Масло - смяна

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 27 дек 2005, 15:07

red написа:Ако позволите - тезата е такава - по-стара двигател - по-гъсто масро т.е. 10-40, да ама аз пробвах и доста шум се вдига. Казват, че "тънкото" 5-30 щяло бърза да намалее, е аз съм на 200 000 и не виждам такова нещо. Като се порзмисля обаче за лятото май е добре да се сложи 5-40, заради запазването на вискозитета при по-висока температура, но до тогава има още 6-7 месеца което означава сигурна смяна :)
1. Тази теза "по-стара двигател - по-гъсто масло", развивана в българското майсторско пространсво е несъстоятелна, но честно казано ми е омръзнало да я опровергавам. Ти сам си забелязал ефекта от по-гъстото масло - по-лошо мазане на двигателя и оттам увеличен шум. Също си видял и липсата на увеличаване на течовете при по-тънкото масло.

Практическо наблюдение: Първо масло 10W40 полусинтетика по настояване на майстора - теч от семеринг на коляновия вал, добввка за спиране на теч и каране - теча се редуцира на капане. След 10000км смяна с Форд 5W30 без добавка - капането саква напълно. И така вече четири смени на по 15000 км. А сега де, нали трябваше да тече повече, шото е по-рядко, ама не ще!

2. Другата теза "да се сложи 5-40, заради запазването на вискозитета при по-висока температура", също не е валидна при качествени масла, а именно: на пълната синтетика се дава максимална температура пре която се запазва вискозитета до 150 градуса, което е по-висока граница от всяка реална температура в блока на двигателя. Ето защо качествено 5W30 ще има правилния вискозитет и при високи температури, при които вискозитета на полусинтетика 5W40 пада сериозно, поради това че там вискозитета остава да се поддържа само от синтетичната съставка.

Нещо повече, при 16 клапановите двувалови двигатели на Форд изрично се препоръчват тънки 10W30 или 5W30 масла, а 10W40 при по-старите модификации на Zetek дори причиняват "залепване на клапаните" в по-северните европейски страни.

Практическо наблюдение: 5W30 на Форд - 500 километра по магистрала с обороти 3500-4500 при околна температура 42-45 градуса на сянка (не в BG, да не ти разправям на слънцето по магистралата) - мека работа на двигателя, все едно не е луда жега, спиране и пипане м/у пръстите на маслото от щеката - никаква осезателна разлика във вискозитета.

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 27 дек 2005, 23:24

И аз като гледам че все хвалите 5W30 пълна синтетика на Форд днес такова сложих в Мото Пфое. Туба 5л като ми оставиха 1л за доливане. То дано не се налага да доливам де както на старата Фиеста.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 27 дек 2005, 23:47

Абе като ги сменяте тези масла и по марки и тип и кво ли не, то все си остава от старото ! Кво става тогава? Мазало ми се струва :?

Потребителски аватар
forzi
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 30 ное 2005, 10:32
Модел на автомобила: ford escort 1.6i 16V '96
Местоположение: софия
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от forzi » 28 дек 2005, 17:16

DigiPro , не би ли загатнал колко струва 5л. 5 w 30 + труд в МП ? :lol:

muko
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 08 юли 2005, 20:28
Модел на автомобила: Hyundai Accent 1.4 95 ph
Местоположение: София, Люлин
Status: Извън линия

Мнение от muko » 28 дек 2005, 19:07

Не съм съгласен, че 5В40 е полусинтетика, защото с такъв вискозитет повечето масла са напълно синтетични и е напълно вярно ако си отговарят на спецификациите ,че трябва да е по-гъсто при 100 /а не при 150 градуса/ от 5В30. По принцип 5В30 е по-евтиния вариант на пълна синтетика и често е предпочитан именно за това.Друг е въпроса, че не знаеш какво купуваш включително и от "фирмите".

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 28 дек 2005, 19:22

forzi написа:DigiPro , не би ли загатнал колко струва 5л. 5 w 30 + труд в МП ? :lol:
Ами аз освен смяната на масло исках и да ми натегнат един ремък дето свиреше и да ми сменят въздушния филтър. Ремъка са го натегнали а въздушния само го извадили и видели че нямат такъв модел в наличност. Не бил и много мръсен де....ама за да се извади въздушния филтър в тоя малкия кош на Фиестата се маха акумулатора. Та общата сума беше към 74лв. Не ми се чакаше да вземам бележка с разбивка по суми и цени. Предполагам че поне 1 час труд са ми писали който в Търново е 18лв.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 28 дек 2005, 21:24

fordman написа:Така си е , ако се кара повечко май е по добре 5 W 30 за зимата, а през лятот xx W 40. Така поне аз си мисля, А не знам 5 W 40 дали е много по- скъпо, защото е най- добрия вариант за мен, ама ако е 80-90 лв. май не си заслужава *00101*
Мисля, че е доста по-евтино от твоето предположение :) .
Небойте се роби Спартак е с вас!

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 29 дек 2005, 15:58

forzi написа:DigiPro , не би ли загатнал колко струва 5л. 5 w 30 + труд в МП ? :lol:
Е де не четеш ли съседните теми? Сега Форд Формула Е 5В30 е 45 лева тубата от 5 литра, Купувам го, както и филтрите от Мото Пфое и сменявам масло, маслен и въздушен филтър за 6 лева в масларница другада. От къв зор да сменявам маслото в Мото Пфое?

Потребителски аватар
forzi
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 30 ное 2005, 10:32
Модел на автомобила: ford escort 1.6i 16V '96
Местоположение: софия
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от forzi » 29 дек 2005, 22:46

Абе уж чета,ама ти си го написал есенциално acj =D>: 10x. Ще вървя по твоята пътечка.То иначе много въпросителни:каква марка масло,ама пък дали няма да ми пробутат менте,а какъв вискозитет,а не е ли по добре малко по гъсто,а къде да го взема наи изгодно....баси *00124* Напред към МП

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 30 дек 2005, 09:01

forzi написа:Абе уж чета,ама ти си го написал есенциално acj =D>: 10x. Ще вървя по твоята пътечка.То иначе много въпросителни:каква марка масло,ама пък дали няма да ми пробутат менте,а какъв вискозитет,а не е ли по добре малко по гъсто,а къде да го взема наи изгодно....баси *00124* Напред към МП
Споко! Маслото е много добро. Колата ми го харесва :D . И аз си го взех от там и го смених при познат за 5лв. 5W30 синтетика, пълна!

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 30 дек 2005, 12:21

forzi написа:...То иначе много въпросителни:каква марка масло,ама пък дали няма да ми пробутат менте,а какъв вискозитет,а не е ли по добре малко по гъсто,а къде да го взема наи изгодно....
Фордовското 5W30 е най-точното масло за Зетеците и техните наследници Дуратеци и т.н., те искат тънко масълце, синтетика. Не е добре за Зетеците по-гъсто масло. Като по-ново поколение двигатели, конструктивно те са разработени (в сътр. с Yamaha) за работа само с тънко синтетично масло - маслопроводящите отвори в блока са им с малко сечение. При поставяне на по-гъсто масло, то няма да осигурява правилно смазване на всички необходими места в двигателя.

Това е Форд, да не ти е Голф, Ауди или БМВ та да му се слага масло за трактори!:D

Същевременно това е и най-изгодната пълна синтетика, тъй че хич не му мисли! :D

Потребителски аватар
eleena
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 28 ное 2005, 17:35
Модел на автомобила: ford escort1.6-zetec-1996г.-комби
Местоположение: Ст.Загора
Status: Извън линия

Мнение от eleena » 30 дек 2005, 14:02

А слагал ли е някой добавка за почистване преди смяна на маслото и има ли изобщо смисъл?

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4786
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 30 дек 2005, 14:11

аз съм слагал преди първата смяна щот незнаех какво масло са сложили за да продадат колата
добавката е към 10лв слага се в маслото оставя се 5 мин да поработи на место след което се източва и се налива новото
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
eleena
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 28 ное 2005, 17:35
Модел на автомобила: ford escort1.6-zetec-1996г.-комби
Местоположение: Ст.Загора
Status: Извън линия

Мнение от eleena » 30 дек 2005, 14:18

Това го знам ,но има ли реален ефект някакъв или си е загуба на пари

Потребителски аватар
eleena
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 28 ное 2005, 17:35
Модел на автомобила: ford escort1.6-zetec-1996г.-комби
Местоположение: Ст.Загора
Status: Извън линия

Мнение от eleena » 30 дек 2005, 14:21

А има и два вида-единия е този който каза ,а с другия трябва да навъртиш 300км. и тогава сменяш маслото.Кой е по добър?

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4786
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 30 дек 2005, 14:51

според мен тоя дет работи 5 мин и сменяш - не щото съм го правил а защото ако маслото е за смяна и няма вискозитет и не смазва може да стане беля с мотора преди да си минал 300-те км
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 30 дек 2005, 18:19

И за още един се сетих

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 30 дек 2005, 18:20

които

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 30 дек 2005, 18:22

отишъл .... по дяволите за какво ставаше дума? :?
===================================
Абе не можете ли да се сберете в един пост ми дума по дума и стане ... та забравиш за какво е темата.
Или яко рейтинг да качваме :wink: :twisted: :twisted:

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Peter_CLX » 30 дек 2005, 21:59

Колегата acj в по-горните постове опроверга 2 "майсторски" тези за вида на маслото и двигателя, та във връзка с това въпросът към него е: Дали разходът на масло, било то 10-40 или 5-30 ще е един и същ, щом течовете с по-тънкото масло не се усилват?
За по голяма яснота ще дам и конкретни данни за случая:

- Двигател - Зетек 1,6 на близо 190 к. км
- масло в момента - полусинтетика 10W-40 от МП на около 8к. км,
- показание на щеката - 2-3 mm над min, днес долях малко от остатъка в тубата, грубо на око количеството беше към 500 мл. - т.е. това е разходът до момента за 8000 км.
- течове не се забелязват
- При студен старт сутрин се чува известното клапанно тракане за 10-15 sec. (времетраенето е различно, понякога почти го няма)

По-добре ли ще е при тези условия (разход) да се премине към по-тънко 5-30 или 5-40 синтетика?

Заключена

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 19 госта