и на място намерихме о-пръстенчетата като размери. За всеки случай смених всички. Мисля, че проблемното беше 11 вътрешен на 1.5 мм. За затварянето смятах да използвам просто решение - след като внимателно набих капачето с чукче го пристегнах в менгеме и смятах да му капна две капки с електрожена, с тънък електрод. Корпуса и капачето са достатъчно дебели за да издържат на процедурата, и са стоманени. И това е правилното решение. Аз обаче се опасявах да не би да не съм улучил уплътненията и за да мога евентуално да го отворя пак минах на едно по-сложно решение с фланци, които се сглобяват, след като клапана се завие в помпата. Доста си усложних живота и то напразно, защото след това не капна и капка. Както и да е, сега си карам с ремонтирания клапан и смятам със спестените пари да си монтирам парктроник. Апропо, преди да сглобя клапана му направих една хубава промивка със спирт, тъй като има няколко отворчета, най малкото като косъм и ги продухах. Освен това има една челна пластмасова цедка и една цилиндрична метална, които също добре почистих. А кабелчетата просто ги отрязах и след това запоих и изолирах с термошлаух.
Дано да съм полезен на някого с гореописаната процедура. Не е никак сложна и си заслужава. Успех!

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнение от gazetto » 26 дек 2009, 10:09

_friends_ _friends_ _friends_
Дано да има повече такива колеги...Това със сигурност ще е полезно за всички ни с такива двигатели.....
Изображение

venevenev
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 13 яну 2010, 21:45
Модел на автомобила: mondeo
Status: Извън линия

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнение от venevenev » 14 яну 2010, 11:07

теча от ел. клапан го оправих като измих където влиза кабелчето с кореселин много добре.Също и цялата глава отгоре. след това залепих с капчица отвора където влиза кабела.Изчакваш 20 мин. и след това заливаш цялата глава с поксипол хубаво и изчакваш 12 часа за да стегне.Завърташ внимателно клапана и тестваш!

Потребителски аватар
escorttd1
потребител
потребител
Мнения: 227
Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
Местоположение: Под капака
Status: Извън линия

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнение от escorttd1 » 14 яну 2010, 12:29

:lol: :lol: :lol: :lol: =)): =)): =)): =)):
колега осъзнаваш ли каква глупост си направил?
Причината за проблема е повреден "о"-пръстен в клапана и течът от кабелчето е само симптом за неработещ клапан.
Бих бил по-снизходителен към грешката, която си направил, ако я нямаше темата на tobian, за която много му благодаря защото ми даде кураж да се заема с клапана и напълно да го рециклирам. Но след като си чел тази тема да запушваш дупката от която тече е равносилно на това да подложиш едно канче и като тече да капе в него. Нулев ефект!
М/у другото се оказа че това не е клапан, а цяла помпа! Има вътре цилиндър с бутало и работи при подаване на импулси от ECU-то.
Хайде със здраве и умната!
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!

venevenev
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 13 яну 2010, 21:45
Модел на автомобила: mondeo
Status: Извън линия

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнение от venevenev » 14 яну 2010, 13:06

факт,че нямам теч и колата работи добре.Направих го без пари!!!

Потребителски аватар
escorttd1
потребител
потребител
Мнения: 227
Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
Местоположение: Под капака
Status: Извън линия

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнение от escorttd1 » 14 яну 2010, 20:47

В 12:07 пишеш как гениално си решил проблема си. 41минути по-късно пишеш в друга тема следното:

от venevenev на Чет 14 Яну, 2010 12:48
venevenev написа:Проблема ми е следния. Мондео 1.8тди. Пали много лесно и след малко работа почва да мени оборотите и пуши.Миризмата е на неизгоряла нафта. Ходих в супер дизел и ми казаха че всичко е наред.Филтрите са нови.Смехям ги на 10000 заедно с маслото???
И час и нещо по-късно пишеш,че колата ти е наред.
Ти или страдаш от раздвоение на личността и не знаеш какво пише другото ти АЗ по форумите или си най обикновен лъжец. Не знам кое от двете е и ми е все тая, ама може да подведеш някой колега да си осере със смола клапана за 170лв, който може да се ремонтира.
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнение от diesel1.6 » 14 яну 2010, 22:47

escorttd1 написа: М/у другото се оказа че това не е клапан, а цяла помпа! Има вътре цилиндър с бутало и работи при подаване на импулси от ECU-то.
Хайде със здраве и умната!
Колега, а знаеш ли нещо повече за това, което го няма из темите за Лукас и клапани във форума?

venevenev
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 13 яну 2010, 21:45
Модел на автомобила: mondeo
Status: Извън линия

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнение от venevenev » 16 яну 2010, 10:19

Колеги,дължа ви обяснение! лепенето на клапана го правих 06.2009г. Регистрирах се във форума преди няколко дена и реших да го напиша. Ако бях прочел решението на tobian нямяше да го направя по този начин.Всепак изминах така 25000 км. Проблема с неравномерната работа на студено ми се появи преди около 20 дена.Извинявам се на escorttd1,че не уточних времето

Потребителски аватар
escorttd1
потребител
потребител
Мнения: 227
Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
Местоположение: Под капака
Status: Извън линия

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнение от escorttd1 » 16 яну 2010, 23:42

Така кажи да се изясни картината. На доктор всичко се казва!
Симптомите ти са точно като на заминал авансатор, но за да си 100% сигурен сутринта преди да запалиш извади маркучето на турбокомпенсацията от помпата и ако изтече нафта диагнозата е потвърдена.
После имаш 4 опции:
1. На магазина със 170лв и после вкъщи с нов клапан.
2. Сваляш клапана, отваряш го ,вижда се в какво състояние е и каквото трябва се сменя (О-пръстени, бутало, припасване...), затваряш и монтаж.
3. Слагаш обратен клапан на маркучето на турбокомпенсацията, за да не пуска нафта към турбото.
4. Теглиш една майна на форума и всичките маймуни в него и продължаваш да си обикаляш по супер дизели, супер майстори и супер алчни некадърници.
Свободен си да избираш!
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!

lyub4o777
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 08 ное 2009, 22:09
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8td 98g
Status: Извън линия

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнение от lyub4o777 » 17 яну 2010, 00:08

Колега eskorttd 1 и аз имам проблими които ми се струва че са от авансатора но няка.ой колеги пишат че ак като дадеш контакт щом чука значи работи при мен чука на контакт но колата пали бавно и като и дам газ първо леко забие за 1 секунда и след това тръгва
Ако знаеш друг начин да проверя дали работи казвай незнам какъв е този маркуч закойто говориш ето и темата която съм пуснал по проблема ???
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=33895" onclick="window.open(this.href);return false;

venevenev
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 13 яну 2010, 21:45
Модел на автомобила: mondeo
Status: Извън линия

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнение от venevenev » 17 яну 2010, 08:43

Благодаря колега! По точка 1- в магазин на моторкрафт ми искаха 480 лв. по точка 2- ризковано е всеки да разглоби
клапана, защото после може да не го пасне правилно.Явно г-н tobian си е майстор!!! по точка 3- от маркуча, който отива към турбото, направо ми протече а не капе нафта и беше неизбежно да не отида на доктор.Той го излекува срещу 400 лв.
сменяват се всички семеринги в ГНП-то. По точка 4- не мога да тегля майна на форума, защото е много полезен,развлекателен и др.



Колега lyub4o777 ,ако помпата ти е лукас виж отпред/към радиатора/ има лостче което се задвижва от жило което отива под левия фар.Като подаваш газ,ако не се движи значи има проблем.Машинката която е под фара можеш да я почистиш!! успех

Потребителски аватар
escorttd1
потребител
потребител
Мнения: 227
Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
Местоположение: Под капака
Status: Извън линия

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнение от escorttd1 » 17 яну 2010, 19:12

venevenev написа:Благодаря колега! По точка 1- в магазин на моторкрафт ми искаха 480 лв. по точка 2- ризковано е всеки да разглоби
клапана, защото после може да не го пасне правилно.Явно г-н tobian си е майстор!!! по точка 3- от маркуча, който отива към турбото, направо ми протече а не капе нафта и беше неизбежно да не отида на доктор.Той го излекува срещу 400 лв.
сменяват се всички семеринги в ГНП-то.
По т.1 - в магазин Косер клапана струва 170лв.
По т.2 - наистина трябва да имаш необходимите знания + чисто работно помещение + универсален струг + добър стругар ако се наложи да се прави бутало и да се напасва, после всичко се промива и продухва със сгъстен въздух защото даже една безобидна на вид прашинка може да създаде проблем. Прав си че е тънка работа и не е за всеки.
По т.3 течът е предизвикан именно от въпросния клапан и най-вероятно го е сменил майстора. Тези 400лв само за работата ли са или и за частите? 170 за клапан и 230 за 1 час работа много ми се вижда? Ти си знаеш. Семерини дълбоко се съмнявам да е сменял, то и не е необходимо...
Стоя ли му над главата да го гледаш какво ремонтира или ти каза какво е направил?
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!

venevenev
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 13 яну 2010, 21:45
Модел на автомобила: mondeo
Status: Извън линия

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнение от venevenev » 17 яну 2010, 19:41

100 лв. сваляне и слагане ма гнп. 200 лв.ремонт на гнп. 98 лв.семеринги. Пропуснах да напиша, че като мине нафтата към турбото се вкарва под налягане в цилиндрите и нерегулируемо се форсира до неузнаваеми обороти.Това не се получава от елм.клапан,а в ГНП-то има вътре семеринги които пропускат нафта във маркуча към турбото,който е вакуумен

FordMondeoRuse
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 11 дек 2009, 21:20
Модел на автомобила: Ford Mondeo MKII 1.8TDi 97
Status: Извън линия

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнение от FordMondeoRuse » 12 апр 2010, 19:01

и от мен много благодарности за подробното указание за ремонт.
не е толкова сложно колкото изглежда и наистина се променя работата на двигателя.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнение от diesel1.6 » 13 апр 2010, 00:44

Вчера видях мои стари бележки за Лукас помпи - в сервиза в София на улица Житница, който е за Лукас, имали клапаните по 147 лв. Това от кога е, не знам.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта