Много гаден проблем...

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
zagor13
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 20 фев 2007, 15:45
Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi
Местоположение: Lom
Status: Извън линия

Много гаден проблем...

Мнение от zagor13 » 13 май 2007, 17:44

Значи днес пак ми го направи...Само и единствено когато карам но дълги разтояния - пристигам и я гася.Ако пробвам да запаля веднага или до 5-10 минути - не СТАВА !!!Само светват лампичките на таблото , но стартера не изхвърля.Така няколко пъти /5-6/ и запали , но днес хич не иска! Ходих при един човек и му обясних кво прави.Ръчка , кво ръчка - уж я оправи.Ама вика направи си едно кабелче по-дълго и ми показа къде да разкача една клема и ако ми направи пак така - връзвам плюса на акумулатора за клемата/която отива в стартера/ и готово - ВСЕКИ ПЪТ ПАЛИ ТАКА!Та така и днес - не ме остави на пътя , но проблема е отвратителен - имаше го и едно време на баща ми на Асконата.Абсолютно същото.Направи ми го примерно като стигна в София.Запаля я криво-ляво - стигам си в Лом - отивам при майстор - ама Ядец - от 1000 опита - 1000 пъти ще запали - ЩО Е ТО?!?
Ако знае някой от какво е това - моля да пише!!! Прави ми впечатление , че става само лятото като е много жега!През зимата не съм имал проблеми. Отопли се - и почва! Някой имат проблеми зимата - аз пък лятото...

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 13 май 2007, 20:33

Проучи за кадърен майстор и носи стартера да му направи профилактика.
Четки, втулки, чистене ... смазване Той като е печен знае какво да прави. Ако пак прай мизерии ... нов :(
Имаше и преди подобно питане но не намирам темата.
Там надълго и на широко бях написал, че едно време имах такъв проблем на Ладата и само аз успявах да я запаля. Стартера беше проверяван, всичко уж беше точно но така си и замина с този проблем. В предната тема стигнахме до стартера до колкото си спомням.

*updated*
Намерих темата *00130*
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 2%E5%F0%E0
Ае УСПЕХ !!!:)

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 13 май 2007, 21:25

хм кабелче???? не е от четки, дори не е от стартера, май е от кюча.
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

zagor13
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 20 фев 2007, 15:45
Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi
Местоположение: Lom
Status: Извън линия

Мнение от zagor13 » 13 май 2007, 21:39

Е , изчетох цялата тема надълго и широко.Никакво дори и близко до истината обяснение.Само предположения! Моя стартер първото нещо беше да го види същия човек , дето ръчка.Той каза , че всичко е наред с него! Затова търся другаде причината. Бяха ми споменали за шалтер някакъв , но къде стои и кво представлява - нямам идея.Имах подобен проблем с едно рено 21 бензин.Там беше един много дебел плосък многожилен кабел за маса - беше се разхлабил.Ще отида на сервиз да погледнат отдолу ВСИЧКИ маси дали са притегнати , на защо като дам с кабела плюс и пали веднага и без проблеми.Ако е маса ще си прави проблема.Да не би да е нещо в самата ключалка за паленето - контакт да не прави добър - знам ли.Наскоро си сменях ключа и карам с новия - дали е възможно от това да е...

efico
потребител
потребител
Мнения: 64
Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от efico » 14 май 2007, 10:59

Явно това се случва често при Ескортите. И при мен беше също като при теб - стартера в мн. добро състояние, акумулатора нов, но като загрее правеше този номер плюс това че въртеше мудно. Решението - подмяна на обувките на кабелите от акумулатора до стартера и дв-ля (двата дебелите за плюса и минуса) или подмяна на самите кабели (поне 25 мм2 трябва да са). Сега върти доста по бързо и проблема изчезна. Манипулацията ми отне не почече от 30 мин направих си я сам, но са ти нужни кербер клещи за обувките. М/у другото като обикалях по автокъщите за кола поне два ескорта ТДИ видях със сменени кабели. Огледай ако ти се пипа кабелите в краищата им за следи от нагряване или окисляване(особено масата с двигателя).

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 14 май 2007, 11:09

На сиерата само ми чукаше нещеше да завърти.. оказаха се втулките.. след 3-4 дена пак почна.. и се оказа ,че едното краче на шалтера се е разбило си се клати и конатктува лошо..Провери както ти каза колегата всички обувки... Най вероятно да има някаква лоша връзка..

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 14 май 2007, 11:15

zagor13 написа: ... на защо като дам с кабела плюс и пали веднага и без проблеми.Ако е маса ще си прави проблема.Да не би да е нещо в самата ключалка за паленето - контакт да не прави добър - знам ли.Наскоро си сменях ключа и карам с новия - дали е възможно от това да е...
не виждам какво има за чудене - щом палиш с дирекно захранване на стартера - значи ключа ти прави проблеми (май че няма реле - щото тока не е много голям...).

ако ключа (или някоя клема!) прави лош контакт - ще се загрява и ... деформира, когато истине - явно нещата по...оправят. ... докато един ден сдаде багажа съвсем !

zagor13
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 20 фев 2007, 15:45
Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi
Местоположение: Lom
Status: Извън линия

Мнение от zagor13 » 14 май 2007, 21:45

Много голямо Мерси за отделеното внимание.Ще направя всички профилактики , които ми препоръчахте.Дано пък да е нещо дребно.Днес пак ми го направи и много ме дразни.Вече като тръгна на дълъг път и стигна - очаквам всеки път да не запали!!!

zagor13
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 20 фев 2007, 15:45
Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi
Местоположение: Lom
Status: Извън линия

Мнение от zagor13 » 29 май 2007, 00:42

Смених - със стария ключ паля - ама не е от ключа... Днес пак го направи... Обаче се чува едно причукване - сякаш се опитва да изхвърли бендикса , но не успява - само цък ... и толкоз... А ако продължавам с ключа и не пали - спира и да цъка даже и не издава никакъв звук.В такъв случай вадя `Помощния` Кабел.Ако обаче прицъква - опитвам два три пъти и запалва.. От къде ще е този проблем...???!!!???

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 29 май 2007, 00:47

Оправи си стартера или го закарай на някой електричар.
Не ме карай да идвам до Лом, че ми е малко кът времето. :twisted:

Потребителски аватар
jlpetkov
потребител
потребител
Мнения: 729
Регистриран: 18 яну 2007, 08:59
Модел на автомобила: BMW 318ti 95'мтехник шпер; Ford Fiesta 1,6i 16V '94 АГУ
Местоположение: София, в едно гето наречено Обеля-2
Status: Извън линия

Мнение от jlpetkov » 29 май 2007, 09:37

''шалтер'' = Стартер :P
и на мен ми го прави тоя проблем , но рядко, и то от стартера :)

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 29 май 2007, 09:41

zagor13 написа: От къде ще е този проблем...???!!!???
Стегни се, бе, пич...1 метър жица и 4-5 клеми...със зъби досега да ги беше изчистил и затегнал...Отвори и тоя стартер да го ева, зачисти го вътре и ще тръгне...Шалтерът (което не е същото като стартера, а е част от него) е на другия край на вилката, не тоя дето бута бендикса, а другия. Миг след като бендиксът е изхвърлен и зацепен в маховика, тоз шалтер пуска тоците за да завърти стартера(това, което ти правиш с кабела). Ако нямаш вилка, а редуктор, принципът е същия. Отваряй смело и ще се ориентираш.
А това за зимата и лятото е вятър работа, съвпадение. За да си сигурен трябва поне 2-3 зими и лета да имаш наблюдения...Проблемът ти нали не е 3-годишен?

Потребителски аватар
zaxyg
потребител
потребител
Мнения: 127
Регистриран: 15 май 2007, 19:29
Модел на автомобила: Ситроен Ксантия 1,6i '95 и Пежо 106 '96
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от zaxyg » 29 май 2007, 11:00

И така, и аз да се изкажа. :D *00118* Бях писал в онази тема, само че под друго име, но си забравих паролата, а e-mail ми се изгуби нещо и не можах да си я възстановя. Така че, ако искат, модераторите могат да изтрият профил "Захари". При мен го имаше този проблем, по стартера всичко беше наред. Но след като смених почти всички кабели с нови, защото стигнах до извода, че отнякъде губи ток, вече не прави така. Не се мъчете със стартерите, ако имате този проблем. От кабелите е. :P Успех.

zagor13
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 20 фев 2007, 15:45
Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi
Местоположение: Lom
Status: Извън линия

Мнение от zagor13 » 01 юни 2007, 00:44

zaxyg написа:И така, и аз да се изкажа. :D *00118* Бях писал в онази тема, само че под друго име, но си забравих паролата, а e-mail ми се изгуби нещо и не можах да си я възстановя. Така че, ако искат, модераторите могат да изтрият профил "Захари". При мен го имаше този проблем, по стартера всичко беше наред. Но след като смених почти всички кабели с нови, защото стигнах до извода, че отнякъде губи ток, вече не прави така. Не се мъчете със стартерите, ако имате този проблем. От кабелите е. :P Успех.
Ха сега де - иди - разбери... !!! Ще карам така - да разглобя половин кола , че и цяла за тоя дето духа. Явно има много варианти за Проблема...

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 01 юни 2007, 08:56

Винаги е така. Просто колегите разсъждават от къде може да дойде проблема по веригата.
Един с Сиера 1.8 D ми се оплакваше, че един ден колата върви, а на следващия цял ден не може да запали и 3 акумулатора пресушава за ток.
Като вдигна капака и какво да видя. Запали и си работи нормално.
Загаси я и от горивния филтър тръгнаха балончета (беше сменил с прозрачни мъркучите от и към филтъра). Викам му - "Че тя смуче въздух!", а той почва да ми обяснява, че тя така си правела.
Е какво да му обяснявм, като неще да приема.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 01 юни 2007, 12:02

zagor13 написа:...да разглобя половин кола , че и цяла за тоя дето духа...
:idea: Иди си на сервиз, ман.
Ти явно искаш...да ти каже някой: зачисти клема 58 и я завърти 1/4 оборот на североизток и хоп, колата тръгнала...да, ама не...
2-3 часа при умерена сръчност ти трябват да проследиш кабелите и да отвориш стартера. Слушай внимателно, няма да повтарям: стартера, не цялата кола :P
zaxyg написа:Не се мъчете със стартерите, ако имате този проблем. От кабелите е.
Да разбираме ли, че според теб стартерите не дефектират?

Потребителски аватар
zaxyg
потребител
потребител
Мнения: 127
Регистриран: 15 май 2007, 19:29
Модел на автомобила: Ситроен Ксантия 1,6i '95 и Пежо 106 '96
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от zaxyg » 01 юни 2007, 14:19

Не казвам, че не може да е от стартера, но повечето бяха писали, че са отваряли стартерите, почиствали, сменяли. И при мен беша така. Почти нов, а не върти. Просто отнякъде се губеше ток и нямаше сила да завърти. Вече при всеки на различно място може да отечката на тока. :)

Потребителски аватар
technik
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 13 сеп 2006, 22:02
Модел на автомобила: Escort 1.8 CLX diesel '93 combi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от technik » 02 юни 2007, 08:17

Значи и аз имах подобен проблем пък и гледам си със същия Двигател като моя. Само че при мен проблема беше такъв: На студен двигател пали колкото и пъти да пробвам...но при топъл двигател нещата се променяха коренно. Загася ли колата следващите 5 мин забравям за палене. Забравих да спомена един съществен факт, стартера въртеще без проблеми, но колата не пали. Наистина много досаден проблем. ОК карах така известно време и един ден стартера отказа да върти. Викам се пу дева майка му пак трябва да правя стартер (случвало ми се е и др. път) и отивам в най-добрия сервис за стартери в София. Пичовете там направиха същото като теб, една жица от плюса на акомулатора към стартера и хоп запали от раз. Но от ключа неще. Пича ми вика "От ключа ти е ходи при автоключар". Речено-сторено отивам аз обясних му горедоло къв е проблема и той ми каза "Сори пич не си за нас. Ходи при авто ел.техник. Не е от ключа". Еми хубаво след 3 часа обиколки по майстори отидох и при ел.техник. След предварителния разговор с него той ми каза следното: "На тези ескорти електрониката им е много калпава и дава много дефекти. Омазана е като на жигулите" викам "Еми може незнам. Не съм чувал нито за едните нито за другите нищо". След тва порови в ел.кутията там дето е под таблото маха разни неща мери прави некви щуротии и след 15мин ръчкане пробвахме да запали и о чудо запали от раз. Взе ми пича 10лв. (явно не е било нищо сериозно) и след това не ми ги е правило тези проблеми никога. Та моя съвет е отиди на автотехник който се занимава само с ел.инсталация на коли. Там е проблема! Успех! :)
Да спрем корупцията в МВР! http://www.nocorr.mvr.bg" onclick="window.open(this.href);return false; 02/982-22-22

zagor13
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 20 фев 2007, 15:45
Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi
Местоположение: Lom
Status: Извън линия

Мнение от zagor13 » 02 юни 2007, 23:52

Хубаво... ама на мен ми пали винаги.Единствено когато карам на дълъг път или загрее много в града - Което в Лом е трудно...Тогава не иска да запали , но отивам при майстор и там от 1000 пъти - 1000 ще запали.Това е и отговора на човека , който ме съветва да не се оплаквам , а да ръчкам! Аз квото и да направя по колата ще разбера дали има ефект след месец , седмица или не знам си кога...Та затова пуснах таз тема , за да разбера дали някой е имал Същия , ама наистина същия проблем и да сподели как го е отстранил.Абсолютно същото ми правеше и на баща ми една дърта Аскона.При нея не знаех откъде да дам плюс на стартера и когато пътувах на дълъг път лятото - Оставях я винаги на някакъв наклон.Някой път палеше , ама някой - Не !!! Прокобата ме стига и с този Форд... :D

zagor13
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 20 фев 2007, 15:45
Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi
Местоположение: Lom
Status: Извън линия

Мнение от zagor13 » 13 юни 2007, 00:17

traqn_savov написа:хм кабелче???? не е от четки, дори не е от стартера, май е от кюча.
Така и реших и днес ходих и сложиха едно симпатично копче с реле за палене. Майстора и той на сто процента беше сигурен , че е от ключа.Сега ще паля с ключа и като направи пак проблема - ще пробвам с копчето - поне ще се разбере веднага дали е в ключа проблема !

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 104 госта