Температурни датчици на 1.6-ЕFI -CVH

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1253
Регистриран на: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: eskort 91g .1.6 i,chia, 105ps.CVH Engine
Местоположение: Asenovgrad GSM/0897705257/0896731338 skype-vargala811
Контакти:
Статус: Извън линия

Температурни датчици на 1.6-ЕFI -CVH

Мнениеот vargala81 » 13 мар 2010, 18:18

Колеги,помагайте.Става въпрос за този датчик Изображение
    При мен се намира на самото тяло на термостата под дебелия маркуч Изображение
    там където сочат червените стрелки.Куплунга му е същия като този кадето съм отбелязал със синя стрелка.
Въпросите ми са....
    1.Този датчик ли вклучва перката или самото ЕКУ ? понеже единият му кабел отива в пин-7 на ЕКУ-то ,а другият е свързан с...(IAT)сензор,този на снимката със синята стрелка,(МАР)сензор и (TPS)потенциометър.
    2.Защо когато дам на контакт на куплонга отива 12,8v.ток? нали при повреда на датчика можеше да се даде на късо за да вклучи перката.
    3.Няма ли да изгърми някой бушон или самото ЕКО? понеже щом дава волтажа на акумолатора едното е маса а другото + Нали като се допре + и - се получава късо.
Установих,че датчика ми е заминал понеже не дава никакво съпротивление,уреда въобще не отчита нищо.В Аутодата дават следните параметри...
    0*-88000-102000 ома.
    20*-35000-40000 ома
    40*-15000-17000 ома
    60*-7100-8000 ома
    80*3000-4500 ома
    Изображение
    на (IAT)сензора параметрите са същите и той си е добре ,на 42* показваше 16500 ома ана 20*-35000 ома.Четох си грешките със светодиод,но неоткрива грешки свързани с датчика за температурата на двигатела.Единствената грешка е код 25 (прекалено високо напрежение на TPS-а)
Последна промяна от vargala81 на 14 мар 2010, 10:55, променено общо 1 път.
ИзображениеИзображение

Peshe
потребител
потребител
Мнения: 108
Регистриран на: 17 фев 2008, 15:58
Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ,97г.,Zetec
Статус: Извън линия

Re: Engine Coolant Temperature (ECT)

Мнениеот Peshe » 13 мар 2010, 20:04

Колега,до колкото зная на ТПС,ДТВ,ДТОТ трябва да има +5 Волта,а не 12.При мене има 2 температурни датчика на термостатното тяло - единият за стрелката на уреда на температурата,а другият за Еку-то(ДТОТ).Само на този,който е отдоло на термостата има +12 волта,понеже той е пряко свързан само със стрелката на температурата на таблото.Перката на радиатора ми се включва от отделен термодатчик,който е монтиран на единият от маркучите на радиатора.Така е мисля на всички модели до 97 година,а след 97 вентилатора се командва точно от Еку-то,като се залага програмно на колко градуса да сработва.Т.е датчика за температурата на охлаждащата течност ако е дефектирал,то няма да работи и вентилатора за охлаждане на радиатора.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 9962
Регистриран на: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: ESCORT 92г/1.4i/CVH/комби/ RIP
FIESTA 89г/1.1/ OHV/ X6164AB
FIESTA 97г/1.25/ ZETEC S/ X3493KA
Местоположение: ХАСКОВО
Статус: Извън линия

Re: Engine Coolant Temperature (ECT)

Мнениеот HACKO » 13 мар 2010, 20:06

Няма страшно, окъси спокойно датчика със червената стрелка и вентилатора ще тръгне. Няма съпротивление защото това е термо ключ, като достигне определена температура затваря веригата.
Тези съпротивления трябва да ги има на другия, ако ги няма датчика е повреден, този датчик комуникира със компютъра.
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1253
Регистриран на: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: eskort 91g .1.6 i,chia, 105ps.CVH Engine
Местоположение: Asenovgrad GSM/0897705257/0896731338 skype-vargala811
Контакти:
Статус: Извън линия

Re: Engine Coolant Temperature (ECT)

Мнениеот vargala81 » 13 мар 2010, 20:24

Peshe написа:Колега,до колкото зная на ТПС,ДТВ,ДТОТ трябва да има +5 Волта,а не 12.При мене има 2 температурни датчика на термостатното тяло - единият за стрелката на уреда на температурата,а другият за Еку-то(ДТОТ).Само на този,който е отдоло на термостата има +12 волта,понеже той е пряко свързан само със стрелката на температурата на таблото.Перката на радиатора ми се включва от отделен термодатчик,който е монтиран на единият от маркучите на радиатора.Така е мисля на всички модели до 97 година,а след 97 вентилатора се командва точно от Еку-то,като се залага програмно на колко градуса да сработва.Т.е датчика за температурата на охлаждащата течност ако е дефектирал,то няма да работи и вентилатора за охлаждане на радиатора.
Колега,на самото тяло имам сам един датчик.
    Изображение
    а това ми е за уреда на таблото ,намира се отпред на цилиндровата глава точно до тялото на термостата.Доста оглеждах днес,бях свалил филтърната котия и тръбопроводите за картерните газове,за да им направя профилактика,но не видях някъде да има датчик.Поиграх си и с TPS-a ,ресетнах компа и покарах колата 2-3 км. след това не ми даваше грешки,но да не се радвам предварително,утре като я покарам пак ще видя.

HACKO написа:Няма страшно, окъси спокойно датчика със червената стрелка и вентилатора ще тръгне. Няма съпротивление защото това е термо ключ, като достигне определена температура затваря веригата.
Тези съпротивления трябва да ги има на другия, ако ги няма датчика е повреден, този датчик комуникира със компютъра.
_friends_ Насе пак ти ме спасяваш.В Ауто датата дават тая схема и ме хвана страх :lol: Интересно ми стана,че като допра кабела на едното краче на куплонга,а другия някъде на маса и колата е на контакт дава 5v.ток,на другото краче нищо не дава,а като сложа кабелите на 2те крачета дава 12волта. :D:

мод: Написал си 1вото мнение, пращаш го. Даваш цитат на следващото на което искаш да отговориш и копираш цитата. Връщаш от браузера страница на зад. Натискаш бутона "промени" на това което вече си пуснал. Плескаш цитат под готовия вече текст и отговаряш на цитата. _friends_
мод: Написал си 1вото мнение, пращаш го. Даваш цитат на следващото на което искаш да отговориш и копираш цитата. Връщаш от браузера страница на зад. Натискаш бутона "промени" на това което вече си пуснал. Плескаш цитат под готовия вече текст и отговаряш на цитата.[/color] _friends_
*167* _friends_
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
vanko
потребител
потребител
Мнения: 309
Регистриран на: 23 юни 2007, 21:10
Модел на автомобила: Ford Galaxy-1.9 TDI- 90hp "98;Ford Focus 1.8Tddi-66kW;RENAULT-Master dci 100-служебен
Местоположение: Pleven
Местоположение: pleven
Контакти:
Статус: Извън линия

Re: Engine Coolant Temperature (ECT)

Мнениеот vanko » 13 мар 2010, 22:49

Според мен само като изключиш куплонга на датчика трябва да се включва Перката-компютъра трябва да го отчете изключването и да влезе в сервизен режим като пусне вентилатора на радиатора
Изображение

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 593
Регистриран на: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Статус: Извън линия

Re: Engine Coolant Temperature (ECT)

Мнениеот disc » 13 мар 2010, 22:59

vargala81,
Първо да отбележа, че буксите на датчиците с червена и синя НЕ СА ЕДНАКВИ! :)

Колегата Peshe ти е написал правилният отговор!

1. Не този дачик ти включва вентилатора! Колегата Peshe е посочил правилният датчик - на маркуча от термостата към радиатора има датчик (HACKO, сори тука сбърка ;): ). Единият край отива на пин Х на ЕКУ-то, а другия минава през изброените от теб датчици, защото това е маса, и после отива на пин 20 или 40 или 60 или 16 (ако не се лъжа, казвам го по памет);
2. Няма да даде на късо, защото когато датчика "изгори" се прекъсва веригата (сам си се уверил, че няма съпротивление! -> няма верига);
3. Отговора е в отговора на въпрос 2.

Смени си датчика, за да работи правилно ЕКУ-то. А правилното място на датчика е... на малко кофти място :)
Намира се на всмукателният колектор, отзад, по средата. На снимката долу се вижда, ограден със синьо. Не е невъзможно да се свали на място.

Изображение

Всъщност не разбрах какъв е проблема? И след като на термостата имаш САМО ЕДИН датчик къде се намира ТОЧНО датчика който показваш със червената стрелка?
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1253
Регистриран на: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: eskort 91g .1.6 i,chia, 105ps.CVH Engine
Местоположение: Asenovgrad GSM/0897705257/0896731338 skype-vargala811
Контакти:
Статус: Извън линия

Re: Engine Coolant Temperature (ECT)

Мнениеот vargala81 » 13 мар 2010, 23:17

Колеги ,объркал съм се много с тия датчици :D Грешката я направих щото на външен вид всички са едни и същи,понеже не можах да сваля датчика и да го видя.Оказасе ,че този на термостата който вклучва перката се казва (Temperature Switch, radiator fan )и е такъв
    Изображение
    сега остана въпроса каде се намира Engine Coolant Temperature (ECT) онзи подострения.В Ауто дата та го дават някъде в областа на инжикторите,но скицата не им е много вярна.МАП-а ми го дават в средата зад двигатела а моя е на десния калник,(КОПХ)го дават на десния калник а при мен сие на самия колектор зад TPS-a .
disc....Всъщност не разбрах какъв е проблема? И след като на термостата имаш САМО ЕДИН датчик къде се намира ТОЧНО датчика който показваш със червената стрелка?
Намирасе на самото тяло на термостата под щуцера за дебелия маркуч.А проблема ми е,че в студовете гори 14 на 100 и затова се захванах с тия датчици :lol: но съм се объркал по самите пластмаси на датчиците :lol: щот на пръв поглед са едни и същи.
HACKO, сори тука сбърка
не е сбъркал аз съм виновния :lol:
Последна промяна от vargala81 на 13 мар 2010, 23:28, променено общо 1 път.
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 9962
Регистриран на: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: ESCORT 92г/1.4i/CVH/комби/ RIP
FIESTA 89г/1.1/ OHV/ X6164AB
FIESTA 97г/1.25/ ZETEC S/ X3493KA
Местоположение: ХАСКОВО
Статус: Извън линия

Re: Engine Coolant Temperature (ECT)

Мнениеот HACKO » 13 мар 2010, 23:25

*updated*
Последна промяна от HACKO на 14 мар 2010, 18:45, променено общо 1 път.
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1253
Регистриран на: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: eskort 91g .1.6 i,chia, 105ps.CVH Engine
Местоположение: Asenovgrad GSM/0897705257/0896731338 skype-vargala811
Контакти:
Статус: Извън линия

Температурни датчици на 1.6-ЕFI -CVH

Мнениеот vargala81 » 14 мар 2010, 10:51

Намерих (ECT)датчика ,намира се точно под 2ри и 3ти инжектор там където disc е посочил.За съжаление обаче е почти невъзможно да се развие от горе,на канал ще стане лесно,но за сега няма да го пипам.Сега пак покарах колата и TPS-a .не дава грешка :D дано се е оправил,че не ми се дават 250лв за нов.Врътнах го до край по посока на часовниковата стрелка,явно не е като при Зетеците да се настройва на 0,80 вол.Понеже при мен беше на 0,65 вол. и ЕКО-то казваше високо напрежение в TPS-a,като го завъртях до край стана на 0,60 вол.и сега нямам грешки :)реших да събера всички (Т.Д)на едно място .
    1.Engine Coolant Temperature (ECT)Изображение
свързан е към ЕКО-то заедно с МАП,ТПС,ИАТ и е от голямо значение за работата на двигатела и разхода на бензин
    2.intake air temperature(IAT)sensor.Изображение
свързан е към ЕКО-то заедно с МАП,ТПС,ЕКТ и е от голямо значение за работата на двигатела и разхода на бензин
    3.Coolant Temperature Sensor (CT)Изображение този датчик е за таблото.
Важен е единствено да не пригреете мотора,не оказва никакво влияние върху разхода
    4.Temperature Switch, radiator fan (TS)Изображение този вклучва перката.Важен е единствено да не пригреете мотора,не оказва никакво влияние върху разхода
Изображение
Последна промяна от vargala81 на 14 мар 2010, 17:04, променено общо 1 път.
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 593
Регистриран на: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Статус: Извън линия

Re: Температурни датчици на 1.6-ЕFI -CVH

Мнениеот disc » 14 мар 2010, 11:45

Да кажем, че поуточнихме нещата с датчиците :)
Сега смени датчика за темп. на двигателя, и може би разхода ще падне малко?!

Поздрави!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1253
Регистриран на: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: eskort 91g .1.6 i,chia, 105ps.CVH Engine
Местоположение: Asenovgrad GSM/0897705257/0896731338 skype-vargala811
Контакти:
Статус: Извън линия

Re: Температурни датчици на 1.6-ЕFI -CVH

Мнениеот vargala81 » 14 мар 2010, 16:50

disc написа:Да кажем, че поуточнихме нещата с датчиците :)
Сега смени датчика за темп. на двигателя, и може би разхода ще падне малко?!

Поздрави!
Няма да го сменям докато не го замеря с уреда :D преди 1год. имах проблеми с оборотите(прекъсваше)когато извадих куплонга на intake air temperature(IAT)sensor се оправяше но оборотите не падаха под 1000.Едновременно смених TPS-a и (IAT) колата се оправи .Дадъх към 45лв за (IAT) оригинален беше към 70-80лв в Мото-Пфое :twisted: TPS-a го взех от една морга за 10лв.Добре,че не съм изхвърлил стария (IAT):D замерих вчера и двата и повярвай стария оригинален даваше по-точно съпротивление от новия ;): на 40*-стария си показваше 15000-ома,а новия 21000-ома.Демек новия казва на компа,че въздоха в колектора е по студен от колкото е в действителност.Сложих си стария и колата си работи перфектно,не осещам да има някъква разлика от преди,но в разхода на бензин сигорно ще има няква малка разлика.От вчера с 10лв съм минал 50 км,което е значително подобрение,но и времето е по-топло.Все пак вече я нямам грешката в компа от TPS-a и се надявам това да окаже влияние на разхода :D:
ИзображениеИзображение


Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта