Имам масло, РЕШЕН

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Имам масло, РЕШЕН

Мнение от venom4o » 20 юни 2007, 21:47

ТАкаа.. любимата ми сиера започва да ми трови нервите вече..от Време на време когато паря колата студена ми свени маслото.. но не всеки път..маслото е ново.. на МАХ-а е.. Датчика е свързан.. Махнах капака на клапаните и изчистих тръбичката дето маже разпределителния вал защото на сиерите там се запушва... свети и това е.. иначе горе си качваше .. Датчика ли е шит или ? Маслената помпа си прави когато си поиска каквото си поиска налягане? Айде ,че много започва да ми писва от този автомобил вече... :evil:
Последна промяна от venom4o на 23 юни 2007, 21:43, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 20 юни 2007, 21:51

...в този ред на мисли аз примерно бих започнал с датчика, след това с една добавка за почистване в маслото, 100-150км и го хвърлям. Слагам ново по каталог и..... си сменям тапата и уплътнението на датчика...

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 21 юни 2007, 14:06

амм маслото е та 50 км .. Незнам.. Странното което днеска го направи е ,че има едно като тракане като я запалих и то спря и маслото изгасна

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 21 юни 2007, 14:40

Ъъъъ нещо помпата да прави мизерии?



Така е като се чете по диагонал :oops:
Колегата milenskior е прав, проблемчето е от клапана на филтъра
Последна промяна от Атанас на 21 юни 2007, 15:23, променено общо 1 път.

milenskior
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 21 ное 2006, 10:45
Модел на автомобила: Orion 1,6 Ghia 91
Местоположение: Оряхово
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от milenskior » 21 юни 2007, 14:55

Според мен проблема ти е в клапана на филтъра.
Той не държи и маслото се връщаобратно и така магистралата се изпразва.
След като запалиш докато се напълни магистралата няма налягане и се чува тракане наистина.
Като се напълни магистралата с масло тогава лампата огасва и тракането изчезва.
Ако е от клапана на филтъра, то би трябвало като угасиш мотора и го забалиш след няколко минути или веднага не би трябвало да има такъв проблем с лампата и тракането, защото маслото още не се е върнало.

geo_g
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 02 юни 2006, 17:00
Модел на автомобила: A4 1.8T,
Punto 1.7D
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от geo_g » 21 юни 2007, 15:44

Имам същия проблем с Пунто. Не е от масло и филтър.
Най-интересното е, че лампата за маслото свети по-дълго време (8-12сек.) след обяд, отново на изстинал двигател, когато колата е стояла на слънце даже и без слънце.
Сутрин няма такъв проблем, гасне на 2-ра секунда.

Потребителски аватар
bdjon
потребител
потребител
Мнения: 108
Регистриран: 25 апр 2007, 08:00
Модел на автомобила: ford fiesta 1.3 i 1997- colt 97i
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от bdjon » 21 юни 2007, 18:35

а преди да смениш маслото как беше :wink:

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 22 юни 2007, 14:04

мм преди смяната го правеше пак това но каточили по рядко.. Ще видя да не е от филтъра ,че много е съмнителен...Champion е марката ,но все пак колата е след пълен основен ремонт.. ии нищо чудно да е от него. ако не е.. ще проверя датчика ,ако не помпата ако не НЕЗНАМ...И стария беше някав смотан.. същия.. май тия чемпиън не са качествени..



eдит: Преди малко я запалих студена.. Светеше и се ядосах и я изфорсирах до 6000 и загасна.. явно подкачва по бавно.. най вероятно е от филтъра..Мотора е след основен ремонт все пак и всички канали и маслени магистрали се излъскани...

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 22 юни 2007, 15:42

Доста чест дочувам и аз за скапани маслени филтри така,че май трябва да се внимава,за това тази дейност се извършва в сервиза ,ако се скапе нещо да си го оправят.А иначе и моята лампа свети малко по дълго даже някой път трябва леко да я изфорсирам за да изгасне!

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 23 юни 2007, 21:43

проблема беше от масления филтър

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 23 юни 2007, 23:43

Ако по някаква причина филтъра се запуши (ниско качество, боклуци, неподходящо масло, кондензи, продукти на окисляването и пр.), би се нарушило мазането на ДВГ. Затова във филтъра има един байпасен клапан . Отваря се при прекомерно повишаване на налягането на маслото(непроходим филтър), а не както някой спомена да предпазва маслото от стичане. Самият филтър е непропусклив за маслото ако то не е под налягане и предпазва магистралите от "изцеждане".
Та картината според мен е такава: На китайският филтър му се нагърчват сърцевината и хартията, и той става труднопроходим. При запалване на ДВГ, клапаните или не знам какво там потропва, системата отчита липса на масло и сигнализира, но след малко, когато помпата създаде достатъчно налягане, байпасният клапан се отваря, всичко е ОК и лампичката угасва. Понеже въпросните вентили се отварят в много голям диапазон (според производителя и местоположението им - от1 до7 атм.), а сработва и клапана за регулиране на налягането на маслото, сценарият може да има някои вариации :)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 68 госта