Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
ti6eca
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 13 мар 2007, 20:17
Модел на автомобила: MONDEO
Status: Извън линия

Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Мнение от ti6eca » 22 юни 2007, 13:29

здравйте може ли някои да ми каже защо при рязко натискане на педала на газта започва да утъва мотора но при плавно натискане не прави тия номера.А и също като например качвам някои стръмен път както си върви добре изведнъж умира сякаш някои ме закачил от зад и тегли.ако някои е имал подобен проблем ще му бъда благодарен ако сподели как го оправил.благодаря предварително[/b]

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 22 юни 2007, 13:34

1.Горивен и въздушен филтър сменял ли си?
2.Караш ли на газ?
3.Почиствал ли си инжекторите с добавка или ултразвукова вана?
4.На място форсирва ли се нормално или пак е така положението?
5.Пробвал ли си да смениш бензиностанцията или да пробваш с друг по качествен бензин(98,100 октанов)?
Последна промяна от mrdds на 22 юни 2007, 14:50, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 22 юни 2007, 13:37

...кога за последно са сменяни свещи?
А кабелите как са?

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 22 юни 2007, 16:16

Освен недостига на гориво и кофти тоци, за които пишат колегите, аз бих се усъмнил и за следното:
Информация за рязкото подаване на газ, ЕКУ-то получава от TPS-a. От стареене и/или от зацапване TPS-а не подава коректна информация към ЕКУ-то и при рязкото подаване на газ в цилиндрите навлиза планински въздух :) , а колата забива муцуна.
Поразгледай и многото вакуумни маркучлета за нацепване.

ti6eca
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 13 мар 2007, 20:17
Модел на автомобила: MONDEO
Status: Извън линия

Мнение от ti6eca » 22 юни 2007, 17:25

преди време ми казаха че може да ми е от ламбда сондата също ми казаха че требва да си взема оригинална от същия Форд защото тея били мн. капризни и неможе да му сложа универсална или неква от друг модел на Форд

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 23 юни 2007, 15:51

Едва ли от ламбда сондата забива нос при подаване на газ. За нея(ламбдата) са характерни преразходът на гориво и неравномерната работа на ДВГ.
Моята е универсална Magneti Marelli (да кажем средна хубост) и засега е ОК. Моторкрафтската вероятно е по-добра, но и доста по-скъпа.
Ламбда специално за Мондео - прекалено ми звучи :) . Всеки решава сам за себе си (и после псува другите :D )...

zhekov1912
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 15 мар 2014, 10:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 , 88 hp, z-tec, 1996
Status: Извън линия

Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Мнение от zhekov1912 » 15 мар 2014, 11:22

Здравейте , вече осма година си карам моето Мондео 1.6 , 88 к.с. 16v, 1996 зе тек . 7 месеца отсъствах от БГ и не беше каран след като се прибрах първтв ми работа бе да му сменя маслото и всичките филтри , но се пови проблем след това ,като натисна. Рязко педала на гаста самата кола се "чуди" и сякаш изведнъж и идва горивото и когато е на място след рязко натискана на газта оборотите падат и чак след това се изфорсирва , останах със съмнение за свещи и кабели , смених ги свещите и кабклите с оригинални моторкрафт , но проблема остана , имам съмнения да не би да е от горивня филтър ,"майстора", който го сменя се замота 30 минути и имам съмнения че е сложил друг филтър не този който трябва , но ако имате някои други поедположения моля споделете

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Мнение от essex » 15 мар 2014, 13:56

Проверка на тпс, маф и датчик за температурата на антифриза към компа колега :D :D
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

zhekov1912
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 15 мар 2014, 10:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 , 88 hp, z-tec, 1996
Status: Извън линия

Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Мнение от zhekov1912 » 15 мар 2014, 14:58

essex написа:Проверка на тпс, маф и датчик за температурата на антифриза към компа колега :D :D

Какво е тпс , маф и като цена би ли ме ориентирал колко струват зедно с датчика за температурата .
Благодаря ти предварително !

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Мнение от DigiPro » 15 мар 2014, 15:59

MAF e т. нар. дебитомер. Мери дебита на входящия въздух и се намира веднага след въздушния филтър. Чисти се с контактен спрей. Има тема във форума: http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=1363.
TPS е датчик за положението на дроселовата клапа. Представлява потенциометър. Мери се с мултицет като плавно се подава газ и съответно съпротивлението трябва да се променя плавно без резки промени.

zhekov1912
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 15 мар 2014, 10:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 , 88 hp, z-tec, 1996
Status: Извън линия

Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Мнение от zhekov1912 » 15 мар 2014, 16:46

DigiPro написа:MAF e т. нар. дебитомер. Мери дебита на входящия въздух и се намира веднага след въздушния филтър. Чисти се с контактен спрей. Има тема във форума: http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=1363.
TPS е датчик за положението на дроселовата клапа. Представлява потенциометър. Мери се с мултицет като плавно се подава газ и съответно съпротивлението трябва да се променя плавно без резки промени.
Благодаря, но предполагам ако проблема е в тях на диагностика с компютър нямя да се хване ?

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Мнение от S_C » 15 мар 2014, 20:33

Това какво е..бензин газ, инсталацията оправена ли ти е...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

zhekov1912
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 15 мар 2014, 10:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 , 88 hp, z-tec, 1996
Status: Извън линия

Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Мнение от zhekov1912 » 15 мар 2014, 21:11

На бензин е газ нямам инсталирана

zhekov1912
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 15 мар 2014, 10:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 , 88 hp, z-tec, 1996
Status: Извън линия

Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Мнение от zhekov1912 » 17 мар 2014, 11:04

Пиоверих цените на TPS ,MAF и датчика за темпервтурата на антифриза към компютъра
TPS - 220
MAF- 380
Датчик температура ох. Течност - 56 :shock:

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Мнение от S_C » 17 мар 2014, 11:37

Това в МП предполагам...

Горе те питах за инсталацията, защото колите имат сериен проблем с нея-разпада се и започваш периодично да губиш разни датчици, на случаен принцип. Това преди да се оскубе цялото и да се смени, диагностиката е губене на време. Датчик на дросела е така направен че нормално надживява колата. Много рядко дефектира. Дебитомера и той дава проблеми основно от зацапване. Виж, ако му няма жичките вътре примерно...там е ясна работата.Но и това не е много често явление.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

zhekov1912
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 15 мар 2014, 10:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 , 88 hp, z-tec, 1996
Status: Извън линия

Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Мнение от zhekov1912 » 17 мар 2014, 12:13

Не , просто информативно питах , това не е цена на МП а на един магазин за авточасти за форд продават само и единствено Motorcraft. В интерес на истината никога не съм зачиствал MAF сензора , но в найскоро време смятам да го почистя със спрейь за дросели и карборатори , дано това предърпване след рязко натискане на газта спре !

Sent from my BlackBerry 9900 using Tapatalk

zhekov1912
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 15 мар 2014, 10:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 , 88 hp, z-tec, 1996
Status: Извън линия

Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Мнение от zhekov1912 » 18 мар 2014, 18:39

Днес почистих MAF сензора , на предната двойка жички имаше черен нагар , изчистих го със спрей за карборатори , но проблема с предърпването с рязкото натискане на газта си остана , колата стана по - пъргава но при рязко натсикане прехълцва и рязко започва да набира , което е адски дразнещо , остана TPS сензора да се почисти но незнам къде се намира ?

Sent from my BlackBerry 9900 using Tapatalk

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Мнение от S_C » 18 мар 2014, 20:38

Отстрани на дросела. Оглеждай за кабели къде ходят- има букса на него, няма как да го пропуснеш.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

zhekov1912
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 15 мар 2014, 10:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 , 88 hp, z-tec, 1996
Status: Извън линия

Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Мнение от zhekov1912 » 19 мар 2014, 22:31

Днес реших да мина диагностика ама ударих на камък за пореден път , никой няма прогрма за форд
На единия сервиз , човека каза че ще я закачи но няма да покаже нищо и проблема с това предърпване което съм описъл по - горе е на 100 %. сигурен че е механичен проблема , от някъде поемало въздух , общо взето на Никой не му се занимава с ФОРД , което е жалко , и ще си я карам така със светнал ABS и с предърпване Щото няма читави сервизи които рабират от ФОРД , а и да прояви някой интерес е да ми свали кожата и проблема да си остане ... Та така с моята сага проблема си остава

Sent from my BlackBerry 9900 using Tapatalk

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео 1.6 16v Zetec 90к.с

Мнение от S_C » 19 мар 2014, 23:10

Този двигател е твърде стар, за да има нормална диагностика. Има модул за самодиагностика, връзва му се един светодиод и се брои колко пъти ще примигне. Има я описана процедурата назад из форума.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 71 госта