Лмбда-сонда за газ?
- dimbatami
- потребител
- Мнения: 387
- Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
- Местоположение: ПЛЕВЕН
- Status: Извън линия
Лмбда-сонда за газ?
Колеги някои знае ли нещо за ламбда за газ казахами че един човек си е сложил на пасата няква двоино деистваща сонда дето ставала и за газ и за бензин?
- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
За Газта не те бърка никаква електроника по простата причина ,че газта се всмуква от самия колектор а не от дюзите на бензина, където в крайна сметка компа се намесва...Аз си карам така, даже колата не ми работи на бензин(помпата днеска ми изгоря, и ии нямам дебитомер)и не ме бъркат потениометри.. грешки в компа и т.н. 

-
- потребител
- Мнения: 198
- Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
- Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ако човекът е решил да си слага или вече има ламбда-контрол, въпросът със сондата не е съвсем без значение.venom4o написа:За Газта не те бърка никаква електроника по простата причина ,че газта се всмуква от самия колектор а не от дюзите на бензина, където в крайна сметка компа се намесва...Аз си карам така, даже колата не ми работи на бензин(помпата днеска ми изгоря, и ии нямам дебитомер)и не ме бъркат потениометри.. грешки в компа и т.н.
Предполагам, че тази "двойно дишаща" ламбда-сонда, дето си е сложил този с пасата, ще е бая скъпа. Затова вероятно е уместно да се помисли за някаква емулация на "газова" ламбда-сонда или по-точно за използване на сигнала на стандартната сонда, която си е монтирана и корекция на кривата й (т.е. изходното напрежение като фунция на отношението въздух/гориво... sorry за математическия начин на обяснение) от електрониката на λ-контрола. Тази корекция е нужна, тъй като за различните типове гориво оптималното отношение въздух/гориво е различно.
Announcement
Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.
Sincerely,
God.
Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.
Sincerely,
God.
- tomny
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 25 юли 2006, 09:09
- Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ламбда контрол системата управлява стъпковия мотор. Тя ползва сигнала от ламбда сензора, който е монтиран на автомобила и според неговите показания регулира сместа. Вероятно вътре си има алгоритъм, по който интерпретира сигнала и прави оптималнана газо-въздушна смес, тъй като онтошението леко се различава от бензина. Не съм чувал да има специални сонди за газ, ако имаш ламбда контрол система, твоята сонда ще ти свърши работа
- dimbatami
- потребител
- Мнения: 387
- Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
- Местоположение: ПЛЕВЕН
- Status: Извън линия
но моито не е ламбда контрол то е стъпково моторче и взима инфо от дюзите тоест това е газова второ поколение работата е че зиме лете гори в града 14-100 и на празен ход има колебание на оборотите от850-950 и това само повреме на движение като освободиш от скорост но като спре автомобила оборотите си отиват на 950 ходилсам и на газ анализатор но се същото да ли ако се сложи ламда емулатор ще се управи
-
- потребител
- Мнения: 198
- Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
- Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Колега, не знам кой какво ти е казвал, но:dimbatami написа:но моито не е ламбда контрол то е стъпково моторче и взима инфо от дюзите тоест това е газова второ поколение работата е че зиме лете гори в града 14-100 и на празен ход има колебание на оборотите от850-950 и това само повреме на движение като освободиш от скорост но като спре автомобила оборотите си отиват на 950 ходилсам и на газ анализатор но се същото да ли ако се сложи ламда емулатор ще се управи
Първо - газовата ти е първо поколение, конвенционална система с редуктор-изпарител и смесителна плочка (освен ако не си с газов инжекцион, тогава вече си с уредба второ поколение)
Второ - това стъпково моторче е някаква имитация на ламбда-контрол, но вдействителност то се управлява по косвен път от основното ECU на автомобила, което по принцип управлява инжекционната бензинова уредба.
И ето какво се получава когато караш на газ - компа чете данните от ламбда-сондата и уж настройва оптимална смес чрез времената на отваряне на дюзите (които обаче в този режим вдействителност не подават бензин, те са изключени), но тъй като моторчето също "слуша" този параметър (времето за отваряне на дюзите), оттам се получава и настройката на газовата смес. Като се има впредвид обаче, че оптималната стойност на ламбда на газ се различава от тази на бензин -> горивната смес от газовата уредба не винаги е оптимална, а даже в определени моменти може да се получат и прекъсвания или колебания в работата на двигателя.
Малко дълго стана обяснението ми, за което се извинявам... дано поне да е разбираемо.
Announcement
Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.
Sincerely,
God.
Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.
Sincerely,
God.
- dimbatami
- потребител
- Мнения: 387
- Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
- Местоположение: ПЛЕВЕН
- Status: Извън линия
не желая да споря но едно ще ти кажас мои думи какво сам прочел във фирмените саитове които бяха със схеми та първо поколение са уредбите със изпарител и смесител`плочка` второ поколиние са с изпарител илектрически и смесител и дозиращо устроиство `стъпково моторче` било то контролируемо от компа или ламбдата и трета паколение е газовият инжекцион във това сам сигурен защото сам сам си свързал `съпковото моторче` и сам си направил нещо като така наречения емулатор на инжекциона и сичко си работи перфектно явно съм наясно за газовите уредбипри мен проблема с празния ход си е от както сам сложили газта и наще маистори мушенници гледат как само колата да запали на газ и те пращат да си ходиш но тогава не знаех че за газово на пълен инжекцион трябва да се слози поне второ поколение газова уредба сори за правописа
та според теб какво включват покуленията на газовите
та според теб какво включват покуленията на газовите

-
- потребител
- Мнения: 198
- Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
- Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
ОК, ако е така както казваш, че сам си си правил газовата и настройките, явно трябва да си доста наясно с нещата, така че нямам намерение да споря с теб кое е първо поколение, кое е второ и т.н. - това са формалности.... може и да си прав. А и има опасност само да напълним темата с офтопик, нищо повече.dimbatami написа:не желая да споря но едно ще ти кажас мои думи какво сам прочел във фирмените саитове които бяха със схеми та първо поколение са уредбите със изпарител и смесител`плочка` второ поколиние са с изпарител илектрически и смесител и дозиращо устроиство `стъпково моторче` било то контролируемо от компа или ламбдата и трета паколение е газовият инжекцион във това сам сигурен защото сам сам си свързал `съпковото моторче` и сам си направил нещо като така наречения емулатор на инжекциона и сичко си работи перфектно явно съм наясно за газовите уредбипри мен проблема с празния ход си е от както сам сложили газта и наще маистори мушенници гледат как само колата да запали на газ и те пращат да си ходиш но тогава не знаех че за газово на пълен инжекцион трябва да се слози поне второ поколение газова уредба сори за правописа
та според теб какво включват покуленията на газовите
Та по въпроса, който зададе в началото - мисълта ми беше, че вероятно няма смисъл от такава двойно-действаща сонда, ако изобщо съществува такъв модел, а по-скоро решението е в обработката на информацията, която сондата подава към ECU-то или към контролера на л-контрола (или по-точно на стъпковото моторче) на газовата уредба, в зависимост дали караш на бензин или газ съответно, т.е. в двата случая просто ще трябва да се ползват различни таблици в паметта на електронните модули, ако се търси абсолютно прецизна настройка на сместта.
Поздрави

Announcement
Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.
Sincerely,
God.
Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.
Sincerely,
God.
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 15 дек 2006, 10:00
- Модел на автомобила: FIESTA Mk7 1.4 71 kW 2010 г.
- Местоположение: GABROVO
- Status: Извън линия
Правите безмислен спор - или има ламбда контрол или няма.
Ако има той управлява стъпковият мотор (количеството газ),подава ламбда сигнала към компютъра и емулира инжекторите.
Ако няма стъпковият мотор е безмислен.
АГУ второ поколение се слагат на инжекциони, но в България почти никой не слага защото ламбда контрола оскъпява с около 200лв.
Този вид автомобилни газови освен компонентите на класическите АГУ от I поколение съдържат още електронен блок за управление (най-често микропроцесорен), който в зависимост от температурата, от честотата на въртене на коляновия вал и от състава на изгорелите газове управлява чрез малък стъпков двигател състава на гориво-въздушната смес, постъпваща в цилиндрите на двигателя. В резултат от оптимизирането на съотношението гориво / въздух се подобрява изгарянето и значително се намаляват вредните емисии в изгорелите газове.
Ако има той управлява стъпковият мотор (количеството газ),подава ламбда сигнала към компютъра и емулира инжекторите.
Ако няма стъпковият мотор е безмислен.
АГУ второ поколение се слагат на инжекциони, но в България почти никой не слага защото ламбда контрола оскъпява с около 200лв.
Този вид автомобилни газови освен компонентите на класическите АГУ от I поколение съдържат още електронен блок за управление (най-често микропроцесорен), който в зависимост от температурата, от честотата на въртене на коляновия вал и от състава на изгорелите газове управлява чрез малък стъпков двигател състава на гориво-въздушната смес, постъпваща в цилиндрите на двигателя. В резултат от оптимизирането на съотношението гориво / въздух се подобрява изгарянето и значително се намаляват вредните емисии в изгорелите газове.
- dimbatami
- потребител
- Мнения: 387
- Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
- Местоположение: ПЛЕВЕН
- Status: Извън линия
абе колеги разберете че несъм със ламбда контрола а с подобен стъпков мотор но зимащ инфо от компа а не от сондата погледнете добре схемата и я проумеите днес си смених въздушния филтар беше на 4000км но видимо беше почернял можеби щото карам само в градът и колата почна да върви с емулатора утре ще ходи на газ анализатора ще пиша като има промяна
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 15 дек 2006, 10:00
- Модел на автомобила: FIESTA Mk7 1.4 71 kW 2010 г.
- Местоположение: GABROVO
- Status: Извън линия
На dimbatami:
Смятам, че тотално си се объркал с твоята газова уредба. Какво означава взима сигнал от компа
Кой управлява стъпковия мотор - това не е обикновенно ел.двигателче, а стъпков мотор който се управлява от съответна електроника
тъй наречения ламбда контрол.
Емулатор на ламбда сонда се слага за да лъже компа че сместа е оптимална когато си на газ и да не трупа грешки. Емулатора няма никакво отношение към изгорелите газове тъй като те зависят от регулирането на изпарителя(когато няма ламбда контрол). Газ анализаторът ще покаже едно и също със или без емулатор ако нямаш ламбда контрол.
Няма газова уредба със стъпков мотор без ламбда контрол
просто няма какво да управлява стъпковия мотор.
На схемата на Ловато се вижда всичко.
Смятам, че тотално си се объркал с твоята газова уредба. Какво означава взима сигнал от компа

Кой управлява стъпковия мотор - това не е обикновенно ел.двигателче, а стъпков мотор който се управлява от съответна електроника

Емулатор на ламбда сонда се слага за да лъже компа че сместа е оптимална когато си на газ и да не трупа грешки. Емулатора няма никакво отношение към изгорелите газове тъй като те зависят от регулирането на изпарителя(когато няма ламбда контрол). Газ анализаторът ще покаже едно и също със или без емулатор ако нямаш ламбда контрол.
Няма газова уредба със стъпков мотор без ламбда контрол

На схемата на Ловато се вижда всичко.
- dimbatami
- потребител
- Мнения: 387
- Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
- Местоположение: ПЛЕВЕН
- Status: Извън линия
колеги нека приключим темата сложих емулатор на ламбдата и свалихме стъпковия мотор сега колата гори 10-11 газ в градът а току що се вернах от море и изгори 8.5 газ със 5 човека и 4 сака багаж за мен това е задоволително до сега 3 години ми е горила се 14 на сто в града и да знаите че споредмен ламбда сондата командва моторчето на въздуха и от там иде работата та това е за зеттек моторите или газов инжекцион или ел.изпарител с ламбда емулатор това е изтината колко ще гори
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 210 госта