Двигател 2.0 с глава от 1.6 за Форд Сиера
- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Двигател 2.0 с глава от 1.6 за Форд Сиера
Здравейте колеги,
някой по опитен би ли споделил какъв би бил крайния резултат от следния опит:
Блок на двигател 2.0 OHC от Форд сиера, оборудван с глава от 1.6, само че с разпределителен вал от 2.0 /спрямо този от 1.6 има не повече от 1мм по-високи гърбици/. Изпускателните клапани на 2.0 са малко по-големи, но според мен би могла главата от 1.6 да се преработи, ако въобще е необходимо.
Целта ми е по-голяма компресия в следствие на по-малкия размер на горивната камера на 1.6 Двете глави са вазимозаменяеми и отворите за монтаж, масло и охлаждащата течност съвпадат.
Горното запитване правя от любопитство
някой по опитен би ли споделил какъв би бил крайния резултат от следния опит:
Блок на двигател 2.0 OHC от Форд сиера, оборудван с глава от 1.6, само че с разпределителен вал от 2.0 /спрямо този от 1.6 има не повече от 1мм по-високи гърбици/. Изпускателните клапани на 2.0 са малко по-големи, но според мен би могла главата от 1.6 да се преработи, ако въобще е необходимо.
Целта ми е по-голяма компресия в следствие на по-малкия размер на горивната камера на 1.6 Двете глави са вазимозаменяеми и отворите за монтаж, масло и охлаждащата течност съвпадат.
Горното запитване правя от любопитство
Е ли правото право?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Двигател 2.0 с глава от 1.6 за Форд Сиера
Няма да усетиш особен ефект. С две думи, много труд за нищо.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1611
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Двигател 2.0 с глава от 1.6 за Форд Сиера
Резултата при такава комбинация е нужда от по-високооктанов бензин (98 примерно). Ако не се сменят клапаните, при високите обороти се получава ограничаване на възможностите, заради проблеми с изхвърлянето на газовете.
Какво стана с 5 скоростната кутия на Сиерата?
Какво стана с 5 скоростната кутия на Сиерата?
- cosworth team ruse
- потребител
- Мнения: 1108
- Регистриран: 20 апр 2008, 21:39
- Модел на автомобила: форд сиера
- Местоположение: РУСЕ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Двигател 2.0 с глава от 1.6 за Форд Сиера
наско пич от две години ти чета мненията и нито един път не видях да си казал че нещо ще стане,вземи разглоби някоя кола да си в час малко че гледам само на теория те има защо да е много труд след като мотора му е разглобен така или иначеHACKO написа:Няма да усетиш особен ефект. С две думи, много труд за нищо.
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Двигател 2.0 с глава от 1.6 за Форд Сиера
OHC е доста разреден моторfordmaniac написа:Резултата при такава комбинация е нужда от по-високооктанов бензин (98 примерно). Ако не се сменят клапаните, при високите обороти се получава ограничаване на възможностите, заради проблеми с изхвърлянето на газовете.
Какво стана с 5 скоростната кутия на Сиерата?
9.0:1 е карбуратора
9.2:1 е инжекцията
Т.е. едно сгъстяване в рамките на 10:1-10.2:1 не би било проблем. За да почувстваш истинска разликата след това, обаче ще трябва колата да се настрои с нови смеси и аванс. Разбира се може и без настройка .... и каквото излезе.
Защо ти е глава от 1.6 като можеш да отнемеш от главата и блока или само от главата и пак да сгъстиш до тези граници и си запазваш и клапаните и вала.
Има формула за изчисляване на степента на сгъстяване, която включва: диаметъра на цилиндъра, хода на буталото (строука) и обема на горивната камера. Така можеш много точно да си направиш сметката. Обема на горивната камера се измерва като запечатаме една от камерите да кажем с лист плексиглас и със спринцовка измерим обема течност, който ще побере.
Успех
П.С. не трябва да се бърка компресията със степента на сгъстяване
Tuned and performed by
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Двигател 2.0 с глава от 1.6 за Форд Сиера
И в крайна сметка какво излиза, да не се занимавам с глупости, а да си сглобявам двойката?
пп - 5 степенна скоростна кутия ще има.
пп - 5 степенна скоростна кутия ще има.
Е ли правото право?
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Двигател 2.0 с глава от 1.6 за Форд Сиера
Глупости или не ти си преценяш .... какво казваше Тодор от Цунами тунинг за неговата Sierra Cossy "Пътят към успеха е осеян с бутала и биели" шегувам се .....
Въпроса е да се чопли и да се развива както колата, така и познанията, стига да ти е интересно и да ти зе занимава.
Какъв ти е мотора всъщност - карбуратор или EFI и на какво ще се кара - бензин или газ?
Въпроса е да се чопли и да се развива както колата, така и познанията, стига да ти е интересно и да ти зе занимава.
Какъв ти е мотора всъщност - карбуратор или EFI и на какво ще се кара - бензин или газ?
Tuned and performed by
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Двигател 2.0 с глава от 1.6 за Форд Сиера
Колега, има ли тема в която да не си се обадил? Нещо градивно по темата да си написал?cosworth team ruse написа:наско пич от две години ти чета мненията и нито един път не видях да си казал че нещо ще стане,вземи разглоби някоя кола да си в час малко че гледам само на теория те има защо да е много труд след като мотора му е разглобен така или иначеHACKO написа:Няма да усетиш особен ефект. С две думи, много труд за нищо.
Познаваш ли Наско за тези двете години през които му четеш мненията? Знаеш ли, какво е разглобявал и какво не?
Стига с тези гръмки коментари, форума не за да се заяждаме един със друг . Не подлагай знанията и практиката на човек под съмнение без дори да си го виждал Притежава достатъчно такива.
Помогни с нещо градивно на колегата Монев, след като имаш достатъчно опит. Предполагам, няма да се разсърди да споделиш това което знаеш относно питането му.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Двигател 2.0 с глава от 1.6 за Форд Сиера
Ами като сложи главата от 1.3 със малките клапани какъв ще му е ефекта?cosworth team ruse написа:наско пич от две години ти чета мненията и нито един път не видях да си казал че нещо ще стане,вземи разглоби някоя кола да си в час малко че гледам само на теория те има защо да е много труд след като мотора му е разглобен така или иначеHACKO написа:Няма да усетиш особен ефект. С две думи, много труд за нищо.
А да сложи по-големи клапани малка играчка ли е?
Къде видя че му е разглобен мотора?
Ще даде 150-200лв за глава и нищо
Инак без промени по главата се сменя за 20мин., но какъв е смисъла? Да, мога да го направя за толкова време.
Защо ми са такива мненията, просто съм реалист, повечето от питащите не знаят кое е главата, кое картера и ще правят модификации, това да не е като правенето на ...
Абе защо ли се обяснявам, аз си знам какво мога.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- cosworth team ruse
- потребител
- Мнения: 1108
- Регистриран: 20 апр 2008, 21:39
- Модел на автомобила: форд сиера
- Местоположение: РУСЕ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Двигател 2.0 с глава от 1.6 за Форд Сиера
достатъчно мотори съм разгобил и имам понятие кое как се нарича ,дразнещо е че на всяко запитване и казвате много труд било и пари,пък то едно че му е разглобен мотора друго че сам си го прави и отделен е въпроса какъв ефект ще има може и отрицателен да е така че не го мислете толкова
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Двигател 2.0 с глава от 1.6 за Форд Сиера
сори за поредния офтопик, но и аз прекалено често срещам отговори от сорта на 'няма нищо да стане, много пари с нулев ефект, земи смени колата направо..', еми то на почти всички неща от такъв сорт дето се правят, в този ценови диапазон, могат да се опишат като правене на нищо и "нулев" ефект.
Има хора ентусиасти, има експериментатори, има луди които обичат да набиват по 500лв за чарколяци след което сглобяват и палят с копче от 200 метра да се порадват на детонацията...на чиито плещи се е изградил този форум, на страна тези, които идват с елементарните въпроси и след два отговора и решаването му забравят че го има този сайт, и в крайна сметка като се пуска тема с въпрос като неписано правило е "или отговори конструктивно по въпроса или си излез", пък нека темата да остане без отговор 1 година и накрая да се яви един дето да отговори както трябва, ако ли не да се изгуби из дебрите на харддиска на сървъра.
Дайте малко по-конструктивно, понеже покрай такива отговори виждате, че се изписват още 6 с обяснения и отношения, а само един (Данчев в случая) е отговорил по въпроса качествено..
Има хора ентусиасти, има експериментатори, има луди които обичат да набиват по 500лв за чарколяци след което сглобяват и палят с копче от 200 метра да се порадват на детонацията...на чиито плещи се е изградил този форум, на страна тези, които идват с елементарните въпроси и след два отговора и решаването му забравят че го има този сайт, и в крайна сметка като се пуска тема с въпрос като неписано правило е "или отговори конструктивно по въпроса или си излез", пък нека темата да остане без отговор 1 година и накрая да се яви един дето да отговори както трябва, ако ли не да се изгуби из дебрите на харддиска на сървъра.
Дайте малко по-конструктивно, понеже покрай такива отговори виждате, че се изписват още 6 с обяснения и отношения, а само един (Данчев в случая) е отговорил по въпроса качествено..
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Двигател 2.0 с глава от 1.6 за Форд Сиера
Човека иска мнение, както сам казва, най вече от любопитство.
Аз съм си казал, какво е моето мнение по въпроса, не го задължавам да прави каквото и да е.
Вие като имате друго, му кажете своето, вместо да тръгвате да оспорвате моето.
А той да си реши какво да прави.
Аз съм си казал, какво е моето мнение по въпроса, не го задължавам да прави каквото и да е.
Вие като имате друго, му кажете своето, вместо да тръгвате да оспорвате моето.
А той да си реши какво да прави.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Двигател 2.0 с глава от 1.6 за Форд Сиера
Не се карайте. Ще внеса малко повече яснота, за да придобиете представа:
Имам кола 1.3 в движение, втора 1.6 разглобена и доста части от 2.0 карбуратор /включително перфектна глава/, който замина на скрап.
Преди два дни закупих още един двигател 2.0, само че инжекцион. От него смятам да запазя само блока, защото е в много добро състояние.
Идеята ми е не да монтирам цялата инсталация на инжекциона, защото не си струва хамалогията според мен, нямам всичко необходимо, за да я монтирам, а и на карбуратор по-мога да го ровичкам и поддържам, защото карбуратори имам четири на брой и един комплект платна и гарнитури.
Ето защо в момента мога да сглобя цял двигател 2.0 карбуратор, но понеже разгледах главата от 1.6 поставена до 2.0 и се замислих какъв би бил ефекта от поставянето й на двулитровия блок.
Та части имам достатъчно, въпроса е с това с което разполагам мога ли да направя нещо по-различно.
Имам кола 1.3 в движение, втора 1.6 разглобена и доста части от 2.0 карбуратор /включително перфектна глава/, който замина на скрап.
Преди два дни закупих още един двигател 2.0, само че инжекцион. От него смятам да запазя само блока, защото е в много добро състояние.
Идеята ми е не да монтирам цялата инсталация на инжекциона, защото не си струва хамалогията според мен, нямам всичко необходимо, за да я монтирам, а и на карбуратор по-мога да го ровичкам и поддържам, защото карбуратори имам четири на брой и един комплект платна и гарнитури.
Ето защо в момента мога да сглобя цял двигател 2.0 карбуратор, но понеже разгледах главата от 1.6 поставена до 2.0 и се замислих какъв би бил ефекта от поставянето й на двулитровия блок.
Та части имам достатъчно, въпроса е с това с което разполагам мога ли да направя нещо по-различно.
Е ли правото право?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Двигател 2.0 с глава от 1.6 за Форд Сиера
При тези обстоятелства, нищо не ти пречи да пробваш, след като имаш нещата.
Обаче за да разбереш какъв е ефекта, най-добре монтирай първо д-ля както си е в колата, предполагам че колектора на карбуратора ще пасне на главата на 2.0. При всички положения ефекта, само от прехода от 1.3 на 2.0 ще е огромен. После сложи главата на 1.6, може да пробваш и със главата на 1.3(опа, олях се), а и винаги може да го върнеш в изходно състояние(което според мене ще ти даде оптимални резултати и няма да ти се налага да я караш със високооктанов Бензин).
П.П. Колега cosworth team ruse, сега доволен ли си?
Обаче за да разбереш какъв е ефекта, най-добре монтирай първо д-ля както си е в колата, предполагам че колектора на карбуратора ще пасне на главата на 2.0. При всички положения ефекта, само от прехода от 1.3 на 2.0 ще е огромен. После сложи главата на 1.6, може да пробваш и със главата на 1.3(опа, олях се), а и винаги може да го върнеш в изходно състояние(което според мене ще ти даде оптимални резултати и няма да ти се налага да я караш със високооктанов Бензин).
П.П. Колега cosworth team ruse, сега доволен ли си?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- cosworth team ruse
- потребител
- Мнения: 1108
- Регистриран: 20 апр 2008, 21:39
- Модел на автомобила: форд сиера
- Местоположение: РУСЕ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Двигател 2.0 с глава от 1.6 за Форд Сиера
да доволен съм тонка ти при положение че имаш здрава глава от 2.0 да беше прехвърлил всички работи от инжекцията на здравата глава всичко си става без грижи и си караш 100 или 115 коня сиера зависи от ecu-to и ще видиш къде е разликата карал съм и 2.0 карб и 2.0 инжекция е разликата е няма база за сравнение пък ако ще е карбуратор инвестирай 100 лв за 4-2-1 изпускател ще ти кажа къде има и си свиркай но за мене карбураторите са остаряли технологий вече
- Sierrata
- потребител
- Мнения: 365
- Регистриран: 27 май 2007, 13:04
- Модел на автомобила: Ford Sierra XR4i Cosworth
- Местоположение: Нова Загора
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Двигател 2.0 с глава от 1.6 за Форд Сиера
тук в този форум има доста хора са опитни на теория а относно инжекцията е много по добър вариянт от карба ,разликата във вървенето е огромна едно че имаш по голям дросел и впръскване на всеки цилиндър самостоятелно, казвам го защото 2 от сиерите ми са охц ефи от която едната беше на гас и пак много задоволително вървеше
Поздрави
Поздрави
Only cosworth is my God
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Двигател 2.0 с глава от 1.6 за Форд Сиера
От написаното не се разбира, коя му е здравата глава, но двете глави са различни и ако ще си събира карбуратор му трябва глава от карбуратор и обратното. Както при CVH и DOHC има разлики така има е и при ОHC. Аз също бих си събрал инжекция, а и казва че мотора е много читавcosworth team ruse написа:да доволен съм тонка ти при положение че имаш здрава глава от 2.0 да беше прехвърлил всички работи от инжекцията на здравата глава всичко си става без грижи и си караш 100 или 115 коня сиера зависи от ecu-to и ще видиш къде е разликата карал съм и 2.0 карб и 2.0 инжекция е разликата е няма база за сравнение пък ако ще е карбуратор инвестирай 100 лв за 4-2-1 изпускател ще ти кажа къде има и си свиркай но за мене карбураторите са остаряли технологий вече
Tuned and performed by
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
- cosworth team ruse
- потребител
- Мнения: 1108
- Регистриран: 20 апр 2008, 21:39
- Модел на автомобила: форд сиера
- Местоположение: РУСЕ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Двигател 2.0 с глава от 1.6 за Форд Сиера
значи danchev 8 сиери ли колко минаха през ръцете ми забравих вече със сякакви мотори без cosworth и ги знам хич да не е как са.човека има здрава глава от 2.0 от един друг мотор и си е взел блок от 2.0 но друг мотор инжекция,и ти казвам че става защото дюзите са на самия смукателен колектор не в самата глава,сменя се смукателя с този на инжекцията останалите кабеляци по запалването и делкото се сменя и другото има човек който на карбураторен мотор е сменил само колектора инжекционен и другите му работи бенз.помпи и така нататък и си работи
- naskoto
- потребител
- Мнения: 1041
- Регистриран: 26 фев 2007, 19:23
- Модел на автомобила: RS
- Местоположение: varna
- Status: Извън линия
Re: Двигател 2.0 с глава от 1.6 за Форд Сиера
Мериш какъв обем е горивната камера на 1.6,шлайфаш тая от 2.0 да стане със същия обем.Ако има такава разлика в изпускателните клапани,не си струва да слагаш главата от 1.6.Цилиндъра няма да се очиства добре от остатъчните газове.amonev написа:Здравейте колеги,
някой по опитен би ли споделил какъв би бил крайния резултат от следния опит:
Блок на двигател 2.0 OHC от Форд сиера, оборудван с глава от 1.6, само че с разпределителен вал от 2.0 /спрямо този от 1.6 има не повече от 1мм по-високи гърбици/. Изпускателните клапани на 2.0 са малко по-големи, но според мен би могла главата от 1.6 да се преработи, ако въобще е необходимо.
Целта ми е по-голяма компресия в следствие на по-малкия размер на горивната камера на 1.6 Двете глави са вазимозаменяеми и отворите за монтаж, масло и охлаждащата течност съвпадат.
Горното запитване правя от любопитство
- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Двигател 2.0 с глава от 1.6 за Форд Сиера
При първа възможност ще измеря разликата в обемите и диаметъра на клапаните.
Е ли правото право?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 20 госта