Аванс на разпределителен вал

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
danch0
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 07 апр 2007, 21:41
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8tdi
Status: Извън линия

Аванс на разпределителен вал

Мнение от danch0 » 07 юни 2007, 18:41

Здравейте, колата ми стана много зле, след като смених ролки и ремака.Наложи се да отремонтирам и ГНП заради разбит лагер на оста.Майстора ми каза че е нулирал центровката на вала и гнп-то,оттогава колата е без мощност

Потребителски аватар
plamenford
потребител
потребител
Мнения: 257
Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Мнение от plamenford » 07 юни 2007, 20:59

няма никакъв проблем,можеш сам да и дадеш малко предварение и ще се оправи.Моята стана така като и смених ремъците и ролките

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 07 юни 2007, 21:09

Е как да няма проблем бе колега...И защо да й даде предварение, а да не й отнеме :)

danch0
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 07 апр 2007, 21:41
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8tdi
Status: Извън линия

Мнение от danch0 » 07 юни 2007, 22:16

Значи колата е за аванс или за повече гориво от помпата, щото са сменявани и някакви лопадки.Но по центровката на гнп-то не е пипано нищо.Преди колата на 2500 об. се чувстваше осезателно как набира.Сега мотора е по мек, демек работи на ниските режими по добре,но няма мощнист в 3000об и нагоре, просто се мъча като изпреварвам.Та въпроса ми е от каде се дава аванс на тоя вал.Да пробжам ли с един зъб напред?

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 07 юни 2007, 22:44

danch0,
Защо ще оправяш бакиите на някой негодник, бе, човек???
След ремонта колата ти не върви, нали? Просто му я караш на оня и настоятелно, но с учтив тон го молиш да си довърши работата, за която ти ВЕЧЕ СИ ПЛАТИЛ. И ако ти откаже, не се караш, а се извиняваш и се усмихваш. След време му палиш бараката!

danch0
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 07 апр 2007, 21:41
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8tdi
Status: Извън линия

Мнение от danch0 » 08 юни 2007, 17:34

Това ми е ясно, ама нали ми е комши човека и за това гледам да не се карам.Всека вечер умуваме за тоя проблем.Ътре съм решил да си я направя сам.Аванса на гнп-то сам си го направих,вярно че много време си играеш с проби но накрая си я правиш както на теб ти харесва, така ще направа и с вала, ко да се прави:)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 08 юни 2007, 18:30

Не експериментирай с газоразпределението, там всичко е изчислено и си има белези. Докато при ГНП най-много двигателя да изгасне, то експериментите с разпределителния вал водят до необратими поражения.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

danch0
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 07 апр 2007, 21:41
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8tdi
Status: Извън линия

Мнение от danch0 » 08 юни 2007, 23:44

Няма пробле,предишната кола ми беше опел 1.6д, там разпр. вал сум го местил 3-4 зъба, щото там беше с плаваща шайба.Накрая стана, клапаните удраха в буталото, но на ниски обороти нямаше проблем, щом удареше веднага я гасех.При случая с мондеото ще е само някоилко градуса:)

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 09 юни 2007, 07:18

danch0 написа:Няма пробле,предишната кола ми беше опел 1.6д, там разпр. вал сум го местил 3-4 зъба, щото там беше с плаваща шайба.Накрая стана, клапаните удраха в буталото, но на ниски обороти нямаше проблем, щом удареше веднага я гасех.При случая с мондеото ще е само някоилко градуса:)
О май год, като чета това изтръпвам, и настръхвам..


Мисля че двигателя ти е 1.6 ако не се лъжа..

Сваляш капака на клапаните, отзад на вала има прорез който застопорява нулевото полужение на разп. вал.

А сега, по трудното е с другия, тея двигатели, чрез зъбчатки въртят първо ГНП помпата, и от там излиза ремък за разп. вал.

при полужение когато първи цилиндър се вдига, нагласяш горе на перката "пъхаш планка с точната дебелина" а долу на шайбата се дават 25 градуса статични. :wink:

Ако ти е 1.8D съм си играл да драскам ненужно. :cry: :cry: :cry: за това си пишете в профилите с какъв двигател сте. :idea: :idea:
Прикачени файлове
1.6D.JPG
Последна промяна от traqn_savov на 09 юни 2007, 07:42, променено общо 2 пъти.
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 09 юни 2007, 07:29

С налучкване няма да стане. Там един зъб е равен на разстоянието София - Пловдив. Ама аз от днес съм циганин и консултации спирам да давам. А за белези - не търсете. Няма! Има специални приспособления за центровка на газоразпределителния механизъм.

Колко ти взе за труд? Ако е под 80 лева, считай, че го е правил по милост за да не те гони и не му се сърди.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 09 юни 2007, 10:07

ако няма белег на раз. вал, можеш и със часовников индикатар да намериш нулевата точка..

Но данните са различни, за различните двигатели. :wink:
Прикачени файлове
ewwew.JPG
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 09 юни 2007, 14:13

Двигателят му е 1.8 най-вероятно. Кара мондео. Там се разглобява половин кола за да се работи. 1/3 зъб изоставане на разпределителния вал и чука за страх. Пробвано. За ГМТ на първи цилиндър си трябва нагод. И т.н.


Абе що ходят при пишман майстори и само търсят евтиното???

Това пък за ремъците на 1.8 и как да се определи кой е верния майстор съм го тук писал поне 3 пъти.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 09 юни 2007, 14:39

На 1.8 пъ е по лесно даже, сменял съм сумате пъти.

На разп. вал, се завива един чоп, на коляновия вал се бута един дорник, и се зацепва първият ремък..

Вторият който върти и самата помпа, там е по сложно, завива се чоп, но белега е продълговат и обхваща голям ъгъл, и когато си разглабям, го бележа спрямо чопа къдее било, ако не знаеш, но се пада към средата, или в леко предварение.
Vaklin написа:
Абе що ходят при пишман майстори и само търсят евтиното???
Защото като отидеш при някой телевизионен техник, и като ти каже 90 лева и друг ти каже 30 лева, ти при кого ще отидеш, ето за това...

Аз работя скъпо, никога не съм казал че работя евтино. :twisted: :twisted:

Използвай бутона "промени"! Не пускай 1000 поста един след друг и се придържайте към темата!
Последна промяна от traqn_savov на 09 юни 2007, 16:50, променено общо 1 път.
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

danch0
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 07 апр 2007, 21:41
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8tdi
Status: Извън линия

Мнение от danch0 » 09 юни 2007, 15:44

Направих си опит и нищо не става, само мотора стана по шумен.Върнах си го на предишното положение.Остава да я откарам да пуснат повече нафта от гнп-то, защото при палене и при пълна гас няма никакъв дим, знам че при пълна гас трябва леко да изпуши.А това дето казвате колко взима майстора,това не определя неговите възможности.Значи колата ми е разглобена при този майстор дето ми е комшия, а гнп-то е отремонтирано при друг.Сега ще хода на скандал при тоя с гнп-тата.


Така е прав си за тая поговорка.Има в града една баба Мотопфое, и там ми казаха че техника в сервиза е на специализация:)

Благодарен съм на всички които си изказаха мненията по тая тема.Извода е че колата си е била добра като центровка на ангренажа, то и няма начин да не е като се набият тея щифтове.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 09 юни 2007, 17:55

На ангренажа да, на ГНП "гориво нагнетателната помпа" не е така, белега е доста продълговат, и обхваща поне 30 градуса..

Абе целта е момента на впръскване, да съвпадне с -25 градуса на коляновият вал, тоест статично предварение....
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 09 юни 2007, 18:48

Продължаваме да се придържаме към темата. Къде, казваш, се бута "чопа" на коялновия вал? Ами ако на шайбата на разпределителния вал няма дупка какво правим? Това за продълговатия белег най-много ме накефи. :D
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 09 юни 2007, 19:55

в нулево полужение единия отвор на шайбата на раз. вал съвпада с този на главата.

Другият се слагаше "до колкото се сещам" отстрани под динамото, и сочи към един изрез на шайбата на коляновият вал..

А продълговатият белег, не е белег а е отвор в шайбата, на ГНП то
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 09 юни 2007, 22:49

Разпределителните валове са 2 варианта. С дупка през ремъчната шайба и главата (дупката е елиптична за регулировка) и без такава. Ако няма, значи шайбата е на конус. Във всички положения на опашката на вала има шлиц с дебелина 5 мм който трябва да е успореден на главата. Дупката при динамото е малко с резба М10 и там не е какъв да е шиш, а със строго определена дължина. Изрези няма. Помпата си е регулирана заводски или там който я е ремонтирал. Има дупка на нея. 6мм за лукас, 9 мм за Бош. Peg timing му се казва. Това елиптичното, точно както и на разпределителния вал е защото няма два еднакви ремъка, а специално 1.8 форделите са страшно критични към такива неща.


Но, това всичкото няма никакво значение. Форд и циганин мрат от веднъж. Не трябва много да им заничаме.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

danch0
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 07 апр 2007, 21:41
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8tdi
Status: Извън линия

Мнение от danch0 » 09 юни 2007, 23:48

Сега вече съм напълно сигурен че центровката си е наред.Останових че TPS-a сензора за положението на газта не работи:) леле колко ядове докато стигна до тоя извод.Премерих го с мултицета и на две положения показва 0.Някои сменял ли е подобно нещо?и колко струва?

Павката
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 04 юни 2007, 22:22
Модел на автомобила: escort D
Местоположение: София
Status: Извън линия

за чопа

Мнение от Павката » 09 юни 2007, 23:58

завива се в блока,зад генератора и фиксира кол.вал Елементарно е.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта