Температурни датчици на 1.6-ЕFI -CVH
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1327
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Температурни датчици на 1.6-ЕFI -CVH
Колеги,помагайте.Става въпрос за този датчик
- там където сочат червените стрелки.Куплунга му е същия като този кадето съм отбелязал със синя стрелка.
- 1.Този датчик ли вклучва перката или самото ЕКУ ? понеже единият му кабел отива в пин-7 на ЕКУ-то ,а другият е свързан с...(IAT)сензор,този на снимката със синята стрелка,(МАР)сензор и (TPS)потенциометър.
- 2.Защо когато дам на контакт на куплонга отива 12,8v.ток? нали при повреда на датчика можеше да се даде на късо за да вклучи перката.
- 3.Няма ли да изгърми някой бушон или самото ЕКО? понеже щом дава волтажа на акумолатора едното е маса а другото + Нали като се допре + и - се получава късо.
- 0*-88000-102000 ома.
- 20*-35000-40000 ома
- 40*-15000-17000 ома
- 60*-7100-8000 ома
- 80*3000-4500 ома
- на (IAT)сензора параметрите са същите и той си е добре ,на 42* показваше 16500 ома ана 20*-35000 ома.Четох си грешките със светодиод,но неоткрива грешки свързани с датчика за температурата на двигатела.Единствената грешка е код 25 (прекалено високо напрежение на TPS-а)
Последна промяна от vargala81 на 14 мар 2010, 10:55, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 17 фев 2008, 15:58
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ,97г.,Zetec
- Status: Извън линия
Re: Engine Coolant Temperature (ECT)
Колега,до колкото зная на ТПС,ДТВ,ДТОТ трябва да има +5 Волта,а не 12.При мене има 2 температурни датчика на термостатното тяло - единият за стрелката на уреда на температурата,а другият за Еку-то(ДТОТ).Само на този,който е отдоло на термостата има +12 волта,понеже той е пряко свързан само със стрелката на температурата на таблото.Перката на радиатора ми се включва от отделен термодатчик,който е монтиран на единият от маркучите на радиатора.Така е мисля на всички модели до 97 година,а след 97 вентилатора се командва точно от Еку-то,като се залага програмно на колко градуса да сработва.Т.е датчика за температурата на охлаждащата течност ако е дефектирал,то няма да работи и вентилатора за охлаждане на радиатора.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13100
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Engine Coolant Temperature (ECT)
Няма страшно, окъси спокойно датчика със червената стрелка и вентилатора ще тръгне. Няма съпротивление защото това е термо ключ, като достигне определена температура затваря веригата.
Тези съпротивления трябва да ги има на другия, ако ги няма датчика е повреден, този датчик комуникира със компютъра.
Тези съпротивления трябва да ги има на другия, ако ги няма датчика е повреден, този датчик комуникира със компютъра.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1327
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Engine Coolant Temperature (ECT)
Колега,на самото тяло имам сам един датчик.Peshe написа:Колега,до колкото зная на ТПС,ДТВ,ДТОТ трябва да има +5 Волта,а не 12.При мене има 2 температурни датчика на термостатното тяло - единият за стрелката на уреда на температурата,а другият за Еку-то(ДТОТ).Само на този,който е отдоло на термостата има +12 волта,понеже той е пряко свързан само със стрелката на температурата на таблото.Перката на радиатора ми се включва от отделен термодатчик,който е монтиран на единият от маркучите на радиатора.Така е мисля на всички модели до 97 година,а след 97 вентилатора се командва точно от Еку-то,като се залага програмно на колко градуса да сработва.Т.е датчика за температурата на охлаждащата течност ако е дефектирал,то няма да работи и вентилатора за охлаждане на радиатора.
- а това ми е за уреда на таблото ,намира се отпред на цилиндровата глава точно до тялото на термостата.Доста оглеждах днес,бях свалил филтърната котия и тръбопроводите за картерните газове,за да им направя профилактика,но не видях някъде да има датчик.Поиграх си и с TPS-a ,ресетнах компа и покарах колата 2-3 км. след това не ми даваше грешки,но да не се радвам предварително,утре като я покарам пак ще видя.
Насе пак ти ме спасяваш.В Ауто датата дават тая схема и ме хвана страх Интересно ми стана,че като допра кабела на едното краче на куплонга,а другия някъде на маса и колата е на контакт дава 5v.ток,на другото краче нищо не дава,а като сложа кабелите на 2те крачета дава 12волта.HACKO написа:Няма страшно, окъси спокойно датчика със червената стрелка и вентилатора ще тръгне. Няма съпротивление защото това е термо ключ, като достигне определена температура затваря веригата.
Тези съпротивления трябва да ги има на другия, ако ги няма датчика е повреден, този датчик комуникира със компютъра.
мод: Написал си 1вото мнение, пращаш го. Даваш цитат на следващото на което искаш да отговориш и копираш цитата. Връщаш от браузера страница на зад. Натискаш бутона "промени" на това което вече си пуснал. Плескаш цитат под готовия вече текст и отговаряш на цитата.
мод: Написал си 1вото мнение, пращаш го. Даваш цитат на следващото на което искаш да отговориш и копираш цитата. Връщаш от браузера страница на зад. Натискаш бутона "промени" на това което вече си пуснал. Плескаш цитат под готовия вече текст и отговаряш на цитата.[/color]
- vanko
- потребител
- Мнения: 315
- Регистриран: 23 юни 2007, 21:10
- Модел на автомобила: Ford Galaxy-1.9 TDI- 90hp "98;KiA c'eed 1.6 CRDi
- Местоположение: pleven
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Engine Coolant Temperature (ECT)
Според мен само като изключиш куплонга на датчика трябва да се включва Перката-компютъра трябва да го отчете изключването и да влезе в сервизен режим като пусне вентилатора на радиатора
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Engine Coolant Temperature (ECT)
vargala81,
Първо да отбележа, че буксите на датчиците с червена и синя НЕ СА ЕДНАКВИ!
Колегата Peshe ти е написал правилният отговор!
1. Не този дачик ти включва вентилатора! Колегата Peshe е посочил правилният датчик - на маркуча от термостата към радиатора има датчик (HACKO, сори тука сбърка ). Единият край отива на пин Х на ЕКУ-то, а другия минава през изброените от теб датчици, защото това е маса, и после отива на пин 20 или 40 или 60 или 16 (ако не се лъжа, казвам го по памет);
2. Няма да даде на късо, защото когато датчика "изгори" се прекъсва веригата (сам си се уверил, че няма съпротивление! -> няма верига);
3. Отговора е в отговора на въпрос 2.
Смени си датчика, за да работи правилно ЕКУ-то. А правилното място на датчика е... на малко кофти място
Намира се на всмукателният колектор, отзад, по средата. На снимката долу се вижда, ограден със синьо. Не е невъзможно да се свали на място.
Всъщност не разбрах какъв е проблема? И след като на термостата имаш САМО ЕДИН датчик къде се намира ТОЧНО датчика който показваш със червената стрелка?
Първо да отбележа, че буксите на датчиците с червена и синя НЕ СА ЕДНАКВИ!
Колегата Peshe ти е написал правилният отговор!
1. Не този дачик ти включва вентилатора! Колегата Peshe е посочил правилният датчик - на маркуча от термостата към радиатора има датчик (HACKO, сори тука сбърка ). Единият край отива на пин Х на ЕКУ-то, а другия минава през изброените от теб датчици, защото това е маса, и после отива на пин 20 или 40 или 60 или 16 (ако не се лъжа, казвам го по памет);
2. Няма да даде на късо, защото когато датчика "изгори" се прекъсва веригата (сам си се уверил, че няма съпротивление! -> няма верига);
3. Отговора е в отговора на въпрос 2.
Смени си датчика, за да работи правилно ЕКУ-то. А правилното място на датчика е... на малко кофти място
Намира се на всмукателният колектор, отзад, по средата. На снимката долу се вижда, ограден със синьо. Не е невъзможно да се свали на място.
Всъщност не разбрах какъв е проблема? И след като на термостата имаш САМО ЕДИН датчик къде се намира ТОЧНО датчика който показваш със червената стрелка?
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1327
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Engine Coolant Temperature (ECT)
Колеги ,объркал съм се много с тия датчици Грешката я направих щото на външен вид всички са едни и същи,понеже не можах да сваля датчика и да го видя.Оказасе ,че този на термостата който вклучва перката се казва (Temperature Switch, radiator fan )и е такъв
- сега остана въпроса каде се намира Engine Coolant Temperature (ECT) онзи подострения.В Ауто дата та го дават някъде в областа на инжикторите,но скицата не им е много вярна.МАП-а ми го дават в средата зад двигатела а моя е на десния калник,(КОПХ)го дават на десния калник а при мен сие на самия колектор зад TPS-a .
Намирасе на самото тяло на термостата под щуцера за дебелия маркуч.А проблема ми е,че в студовете гори 14 на 100 и затова се захванах с тия датчици но съм се объркал по самите пластмаси на датчиците щот на пръв поглед са едни и същи.disc....Всъщност не разбрах какъв е проблема? И след като на термостата имаш САМО ЕДИН датчик къде се намира ТОЧНО датчика който показваш със червената стрелка?
не е сбъркал аз съм виновнияHACKO, сори тука сбърка
Последна промяна от vargala81 на 13 мар 2010, 23:28, променено общо 1 път.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13100
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Engine Coolant Temperature (ECT)
Последна промяна от HACKO на 14 мар 2010, 18:45, променено общо 1 път.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1327
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Температурни датчици на 1.6-ЕFI -CVH
Намерих (ECT)датчика ,намира се точно под 2ри и 3ти инжектор там където disc е посочил.За съжаление обаче е почти невъзможно да се развие от горе,на канал ще стане лесно,но за сега няма да го пипам.Сега пак покарах колата и TPS-a .не дава грешка дано се е оправил,че не ми се дават 250лв за нов.Врътнах го до край по посока на часовниковата стрелка,явно не е като при Зетеците да се настройва на 0,80 вол.Понеже при мен беше на 0,65 вол. и ЕКО-то казваше високо напрежение в TPS-a,като го завъртях до край стана на 0,60 вол.и сега нямам грешки реших да събера всички (Т.Д)на едно място .свързан е към ЕКО-то заедно с МАП,ТПС,ИАТ и е от голямо значение за работата на двигатела и разхода на бензинсвързан е към ЕКО-то заедно с МАП,ТПС,ЕКТ и е от голямо значение за работата на двигатела и разхода на бензинВажен е единствено да не пригреете мотора,не оказва никакво влияние върху разхода
- 4.Temperature Switch, radiator fan (TS) този вклучва перката.Важен е единствено да не пригреете мотора,не оказва никакво влияние върху разхода
Последна промяна от vargala81 на 14 мар 2010, 17:04, променено общо 1 път.
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Температурни датчици на 1.6-ЕFI -CVH
Да кажем, че поуточнихме нещата с датчиците
Сега смени датчика за темп. на двигателя, и може би разхода ще падне малко?!
Поздрави!
Сега смени датчика за темп. на двигателя, и може би разхода ще падне малко?!
Поздрави!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1327
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Температурни датчици на 1.6-ЕFI -CVH
Няма да го сменям докато не го замеря с уреда преди 1год. имах проблеми с оборотите(прекъсваше)когато извадих куплонга на intake air temperature(IAT)sensor се оправяше но оборотите не падаха под 1000.Едновременно смених TPS-a и (IAT) колата се оправи .Дадъх към 45лв за (IAT) оригинален беше към 70-80лв в Мото-Пфое TPS-a го взех от една морга за 10лв.Добре,че не съм изхвърлил стария (IAT):D замерих вчера и двата и повярвай стария оригинален даваше по-точно съпротивление от новия на 40*-стария си показваше 15000-ома,а новия 21000-ома.Демек новия казва на компа,че въздоха в колектора е по студен от колкото е в действителност.Сложих си стария и колата си работи перфектно,не осещам да има някъква разлика от преди,но в разхода на бензин сигорно ще има няква малка разлика.От вчера с 10лв съм минал 50 км,което е значително подобрение,но и времето е по-топло.Все пак вече я нямам грешката в компа от TPS-a и се надявам това да окаже влияние на разходаdisc написа:Да кажем, че поуточнихме нещата с датчиците
Сега смени датчика за темп. на двигателя, и може би разхода ще падне малко?!
Поздрави!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта