Facebook

 
Гласувайте за нас в .: BGtop.net :.

смяна на радиатор за парно

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Правила на форума
===============
Неспазването на ПРАВИЛАТА във форума може да доведе до заключване и/или изтриване на теми и мнения. Полезно е да прочетете и КАК ДА ЗАДАВАМЕ ВЪПРОСИ, ТАКА ЧЕ ДА ПОЛУЧИМ ОТГОВОР

смяна на радиатор за парно

Мнениеот nikivid на Пет 17 Авг, 2007 12:44

Здравейте,
интересува ме сложна ли е подмяната на радиатора за парно (съответно демонтирането и монтирането на цялото табло) на автомобил като моя. Заслужава ли си 100-те лева, които бих дал в някой сервиз само за работата.
Ако имате информация за подмяната със снимки, ще съм ви много благодарен.

Лек ден


Аватар
nikivid
потребител
потребител
 
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 17 Авг, 2007 12:27
Модел на автомобила: Ford Escort Gia 1.6i 91g.

Мнениеот jameshet на Пет 17 Авг, 2007 15:58

Ами при положение, че има шанс да си загубиш поне 2 дни мисля, че си заслужава да ходиш на сервиз. Един съвет - ако си купуваш неоригинален радиатор, не ходи да ти го сменят в МП - ще ти кажат, че не става и ще ти сложат техен, който на мен ми струваше 200лв. без труд.


jameshet
потребител
потребител
 
Мнения: 35
Регистриран на: Сря 01 Юни, 2005 21:49
Местоположение: Home
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V

Мнениеот nikivid на Пет 17 Авг, 2007 16:29

Незнам по колко са оригиналните но до колкото успях да събера информация има радиатори по около 70 лв.
Мерси за съвета и аз не мислех да си спестя 100 лв. за труда но в момента двамата монтьори дето ми оправят Форда честичко са заети (аз съм от Видин). Та се надявах ако не е толкова сложно да го свърша аз, понеже ми трябва колата наложително.
Май ще направя номера с байпаса на двата маркуча към радиатора с една тръба колкото да ми върши работа временно :)


Аватар
nikivid
потребител
потребител
 
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 17 Авг, 2007 12:27
Модел на автомобила: Ford Escort Gia 1.6i 91g.

Мнениеот runtavguz на Вто 21 Авг, 2007 21:49

на Фиестата съм го свалял за чистене...Не е никак сложно...нито трудоемко, не се налага сваляне на таблото....Поне при Фиестата...няма логика при други коли да е различно.

Маха се барчето, където е скоростния лост 3-4 винта.
След това се отваря пластмасовата "кутия" на въздухопроводите, която стои над/зад барчето....Радиаторчето се намира тоно където се отваря кутията. Тук се внимава, понеже е на пластмасови чопчета, които много лесно се чупят(остаряла пластмаса)
(Дори да се счупи някое пласмасово чопче можеш да го сглобиш после с пластинка и две видички в пластмасата....Внимавай с видиите да не надупчиш новия радиатор:)
Като отвориш "кутията" самото радиаторче не е хванато на нищо...Крепи се на профила на кутията и двете тръбички излизащи към моторния отсек.

Остава ти само да разкачиш маркучите откъм моторния отсек и да издърпаш радиаторчето отвътре. Често тези маркучета са много трудни за сваляне заради мястото и заради това че са спечени.

Самия радиатор пипай внимателно да не змажеш питата.

Монтаж по обратния начин! Работа за човек който открива топлата вода не повече от час и половина - два.
Успех!


runtavguz
потребител
потребител
 
Мнения: 199
Регистриран на: Пет 25 Ное, 2005 20:02
Местоположение: Sofia, д`ге
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system

Мнениеот Peter_CLX на Сря 22 Авг, 2007 10:17

nikivid написа:Незнам по колко са оригиналните но до колкото успях да събера информация има радиатори по около 70 лв.
Мерси за съвета и аз не мислех да си спестя 100 лв. за труда но в момента двамата монтьори дето ми оправят Форда честичко са заети (аз съм от Видин). Та се надявах ако не е толкова сложно да го свърша аз, понеже ми трябва колата наложително.
Май ще направя номера с байпаса на двата маркуча към радиатора с една тръба колкото да ми върши работа временно :)


Преди известно време ходих в сервиз да сменям същия радиатор. Новият ми излезе 80 лв. (турски), а смяната - още 30 лв. Не успях да видя цялата операция как става (щото бях на работа през това време), но поне от това което ми обясниха - таблото се разкачвало и се издърпвало леко към седалките, като се маха кората на скоростния лост преди това.
Announcement

Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.

Sincerely,
God.


Peter_CLX
потребител
потребител
 
Мнения: 197
Регистриран на: Пон 26 Сеп, 2005 2:09
Местоположение: София
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V

Мнениеот nikivid на Сря 22 Авг, 2007 12:15

Благодаря ви много за съветите.
Може би ще се пробвам първо аз да го сменя но незнам дали ще е скоро - като гледам колко хубаво стана байпаса направо ми се отщя да сменям радиатора, но за зимата няма начин освен ако не реша да сваля камината във Форда. :)
За байпаса: явно хората от Форд са помислили за такъв бърз байпас - на едно място тръбите така се разкачат, че само ги завъртях една към друга и ги свързах. Трябва малко да се нагодят така че да не се прегъват и да не се опират в двигателя. На аматьор като мен това отне 10 мин. с една отверка.

Лек ден


Аватар
nikivid
потребител
потребител
 
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 17 Авг, 2007 12:27
Модел на автомобила: Ford Escort Gia 1.6i 91g.

Мнениеот HACKO на Сря 22 Авг, 2007 13:12

Значи след като вече си откачил тръбите, нещата са елементарни. Вземаш кръстата отверка и първо сваляш металната планка която уплънява тръбичките към купето(тези които са останали на купето когато си разкачил маркуча) ще я видиш откъм д-ля има 1или 2 видии. След това се навираш под жабката, ще видиш радиаторчето то се държи също с две видии развиваш и тях и изтегляш радиаторчето. Сглобяването е по обратния път, не се сваля табло и нищо друго, може да се извърши в рамките на 30 минути с почивка за цигара.
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)


Аватар
HACKO
Модератор
Модератор
 
Мнения: 9231
Регистриран на: Сря 24 Май, 2006 21:22
Местоположение: ХАСКОВО
Модел на автомобила: ESCORT 92г/1.4i/CVH/комби/ Х2775АС
FIESTA 89г/1.1/ OHV/ X6164AB
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж

Мнениеот eizo на Съб 05 Яну, 2008 13:05

Аз имам подобен проблем. Опитах се да си сваля радиаторчето. Отвих винтовете, но тръбите му минават през дупката към мотора и просто не мога да го извадя без някак всичко да се дръпне малко назад към седалките, за да влязат двете тръби вътре в купето. Развих всички болтове, които набарах по таблото, но пак не иска да мръдне в средата. Яд ме е, че един колега ще ми намери радиаторче за 25 лева (ново), а кой знае колко ще ми искат за смяна...
No Guts No Glory


Аватар
eizo
потребител
потребител
 
Мнения: 120
Регистриран на: Чет 06 Дек, 2007 14:24
Местоположение: София - Видин
Модел на автомобила: Escort 1.8D, 1993

Re: смяна на радиатор за парно

Мнениеот aldov на Съб 07 Фев, 2009 15:47

Имах същия проблем на моя ескорт, т.е. протече радиатора на парното и трябваше да се смени. Оказа се че не е толкожа сложно, но трябват двама души. Единият дърйи отгоре, а другия лежи вътре в колата, защото се развиват едни (мисля бяха гайки от към двигателя) и този вътре придържа. Като цяло тази операция отнема към 30-40 мин. без да се бърза. Разгледай внимателно и ще видиш че не е толкожа трудоемко.
Aldov
Изображение


Аватар
aldov
потребител
потребител
 
Мнения: 118
Регистриран на: Съб 03 Мар, 2007 15:04
Местоположение: София
Модел на автомобила: ford escort 1.3, OHV, 1987; ford fiesta 1.3i, 1994


Назад към ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

 
cron