Тромаво Mondeo...

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Тромаво Mondeo...

Мнение от cossy » 08 яну 2005, 00:37

...значи един приятел на семейството си купи преди няколко месеца Мондео 2.0 zetec, 4х4, ghia. Koлата има всички възможни екстри и явно е специална поръчка. Проблемите са следните, доста тромаво набира. Мисля си, че може да е и от тежкото купе, но все пак е с двулитров мотор, а и е 4х4 => би трябвало да ускорява много добре. На трета между 2 и 3 000 оборота се получава някакво придърпване, на какво може да се дължи?! И трето от скоро е светнала оранжева лампичка с гаечен ключ. Какво означава (време за годишен преглед)?
Между другото човека иска да си купи книжка за Mondeо на английски ако някой продава... той има на немски, но не му върши работа, може и да се трампят книжките :) Е това е надявам се скоро Мондеото да покаже всичките си възможности, които съм сигурен, че не са малко. Забравих да кажа, че всички консумативи са сменени (масло, филтри, ремъци... бла-бла-блаа) и колата е от 1996-та година :)

Потребителски аватар
GOSPODIN
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 30 ное 2004, 02:03
Status: Извън линия

Re: Тромаво Mondeo...

Мнение от GOSPODIN » 08 яну 2005, 03:30

Отговарям на това , което знам със сигурност: Оранжевият ключ се загасява, като се свали жабката( като се отвори се издърпва напред и се откача много лесно) и вдясно в дупката се намира правоъгълен бутон със същия знак(гаечен ключ) . Ключа на запалването се дава на контакт и се натиска този бутон и се задържа за минимум 4-5 сек. и лампичката загасва за 15000 км. Това е направено само за подсещане , че колата на всеки 15000 изминати км. трябва да влезе в сервиз за диагностика.
За мудното набиране мисля , има и някои заложени от фирмата характеристики. TCS системата против пребоксуване влияе понякога на дроселовата клапа и намалява изкуствено мощността, аз да няма приплъзване при рязко подаване на газ. При 2000 оборота и при незагрял двигател и при слабо подаване на газ почти при всички "мондеовци" се получава леко придърпване. Много са капризни ако не е достигната нормалната температура на двигатела.
Разбира се може да има и други проблеми: дюзи, кабели, бобина, катализатор,МАФ датчик....
Нека да не завиват до край капачката на резервоара, защото се получава вакуум и не работи добре бензиновата помпа. Значи завива се докрай ( да изщтрака) и се връща 1/3 оборот назад.
Ford Mondeo 2.0 130hp TDiC Ghia 2003, kombi ,Silver Metalik

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 08 яну 2005, 11:57

Meрси за бързия отговор ;))

Потребителски аватар
Stoyan_5
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 23 фев 2005, 10:25
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от Stoyan_5 » 07 фев 2005, 15:45

Според мен проблема е в запушен катализатор.
Сменява се с резонаторно гърне и колата литва.
Моето Мондео е 1,8 бензин, пък върви добре.
Купето не е тежко.

ivanil
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 23 фев 2005, 23:09
Модел на автомобила: Мондео 98 Zettec 2.0 16V Автоматик
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Тромаво

Мнение от ivanil » 08 фев 2005, 13:03

Моето е съкия двигател - катализатора е изтърбушен и на газ и на бензин си е малко траомаво - май купето е тежичко - трябва да се видят динамичните характеристики на двигателя - ако катализатора наистина е запушен е добре да се изтърбуши или да се смени с малко гърне. Трябва да се проверят и дюзите на инжекциона! Поздрави

sharp
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 10 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16v
Status: Извън линия

Мнение от sharp » 10 мар 2005, 23:19

Да се изкажа и аз по темата. Моето "отроче" е 1.8 бензин,ама си е доста пъргаво и на газ и на бензин.Преди да издъня катализатора обаче беше тромаво и не вдигаше високи обороти- опираше до 5500 максимум.След това се отпуши и така досега.Уплътнението на капака на клапаните е заминало и съм забелязал,че като се посъбере малко масълце също намаля ускорението,естествено се наблюдават и придърпвания при рязко ускорение.Все не ми остава време да го сменя туй уплътнение.
А за лампата с "ключа"-- светва при отчитане на неизправност с определен код.Пак ще намеся моята кола-заради газовата засичаше код за мудно показание/смяна на ламбда напрежението(или нещо такова),но не светваше веднага лампата,а след около 100 км.,в сервизните програми сигурно е описан алгоритъма на действие на бордовата самодиагностика.
Иначе определено мога да твърдя-MONDEO-то изобщо не е тромав автомобил,особено с 2.0 литровия мотор.Тежкото купе е оправдание,не причина :wink:

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 10 мар 2005, 23:39

Мерси за всички мнения. Може би наистина е катализатор, защото колата е карана на няколко места на диагностика и от там твърдят, че двигателя е в мн. добро състояние, а между другото сега зимата разходът е стигнал почти 20 литра :shock:

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 11 мар 2005, 10:26

cossy написа: а между другото сега зимата разходът е стигнал почти 20 литра :shock:
Това е страшно голям разход :shock: . При зимни условия разхода да ми се е покачил с 1/100 (някъде около 14/100 ми е в момента) и пак мисля, че е много... 20/100 :shock: има трактори които са по-икономични... Вижте дали ламбда сондата е наред, предполагам че подава грешна информация на компютъра...
И проверете по въздушния тракт - да не би отнякъде да засмуква неконтролируемо въздух - ако е така компютъра подава сигнал за допълноително гориво.

jijibu
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 17 май 2005, 16:37
Модел на автомобила: Kozlodui
Местоположение: Mondeo
Status: Извън линия

Re: Тромаво Mondeo...

Мнение от jijibu » 06 юни 2005, 19:44

GOSPODIN написа: Нека да не завиват до край капачката на резервоара, защото се получава вакуум и не работи добре бензиновата помпа. Значи завива се докрай ( да изщтрака) и се връща 1/3 оборот назад.
Само с това не съм съгласен.Има един електромагнитен клапан които заедно с един филтър със активен въглен се грижи за налягането в резервоара,ако не бачка е друг въпрос

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4778
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Тромаво Mondeo...

Мнение от pepy1 » 06 юни 2005, 20:22

cossy написа:
Между другото човека иска да си купи книжка за Mondeо на английски ако някой продава... той има на немски, но не му върши работа, може и да се трампят книжките
ако няма време да отиде до Славеиков може да си поръча от книжарница Пингвин по мрежата (аз така направих)за Мондео има много книги и то на български
след като си я поръча и адреса е в София куриера я доставя на следващия ден и ако струва повече от 20лв доставката му е безплатна

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 07 юни 2005, 00:05

Става въпрос за книжка която идва с колата.... а не тея по славейков :idea:

crazydrift
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 05 юни 2007, 21:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16v 95'
Местоположение: Търговище
Status: Извън линия

Мнение от crazydrift » 07 юни 2007, 22:29

Ako o6te ne e re6en problema sas towa predarpwane moga da ti kava pri men go ima6e towa ne6to samo deto go prawe6e na po4ti wsqkakwi oboroti i kato podawah po rqzko gaz sa6to i kato q zaka4iha na diagnostika m smeniha nqkakav dat4ik za podawane nagoriwoto ne znam kak to4no mu se wika ama dadoh 250 leva za nego.Otnosno tromawata rabota moeto mondeo e 136 konq i ima blokav.Kato pravq start tragwam na 6500 oborota i nqma ti kazwam kak tragwa....
"Форд качи света на колела" :)

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 07 юни 2007, 22:44

от последния пост в тази тема до твоя са минали точно (ама точно) 2 години :lol: надали проблема не е решен

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта