помощ за фокус 1.6
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 04 юли 2007, 20:24
- Модел на автомобила: фокус 1.6
- Местоположение: ямбол
- Status: Извън линия
помощ за фокус 1.6
здравейте,от два месеца имам фокус и вече обрах ядовете със сервизите
колата е 98г. с бензинов мотор и газово от италия.няма мощност,често гасне на високи обороти и се чува неприятно зъзнене от мотора при пълна газ.от много съвети и смених всички части по мотор-глави гарнитури клапани и незнам още какво, колата не върви.препоръчват ми да сменя с нов двигател щото блока бил прояден и ремонта му ще струва скъпо а е само на 90 000км.какво да правя дайте съвет ако някой се е сблъсквал с проблема, моля
колата е 98г. с бензинов мотор и газово от италия.няма мощност,често гасне на високи обороти и се чува неприятно зъзнене от мотора при пълна газ.от много съвети и смених всички части по мотор-глави гарнитури клапани и незнам още какво, колата не върви.препоръчват ми да сменя с нов двигател щото блока бил прояден и ремонта му ще струва скъпо а е само на 90 000км.какво да правя дайте съвет ако някой се е сблъсквал с проблема, моля
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Като сменяхте главата не измерихте ли износването на цилиндрите? Провери ли всички датчици по мотора? Компресия има ли? Какво е това "зъзнене" - да не му е студено?
Как върви на газ и как - на бензин? Газовата инжекцион ли е или не?
Опиши отначало и подробно как се е появил проблемът, какъв точно е бил, какво е направено досега подробно и прочие. Колкото повече информация дадеш, толкова по-голям е шансът някой колега да ти помогне със съвет.

Опиши отначало и подробно как се е появил проблемът, какъв точно е бил, какво е направено досега подробно и прочие. Колкото повече информация дадеш, толкова по-голям е шансът някой колега да ти помогне със съвет.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: помощ за фокус 1.6
9 години 90000км - по 10 000 км на година, при това с газpldoki написа:...колата е 98г. с бензинов мотор и газово...
... а е само на 90 000км....

Все пак дай повече информация и ще мислим. Дава ли някакъв код за грешка?
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 04 юли 2007, 20:24
- Модел на автомобила: фокус 1.6
- Местоположение: ямбол
- Status: Извън линия
Опиши отначало и подробно как се е появил проблемът, какъв точно е бил, какво е направено досега подробно и прочие. Колкото повече информация дадеш, толкова по-голям е шансът някой колега да ти помогне със съвет.[/quote]
На газ върви по добре.но няма мощност, а шума по мотора е като на нещо матално не затегнато като че ли като вибрация и на мен не ми е ясно много.гори масло.май така съм я взел.от сервиза ми обясняват че има задиране по цилиндрите там където се събират с главата не може да се оправи но дали това е основно никой не казва.утре ще дам по подробно информация като разпитам механика
На газ върви по добре.но няма мощност, а шума по мотора е като на нещо матално не затегнато като че ли като вибрация и на мен не ми е ясно много.гори масло.май така съм я взел.от сервиза ми обясняват че има задиране по цилиндрите там където се събират с главата не може да се оправи но дали това е основно никой не казва.утре ще дам по подробно информация като разпитам механика
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 04 юли 2007, 20:24
- Модел на автомобила: фокус 1.6
- Местоположение: ямбол
- Status: Извън линия
Re: помощ за фокус 1.6
При тестването дава обеднена горивна смес и това
другото е в ред
другото е в ред
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: помощ за фокус 1.6
Това най-вероятно е тестване на газ-анализатор? Питах дали сте гледали компютъра на колата за диагностичен тест - код (DTC)? Сместа може да е обеднена от невярно показание на някой датчик. В раздел Софтуер има супер подробно ръководство за Фокус - всъщност ръководството, което се ползва от оторизираните сервизи. Свали го и го разгледайте с твоите майстори - може да ви дойде някоя идея защо не върви колата.pldoki написа:При тестването дава обеднена горивна смес и това
другото е в ред
Аз бих процедирал по следния начин:
-проверка на компютъра за грешки - Как?
Ако има няколко грешки ще ги извърти. Номерата са четирицифрени. Дай ги тук да ги разгадаем. Би могло да покаже евентуално проблем в някой сензор.Пробвай да пуснеш таблото в тест-режим. За целта - натискаш бутона за нулиране на дневния брояч, задържаш го натиснат и палиш колата без да го пускаш. Задържаш докато брояча за километрите изпише test, след това стрелките ще отидат до крайните положения и ще се върнат. С натискане на брояча за нулиране минаваш през различни тестови режими, мисля че третия беше bulb - за крушките. Трябва да светнат всички крушки, дори за липсващите екстри.
Друг полезен режим е изкарването на кодове за грешки от компютъра - трябва да пише DTC - none - ако нямаш грешки или DTC - и номера на грешката.
-проверка на контролните елементи на двигателя - ламбди, МАФ, ТПС, ЕСТ, външна температура и прочие. Хубавото е че става с мултицет като следваш указанията в ОНОВА ръководство.
-проверка на свещи и кабели - тоя двигател е много капризен - личен опит. Забива здраво носа и придърпва ако са калпави свещите или кабелите/бобината.
-проверка на налягането на горивото - в специализиран сервиз.
-така нареченото "зъзнене" би трябвало майсторът да може да каже дали е бутален болт, биелен лагер (по скоро тропане - също личен опит) или просто дрънчене на някоя незатегната част.
-главата така и така си я сменил по думите ти - защо да я купуваш още веднъж? (гледам си пуснал тема за двигател в Купувам).
-при наличие на механична повреда, каквато описваш - надиране на цилиндрите- търсене на нов блок. Не знам дали се сменят ризи при Sigma -двигателите на Форд (Zetec 1,25; Zetec 1,4; Zetec 1,6) - може би някой от колегите с Фиеста ще каже. Категорично обаче в Мото-Пфое като резервна част се продава само цял оборудван блок с отстъпка срещу стария ти на цена 1880лв. Бутала, сегменти, лагери и прочие най-вероятно се намират и неоригинални, ако е възможен ремонт на цилиндрите.
Описаните неща можеш да свършиш и сам при наличие на известен опит и желание, или в доверен сервиз. Основен ремонт в Мото Пфое ще ти струва сумата за двигателя плюс комплект гарнитури, семеринги, уплътненийца, лагерчета, ремък, ролки - и всякакви дреболийки на сума приблизително 600-700лв плюс ~1500 лв за труда. При Чарли в Пловдив трудът по сваляне, качване, лек шлайф на главата, припасване на клапаните - струваше 700лв. Май си таксуваха и паркинг

Минусите на така изложеното решение са кинтите - и по-точно към 3300 минуса ми излезна удоволствието. Плюсове - караш почти нов мотор - на практика само главата е старата.
Другият вариант е смяна на целия мотор с втора употреба - лошото е че няма гаранция на какъв ще попаднеш. Ето ти линк как вървят в ebay.de - цъкни тук Транспортът до България ако ти го изпратят е около 160-180 евро.
Впрочем в момента Wolf-Racing продават чисто нов ST170 двигател - 2 литра 170 коня - за 1999 евро.
И трети вариант - закърпваш малко и пробутваш на следващия по веригата - кофти, ама и това е вариант.
-
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 31 яну 2008, 21:48
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6i 16W ZETEC SE -2003
- Местоположение: SEVLIEVO
- Status: Извън линия
Re: помощ за фокус 1.6
Аз бих процедирал по следния начин:
-проверка на компютъра за грешки - Как?
-проверка на компютъра за грешки - Как?
Пуснах таблото в този режим.На седмото натискане ми изписа "d" след това нещо като"F" на обратно и накрая "с".Този надпис го сменяше с този: d262.Това дали е режим за грешките и това дали ще е номер на грешка [/img][/list][/code][/url]Пробвай да пуснеш таблото в тест-режим. За целта - натискаш бутона за нулиране на дневния брояч, задържаш го натиснат и палиш колата без да го пускаш. Задържаш докато брояча за километрите изпише test, след това стрелките ще отидат до крайните положения и ще се върнат. С натискане на брояча за нулиране минаваш през различни тестови режими, мисля че третия беше bulb - за крушките. Трябва да светнат всички крушки, дори за липсващите екстри.
Друг полезен режим е изкарването на кодове за грешки от компютъра - трябва да пише DTC - none - ако нямаш грешки или DTC - и номера на грешката.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: помощ за фокус 1.6
yorgo написа: Пуснах таблото в този режим.На седмото натискане ми изписа "d" след това нещо като"F" на обратно и накрая "с".Този надпис го сменяше с този: d262.Това дали е режим за грешките и това дали ще е номер на грешка
262, Missing SCP message - SCP is serial communication protocol. This is how the instrument cluster talks to the powertrain computer.
Т.е. липсваща връзка между таблото и компютъра. Провери връзките към таблото и конекторите към компютъра (вижда се като махнеш жабката). Може би някоя е халтава. Друг конектор, който може да даде същия симптом, е този между централния кабелен сноп (кабелите на купето) и окабеляването на двигателя. Намира се в ляво под таблото - трябва да демонтираш рафтчето под волана, за да го видиш. От другата страна излиза под подкалника и пак не се вижда, без да демонтираш последния. Голям правоъгълен конектор с болт по средата.dtc 262 displayed in the instrument cluster is for "Communication Bus Fault" Source: PCM
In other words the cluster and PCM are not communicating- check the cluster and PCM connectors.
А ти имаш ли някакъв проблем с колата или просто откри този код за грешка случайно?
Обърнатото F е t (т)


-
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 31 яну 2008, 21:48
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6i 16W ZETEC SE -2003
- Местоположение: SEVLIEVO
- Status: Извън линия
Като я паля първоначално(когато е студена),работи около 20-30сек. изгасва.След това още няколко пъти така докато загрее малко и се оправя.Преди няколко дни смених свещи и кабели(купени от мотопфое),сменен горивен филтър.Преди това свалях резервоара евентоално да го почистя но нямаше никакви боклуци.Свалих моторчето за празен ход,почистих го(въпреки че беше като ново),изпробвах го(отваря-затваря).Въпреки всичко това проблема си остава
-
- потребител
- Мнения: 742
- Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
- Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
- Status: Извън линия
Re: помощ за фокус 1.6
Колега оравили ли си зъзненето, смени ли двигателя?
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 04 юли 2007, 20:24
- Модел на автомобила: фокус 1.6
- Местоположение: ямбол
- Status: Извън линия
Re: помощ за фокус 1.6
след една година ходене по мъките си открих двигател и сега върви идеално ама газовото ми прави проблем на ниските оборотигасне,не зарежда акумулатора и при пълна газ придърпва нещо чува се звук като на пресекулки все едно вартбург минава, акато позагрее се пооправя.не знам какво е-запушено ли е нещо или присмяната на мотора са пипнали нещо,мнго голям спад в мощността при смяна на газ
-
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 31 яну 2008, 21:48
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6i 16W ZETEC SE -2003
- Местоположение: SEVLIEVO
- Status: Извън линия
Re: помощ за фокус 1.6
намали разтоянието на свещитеpldoki написа:след една година ходене по мъките си открих двигател и сега върви идеално ама газовото ми прави проблем на ниските оборотигасне,не зарежда акумулатора и при пълна газ придърпва нещо чува се звук като на пресекулки все едно вартбург минава, акато позагрее се пооправя.не знам какво е-запушено ли е нещо или присмяната на мотора са пипнали нещо,мнго голям спад в мощността при смяна на газ
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта