смяна на радиатор за парно

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
nikivid
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 17 авг 2007, 12:27
Модел на автомобила: Ford Escort Gia 1.6i 91g.
Status: Извън линия

смяна на радиатор за парно

Мнение от nikivid » 17 авг 2007, 12:44

Здравейте,
интересува ме сложна ли е подмяната на радиатора за парно (съответно демонтирането и монтирането на цялото табло) на автомобил като моя. Заслужава ли си 100-те лева, които бих дал в някой сервиз само за работата.
Ако имате информация за подмяната със снимки, ще съм ви много благодарен.

Лек ден

jameshet
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 01 юни 2005, 21:49
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V
Местоположение: Home
Status: Извън линия

Мнение от jameshet » 17 авг 2007, 15:58

Ами при положение, че има шанс да си загубиш поне 2 дни мисля, че си заслужава да ходиш на сервиз. Един съвет - ако си купуваш неоригинален радиатор, не ходи да ти го сменят в МП - ще ти кажат, че не става и ще ти сложат техен, който на мен ми струваше 200лв. без труд.

Потребителски аватар
nikivid
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 17 авг 2007, 12:27
Модел на автомобила: Ford Escort Gia 1.6i 91g.
Status: Извън линия

Мнение от nikivid » 17 авг 2007, 16:29

Незнам по колко са оригиналните но до колкото успях да събера информация има радиатори по около 70 лв.
Мерси за съвета и аз не мислех да си спестя 100 лв. за труда но в момента двамата монтьори дето ми оправят Форда честичко са заети (аз съм от Видин). Та се надявах ако не е толкова сложно да го свърша аз, понеже ми трябва колата наложително.
Май ще направя номера с байпаса на двата маркуча към радиатора с една тръба колкото да ми върши работа временно :)

runtavguz
потребител
потребител
Мнения: 197
Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
Местоположение: Sofia, д`ге
Status: Извън линия

Мнение от runtavguz » 21 авг 2007, 21:49

на Фиестата съм го свалял за чистене...Не е никак сложно...нито трудоемко, не се налага сваляне на таблото....Поне при Фиестата...няма логика при други коли да е различно.

Маха се барчето, където е скоростния лост 3-4 винта.
След това се отваря пластмасовата "кутия" на въздухопроводите, която стои над/зад барчето....Радиаторчето се намира тоно където се отваря кутията. Тук се внимава, понеже е на пластмасови чопчета, които много лесно се чупят(остаряла пластмаса)
(Дори да се счупи някое пласмасово чопче можеш да го сглобиш после с пластинка и две видички в пластмасата....Внимавай с видиите да не надупчиш новия радиатор:)
Като отвориш "кутията" самото радиаторче не е хванато на нищо...Крепи се на профила на кутията и двете тръбички излизащи към моторния отсек.

Остава ти само да разкачиш маркучите откъм моторния отсек и да издърпаш радиаторчето отвътре. Често тези маркучета са много трудни за сваляне заради мястото и заради това че са спечени.

Самия радиатор пипай внимателно да не змажеш питата.

Монтаж по обратния начин! Работа за човек който открива топлата вода не повече от час и половина - два.
Успех!

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Peter_CLX » 22 авг 2007, 10:17

nikivid написа:Незнам по колко са оригиналните но до колкото успях да събера информация има радиатори по около 70 лв.
Мерси за съвета и аз не мислех да си спестя 100 лв. за труда но в момента двамата монтьори дето ми оправят Форда честичко са заети (аз съм от Видин). Та се надявах ако не е толкова сложно да го свърша аз, понеже ми трябва колата наложително.
Май ще направя номера с байпаса на двата маркуча към радиатора с една тръба колкото да ми върши работа временно :)
Преди известно време ходих в сервиз да сменям същия радиатор. Новият ми излезе 80 лв. (турски), а смяната - още 30 лв. Не успях да видя цялата операция как става (щото бях на работа през това време), но поне от това което ми обясниха - таблото се разкачвало и се издърпвало леко към седалките, като се маха кората на скоростния лост преди това.
Announcement

Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.

Sincerely,
God.

Потребителски аватар
nikivid
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 17 авг 2007, 12:27
Модел на автомобила: Ford Escort Gia 1.6i 91g.
Status: Извън линия

Мнение от nikivid » 22 авг 2007, 12:15

Благодаря ви много за съветите.
Може би ще се пробвам първо аз да го сменя но незнам дали ще е скоро - като гледам колко хубаво стана байпаса направо ми се отщя да сменям радиатора, но за зимата няма начин освен ако не реша да сваля камината във Форда. :)
За байпаса: явно хората от Форд са помислили за такъв бърз байпас - на едно място тръбите така се разкачат, че само ги завъртях една към друга и ги свързах. Трябва малко да се нагодят така че да не се прегъват и да не се опират в двигателя. На аматьор като мен това отне 10 мин. с една отверка.

Лек ден

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 22 авг 2007, 13:12

Значи след като вече си откачил тръбите, нещата са елементарни. Вземаш кръстата отверка и първо сваляш металната планка която уплънява тръбичките към купето(тези които са останали на купето когато си разкачил маркуча) ще я видиш откъм д-ля има 1или 2 видии. След това се навираш под жабката, ще видиш радиаторчето то се държи също с две видии развиваш и тях и изтегляш радиаторчето. Сглобяването е по обратния път, не се сваля табло и нищо друго, може да се извърши в рамките на 30 минути с почивка за цигара.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
eizo
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 06 дек 2007, 13:24
Модел на автомобила: Escort 1.8D, 1993
Местоположение: София - Видин
Status: Извън линия

Мнение от eizo » 05 яну 2008, 12:05

Аз имам подобен проблем. Опитах се да си сваля радиаторчето. Отвих винтовете, но тръбите му минават през дупката към мотора и просто не мога да го извадя без някак всичко да се дръпне малко назад към седалките, за да влязат двете тръби вътре в купето. Развих всички болтове, които набарах по таблото, но пак не иска да мръдне в средата. Яд ме е, че един колега ще ми намери радиаторче за 25 лева (ново), а кой знае колко ще ми искат за смяна...
No Guts No Glory

Потребителски аватар
aldov
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 03 мар 2007, 14:04
Модел на автомобила: ford escort 1.3, OHV, 1987; ford fiesta 1.3i, 1994
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на радиатор за парно

Мнение от aldov » 07 фев 2009, 14:47

Имах същия проблем на моя ескорт, т.е. протече радиатора на парното и трябваше да се смени. Оказа се че не е толкожа сложно, но трябват двама души. Единият дърйи отгоре, а другия лежи вътре в колата, защото се развиват едни (мисля бяха гайки от към двигателя) и този вътре придържа. Като цяло тази операция отнема към 30-40 мин. без да се бърза. Разгледай внимателно и ще видиш че не е толкожа трудоемко.
Aldov
Изображение

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта