Много ядове с ново кормилно каре на Fiesta

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Много ядове с ново кормилно каре на Fiesta

Мнение от AX!S » 08 юли 2007, 00:15

Днес реших да отида в сервиз, най-после да ми сменят това прочуто каре, заради което ми хлопаше волан и предница... Цената на карето беше 36 лв., марка така и не разбрах, опаковка изобщо нямаше. След като няколко пъти си тръгвах от сервиза и се връщах заради една или друга неприятност, накрая ми се наложи вече да си ходя и нещата останаха на следното много неприятно положение:
- Волана се върти супер трудно, усилието, което трябва да прилагам при завой по време на движение е сравнимо с това на място! (нямам хидравлика). След завой воланът почти не се изправя, съвсем леко мръдва, изобщо както го оставя - така си седи :evil: Казаха ми, че карето понеже е ново, било стегнато, щяло скоро да се раздвижи :? :shock: Това не го вярвам :x
- Когато автомобила върви направо, волана седи завъртян малко (след последното връщане, отначало беше много) надясно, може би около 10 градуса максимум. Не е болка за умиране, но много се дразня. Казаха ми на стенда можело да се коригира. :?: :?: :?:

Ами това е, колеги, моля кажете според вас какво да правя сега, отвратително е да се кара така колата, всеки завой е съпроводен с тежки физически усилия... Не зная какво да правя, да чакам да "улаби" ли, да ходя да им мърморя в сервиза ли??? Изобщо карето ли е боклук/дефектно или те нещо не са направили както трябва.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 08 юли 2007, 13:01

Некачествен ремонт. Некачествена част. И двете! Тормози ги в сервиза до откат! Положението на волана се корегира лесно. Просто - всички ги мързи!

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 08 юли 2007, 21:29

kEFi написа:Некачествен ремонт. Некачествена част. И двете! Тормози ги в сервиза до откат! Положението на волана се корегира лесно. Просто - всички ги мързи!
Аз се поразрових в темите за това каре и стигнах до извода, че трябва да опитам да го смажа, въпреки, че още в сервиза ми хрумна тази идея, но като казах на техниците - отговориха ми, че нямало смисъл, лагерите са капсуловани. Е, направих я аз днес тази "безсмислена" процедура, напръсках обилно карето с машинно масло (нямах друго под ръка), раздвижих волана малко из квартала и... о, чудо - въртя го с една ръка :lol:
Не е перфектно положението, но се надявам след още малко каране да си стане вече както трябва. Дано само да не вземе пак да затегне. Сега... за волана - коригира се, обаче момчето като го извади се оказа, че не може да се постави как да е, влиза само в 2-3 положения и малкото отклонение дето остана не може да се коригира. :(
На стенд дали ще стане :?:
И... след смазването на 2 пъти се чу нещо като леко тракване при първоначално завъртане на волана след продължителен престой на място. Дано не е на лошо това :-SS:

Потребителски аватар
cruise
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi '95-LPG X4082
Ситроен С4 '07 (само за подръжка)
Местоположение: Димитровград->Хасково
Status: Извън линия

Мнение от cruise » 17 юли 2007, 07:16

"Аз се поразрових в темите за това каре и стигнах до извода, че трябва да опитам да го смажа, въпреки, че още в сервиза ми хрумна тази идея, но като казах на техниците - отговориха ми, че нямало смисъл, лагерите са капсуловани. Е, направих я аз днес тази "безсмислена" процедура, напръсках обилно карето с машинно масло (нямах друго под ръка), раздвижих волана малко из квартала и... о, чудо - въртя го с една ръка :lol: "

Искам да ти кажа, че щом като си го смазал ти е олекнало трябва да го смениш, това е временно решение на проблема, сигурно са ти сложили турско каренце(36 лв каре + смяна нали?).
15лв стенд и ще ти оправът волана.
Съвета от колега два пъти сменял въпросното каре, първият път турско изкара ме 6000км, втория път немско мейли сам го смених и още един път го свалях за донагласяне на волана :) интусиаст нали :P . Карай, но предвиди смяната му но не ходи в същият сервиз.

пс: търси си каренце с маншон
след като си го смазал с масло го намажи хубаво с грес да го запечата, тя греста не смазва само предпазва от влага и пясъчинки
Прикачени файлове
каре.jpg
Изображение
FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 19 юли 2007, 23:52

cruise, много благодаря за съветите, проблема с карето се оказа извън самото него, ходих при друг майстор, който го свали и се оказа, че действително е малко по-стегнато, но като го сложи после (без нищо да му прави) всичко заспа, волана се върти много леко, като че ли с всеки изминал ден се раздвижва още повече... На практика стана ясно, че първия "майстор" (аууу, като си помисля, че ми го препоръчаха :x ) беше сложил карето неправилно (мислех, че това е невъзможно, но явно има начин да се обърка). Шлиците не са били напаснати добре (обяснение на втория майстор дето оправи работата). :?
Та сега остана само да я закарам на стенд (ама не смея, щото не зная къде, при първия специалист не искам да ходя, а втория няма...). А, иииии, един трудно забележим, но много дразнещ луфт някъде между карето и волана.
Каренце с маншон е късно да си търся, за следващия път (дано не е скоро) ще зная, ама като гледам колко важна роля има тази част за безопасността, радвам се, че не съм взел от турските боклуци.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 20 юли 2007, 09:35

Луфт се получава и от износена кормилна рейка или недостатъчно притегната.
:idea:
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 21 юли 2007, 10:43

madboy написа:Луфт се получава и от износена кормилна рейка или недостатъчно притегната.
:idea:
Не! Карето не помръдва, а то е преди рейката. От обясненията на майсторите разбрах, че вала, който е между волана и карето е от две части, за да се чупи при катастрофа (да не влиза в купето) и това мърдане (напред назад по 2 мм) било нормално, защото идвало от свръзката между двете части на вала.
При въртене на волана няма луфт. Е, има, ама съвсем малко, колкото е нормално, в това се убедих лично.

Потребителски аватар
beauti
потребител
потребител
Мнения: 89
Регистриран: 28 авг 2008, 12:58
Модел на автомобила: FORD FIESTA C 1.3/95 год.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много ядове с ново кормилно каре на Fiesta

Мнение от beauti » 03 май 2011, 17:00

За да не отварям нова тема-изчетох де що има във форума за това прословуто каре.Вчера го смених,но се появи проблем!
При завой (най-вече ляв)се чува едно пукане и леко задържане на волана.Огледах и ми се струва,че идва от връзката с кормилната рейка.Въпросът ми е дали трябва да се смазва и ако да с какво?.А ако някой има и други предложения да сподели.
Фиеста 95/без хидравлика.
Изображение
Това не е кола,това е FORD

Потребителски аватар
Kostadin21
потребител
потребител
Мнения: 514
Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
Местоположение: Петрич,Благоевград
Status: Извън линия

Re: Много ядове с ново кормилно каре на Fiesta

Мнение от Kostadin21 » 04 май 2011, 17:52

Добре де,сега ще сложите масло,а после като засъхне и налепнат боклуците?
Всеки който няма пари за кола,кара форд!

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта