Смяна на горивен филтър - въпрос?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
pux
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 19 юни 2007, 13:54
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDDi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Смяна на горивен филтър - въпрос?

Мнение от pux » 20 юни 2007, 11:22

Наскоро си смених горивния филтър. Веднага след смяната не можах да запаля - трябваше да въртя ок. 2-3 мин. докато запали. Нормално ли е това? И дали оказва влияние на компютъра - в смисъл може ли от това да се натрупа някаква грешка.

Поздрави

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 20 юни 2007, 12:02

Ами човек, помисли малко! Като смениш филтъра, нали после помпата трябва да го напълни с бензин, включително и тръбите към инжекцията. :wink:
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 20 юни 2007, 12:04

TDDi не беше ли дизел? *00147* *072*

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 20 юни 2007, 13:42

Е така де, нафта!
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 20 юни 2007, 13:44

... ми..в общи линии е все тая... докато си обезвъздуши системата... щото има други двигатели, дето не могат сами :wink:

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 20 юни 2007, 13:48

Сменял съм на дизел, не е форд омега 96 г., фитъра е трябвало да го напълниш с нафта и по-бързо е щял да запали. На омегата колко въртене падна (чак му падна акумулатора и се наложи аз да му давам ток :) ) Така че мисля че е нормално да въртиш, то и на бензин като се смени, се върти, е не точно 2-3 мин.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 20 юни 2007, 14:59

При мен е отзад под резервоара. Има и тънкости на смяната, защото горивото е под налягане. Хубавото е че остава гориво в системата и е достатъчно да изчакаш на контакт докато помпата направи налягане и тогава да палиш. След това всичко се оправя много бързо. Мисля да направя тази операция тия дни, ако остане време и ще я заснема с камерата.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 21 юни 2007, 00:20

Според FORD TIS процедурата за смяна изисква освобождаване на налягането в горивната система, което се извършава по следния начин:

Маха се бушона на горивната помпа
Пали се и се чака да изгасне колата
Върти се на стартер още 5-10 сек
Връща се бушона
Сменя се филтъра

Описаното е за бензинови автомобили
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на горивен филтър - въпрос?

Мнение от Dundee » 21 юни 2007, 09:51

pux написа:Наскоро си смених горивния филтър. Веднага след смяната не можах да запаля - трябваше да въртя ок. 2-3 мин. докато запали. Нормално ли е това? И дали оказва влияние на компютъра - в смисъл може ли от това да се натрупа някаква грешка.

Поздрави
Нормално е да въртиш повече, все пак помпата трябва да си дръпне нафта от резервоара. Докато напълни филтъра и стигне до нея минава малко време. Върху джаджата, където се закрепва филтъра няма ли едно бутонче? Ако имаш - следващия път помпи, докато стане твърдо и после трябва да можеш да запалиш бързо.
А за грешката - съмнявам се, едва ли за тоя двигател има кой знае колко чувствителен компютър. Защо реши че може да се е объркало нещо, да не би да не върви както преди колата?
Изображение

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 21 юни 2007, 10:24

Като гледам Autodata, TDDi e с помпа Bosh. Системите CAV са с помпа за ръчно подкачване. Bosh засмуква сама.

pux
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 19 юни 2007, 13:54
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDDi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на горивен филтър - въпрос?

Мнение от pux » 22 юни 2007, 10:08

Dundee написа: Защо реши че може да се е объркало нещо, да не би да не върви както преди колата?
Не, не забелязвам някаква разлика отпреди - върви си нормално. Просто ми хрумна, тъй като все пак компютър управлява подаването на горивото, дали при липса на такова може да отчете/натрупа някаква грешка.

vvasilev
потребител
потребител
Мнения: 517
Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
Местоположение: В. Търново
Status: Извън линия

Мнение от vvasilev » 27 юни 2007, 21:42

Нормално е бе човек. Аз 5 пъти съм сменял филтъра и всеки път пада голямо въртене. Поне минута-две. Нищо му няма на мотора и на компа.

escorttd
Status: Извън линия

Мнение от escorttd » 28 юни 2007, 10:12

Помпите на Бош по принцип засмукват нафтата по-лесно от Кав и затова нямат ръчна помпичка за подкачване на нафтата, но ако не искаш да въртиш стартера 2 мин може просто да си сложиш една ръчна помпичка преди филтъра и с нея да пълниш. Има ги по магазините и струват 5-6лв.

pux
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 19 юни 2007, 13:54
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDDi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от pux » 28 юни 2007, 14:15

А я кажете - ако приемем, че сипвам само "проверен" дизел т.е. ОМВ, Лукойл и т.н. на колко е нормално да се сменя горивния филтър? И има ли някакви индикации че е дошло време за смяна?

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 28 юни 2007, 15:06

На по новите фордове не съм запознат, но да речем на старите пежари има датчик за филтъра, какво отчита не съм запознат.Аз моя си го сменям на 10000км и това е, но моя двг.като цяло не е изобщо претенциозен и така! :wink:

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 28 юни 2007, 16:11

Ако сипваме хубави горива изобщо, не е нужно да се сменят филтри. Защо според вас има коли, дето горивния филтър не се сменя. В последствие инж. разбират, че понякога се налага.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
bdjon
потребител
потребител
Мнения: 108
Регистриран: 25 апр 2007, 08:00
Модел на автомобила: ford fiesta 1.3 i 1997- colt 97i
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от bdjon » 29 юни 2007, 13:41

незнам за дизел :( но моя току що го смених въртях към 5 6 секунди :P

MadButcher
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 06 юли 2007, 12:01
Модел на автомобила: Mondeo TDI
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от MadButcher » 06 юли 2007, 12:20

Еми бензиновата система не се налага да я обезвъздошаваш както дизела,че даже и 5-6 сек. са ти много.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 07 юли 2007, 21:56

ewgeny написа:Ако сипваме хубави горива изобщо, не е нужно да се сменят филтри. Защо според вас има коли, дето горивния филтър не се сменя. В последствие инж. разбират, че понякога се налага.
Ами? Кои са така?
Сигурно има някаква хитрина. И аз на караваната не си го сменям никога, но за 5 години съм навъртял 1000 км :D

venkicka
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 18 мар 2012, 21:36
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI-90кс.
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Re: Смяна на горивен филтър - въпрос?

Мнение от venkicka » 31 мар 2012, 17:05

Напълних горивният филтър с нафта преди да го сложа и от раз запалих без да въртя много на стартер.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта