Обороти на празен ход Скорпио 2.3I

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
AlexRS
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 29 май 2007, 13:14
Модел на автомобила: SCORPIO 2.3
Status: Извън линия

Обороти на празен ход Скорпио 2.3I

Мнение от AlexRS » 29 май 2007, 13:17

След смяна на акумулатора (стария беше умрял), колата държи между 1200 и 3000 оборота на празен ход. Не съм я карал и не знам дали е от настройките на компа. Може ли да е от друго!!! Иначе колата пали, върви, има мощност.

Става въпрос за Скорпио 2.3 бензин 98г.

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 29 май 2007, 13:59

Я пробвай това!



[/quote]1.Акумулатора е достатъчно да се изключи за около две минути-махаш минусовата клема.
2.След запалване оставяш двигателя да поработи на празен ход в продължение на три минути/или до достигане на нормална работна температура,стрелката да не е в зоната с бяло/,след това задържаш с педала на газта оборотите на 1200 в продължение на две минути.
3.След това трябва да се покара колата осем километра във всички режими и това е общо взето.
4.Много рядко може да се наложи влизане в авариен режим,индикация на това е че при подаване на контакт бензиновата помпа не бръмва и да замълчи както обикновенно,а бръмчи постоянно.Когато работи в авариен режим,компа се придържа към усреднените стойности заложени във флаша и ще имаш проблеми с разхода на гориво,придърпвания и др. примерно.На Форд комповете са адаптивни/мисля Брок беше споменал някъде как след продължителна цедка по магистралата,имал чувството,че колата реагира след това,като ужилена и на най-малкото бутване на газта/.
5.Нормално е примерно след горното обучение и по-дълго да имаш проблем с ниските примерно и придърпвания,това да не те притеснява.При моя Мондак след нулиране имам проблем с ниските около 20-30 км.Някои хора правили си опити да обучават по написания горе и в книгите начин,а след това и без никакво обучение да слагат клемата и карат,казват че никакви разлики не са усетили.[quote][/quote]
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 29 май 2007, 15:54

Пали и карай смело, тя сама ще си хване правия път.
:)
А аз лично няма да спра да се смея всеки път, когато някой заговори за обучение или самообучение на ЕКУ...

AlexRS
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 29 май 2007, 13:14
Модел на автомобила: SCORPIO 2.3
Status: Извън линия

Мнение от AlexRS » 29 май 2007, 16:20

Сега ще я обуча колата и ще споделя какъв е бил ефектът! :lol:

AlexRS
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 29 май 2007, 13:14
Модел на автомобила: SCORPIO 2.3
Status: Извън линия

Мнение от AlexRS » 29 май 2007, 20:03

Доста покарах, но не даде желания ефект! Оборотите останаха между 1800-3000 оборота. Явно проблемът не е в компютъра.

Някой да даде съвет!?

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 30 май 2007, 06:56

Поне 100-тина км й трябват.
Ако и тогава са високи TPS-а или температурния датчик лъжат ЕКУ-то.
Последния и най-гаден вариант - ЕКУ.

AlexRS
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 29 май 2007, 13:14
Модел на автомобила: SCORPIO 2.3
Status: Извън линия

Мнение от AlexRS » 30 май 2007, 10:48

Доста информация поизчетох по темата. Вчера след като минах 60тина км на разнороден режим на каране реших да прегледам датчиците - откачих този на колектора и нямаше почти никаква разлика. ПОнеже видях доста написано за MAFa (и в този форум и във фен-сайта на Скорпио в UK) реших и него да откача - след свалянето му оборотите паднаха доста - 500-1000 държи и доста нестабилно та си мисля, че може от него да е.

Cocoff - пишеш, че има вариант ЕКУто да е, може ли с изгорял компютър колата да работи изобщо?!?! :shock:

Иначе странното е, че колата си работеше перфектно. Понеже не я карах 10тина дена и при опита за палене акумулаторът падна си мислех (надявах се), че е от настройките. Дали може да съм скапал нещо при паленето - бутахме, мъчихме с кабели и т.н. докато не купихме нов!

Днес ще чистя Мафа и ще видим!

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 30 май 2007, 11:21

Мини още толкова.
AlexRS написа: Cocoff - пишеш, че има вариант ЕКУто да е, може ли с изгорял компютър колата да работи изобщо?!?! :shock:
Е, с изгорял няма да работи със сигурност, но с дефектирал-що да не може :) :)
Ами да, чисти мафа и ръсни наред буксите, пък то ще се чуе...
http://www.fordscorpio.co.uk/faultfinds.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

AlexRS
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 29 май 2007, 13:14
Модел на автомобила: SCORPIO 2.3
Status: Извън линия

Мнение от AlexRS » 01 юни 2007, 18:41

Беше моторчето за регулиране на оборотите на празен ход. Запекло, не изгоряло - 5лв ми излезе! :lol:

ivalpetkov
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 09 май 2008, 11:19
Модел на автомобила: форд галакси
Status: Извън линия

Re: Обороти на празен ход Скорпио 2.3I

Мнение от ivalpetkov » 27 юни 2009, 09:00

Искам да развия малко повече темата за стъпковия мотор на форд.Моя е галакси.Малко предистория на заболяването с оборотите-преди 2 години взех колата и какво става-като изключиш от скорост гаснеше.Отивам на компютърна диагностика в Бургас в сервиз със софтуер за галакси 1996-2000 кубика-откриват грешки натрупани в резултат че е палена колата при гаснене без да се изчака да загаснат лампите по таблото-ми то кат ти гасне на всеки сфетофар как няма да трупагрешки.Никой няма да ме чака да паляя и така.След това компютъра засече грешка в степ мотора.Извадиха го напръскаха със спрей сложиха и станаІстабилни обороти-900 на празен ход.карах го така година но след това постепенно пак започна да играе стрелката след изключване от скорост и все по често почна да гасне.Особено като включа фарове климатик и други консуматори.Пак сервиза миене и слагане на мотора.Карам 3 месеца и пак.Ядосах се и го свалих степа.Гледам пълен с черен нагар.И от тук нататък се почва филма-купувам спрей пръскам в отворите за дросела и отворите на степа.Кисна в медицински бензинІотвътре изтече черна каша.Изсушавам с сешоара и монтирам обратно степ моторчето.Резултата е никакъвІсега вече колата не пали.Трябва да натисна газта за да запали и да държа педала натиснат.Пусна ли гасне.Какво може да се е случилоІстепа представлява метален корпес с отвори към дросела.Вътре има механична ос с пружинка и конусовиден клапан пласмасов движещ се по оста напред и назадІотваря и затваря каналче за въздух и така регулира оборотите.В задната си част оста е подобна на червяк и влиза в капсулована камера с намотка която е много финна.Под действието на ел магнитно поле се завърта оста и въртеливото движение отваря конусчетоІспоред това колко въздух влиза са и оборотите.Елементарно ноІда кажа само и това че сигнала за работата на степа идва от компютъра на колата.Преди обаче да е подаден Компа събира информация от маф сензора и температурния датчик в случая са поне 2 на блока на двигателя.Защо събира от тамІми компа трябва да знае колко е температурата на двигатела за да даде обороти и трябва да знае колко и каква е температурата на кислорода отвънка през маф сензора.Да не говорим за ламбда сондата която му казва каква е горивната смес според това какво излиза към аспуха.Та възможна игра на оборотите е точно от тез 3 елемента.Двата ги засича диагностиката но третияІименно температурните датчици не ги засича ако са повредени.Това се прави с мултицет ката монтьора гледа в сервиза на неговия комп какво съпротивление трябва да дадеІколко ома.Ако както при мен единия датчик даде нереални стойности тогава компа дава погрешни импулси къ степа.Сменихме датчика нов и сложихме абсолютно същия степ мотор 2 ра употреба с нагарче което не смеех да изчиста за да не го прецакам пак.Резултата от същото моторче от другото галаксиІколата запали но държи винаги на изключено от скорост 3000 оборота и мотора ще фръкне.Направих няколко кръгчета но резултат нулев.Какво може да се е случило с моето стъпково моторче след като съм го почистил като ново-в видимата част блести и съм си го смазал тънко.Дотук добре но се опасявам че от почистването в капсулованата част са попаднали разтворен нагар пясък и боклуци.Може да има течност в намотките.Ами пак при техник с мултицет-прожверяваме пускайки през мултицета 12 волта с жички от акумулатора-чува се тихо цъкане в моторчето и съпротивлението му е нормално.Тоест не съм го прецакал откъм токовете.Мъчи се да тръгне-проблема е механичен и е вътре в капсулата-вероятно е заседнал боклук в стержена и неможи да завърти.Обаче за да разбера трябва да го изпиля леко по капсулния ръб и да го отворя с което рискувам да не го залепя после и въобще да не стане.В резултат отивам на магазина и купувам за 300 лева ново моторче-като връщам втората употреба от140 лева.Монтирам новото и о чудо-двигатела запя като швейцарски часовник-оборотите са абсолютно стабилни-950.Начи тя колата си иска новичкото защото миенето на степа ти решава временно проблема-стержена вътре се износва и трупа нагар.Тези части са много скъпи а са много чувствителни-степа и мафа.Но идеята ми беше че оборотите играят от тез 4 елемента-степ маф ламбда и термодатчици.Това се установява добре със софтуер в сервиз след диагностика защото трябва да разбереш коя точно е причината а не да купиш нещо за 1300 лева и пак да ти играят.Начи гасненето на колата от оборотите можи да ти направи голяма бела-ми тяя мойта кола кат угасне и става неуправляема-няма серво няма управление няма нищо.Ако се свали мафа да се пръска да се внимава със спрея какъв е и да не се пипа косъма в мафа с нищо.Адски е скъп.Е надявам се да съм бил полезен.
еееевала бе колега

Потребителски аватар
stoy@n
потребител
потребител
Мнения: 442
Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003
Status: Извън линия

Re: Обороти на празен ход Скорпио 2.3I

Мнение от stoy@n » 27 юни 2009, 14:48

Ееееевала бе колега :mrgreen:
Разбира се че си бил полезен!Тук всяка информация е полезна.Аз за сега нямам проблем :roll: ама поне ще знам какво да търся ако имам подобен. _friends_

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

задачка-закачка за клапана за празен ход (IAC)

Мнение от z42 » 01 мар 2014, 20:35

(Понеже другата тема http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?p=334766 се оказа заключена, ще изтупам от прахта тази.)

Направих следните наблюдения и експерименти на Галаксито 2.3 1998
клапанчето е с два пина, от вида с филтърчето под шапчица
като това: http://autorepair.about.com/library/images/bl848lib.htm
(https://www.google.bg/search?q=ford+iac+valve&tbm=isch)

1. При работещ двигетел изключвам буксата на IAC клапана - мотора гасне веднага

2. Опитвам да запаля при изключена букса - никакъв шанс

3. Свалям клапана и при включена букса давам на контакт - за няколко секунди се чува нежно жужене вътре, буталцето нещо се опитва сякаш да помръдне еднократно, но без забележим ефект и жуженето спира.

4. В горната ситуация, отивам и включвам компа и чета живите данни на спрян двигател - за клапана показва 0% т.е. съвпада с липсващото жужене

5. Изключвам буксата, давам на контакт и пускам през OBD-то с Forscan теста при изключен двигател (KOEO - Key On Engine Off test) - теста си завърта перките бавно, бързо и т.н. и приключва БЕЗ никаква грешка (а управляващата верига по-отворена от това не може да бъде)

6. В свободно положение на клапана (свален от колата), буталцето е в положение почти затворено - има около милиметър ход до напълно затворено

7. По време на движение данните от OBD-то за него се движат обикновено между 30%-80%, рядко и за кратко повече и може-би никога по-малко

--------------------------------------------------------------------------------------------------

- Тия неща всичките ли са нормални или има нещо дето не е наред?

- Един по-практичен въпрос - Освен клапанчето друго какво и как се чисти покрай него?

И малко въпроси с повишена трудност - току-виж някой отговорил:

- Някой линк където пише кога как и защо се избира положението му?
(Четох от тук-там, но много разпокъсано и непълно)
Интересно е най-вече ИЗВЪН случаите на празен ход (понеже и тогава участва в играта).
При ППХ в какво положение трябва да бъде?

- Някой има ли представа каква е ролята на демпфера (метална пластина), диафрагмата (скрита е зад пластината и не съм я виждал) и филтърчето под шапката (и то е скрито)?
При почистването на клапанчето със спрей за дискове или карбуратори течността изтича през шапчицата с филтърчето.
Последното означава, че от там би трябвало съвсем законно да може да влиза НЕОТЧЕТЕН от МАФ-а въздух... каква му е идеята на това?
(Може би щеше да ми е по-лесно ако знаех как функционират клапанчетата от вида с вакуумен вход вместо отворената шапка, но не знам)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 35 госта